Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan célozz?

Címkék: onlinemarketing érdekes kutatás

2007.06.27. szerda 23:51 Konrad

Mostanában van pár olyan kampányterv, ahol célozni kell, minél jobban. Ennek kapcsán merült fel az: mi alapján érdemes célozni a hirdetésed?

Ehhez persze meg kell ismerni a célközönségedet, amit vagy egy kutatással tehetsz meg (piacilag), vagy a korábbi ügyfelek/eladások átnézésével. Vagy még sok más módon. De tudnod kell, mit nézz!

Adódik, hogy a demográfia jó célzási lehetőség: férfi vagy nő, hány éves, hol lakik, mi az iskolai végzettsége, hány gyereke van, mennyi a jövedelme. De vajon ez mennyire lesz pontos?

Egy előadáson hallottam a következő példát, jól megmutatja, milyen probléma merülhet fel.

Adott egy termékcsoport: jogi szakkönyvek. Adódik, hogy ezt elsősorban jogi végzettséggel rendelkező vagy azt megszerezni kívánó, közepes vagy jómódú vevőknek célozzuk. Példánk főszereplője viszont középkorú hölgy, aki lakberendező. Ügyfelei közt nagyon sok jogi foglalkozású van, és részben emiatt is intenzíven érdeklődik a jogi témák iránt. Ezért rendszeresen vásárol is ilyen könyvet. Közben persze teljesen kihullik a demográfiai szűrőnkön. Mégis honnan tudhatnánk, hogy őt érdekli a jogi téma?

A viselkedéséből! Abból, hogy korábban is más vásárolt könyvet a témában, hogy jár neki ilyen folyóirat, stb.

Most mondhatnánk, jó, kiesett egy ilyen csodabogár, de azért a célcsoportunk nagy átlaga elérhető a "szokásos" módon. De vegyük észre: a nagy átlagot is jellemzi ez a viselkedésminta. Jogi könyveket vásárolnak, jogi folyóiratra fizetnek elő, jogi kongresszusokra járnak stb.

Tehát ha a viselkedés alapján célzunk, több embert érünk el - akik szintén a célcsoportunk. Sőt, pontosabban a célcsoportunk! Hiszen egy jogi végzettségű, jómódú ember lehet, hogy festésből él. A jogi könyveket meg kerüli, mert csak a szülők miatt végezte el az egyetemet...

Szóval, már a kutatáskor érdemes ebbe az irányba tapogatózni: az érdeklődés, a viselkedés relevánsabb, mint a demográfia.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr38107436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiszi 2007.07.03. 14:53:38

Ez egy kicsit általános így. Oké, jogi szakkönyvet megpróbálok hirdetni jogi konferenciákon, jogi folyóiratokban. De ha nem ezeken a felületeken akarom elérni őket, akkor honnan, milyen adatbázisból fogom tudni, hogy az illető hölgy egy ilyen újság előfizetője?
Általánosságban minél nagyobb egy adatbázis, annál kevésbé szofisztikált. Nem azért próbálják belőni, hogy az átlagos vásárló hány éves és milyen végzettségű, mert így pontosabb lesz a célzás a viselkedés alapúnál, hanem mert ez alapján könnyebb a média mixet összeállítani. A legtöbb médiának (index.hu/kultur/korrektor/mediak3/) van felmérése az olvasók demográfiai adatairól, a jogi érdeklődésről viszonylag kevésnek. Ráadásul nem is biztos, hogyha az említett lakberendezőtől megkérdezik, mi az érdeklődési területe, a jogot fogja említeni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.03. 19:35:56

Persze. Ezért írtam, hogy már az elején el kell gondolkoznod azon, mi alapján akarsz célozni. És persze nem vásrolt adatbázisra gondolok. Hanem pl. ha van egy könyváruházad, akkor abban nemcsak demográfia alapjén célozhatsz, hanem pl. vásárlói profil alapján.


süti beállítások módosítása