Amikor a multinacionális megrendelő egy német fejlesztésű oldalt magyarra adaptáltat, és valószínűleg a határidő is rövid volt, akkor bizony születnek érdekes megoldások.
Nem is arról van szó, hogy maga a weboldal miért olyan, mintha 2005-öt írnánk. Miért készült csak flash-ből, miért fontosabb az "ügyfél élmény" bulváros része, mint az igazi "ügyfél élmény", vagyis az információ szerzés. Hanem arról, hogy nagyon magas ívben tesznek midnenre, ami keresőoptimalizálás.
A Coca Cola Company tea vonalához tartozó új site, az Enviga.hu vagy rohamléptekben készült el és "majd javítják", vagy valóban senki nem is próbálkozott azzal, hogy a Google megtalálja. Elég csak megnézni a fejlécet:
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="de" lang="de">
(...)
<meta name="description" content="Beschreibung" />
<meta name="keywords" content="Meta-Tag, Metad
Ez full német, nemigaz? És ezek után betöltődik egy csak flash oldal. Ennyi.
Vajon a Coca Colának nem fontos a keresőtalálat? Vagy egész egyszerűen erre már nincs kompetenciája annak a (valószínűleg német) multimédia fejlesztő brigádnak, amelyik átmentette magát a webkorszakba, és ilyeneket csinál? Pedig mostanában mintha sehol nem lenne annyi pénz a hirdetésre... Vagyis egy ilyen nem jó megoldás konkrét pénzkidobás az ablakon. Pedig mennyire jó lenne, ha mondjuk a "tea" szóra legalább a Google.hu első tíz találatában benne lenne ez az oldal, nem?
Utolsó kommentek