Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

De akkor minek kellenek bannerek?

Címkék: kreatív

2008.11.28. péntek 14:24 Konrad

A tegnapi bejegyzésemben arról írtam, hogy milyen jó lenne, ha lenne értéke a bannereknek. Aztán a kommentekből kiderült, hogy igazán utópisztikusnak tűnik az ötlet a mai valóságban, hiszen sok esetben mindössze 2 óra jut egy darab banner megtervezésére, legyártására. Ez lássuk be, nagyon kevés. De csak azért ennyi, mert a kifizetett díjak miatt ennyi idő jut rá.

Ebből az következik számomra, hogy sokak számára a banner olyan valami, ami mellékes. És ez furcsa. Megpróbálok egy kicsit belemászni a folyamatba, hátha kiderül, mi történik.

Egy korábbi bejegyzésemben írtam, hogy egy banner elkészítésének a díja olyan 60 ezer forintnál kezdődik. Erre jöttek olyan kommentek, hogy ez drága, és hogy egy banner megvan nagyon gyorsan, ez a pénz rablás. Azt gondolom, valahol itt van az első baj: nincs értéke a bannernek. Így nem is mernek sok pénzt kérni érte az ügynökségek. Akik néha alvállalkozónak adják ki a melót, aki kiadja valamilyen grafikusnak vagy programozónak. És akkor a sor végén a kevés pénzből tényleg nem marad több, mint két órányi óradíj...

Az ötletemnek pont az lenne az értelme, hogy legyen értéke a bannereknek. Értsék meg a hirdetők is, hogy tök fölöslegesen vesz meg milliós értékben felületet, ha arra nem rak ki valami normális hirdetést. Olyan ez, mintha a tévében a reklámfilm helyett kiállna a Henkell vezérigazgatója vagy a marketingese, és a kamerába mosolyogva elmondaná az aktuális reklámszlogent. (Teszem hozzá, a tévézés elején ez így is ment, sőt, az USA-ban van, ahol megy is így.)

Persze ahhoz, hogy értéket adjunk a bannernek, látni kellene, mennyivel hatékonyabb egy jó banner, mint egy "kétórás". Azaz 100 ezer forint megtakarított banner gyártási költség hány százezer forint veszteséget termel. Minden bizonnyal ezzel kell kezdeni, és nem a banner nevesítéses ötletemmel, mert sok szakmabeli sem hiszi ezt el a kommentek alapján.

Ehhez kell némi szakmai összefogás, az biztos. Kell találni egy karitatív célt, gyártani egy "kétórás" és egy "kreatív" bannert, majd egyszerre futtatni több portálon, és mérni külön-külön a hatékonyságot. Majd az egész kampányt publikálni kell. Azt gondolom, ezt valamikor a közeljövőben érdemes lesz megszervezni.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6793102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.11.28. 18:09:37

Szerintem amíg a megrendelők egy része a sajtóhirdetés vagy a TV-szpot mutációjaként tekint egy bannerre, addig hiába mutogatsz neki kreatív, "nemkétórás" bannereket. Persze biztos van kivétel, de szerintem ők könnyebben meg is értik, hogy mitől lesz annyi a "kreatívabb" banner.

2008.11.28. 19:13:24

mutass már olyan bannert, bannereket, ami szerinted jó, és szarrá kattingatták; ami szerinted jo, és nem kattingatták szarrá, és ami rossz, és nem kattintják, és ami rossz szerinted, és mégis kattintják. ugy látnánk konkrétan mi a jó, és minek van értéke. annak van értéke, amire kattintanak. mindegy mi van rajta, hogy 500ftba került, vagy 60ba.... ergo én utolag fizetnék a bannerért...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.28. 19:33:54

cad, egy banner nemcsak a kattintásról szól, sőt. Pont Rabbit írásából derül ki, hogy sok a nem-kattintásos hatás.

