Az interstitial az egyik legidegesítőbb és legbrutálisabb hirdetés - véleményem szerint. Van egy olyan fél poén a Monthy Python-nál (illetve a Holló színházban?), hogy miközben megy az előadás, bejön egy rendőr. Persze minden megáll, a rendőr besétál középre, ránéz a nézőkre, és ezt mondja: "Megállítjuk az előadásunkat, hogy bosszantsuk Önöket!". Kimegy, és megy tovább az előadás.
EZ az interstitial. Nézed az oldalt, kattintasz egy linkre, és a várt cikk helyett egy hirdetés jön fel. A hirdetés alatt pedig egy gomb »»», hogy tovább lehet lépni. Illetve elvileg ha eltelik pár másodperc, akkor továbblép a következő oldalra.
Kérem, tegye fel a kezét az, aki egyszer is végignézett egy ilyen hirdetést! Jólvan, Pistika, leteheted, neked ez a munkád. Más?
Mi ebből a tanulság? Az, hogy az interstitial hirdetést kétféleképpen lehet elrontani: az egyik, ha hamarabb ugrik az oldal, mint végigér a hirdetés (vagyis még meg sem jelent pl. a céglogó, már betölti az új oldalt). A másik pedig: a hirdetés nem a lényeggel kezdődik, és mire az ember megtalálja a tovább gombot, még mindig nem is láthatta, miről is van szó.
Az első hibára is lenne példám, de a második szerintem a nagyobb hiba. Egy ilyen hirdetésnél nincs több időd, mint 2-3 másodperc a figyelem megszerzésére. Ide külön kreatív kell! Nem ám a máshol futó kreatív nagyobb mérete a jó, hanem ide kell(ene) kitalálni üzenetet! De nem ez történik. Hoztam is egy elrettentő példát, amit speciel az Origón löttem tegnap. Íme:
Ugye jól látszik, hogy nincs direkt üzenet benne? Nem mondja azt, hogy fizess elő, vagy rendeld meg. Csak valami "léc"-ről beszél a tévében, de a többit már nem láttam, mert kattintottam.
És vajon melyik a hirdető cég? Ugye, kiderül. A legvégén.
Hát ez így szar. Pénzkidobás. Szerintem legalábbis. Nem elég, hogy bosszant, de fölöslegesen bosszant, hiszen még az üzenet sem jön át.
Én azt csináltam volna, hogy feljön azonnal az alábbi szöveg:
38 tévécsatorna havi 2590,- Ft -ért, HD minőségben. Rendelje meg most! És alul a hirdető logója. Ez jelenjen meg 1 másodpercen belül! Aztán majd lehet mozizni, ha van még mit elmondani. De a lényeg úgyis ez.
Nagyon könnyű elrontani a banner megjelenéseket, és sok esetben nem azért hatékonytalan ez a megoldás, mert a felhasználók nem szeretik, hanem mert értelmetlenül vannak elkészítve ezek a hirdetések. Mint ez is itt.
Utolsó kommentek