Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lepattanás

Címkék: onlinemarketing kampány

2007.10.23. kedd 10:46 Konrad

Az ugye alap, hogy legalább akkor tegyünk fel a weboldalunkra egy normális mérőkódot, amikor kampányt futtatunk. Érdemes látni, hogy mi történik, nemcsak bízni a jószerencsében. A legegyszerűbb megoldás, ha a Google Analytics-et rakjuk fel, mert ingyenes és nagyon sok információt megtudhatunk belőle.

Például megtudhatjuk azt is, hogy hány látogatónkat nem érdekelt (valószínűleg) az oldalunk. Erre találták ki a bounce rate-et, amit mondjuk lepattanási aránynak lehet fordítani. Ez a szám azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka hagyta el azonnal az oldalt. (Azonnal: 10 másodpercen belül.)

Értelemszerűen: minél magasabb ez az arány, annál kevesebb valódi érdeklődő volt nálunk. (Vagy van valami technikai zűr, pl. nem töltődik be elég gyorsan az oldal - olyankor is sokan továbbugranak!)

A bounce rate ott figyel az (új) Analytics dashboardján, el se lehet téveszteni. De ez az egész oldalra vonatkozik, és ha éppen kampányt csinálunk, akkor van ám érdekesebb része is. Kattintsunk a Traffic Sources - Referring Sites almenüre, és ott máris megnézhetjük, melyik oldalról hányan érkeznek hozzánk, és ezek közül melyik oldal esetében mekkora a lepattanási arány.

Na, ez számunkra a nagyon érdekes eredmény! Itt ugyanis azt láthatjuk, hogy vannak oldalak, ahonnan az érkezők jórészt ittmaradnak (50% alatti bounce rate), míg van olyan hely, ahonnan azonnal távoznak (igen, nem elméleti dolog a 100% bounce rate sem!).

Innen már tudunk kampányt optimalizálni: azok a források, ahol magas a bounce rate, kevésbé hatékonyak "rosszabb", érdektelenebb látogatókat hoznak. Ha fizetünk az adott megjelenésért, akkor érdemes végiggondolni: megér-e nekünk annyi pénzt egy látogató? Hiszen csak az az igazi látogató, aki marad!

Egy példával: ha hirdetek a nagyonismertportal.hu-n, és érkezik egy nap 100 látogató, akkor elvileg egy látogató ára a napi megjelenés ára osztva 100-al. Legyen ez mondjuk az egyszerűség kedvéért: 100.000 osztva 100-al, azaz egy felhasználó 1000 Ft. De ha megnézzük a bounce rate-et, akkor azt látjuk, hogy az bizony 75%. Tehát a 100 látogató 75 százaléka el is rohant azonnal, maradt 25. Tehát valójában 25 látogatónk lett. Maradva a fenti példaárnál tehát: 100.000 osztva 25-el bizony már 4000 Ft, tehát egy valódi látogató ára 4 ezer Ft.

És egy ilyen látogató még közel nem biztos, hogy valóban megrendelőnk lesz, azaz pénzt is hoz... de az már egy másik történet.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr96204622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iron 2007.10.23. 13:29:59

Konrád!

A bounce rate az általam ismert definíciók szerint azt jelenti, hogy az adott oldalt meglátogató személy nem látogat meg egy másik oldalt is az adott domainen, hanem az oldal megtekintése után kilép. Ez azt is jelentheti, hogy akát 10 percet is eltöltött az adott oldal tanulmányozásával. ("A Bounce occurs when a website visitor leaves a page or a site without visiting any other pages before a certain session timeout elapses.")

A Google Analytics ezt máshogyan értelmezi?

szovegmester · http://szovegmester.blog.hu 2007.10.23. 13:58:41

A "lepattanási" arány nyilván mást jelent egy hírportál, egy blog, vagy egy kereskedelmi site esetében. A blognál, vagy egy pl. nem feltétlenül jelent rosszat. (Megnézi a pofa a legfrissebb bejegyzést, oszt' jó napot!) Ha viszont egy kereskedelmi site-on már a nyitóoldalnál lelép, az már nagyobb baj.

A "lepattanási mutató" sok esetben csak az adott oldalon letöltött idővel együtt értelmezhető. (Nem mindegy, hogy pl. egy híroldalról valaki 15 olvasgatás után, vagy a becsapódást követő 3 másodpercen belül távozik-e.)

Vannak persze esetek, amikor a magas lepattanási arány oka könnyen kideríthető. Ilyen pl. a megtévesztő, a valós tartalommal nem korreláló, de népszerű keresőszavak használata, a hírgyűjtők manipulálása stb.

Véleményem szerint a "bounce rate" csak a megfelelő kontextusban (tartalom, az adott oldalon töltött idő) értelmezhető.

Sziebig Péter · http://www.klikkmania.hu 2007.10.23. 15:48:28

Iron: az az exit ráta, amiről Te beszélsz

Iron 2007.10.23. 15:51:58

Péter:
Itt van két link, ahol szintén az általam ismert definíciót használják:
optimalizalas.info/kereso-optimalizalas/bounce-rate.php
en.wikipedia.org/wiki/Bounce_Rate

szovegmester · http://szovegmester.blog.hu 2007.10.23. 16:58:13

A Google Analytics szerint: "Bounce Rate is the percentage of single-page visits (i.e. visits in which the person left your site from the entrance page). Bounce Rate is a measure of visit quality and a high Bounce Rate generally indicates that site entrance (landing) pages aren't relevant to your visitors."
Ezek szerint a pont Iron kollégánál.
Ennek ellenére továbbra is állítom - és ebben Konrad mesterrel azonos szólamot fújunk, - hogy a legtöbb esetben a magas lepattanási arány rosszat jelent.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.10.23. 17:11:27

Kihúztam az idő hosszát, így talán a definíciónak is megfelelek. A többit tartom.
Egyébként az idő is nagyon fontos, és abban az esetben kiemelten fontossá válhat, ha mindössze egy oldal az egész website-unk.