2008.11.28. 19:38:05

hm, megnézem, lehet átsiklotam felette. de azt hogy méred, hogy joe vagy nem? vagy az is le van írva ott? :$

2008.11.28. 20:39:18

ezt olvastam, de hol van leírva a mérés? :$

zsolti 2008.11.28. 22:07:47

szerintem szét kéne választani, h milyen értékről beszélünk. művészileg? üzletileg? mint ötlet? milyen szempontból legyen jó? mindenki ismeri a hírkereső bannereit, hiszen egyidősek a nettel:
imgs.adverticum.net/banners/kapu/hirkeresobannernagy.gif
tipikusan két órás munka, mégis valószínűleg ez egy *jó* banner, ha a évek óta futattják. nem?

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.11.28. 22:50:24

azért itt szerintem elsősorban attól függ mit reklámozunk... és csak utána jön az, hogy milyen is az a banner. nehogy a végén az jöjjön ki, hogy a rossz banner miatt nem kattintottak annyit, közben meg a netes közönség abszolút nem kíváncsi arra a termékre amit a banner reklámoz.

ott van a google vagy az etarget szöveges. hatékony. melyik hatékony? amelyikre a netes közönség is vevő. Konrád te ebbe még jobban bele is látsz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.28. 23:00:36

Imi, pont ezaz. Egy egyszerűnek tűnő Google vagy ETARGET szöveg is hosszas próbálgatás eredménye. Több hirdetésváltozat, folyamatos konverziófigyelés, apróbb finomítások kellenek olyan esetekben, amikor valóban sikeres kampányt akarunk. Azaz nem "kétórás" feladat ez sem.

Géza 2008.11.29. 16:44:33

Pont az ilyen 60 ezres bannerek miatt szűröm a reklámokat, mert irritálnak. Ha 1000 Ft-ból kellene egy hozzáértő grafikusnak megoldania akkor lenne rá esély, hogy egy statikus, ízléses, nem tolakodó bannert készít, amire szívesen kattintanék. A decknetwork.net reklámjai pont ilyenek. Azt kellene inkább mérni, hogy a felület növelésével és az agresszív animációkkal és színekkel nő-e a kattintási szándék vagy éppen ellenkezőleg. Megnyerni akarjuk a fogyasztókat, nem lerohanni.

2008.11.29. 17:40:03

géza, de aki az email címét nem tudja leírni, meg les ki a fejéből, annak ilyen kell. nyomni. tudod.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.11.30. 15:02:53

Engem felhasználóként rettenetesen zavarnak az izgő-mozgó-vibráló bannerek. Ha olvasnék, és egy ilyen van az oldalon, az első dolgom, hogy letiltom, mielőtt még elolvasnám, hogy mi is az. Nyilván, a megbízó azt mondhatta a grafikusnak, hogy „villogjon, mert az vonzza a tekintetet” a grafikus meg szót fogadott, csak legyen vége már a projektnek és menjen a megbízó haza, mert utálatos, ahogy ül az ember nyakában és figyeli, hogy hogy fog villogni a bannerje („nézzük meg, hogy milyen, ha az a szó ott piros!”).
Aztán az is idegesít, ha pl. az indexen rákattintok egy hírre és előjön egy egészoldalas banner. Ilyenkor habozás nélkül a tovább gombot nyomom, még mielőtt a flash betöltődne.
És ezeket a szempontokat mindig elmondom a kedves megbízóknak, amikor kitalálják, hogy csináljunk bannert, de sok esetben nem értik meg („nem baj, azért villogjon, jó?”).
Ez olyan szélmalomharc, mint a nyomtatott hirdetéseknél szeretek nagy fehér (vagy egyszínű) felületeket hagyni, mert az szép és sokkal jobban vonzza a tekintetet egy telenyomott újságban. Erre az általános reakció: Legyen tele a felület, hamár kifizetem!

stro-B (törölt) · http://www.79.hu/blog 2008.12.01. 19:22:04

És mi a véleményetek az iwiw-en ma megjelent üzenőfalas "banner" hirdetésről?
Szerintem szimplán pénzkidobás...

Írtam egy kis szösszenetet: www.79.hu/blog/2008/12/01/marketing-baki/

Nem vagyok szakmabeli, ha valaki megmagyarázza, szívesen veszem.


süti beállítások módosítása