Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alapfogalmak - hirdetések és közösségi média mérése

Címkék: onlinemarketing kampány

2013.10.03. csütörtök 22:19 Konrad

social_media_l.jpg

Egyre többen akarnak online marketinget cégüknek, de nagyon nem ismerik ezt a területet. Alapvetően értelmes emberekről van szó, akik eddig nem foglalkoztak internetes marketinggel, így az alapfogalmakat sem ismerik. Bár van sok lehetőség ezeket megismerni, de azért érdemes néha ezt a témát is elővenni. Íme hát néhány fontosabb alapfogalom ahhoz, hogy majd tudjuk, miről beszél nekünk az onlineos kolléga!

És íme a minisorozat második része (itt volt az első):

Hirdetések mérése

Hirdetés megjelenés
Angolul ad view, rövidítve AV
Megmutatja, hogy a hirdetésünk összesen hány alkalommal jelent meg, vagyis hányszor töltődött le.

(Át)kattintás
Angolul click through, rövidítve CT
Megmutatja, hány alkalommal kattintanak a hirdetésünkre.

Átkattintási arány
Angolul Click Through Rate, rövidítve CTR
A kattintások és megjelenések aránya, megmutatja, hogy a megjelenések hány százalékában kattintanak a hirdetésünkre. Az átlagos átkattintási arány nagyon sok tényező függvénye, jellemzően 0,1% és 2-3% közötti, de ettől jelentős eltérések is lehetnek mindkét irányban.

Elérés
Angolul reach
Megmutatja, hogy hányan látták az adott célcsoportban a hirdetésünket. Ezen szám ismeretéhez természetesen szükséges az, hogy pontosan és mérhetően definiáljuk a célcsoportunkat is!

Frekvencia
Angolul frequency
Megmutatja, egy felhasználó egy adott időszakban hányszor látja a hirdetést. Az adott időszak lehet egy nap, de lehet a kampány teljes hossza is. Az internetes hirdetések különlegessége, hogy amennyiben feltételezzük, hogy az adott felhasználó csak egy bizonyos számítógépet (és azon belül csak egy böngészőt) használ, akkor be tudjuk állítani, hogy a kampány folyamán maximum hány alkalommal találkozzon hirdetésünkkel. Ez például a zavaró hirdetéseknél, amilyen egy egész képernyőt eltakaró megoldás, azt is jelentheti, hogy csak egyetlen alkalommal lássa (és így csak egyszer zavarjuk).

Közösségi média

A közösségi média mérése sokkal kevésbé írható le a fentiekhez hasonló mutatószámokkal. Ennek elsősorban az az oka, hogy a közösségi média megoldások nem egy egységes, egy adott módon leírható szolgáltatások. 

Attól függően, milyen közösségi média szolgáltatást használunk, nagyon különböző adatokat tudhatunk meg. Például egy nem általunk üzemeltetett blog esetében nem fogjuk tudni, hányan látták egy bejegyzést vagy egy kommentünket – bár ez az adat elvileg mérhető, de a szolgáltatások üzemeltetői ezt nem hozzák tudomásunkra.

Ugyanakkor például egy saját blog esetében (még akkor is, ha az a blog egy szolgáltatónál is van) sokkal pontosabb adataink vannak, egészen pontosan ugyanazok, mint egy weboldal esetében. Az ismertebb szolgáltatások egy része is rendelkezik statisztikai eszközökkel, így például ha a Facebookon céges oldalt üzemeltetünk, akkor arról is számos információt megkapunk (míg például a személyes profilokról szinte semmit). Ilyen információk a követőink (lájkolóink) száma, azok demográfiai megoszlása (nem, kor, lakóhely), valamint az oldalunkon történő felhasználói aktivitás. 

A közösségi média mérésének van egy másik megközelítése is, amikor arra vagyunk kíváncsiak, milyen említés található rólunk, cégünkről. Ezt elsősorban úgy végezzük el, mintha sajtófigyelést csinálnánk, csak a megszokott sajtótermékek helyett a közösségi média csatornákat figyeljük. Ilyen figyelésre több speciális megoldás is létezik, a hazai közül az egyik ismertebb ilyen szolgáltatás a Replise.com (korábbi nevén Brandmonitor). De ilyen jellegű kutatásokat végez a Maven7 is, bár ők ennél sokkal többre is képesek. Ezen megoldás egyetlen korlátja, hogy természetesen csak a publikus, bárki által látható említéseket lehet megtalálni, másrészt sok esetben szükséges az, hogy az automatizmus mellett emberi munkát is igénybe vegyünk. Ilyen eset például, ha az említések minőségére is kíváncsiak vagyunk (például pozitív vagy negatív említések).

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr445550576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xenovas 2013.10.04. 16:47:39

A sajtódiskurzus-elemzés gyakorlatához hasonló elemzés hasznosítható-e a közösségi média méréséhez?

Zoltán Varjú · http://szamitogepesnyelveszet.blogspot.com/ 2013.10.05. 15:03:46

A szentiment- és emócióelemzés nem csak a közösségi média tartalmaira alkalmazható, a felhasználói tartalom elemzése pedig sok hasznos információt tartogat (pl nagyon jól feltérképezhetők a felhasználók demográfiai jellemzői).

Zsolt Zömbik 2013.10.06. 12:54:51

A cikket olvasása előtt joggal merülhet fel az emberben a kérdés, hogy miért kell, lehet-e, érdemes -e mérni? A vállalkozásoknak a költségek figyelmen kívül hagyásával meg kell elégedniük a közösségi média nyújtotta új, személyek közötti kapcsolatokkal. A válaszom, határozottan a NEM! A közösségi média nem csupán a potenciális vásárlókkal való kapcsolat kialakításáról szól, hanem arról is, hogy a költségek és kockázatok elfogadható szinten tartása mellett a márkát népszerűsítve növeljük az árbevételt, a nyereséget és a piaci részesedést, valamit erősítsük a márkát. Mindezek mellett tudomásul kell vennünk, hogy a közösségi médiát a teljes marketingmix részeként kell kezelnünk. A közösségi médiában folytatott marketing kizárólag a teljes marketingmix összefüggésében mérhető, amely felöleli a hagyományos és a közösségi médiát egyaránt. Ezt szem előtt tartva érthetjük meg, hogy mi növeli a márka értékét, és hogy a közösségi médiában közölt üzenet mennyiben más, és mennyiben hasonló, mint a hagyományos média üzenetei.
Egy egységes rendszert kell bevezetnünk, ahol első körben szegmentálnunk kell:
1. befolyásolók,
2. fogyasztók és
3. egyének

mindhárom célcsoporttal a marketingszakembereknek más-más módon kell kapcsolatot kialakítania...

és még nem is beszéltem a mérési eszközökről:.-)


süti beállítások módosítása