Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az a kedves vevő

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.07.07. hétfő 20:00 Konrad

Úgy sejtem, nemcsak velem esett már meg, hogy miután betértem egy boltba, konkrétan le se szartak. Próbálhattam én kérdezősködni, ha az eladók mással voltak elfoglalva. Mint ma is az Electroworld-ben: a kedves kolléga épp arról értekezett a mobilján fennhangon, hogy miért is fog felmondani és miért is szar dolog neki ott dolgozni. Hát gratulálok. Én meg tébláboltam még egy keveset, aztán végül kifordultam a boltból.

Hiába, no, sokkal könnyebb elveszíteni egy potenciális vevőt, mint megnyerni.

Persze van, amikor ennél azért árnyaltabb problémával találkozom.  Szót se érdemelne, ha nem lenne általános. A dolog nem túl bonyolult, de kezdjük az elején: mára teljesen normális, hogy egy-egy termék életgörbéje pár évben mérhető, és nagyon hamar itt is van az újabb modell. Legyen szó tévéről, autóról, vagy akár egy videókártyáról, 1-2-3 év után már elavult a cucc, amit vettünk. Pedig jó az még, betölti a funkcióját évekig, használtan lehet adni-venni (gondoljunk csak az autókra). Éppen csak webes support nincs hozzá...

Próbált már valaki levadászni egy 2001-ben vett erősítőnek a leírását? Használati utasítását pdf-ben? Programozását? Vagy egy 2004-ben eladott, de azóta már lecserélt autómodell gépkönyvét?

Pedig ezek az anyagok akkor, pár éve még elérhetőek voltak. Nem is oly nagyok: pár mega az maximum, de az évek alatt sem több az egész 1-2 gigánál. Manapság egy ekkora tárhely minimális költséggel jár.

Miért kell ezeket levenni az internetről? Miért nem lehet a cégek saját oldalairól letölteni? Csak két példa, hogy lássuk, nem kis fiókcégekről van szó: SONY, Citroën. (Én ezekbe futottam bele a napokban.)

Mennyire jó lenne, ha engem, mint vevőt, megtisztelnének azzal, hogy elérhetővé teszik a már kicsit ósdi, elavult gépem dokumentumait. És akkor talán majd nagyobb kedvvel veszek újra náluk/tőlük valamit.

Hát nem?

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8557746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.07.07. 21:08:54

"Mennyire jó lenne, ha engem, mint vevőt, megtisztelnének azzal, hogy elérhetővé teszik a már kicsit ósdi, elavult gépem dokumentumait. És akkor talán majd nagyobb kedvvel veszek újra náluk/tőlük valamit."

Ebbe már én is belefutottam. Szerintem éppen azért nem teszik ki, hogy megund a kínlódást, és inkább megvedd az újat. Így megy ez.

macati 2008.07.07. 22:06:57

scribd-en próbáltál utánanézni? www.scribd.com/

Rooza 2008.07.07. 22:33:15

Konrád, nagyon jót mondasz!

A következő videomegosztó helyett, egy közösségi használati-utasítás lerakatot kellene létrehozni.

Kezdésnek hozzájárulok egy.., mondjuk win 3.1 telepítővel :)

Nagyon jó ötlet!

Rooza 2008.07.07. 22:36:05

Azt nem gondoltam volna, hogy letörlik ezeket az anyagokat.., nem fér el a nagy net-en?

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.08. 00:39:04

Ez sajnos nem csak a citróra meg a sanyira jellemző, hanem nagyjából mindenre. Én általában a gyártók koreai vagy kínai, esetleg tajvani honlapján (vagy a legnagyobb viszonteladóik honlapján) szoktam beszerezni sokmindent, mert ott még kint van. Esetleg oroszul keresek rá dolgokra és abból mazsolázok. Például autóhoz, stb. Érdemes keleti barátainkhoz ellátogatni, ha valami nagyon nincs meg. A legtöbbször van angol változat is, de ha nem, akkor érdemes pl a baidu-n összetettebb keresést lenyomni. Ez jutott eszembe. Sajnos ez a trend egyre inkább terjed. Múltkor egy alaplap sematikáját és alkatrészlistáját flashbe nyomta bele az agyalágyult gyártó. Szép. Én meg nyomtam kb 60 képernyőmentést, aztán szkripttel összerakattam (11000x7000px), aztán lett belőle PNG.

