...hogy megszegjük azokat! Legalábbis szerintem. Nem szeretem a szabályokat, mert uniformizálnak, nem szeretem a szabályokat, mert korlátoznak. Ésszel értem, miért van szabályokra szükség, de érzelmileg akkor sem szeretem.
Így aztán nem túl meglepő, hogy nem az a fajta tanácsadó vagyok, aki "dobozos terméket" készít. Úgy gondolom, minden ügyfelem egyedi, és bár vannak tipizálható problémák, de nincsenek tipikus megoldások. Olyan ez, mint a fodrász-gép: jó ötlet, de (legalábbis eleinte) nincsenek egyforma fejű emberek.
Tudom, hogy van egy csomó feladat az üzleti életben, amire vannak általános megoldások, de tanácsadóként általában olyan problémákkal szembesülök, amihez fontos az egyedi szemlélet, fontos a partner hozzáállása, véleménye. Ilyen feladat például egy weboldal elkészítése is.
Még ugyanazon a területen dolgozó cégek esetében is teljesen különböző weboldalak készülhetnek. Míg az egyik cég munkaszervezése "elbírja" a heti frissítést, akár egy blog írását is, addig a másik cég ehhez nem rendelkezik erőforrásokkal.
A legtöbb marketing tanács arról szól, hogyan különböztessük meg magunkat a konkurenciától, hogyan legyünk mások, hogyan emelkedjünk ki a mezőnyből. Aztán megoldásként kap az ügyfél egy dobozolt weboldalt: sablont, kész megoldást, hogyan csinálja, hogy működjön. És egy csomó vállalkozás ugyanúgy csinálja. Aztán amikor beesek véletlenül egy-egy ilyen oldalra, akkor nem az tűnik fel, mit csinál a cég, hanem az, ki lehetett a fejlesztő.
De ez nem jó! Merjünk mások lenni! Ha kell rúgjuk fel a szabályokat, merjünk szembemenni a trendekkel, csináljunk valami MÁST. És legyünk egyediek.
Mi indított el ennek a megírására? Íme: http://horvatherzsi.com/ (Köszönöm Tamás nevű olvasómnak a linket!)
Utolsó kommentek