Iron 2007.10.23. 17:33:40

Konrád: Elnézést, nem kukacoskodásnak szántam a dolgot (nem voltam 100%-ban biztos abban, hogy nem én tudok-e rosszul valamit). Így akkor két dolgot is kell vizsgálni: weblapon töltött idő és bounce rate. Különösen, hogy az általad említett egy oldalból álló site esetén nincs is esély a több oldalra átlépéshez. :)

A cikket köszönöm, anno a "milyen cikket szeretnél" bejegyzésnél pont ezt kértem. :)

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.10.23. 17:37:41

Le kell tesztelni a dolgot, viszonylag egyszerű. Lehet hogy Konrád írta jól.
Van olyan irodalom ahol én is úgy látom megfogalmazva, hogy az azonnal lepattanó látogatók aránya. Engem Misa (JabJab) javított ki amikor írtam a cikket.

szovegmester · http://szovegmester.blog.hu 2007.10.23. 18:52:34

Longhand: Adnál linket erre az "irodalomra"? Érdekelne...

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.10.23. 19:42:31

Localhoston van csak linkem rá :)
Írj egy e-mailt és elküldöm a PDF-et vagy a linkjét ahova felteszem.

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.10.23. 22:08:59

Vannak olyan típusú oldalak, ahol egyáltalán nem probléma a magas bounce rate. Pl. tematikus hírajánló siteok, ahol kb. fél percet eltölt a user, megnézi, hogy mi az újdonság, ha talál valamit, akkor meg gyorsan továbbklikkel.

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2007.10.24. 10:27:42

Egyébként jogos a felvetés, hogy mit nevezünk Bounce Rate-nek, de az Analytics ebben segít nekünk még definiálni az elején a "Goal" segítségével. Ergo ehhez van viszonyítva.

Egy másik fontos fogalmat még ne felejtsünk el: a "% Exit". Ami a "Bounce Rate"-től annyiban küldönbözik, hogy az illető valahol megakad a Goal és a Landing Page között(azaz valahol abban a bizonyos "Abandoned Funnels"-ben van)! Sokan összekeverik a kettőt...

Iron · http://www.trendlines.hu 2007.10.24. 12:16:20

Kicsit (10 perc, sajnos kevés az időm) utánanéztem a dolognak. A fogalmi zavar alighanem az e-mail küldésnél használt fogalomból adódik. A bounce rate itt a meg nem érkezett, visszapattant e-mailt jelenti.

A Google Analyticsnél viszont azt, ha a látogató csak az adott oldalt nézte meg a site-on, s nem ment tovább másik oldalra. Itt egymás mellett le van írva a 2 dolog: www.aweber.com/blog/articles-tips/web-analytics-and-email-pt-1.htm (a cikk amúgy nem túl hasznos)

Ez viszont egész érdekes cikknek tűnik az Analyticses Bounce Rate-ről: www.bizresearch.com/searchmarketingblog/?p=138

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.10.24. 15:37:46

Hogy lehet AZONNAL elhagyni egy oldalt? :)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.10.24. 16:31:07

Kristóf:
"Jaj ez a Berényi Konrád onlinemárketing már megint, itt múltkor se kaptam iWiW meghívót..[ablakotgyorsanbecsuk]"

Iron 2007.10.24. 16:38:17

Kristóf: látod, hogy lassan jön be, s gyorsan kilépsz mielőtt/épp mikor bejönne. Ez lehet a mérőkód után, de az oldal tényleges megjelenése előtt. (Volt munkahelyemen a VG.hu pl. valamilyen ok miatt olyan lassan jött be, hogy vagy elmentem a vízadagolóhoz míg bejött, vagy kiklőttem, mielőtt bejött volna.)

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.10.24. 20:30:56

Mivel konkrétan az Analytics lett említve: nem találok semmi utalást az "azonnaliságra", mint kritériumra. A lényeg, hogy más oldalt nem néz meg az illető, csak a (számára) belépő oldalt.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.10.24. 21:11:45

+++

A bounce-okba még a reloadok sem számítanak bele, azaz hiába csak egyetlen oldalt néz meg a delikvens, ha azt reloadolja, akkor az non-bounce-olós.

A goal completition szintén nem faktor: ha egy oldalt tekintett meg a látogató, és esetleg az egy goal-URL volt, akkor is bounce-osnak számít.

A Time Spent on Page itt nem játszik.

A % of exit-nek nincs köze a goal completitionhoz, azaz csupán azt jelzi, hogy az adott URL a látogatások (session-ök) hány százalékában volt az utolsó az adott site-on.

vérnarancs 2007.10.25. 10:13:59

Iron, az Analyticsben azt is meg tudod nézni, mennyi időt töltött bent az oldalon.

A lepattanós cikk kapcsán végignéztem a saját arányaimat és csodálkozva láttam, hogy egy csomó látogatóm akár 8-10 oldalt is végigolvas és 10-15 percet is eltölt az oldalon. Kulcsszavanként is megnéztem az Analyticsben, hogy melyik kulcsszóra beérkező látogatók töltenek el sok időt az oldalon, ez is nagyon tanulságos volt.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.10.25. 14:47:22

A 100% bounce rate egy megtestesült álom is lehet, ha valaki hirdetési bevételeket remél: 100% CTR ;)
(azaz: bejön az oldal és mindenki a hirdetésekre kattint)


süti beállítások módosítása