Alapvetően az a baj, hogy "rendeld meg és fizess érte" a felállás. Amikor a skodrimhoz kerestem leírást, akkor a mondták, hogy 4800 forint + postaköltség. Baba. A gyártónak nem fér bele egy nullperces autó árába (4 mill fölött) ez a szar? A megrendeléssel amúgy magyar leírást kértem és vissza is igazolták, hogy azt kapok. Ehelyett lett flamand (még véletlenül sem francia egy franciaajkú városban). A Fordommal jobban jártam. Irtam nekik, hogy kellene. Amikor Magyarországon jártam, akkor beugrottam érte. Nem került semmibe és még ők voltak hálásak. Két égtáj. Amúgy egyik autóhoz sem volt online használati útmutató.

pollner · http://soreo.biz 2008.07.08. 08:42:36

Az internet előtti időkben létezett egy cím,ahonnan jelképes összegért meg lehetett kapni lényegében minden forgalomban levő szórakoztatóelektronikai cucc kapcsolási rajzát. Valamiért valakinek megérte. Nem lehetne ezt megcsinálni a gépkönyvekkel/használati utasításokkal is? (Vagy valakinek már az eszébe jutott,csak nem tudunk róla?)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.08. 08:46:43

Ferenc: vannak ilyen szolgáltatások, de a legtöbb esetben annyiba kerülnek, mintha bemennél a gyártó képviseletére és ott megvennéd. Persze szervizleírásokat vagy kapcsolási rajzokat a gyártó nem ad ki, hacsak nem akkreditált szervizes vagy.

Rooza 2008.07.08. 08:48:49

Akkoriban szokásos volt a "segítsük egymást gyerekek" mentalitás.

Újra kellene indítani

devizakozep 2008.07.08. 11:30:24

aztan majd kozbeszolnak a "jogvedok" es felebredtek. sajnos...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.08. 11:32:21

Igen, deviza rátapintott a lényegi problémára: a használati utasítások ugyanolyan jogvédett dolgok, mint a könyvek vagy a zenék, filmek. Azaz nem lehet csak úgy felpakolni a netre...

Rooza 2008.07.08. 11:50:57

A felhasználóknak is vannak jogai szerintem. A használati utasításokat más kategóriába sorolnám, mint a zenét, meg a filmet. Ugyanis, amelyik termékhez tartozik, ahhoz jár is (tartozéka), és csak annak a terméknek a használatát segíti elő, amihez adták. Azért meg már fizetett a felhasználó.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.07.08. 12:47:42

Hogy aztán az ipari kémek ellopják és hasonló termékeknél felhasználják? Cö-cö.

Rooza 2008.07.08. 13:04:52

Meditáltam rajta, hogy esetleg megemlítem az ipari kémkedés lehetőségét, de aztán elvetettem. A tűzgyújtás esetében már el lett rontva a dolog.. :)

dezo 2008.07.08. 14:12:40

Ez (is) csak erősíti azt a véleményemet, hogy a cégek még nem veszik észre a felhasználói közösségek hatását és erejét. (én például biztosan nem a gyártó oldalán kezdek támogatást keresni, hanem valamelyik felhasználói fórumon - ott több segítőkészség és hozzáértés van, mint a hivatalos supportnál)

Maya 2008.07.08. 14:37:35

Gondoljátok hogy egy ipari kémnek szüksége van a használati utasításra?

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.07.08. 16:14:00

Ööööö, Maya, ez ilyen vicceskedő beszólás akart lenni :) Egyébként egy termék specifikációt megírni nem kis munka, és most nem egy kínai használati utasításra gondolok, hanem mondjuk egy telefon alközpontéra. Nem kevés munkát, tudást igényel egy ilyet színvonalasan elkészíteni.

