Az ugye alap, hogy legalább akkor tegyünk fel a weboldalunkra egy normális mérőkódot, amikor kampányt futtatunk. Érdemes látni, hogy mi történik, nemcsak bízni a jószerencsében. A legegyszerűbb megoldás, ha a Google Analytics-et rakjuk fel, mert ingyenes és nagyon sok információt megtudhatunk belőle.
Például megtudhatjuk azt is, hogy hány látogatónkat nem érdekelt (valószínűleg) az oldalunk. Erre találták ki a bounce rate-et, amit mondjuk lepattanási aránynak lehet fordítani. Ez a szám azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka hagyta el azonnal az oldalt. (Azonnal: 10 másodpercen belül.)
Értelemszerűen: minél magasabb ez az arány, annál kevesebb valódi érdeklődő volt nálunk. (Vagy van valami technikai zűr, pl. nem töltődik be elég gyorsan az oldal - olyankor is sokan továbbugranak!)
A bounce rate ott figyel az (új) Analytics dashboardján, el se lehet téveszteni. De ez az egész oldalra vonatkozik, és ha éppen kampányt csinálunk, akkor van ám érdekesebb része is. Kattintsunk a Traffic Sources - Referring Sites almenüre, és ott máris megnézhetjük, melyik oldalról hányan érkeznek hozzánk, és ezek közül melyik oldal esetében mekkora a lepattanási arány.
Na, ez számunkra a nagyon érdekes eredmény! Itt ugyanis azt láthatjuk, hogy vannak oldalak, ahonnan az érkezők jórészt ittmaradnak (50% alatti bounce rate), míg van olyan hely, ahonnan azonnal távoznak (igen, nem elméleti dolog a 100% bounce rate sem!).
Innen már tudunk kampányt optimalizálni: azok a források, ahol magas a bounce rate, kevésbé hatékonyak "rosszabb", érdektelenebb látogatókat hoznak. Ha fizetünk az adott megjelenésért, akkor érdemes végiggondolni: megér-e nekünk annyi pénzt egy látogató? Hiszen csak az az igazi látogató, aki marad!
Egy példával: ha hirdetek a nagyonismertportal.hu-n, és érkezik egy nap 100 látogató, akkor elvileg egy látogató ára a napi megjelenés ára osztva 100-al. Legyen ez mondjuk az egyszerűség kedvéért: 100.000 osztva 100-al, azaz egy felhasználó 1000 Ft. De ha megnézzük a bounce rate-et, akkor azt látjuk, hogy az bizony 75%. Tehát a 100 látogató 75 százaléka el is rohant azonnal, maradt 25. Tehát valójában 25 látogatónk lett. Maradva a fenti példaárnál tehát: 100.000 osztva 25-el bizony már 4000 Ft, tehát egy valódi látogató ára 4 ezer Ft.
És egy ilyen látogató még közel nem biztos, hogy valóban megrendelőnk lesz, azaz pénzt is hoz... de az már egy másik történet.
Utolsó kommentek