A bulvár a wikipedia szócikk szerint:
A bulvársajtó gyűjtőfogalom, a populáris – és amellett felszínes –, egyszerűsített gondolati tartalmakat közvetítő, esetleg népszerűséghajhász médiatermék jelzője, amely sajátos eszközeivel az azt közvetítő közeg (pl. újság, tv-, rádióműsor, előadás, elektronikus média) fogyasztását (példányszámszámát, nézettségét) hivatott növelni.
Tehát nincs szó benne arról, hogy szükségszerűen csak celebekről szóljon. Arról van benne szó, hogy felszínes, népszerűséghajhász, vagy máshogy fogalmazva: könnyen emészthető, népszerű tartalom.
A bulvárt szeretik a szerkesztők, ha tehetik - és bírja a gyomruk - használják is. Hiszen egyszerűen lehet nagy olvasottságot elérni, ráadásul a fogyasztási szokások változása miatt erre van igény. Így aztán az alap bulvár témákon már rég túlléptünk, és nemcsak általános ésvagy szórakoztató témákban olvashatunk ilyen cikkeket, hanem egyre több esetben szakmai vagy szakmainak kinéző oldalakon is.
Persze egy szakmai oldalon más a bulvár. Értelemszerűen máshogy felszínes és máshogy népszerűséghajhász. De ha kicsit körbenézünk az online piacon, akkor bizony szép számmal találkozhatunk szakmai(nak kinéző) bulvárral. Két olyan témát látok én, ahol ez egyre inkább trend. Az egyik a marketing, a másik a technológiai (IT) hírek.
Jellemzően persze arról van szó, hogy nem az összes cikk felszínes, hanem csak azok egy része. A hírek, sajtóközlemény-átiratok még akár olvashatóak és tartalmasak is lehetnek, de elemzések helyett már jobbára csak bulvár tartalom van, a tesztek, leírások inkább népszerűek, mint hasznosak.
Vagyis olvasható, érdekes, de nem kéne elhinni a leírtakat. A megjelenési forma egyébként sokrétű: nagy kiadóvállalat szakmai portáljától a bulvárosra vett rovaton keresztül a blogokig mindenféle "kiadásban" láthatunk szakmai bulvárt.
Miért fontos ez egy online marketinges számára? Amikor el kell döntenem, hol érjem el a célcsoportomat, akkor illik elkülöníteni a bulvárt a nem bulvártól. Egy IT hirdetés teljesen máshogy mutat egy valóban szakmai oldalon, mint egy szakmai bulváron. Nem mindegy.
Érdemes erre odafigyelni. Azt pedig majd döntsék el mások, hogy ez a folyamat jó-e vagy sem. Úgy általában.
Utolsó kommentek