Rooza 2008.07.08. 16:53:00

Maya, lehet :)
kezőknek a "hogyan legyünk ipari kémek kézikönyve" " a kesztyű használata" "mikrofilmek készítése percek alatt" "hogyan tüntessük el a lábnyomunkat" alfejezet:)

Tényleg, manapság mit használnak mikrofilm helyett? én még ott leragadtam..

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.08. 17:12:37

Rooza: simán digicam megy. Gyorsabb és egyszerűbb. Ráadásul lehet titkosítva tárolni az adatot.

Maya 2008.07.08. 18:43:21

Bocsi!
Én valóban ismerek olyan embert, aki belenéz egy gépbe és sec perc elkészíti a rajzot. Akár egy telefonközpont leírását is.
De ezzel részemről téma lezárva.
Rooza, én is leragadtam.

Mikka · http://www.100szo.hu/szometer 2008.07.10. 09:59:46

Arra nem gondol senki, hoyg ezzel a magatartással a gyártók pont az új modellek eladását kívánja elősegíteni?
Így macerásabb egy régi cuccot adni-venni (mondjuk mert nincs meg a kezelői).
Vedd meg az újat.
Sajnos a driverekkel ugyanez a helyzet. Kevés kivételétől eltekintve a régebbi eszközök drivereit nem frissítik a minimális hibajavítást csinálják csak meg, de az új fícsöröket nem teszik már bele. Érthető: ez költség és közvetlenül nem hoz kimutatható eladás növekedést.

Rooza 2008.07.10. 10:45:56

Mikka:
Azt hiszem, hogy mindenki erre gondol, a "dobd el a régebbit, és vedd meg a legújabbat" szisztéma felismerhető.

Csak nem mindenkinek tetszik. Főleg azoknak, akiknek van némi affinitásuk a környezetkíméléshez, és/vagy megfontoltabban kezelik az anyagi javakat. Vagy nem is futja rá.

Azt hiszem, hogy a piacra dobható legfrissebb termékek hamarabb kikerülhetnének, ha a közbenső verzión is nem akarnának nagyot kaszálni. De lehet, hogy tévedek..

Varga Abigél 2008.07.10. 20:27:16

Sziasztok,
Ha minden igaz, a Sonyt és a Citroent ritka, de pozitív példának hozta Konrád - de azért hadd védjem meg én is a Citroent: a jelenlegi magyarországi kínálatban szereplő minden modell kezelési könyve letölthető pdf-ben a citroen.hu oldalról. És várhatóan a jövő héten lesz kész az az új menüpont, ahol Magyarországon még jócskán futó, de már nem gyártott modellekről (első körben Saxo, Xsara, C5 1. és 2. generáció) lesz infó, fényképek, nosztalgiázás :) - és kezelési könyvek is. Kimutatható eladásnövekedést valóban nem hoz, de örömet okozunk egy pár embernek, ezért éri meg igazán :) Sok régi citroenes fordul hozzánk azzal, hogy a többször gazdát cserélt autójából az évek során elpárolgott a kezelési. Amíg tudtunk, segítettünk mindenkinek, de mára már mi is kifogytunk a nyomtatott példányokból. Soha el nem múló hálánk az internetnek, hogy ezt a problémát is megoldotta helyettünk :))
Üdv mindenkinek:
Abigél
webmester / Citroen Hungária

Rooza 2008.07.10. 20:38:09

Sírok ide egy kicsit..
múltkoriban vettem
-új mikrofont, hogy tudjam használni a skype-ot
-azután a hang lett rossz, vettem finom kis hangszóró-párt
-ezután a hag jó lett, viszont
- a mikrofon-bemenet süket lett
eddig még elmegy, mert hallgatni azért tudtam..
-ma, hogy sikerült az XP-t frissíteni, hang se ki, se be :( (több helyen láttam, hogy mostanában ezzel problémáznak..)
-nVIDIA honlap, keresem az illesztőprogramot

semmi!
Még egy régi programom, az AIDA megmutatja, hogy milyen a hangkártya

Most úgy elgondolkodtam, a net-falu témán

na igen, az XP súgó azt mondta, hogy a hibás illesztőt először _töröljem_, azután a gyártó honlapjáról installáljam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.07.10. 20:40:10

Nos igen, a Citroen azért is példa, mert: az aktuális dolgok fenn vannak, és régen is fenn voltak, illetve a kereskedőknél még azért akad egy-egy leírás.

