Meg esetleg a szöveges hirdetések? Szponzoráció, logók, videók, animációk... nincs más?
Nem, nem akarok Assisi Szent Ferencként hátat fordítani az eddigi munkámnak és nem fogok elkezdeni globalizáció ellenes jelszavakat kántálni. Csak elgondolkoztam azon: hova, merre lehet még lépegetni a neten? Érdekes olvasmányélményem volt a Vénusz üzlet, és folytatása a Reklámháború. Ezekben a könyvekben olyan elképzelt világ jelenik meg, amiben a középpontban a reklám áll, minden az alá van rendelve. Azokban - a könyvek kora miatt - nincs hálózat, nincs utalás a virtuális valóságra. Pedig érdekes ötletek, "kivetítések" vannak a történetben, elolvastam volna az író (illetve írók, a Vénuszt ketten írták: Frederik Pohl & Cyrill M Kornbluth, a másikat már Pohl egyedül) véleményét erről is.
Mert úgy látom, az egyik irány lehet az olyan megoldások alkalmazása, amelyek elkerülhetetlenek. A totális letámadás. Amikor a szolgáltatás, a felhasználói élmény maga a reklám. Nem, nem a szponzorált játékokra gondolok, hanem arra, amikor a termék, a cég (vagy brand) ott van, be van épülve. A környzetbe. A színekbe. Az elnevezésekbe.
Mint a Diákszigetből lett Pepsi Sziget, majd mostanra Arany Ászok Sziget. Így hívod, ott van automatikusan a fejedbe, ez a természetes - pedig reklám ez, vaskosan.
A neten pedig? Na ez a kérdés. Mi lehet az a neten, ami ehhez hasonló? A céges, brand oldalak? Azok a játékok, amik attól lesznek spontánok, hogy milliós reklámköltésekkel "fel lettek építve"?
Szerintem nem. Szerintem még nem nagyon van ilyen megoldás. Vagy tudtok hasonlót?
Utolsó kommentek