Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ha már egyszer fejlesztésbe vágod a fejszéd...

Címkék: weboldal

2007.05.30. szerda 08:01 Konrad

Tudod mi alapján ítél meg elsőként az a felhasználó, aki majd a jövendő szolgáltatásodat fogja használni? Tudod mi alapján fogja eldönteni, marad-e és felhasználód lesz, vagy megy másfelé az interneten? Tudod mi az, ami átkergetheti a konkurenciádhoz?

Azaz mennyire ismered a potenciális felhasználóidat?

Ma már nagy merészség (vagy nagyon jó ötlet) kell ahhoz, hogy célcsoport ismeret nélkül vágjunk fejlesztésbe, legyen szó weblapról, portálról vagy bármely más szolgáltatásról. Persze a fenti kérdésekre nincs egyforma válasz, de az esetek jelentős részében igaz, hogy a felhasználói felületed, a szolgáltatásod bemutatása fontos.

Hiába csinálsz egy nagyon jó eszközt (képmegosztót, fórumot, blogszolgáltatást, közösségi oldalt, elektronikus irodát), ha az odatévedő felhasználó nem látja át egy-két perc alatt, ha a leírások nehezen érthetőek, ha úgy kell kitalálni, mit is akarhatott egy-egy funkcióval a fejlesztő. Nem jut el odáig, hogy magát az eszközt kipróbálja, elfárad az odavezető úton.

Ne hagyd a fejlesztés végére a felhasználói felületet! Tervezd meg már az elején, aztán teszteltesd is le olyanokkal, akik kívülállók. A szövegek legyenek jól megírva, magyarázz meg mindent röviden és ha kell hosszasan is.

Mutass példákat! Már az elején mutasd meg, milyen eredményre számíthat az, aki téged kezd el használni!

A felhasználói felület a te legfontosabb kirakatod, a te legfontosabb ön-reklám felületed - használd ki!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr789225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janicsar 2007.05.30. 09:59:58

Konrád,

milyen kérdéseket tegyünk fel magunknak, amikor tervezzük az oldalunk felületét, illetve a felhasználónak szánt bejárandó útvonalat az oldalon?
Vannak ilyen általános kérdések?
pl. amikor Ti elkezdtek egy munkát, akkor mit kérdeztek meg a megbízótól?

Thx,
janicsar

ui: azért kérdezem, mert sok olyan kicsi, egy-két személyes vállalkozás van, mint én is, akik szinte minden webbel kapcsolatos fejleszést egy emberre bíznak, akinek általában mindene a design.
Jó esetben ez az ember olvas néha a ilyen blogokat, mint a tiéd, de szerintem nem ez a jellemző.
A "kicsi" megbízóknak jó lenne egy szamárvezető a fejlesztéshez.
(tudom, hogy nagy irodalma van a témának, sokan írnak róla, stb., de nincs idő arra, hogy mindennek utánanézzünk, hogy melyik blogíró miben jó, ezért olvasnék erről itt helyben)

üdv,
janicsar

sistiri · http://www.iKep.hu 2007.05.30. 16:06:56

Egyetértek.
Talán nem véletlenül lett az első a felsorolásban a képmegosztó(?)

Már gondolkozunk az iKep.hu kezdőoldalának újraszabásán, ezért szívesen fogadunk kritikai megjegyzéseket, és építőjellegű javaslatokat (és nem csak a felülettel kapcsolatban)

üdv,
sistiri

manitu · http://www.toteam.hu 2007.05.30. 20:24:24

És gyakran látogasd a konkurencia oldalat.
Tesztelj extrém helyzetekben (kioszk, mobil, vakok képernyőolvasója, dial-up kapcsolat, stb.).
Mutasd meg a feleségednek, a lányodnak és az anyósodnak is.

Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.05.30. 21:51:27

Azért itt öszekevertél jónéhány egymástól teljesen elkülönülő dologot.
"Mennyire ismered a poteciális felhasználódat?" - A célcsoport ismerete a weboldalon megjelenő szövegekre és a grafikai megjelenésre van hatással, no meg a weboldalhoz tartozó marketingre, esetleg a szolgáltatás egyes funkcióira, DE nem a felhasználói felületre.
Egy felhasználóbarát felülethez valóban szükség van jól megírt szövegekre, de attól még nem lesz jól használható egy felület, hogy a szövegek az adott célcsoport ízléséhez, szóhasználatához vannak igazítva.
A usabilityt befolyásoló tényezők 80%-a célcsoport független, vagyis ha egy oldal jól használható akkor azt egy nagymama és egy tinilány is ugyanolyan könnyen tudja kezelni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.30. 23:26:03

janicsar, általában fontos, hogy tud, milyen célból és kiknek készítesz szolgáltatást. De nincs egyébként királyi út, mindenképpen érdemes bevonni tesztelésbe egy-két embert a potenciális felhasználók köréből.

sistiri, nem konkrét oldalra gondoltam, de most hogy így mondod ;-)

Dávid, nem értek veled teljesen egyet. Egy nehezen kezelhető oldal is lehet sikeres bizonyos célcsoportoknak, ha számukra a felület másodlagos, és egy tök jól felépített oldalt is agyoncsaphat, ha rosszak a szövegek. És igen, vannak általános szabályok, de egy 95%ban jó oldalt is használhatatlanná tehet a maradék 5%.

sdw 2007.05.31. 00:25:02

dávid, ha már pont a nagymamát és a tinilányt (mint két meglehetősen különböző korosztályt) hoztad fel: tipikusan más a lokomóció, a finommozgások különbözhetnek (egérkezelés), különbség lehet a szín- és formalátásban, soroljam még a fizikai/fiziológiai/mentális különbségeket? a nyelvezet és a képi/színvilág persze szintén erőteljesen befolyásolt (kellene, hogy legyen) kortól, nemtől, ses-től, stb. szóval -ideális esetben- valóban van (lenne) mit végiggondol(tat)ni a fejlesztések megkezdése előtt.

Emc 2007.05.31. 13:23:17

Erősen megosztott érzéseim vannak a felvetésekkel kapcsolatban. De látom egy építő jellegű, előremutató vita lehetőségét ezért én is írnék róla néhány gondolatot.

Maga a téma jogos (bár a "felhasználói felület" kifejezést viszont én sem érzem itt helyénvalónak), a felhasználók viselkedésénak figyelése (szöveg vagy marketingeszköz működése) nagyon sokat segíthet a sikeres webhely kialakításában. Ideális esetben erre van igény, és valaki foglalkozik is vele. Node a fejlesztő, vagy a honlap tuladonosa? Hogy mire gondolok? Rögtön janicsar kommentje rávilágít: Sokan ma ezt egyszemélyes fejlesztőkre bízzák.

Ebben persze nincs újdonság, mind tudjuk mennyire szerteágazó ez a piac, de én "szakmai önmeghatározás" hiányát érzem ebben a kontrasztban.

Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.05.31. 18:15:22

"Egy nehezen kezelhető oldal is lehet sikeres bizonyos célcsoportoknak." - Itthon biztosan.
Szerintem az az alap, hogy a weboldal felhasználóbarát legyen, és ha ez már megvan, akkor lehet foglalkozni azzal, hogy ne csak értelmesen megfogalmazott szövegek, hanem direkt a célcsoport nyelvén írott szövegek jelenjenek meg. Ez persze nem azt jelenti, hogy az utóbbi nem fontos. Sőt, épp ellenkezőleg.
Ez szerintem két különböző munkakör. Nem a marketinges dolga, hogy felületet tervezzen, erre vannak szakemberek. Az más kérdés, hogy kinek van pénze megfizetni őket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.31. 18:18:47

Dávid, szerinted egy felhasználói felületet - az elveket, hogy milyen legyen, a tartalmát stb. - pontosan kinek a dolga megtervezni?
Mert a designt grafikusnak, a kivitelezést programozónak, de ha nem a kommunikációhoz értőnek, akkor kinek?

Emc 2007.06.01. 14:24:23

Pontosan erre gondoltam a "szakmai önmeghatározás" felvetésénél.


süti beállítások módosítása