De örülök, hogy felkerülnek a régi dolgok! Esetleg mutatóba Xantia, BX, CX, XM leírások? :)

Rooza 2008.07.10. 21:35:01

Most már nem sírok annyira.., visszaállítottam a rendszert, a 4 nappal ezelőttire. (korábbra nem lehetett)

Megint van hang! nem a hangkártya (kora) hibája volt, hanem a frissítés következménye. Soha többet nem kattintok rá- a telepítés nem automatikus, csak a letöltés. Ráment a napom, kedves nagy cég :(

Az autókhoz: Úgy jártam, hogy a kocsim típusát (mert nem mai csili-vili), elfelejtették a biztosító adatbázisába betenni. Sok éve van ott a biztosításom.. Ez aztán elég sokba került nekem, mert ugyan nem hibáztam, de a rendszer ( a számítógépes..) nem enged nekik mást csinálni.., visszamenőleg. Ugrott a legjobb kötelezőm besorolása.
Úgyhogy kedves Abigél, a Citroen-től, figyeljetek oda. Más márka, de nem mondom. A biztosítót sem mondom.

Szóval az a helyzet, hogy a gépek csak a pillanatnyilag betáplált anyagból tudnak dolgozni, de problémát megoldani nem tudnak. Esetleg a program írója betehetett volna egy olyan opciót, hogy ilyen nincs az adatbázisomban, személyesen kell eljárni. Mert az adminisztrátor ráhagyja magát a gépre, és ez hiba. Ha magától nem jön rá, szóljon a gép :)

Varga Abigél 2008.07.11. 09:14:44

Konrád, szívügyembe találtál :) kell hozzá némi combos kis levéltári munka, de valóban zsizsgünk az ügyön. Komolyan mondom, nincs érdekesebb, mint ezeknek a mai high-tech mammutcégeknek a manufakturális hőskora. André Citroen iskolai bizonyítványa például már megvan :)))
Rooza, köszi az infót, odafigyelünk, már amennyire van ráhatásunk a biztosítói szektorra...
Abigél

Rooza 2008.07.11. 10:43:18

nem tudom, hogy hova is írjam, de jó lesz itt :)

Most olvasom, hogy az egyik hazai képmegosztó (támogassuk a hazait..), az ikep.hu júli 30.-án (maradok a régi szabálynál) bezár. 2006-ban Konrád is beharangozta az indulást.. Most 2008-ban kapkodnak a felhasználók, hogy hova, és hogyan mentsék át az anyagot. De még most is lehet regisztrálni, és képfeltöltő segédalkalmazást letölteni. Ha nem hacker-ügy, akkor nagyon szomorú, és újabb fekete pont az "internet"-nek a papírral szemben.
Felmerült már többünkben, hogy pl. a blogterrel mi lesz? Hogy mi van, azt látjuk, senki földje lett..

Az a sok beharangozó reklámszöveg, a .., szóval sok kecsegtető ajánlat mind falsnak bizonyul, ezt sokfelé látni lehet. A tisztességes vállalkozás nem ilyen , legalább be kellene határolni, hogy most indulunk,és eddig garantáljuk.

Hogy mennyire nem lehet az internetre, számítástechnikai alkalmazásokra hagyatkozni, most elég sok példa gyűlt össze. Konrád parkoló-térképe pl. Hallottam már olyat is, hogy az Elvira-oldalon minden stimmelt, csak a menetirány nem. Ma meg a hiradóban a póruljárt utazó, aki a netes navigáció alapján került kellemetlen helyzetbe. A két , egymás mellet álló ATM közül az egyik elromlik, benntartja a pénzt, információ semmi, közben befelé úgy számol, mintha kiadta volna. A hiba indoklása: a műholdas kapcsolat kihagyott.., csak a mellette lévőnél nem? Lehet utánajárni, és várni, hogy valaki valahol úgy ítélje meg, hogy tényleg nem adta ki.



süti beállítások módosítása