A tegnapi bejegyzésemben arról írtam, hogy milyen jó lenne, ha lenne értéke a bannereknek. Aztán a kommentekből kiderült, hogy igazán utópisztikusnak tűnik az ötlet a mai valóságban, hiszen sok esetben mindössze 2 óra jut egy darab banner megtervezésére, legyártására. Ez lássuk be, nagyon kevés. De csak azért ennyi, mert a kifizetett díjak miatt ennyi idő jut rá.
Ebből az következik számomra, hogy sokak számára a banner olyan valami, ami mellékes. És ez furcsa. Megpróbálok egy kicsit belemászni a folyamatba, hátha kiderül, mi történik.
Egy korábbi bejegyzésemben írtam, hogy egy banner elkészítésének a díja olyan 60 ezer forintnál kezdődik. Erre jöttek olyan kommentek, hogy ez drága, és hogy egy banner megvan nagyon gyorsan, ez a pénz rablás. Azt gondolom, valahol itt van az első baj: nincs értéke a bannernek. Így nem is mernek sok pénzt kérni érte az ügynökségek. Akik néha alvállalkozónak adják ki a melót, aki kiadja valamilyen grafikusnak vagy programozónak. És akkor a sor végén a kevés pénzből tényleg nem marad több, mint két órányi óradíj...
Az ötletemnek pont az lenne az értelme, hogy legyen értéke a bannereknek. Értsék meg a hirdetők is, hogy tök fölöslegesen vesz meg milliós értékben felületet, ha arra nem rak ki valami normális hirdetést. Olyan ez, mintha a tévében a reklámfilm helyett kiállna a Henkell vezérigazgatója vagy a marketingese, és a kamerába mosolyogva elmondaná az aktuális reklámszlogent. (Teszem hozzá, a tévézés elején ez így is ment, sőt, az USA-ban van, ahol megy is így.)
Persze ahhoz, hogy értéket adjunk a bannernek, látni kellene, mennyivel hatékonyabb egy jó banner, mint egy "kétórás". Azaz 100 ezer forint megtakarított banner gyártási költség hány százezer forint veszteséget termel. Minden bizonnyal ezzel kell kezdeni, és nem a banner nevesítéses ötletemmel, mert sok szakmabeli sem hiszi ezt el a kommentek alapján.
Ehhez kell némi szakmai összefogás, az biztos. Kell találni egy karitatív célt, gyártani egy "kétórás" és egy "kreatív" bannert, majd egyszerre futtatni több portálon, és mérni külön-külön a hatékonyságot. Majd az egész kampányt publikálni kell. Azt gondolom, ezt valamikor a közeljövőben érdemes lesz megszervezni.
Utolsó kommentek