Hosszú volt ez az év, és még vége sincs igazán. Hosszú volt, de tanulságos. Az idei hátralévő öt bejegyzésben kicsit végigmegyek rajta, én hogyan láttam 2020-at.
1. rész: Covid előtt
Lehet, ez egyfajta időszámítás is lesz. Ahogy volt a 2008-as válság előtti és utáni időszak, úgy van a 2020-as covid előtti időszak, és reméljük lesz covid utáni időszak is.
Az idei évet senki nem tervezte úgy, hogy annyira nagyon különleges lesz. Volt egy lendülete a fejlődésnek, a legnagyobb gondot még év elején is az jelentette, honnan tudnak a cégek szakképzett, megbízható munkaerőt találni. Változást nem, de előrelépést vártunk, és a blogírást idén egy évtizedzáróval kezdtem.
Aztán elindultam egy olyan irányba, ami mindig is érdekelt, és a 2018-19-es történések után úgy éreztem, van értelme a témával foglalkozni: ez pedig a környezetvédelem és a marketing kapcsolata. Azt hiszem, ez a téma nagyon fontos lesz, és covid után vissza is kell térni rá. Mert mi, marketingesek, számos módon befolyásolhatjuk a környezetszennyezést. A cégek környezetterhelésétől kezdve a téma megfelelő tálalásán keresztül a fenntartható fejlődésig sok felől meg tudjuk közelíteni a problémát, marketingesként is.
Egészen február végéig minden haladt a "normális", megszokott útján, még olyan hülyéskedésre is volt energia, mint a Lidl és az IKEA kis komment-játéka. Tervezgettük a tavaszt, készültünk a konferenciákra, és bár már jöttek a vírusról a hírek, de azért nem vettük azt annyira komolyan.
Így telt el idén két hónap. Meglepően kevés, de visszatekintve mintha nem is lett volna. Mert március elején már a vírus várható hatásáról írtam, igaz, kissé naivan megfogva a témát.
Két jó hónap adatott tehát nekünk idén, amikor még úgy láttuk, az élet halad a megszokott medrében. Tévedtünk, nem is kicsit... És ennél sokkal többet nem is tudok erről írni. Lényegében mindent, amit akkoriban gondoltunk, felülírtak a következő hónapok.
###
- 2. rész: A tavaszi Covid hullám
Utolsó kommentek