Úgy sejtem, nemcsak velem esett már meg, hogy miután betértem egy boltba, konkrétan le se szartak. Próbálhattam én kérdezősködni, ha az eladók mással voltak elfoglalva. Mint ma is az Electroworld-ben: a kedves kolléga épp arról értekezett a mobilján fennhangon, hogy miért is fog felmondani és miért is szar dolog neki ott dolgozni. Hát gratulálok. Én meg tébláboltam még egy keveset, aztán végül kifordultam a boltból.
Hiába, no, sokkal könnyebb elveszíteni egy potenciális vevőt, mint megnyerni.
Persze van, amikor ennél azért árnyaltabb problémával találkozom. Szót se érdemelne, ha nem lenne általános. A dolog nem túl bonyolult, de kezdjük az elején: mára teljesen normális, hogy egy-egy termék életgörbéje pár évben mérhető, és nagyon hamar itt is van az újabb modell. Legyen szó tévéről, autóról, vagy akár egy videókártyáról, 1-2-3 év után már elavult a cucc, amit vettünk. Pedig jó az még, betölti a funkcióját évekig, használtan lehet adni-venni (gondoljunk csak az autókra). Éppen csak webes support nincs hozzá...
Próbált már valaki levadászni egy 2001-ben vett erősítőnek a leírását? Használati utasítását pdf-ben? Programozását? Vagy egy 2004-ben eladott, de azóta már lecserélt autómodell gépkönyvét?
Pedig ezek az anyagok akkor, pár éve még elérhetőek voltak. Nem is oly nagyok: pár mega az maximum, de az évek alatt sem több az egész 1-2 gigánál. Manapság egy ekkora tárhely minimális költséggel jár.
Miért kell ezeket levenni az internetről? Miért nem lehet a cégek saját oldalairól letölteni? Csak két példa, hogy lássuk, nem kis fiókcégekről van szó: SONY, Citroën. (Én ezekbe futottam bele a napokban.)
Mennyire jó lenne, ha engem, mint vevőt, megtisztelnének azzal, hogy elérhetővé teszik a már kicsit ósdi, elavult gépem dokumentumait. És akkor talán majd nagyobb kedvvel veszek újra náluk/tőlük valamit.
Hát nem?
Utolsó kommentek