Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Zsebbenyúlós

Címkék: weboldal üzlet internet hungary 2011

2011.10.13. csütörtök 23:17 Konrad

Kedd-szerdán (és egy kicsit hétfőn) Internet Hungary volt, és bár végig ott voltam, de persze rengeteg programra nem jutottam el, hiszen volt, amikor párhuzamosan egyszerre négy előadás is ment. A mobilos dolgoknál végig jelen voltam (mint műsorvezető), de ezen felül csak pár előadás jött össze - és persze rengeteg beszélgetés, hol üzleti, hol kevésbé üzleti témában.

De szerencsére a fontosabb momentumokról olvashatunk beszámolókat, így én is követem-követtem a megjelent cikkeket. Az egyik ilyen cikk kapcsán aztán kaptam egy kérdést a MAMASZ Marketing Klubon belül, amire jó hosszan válaszoltam, és azt gondoltam, érdemes lehet megosztani itt a blogon is. Íme:

Kérdés: Megjelent egy cikk ezzel az Internet Hungary egyik beszélgetéséről, címe Becsődölhet a teljes online média? Mi a véleményed erről?

Nyúlfarknyi idézet a cikkből:

Jelenleg ingyenmunkások tömege állítja elő a netes tartalmakat, azokért ugyanis senki nem fizet. Sürgősen rá kell bukkanni egy megfelelő üzleti modellre, mert így nem lesznek fenntarthatók a médiumok.


Lehet-e pénzt kérni az internetes tartalmakért? Ezzel a felvetéssel indult egy keddi kerekasztal-beszélgetés a siófoki Internet Hungary konferencián. A résztvevők egyetértettek abban, hogy lehet, sőt, kell is, ha fenn akarják tartani a működést.

Válasz:

Sokmindent gondolok erről. Egy alapvetően offline üzleti modellt akarnak ráerőltetni a piacra, mert jobbat nem tudnak kitalálni. A hirdetéses modell amúgy működik, az az egy pici gond van vele, hogy profi értékesítő kell, olyanból meg kevés van. Más kérdés, hogy a piac rosszul van árazva és nagyon le van maradva a lehetséges megoldások terén. Sok portál a mai napig azt hiszi, bannerből kell megélni... (A banner nem egyenlő a hirdetéssel, annak csak részhalmaza).

A Piano rendszer Szlovákiában két dolog miatt tud működni: a egyik a nyelvi korlát (az országon kívül nem nagyon készül szlovák tartalom), a másik egy olyan sajátosság, hogy az összes jelentős internetes tartalomszolgáltató egy-egy offline kiadó terméke, vagyis nincsenek független szereplők. Plusz ezen kívül volt némi személyes ok is (szerencsésen cseréltek munkahelyet bizonyos emberek, így könnyebb volt tárgyalni).

Ugyanakkor pl. a cseheknél már láthatóan ez nem fog jól működni, mert a Seznam kategórikusan nem vesz részt benne, ők kijelentették, az ingyenes modellekben hisznek.
Nálunk értelemszerűen akkor lehetne ilyet bevezetni, ha az Index.hu és az Origo.hu is fizetős lenne és egyszerre lépnének. Erre a személyi feltételek még adottak is (beszélő viszonyban vannak a felek, legalábbis végrehajtói szinten, más kérdés a tulajdonosi szint), de mindkét cégnek ez nagyon veszélyes ugrás, ugyanis egyiknek sincs offline lába, vagyis más bevétele. Tehát egyelőre kicsi esélyt látok, hogy ők ebben benne lennének, így innentől a bevezetés előtt sem látok utat (jelenleg).

Más kérdés a szakmai oldalak esete, de ott meg a személyi ellentétek miatt kérdéses egy egységes fizetés bevezetése.

Ugyanakkor van egy másik út, ez pedig az internet előfizetésbe épített díj, amit valamilyen rendszer (pl. egyedi látogatószám) alapján osztana szét egy szervezet. Ennek van elvileg a legnagyobb szakmai támogatása, bár én nem értek egyet ezzel a modellel (bebetonozza a piacot, ahogy egyébként a Piano is). Ugyanakkor szerintem a jelenlegi kormányzati ciklusban ehhez nincs meg a megfelelő politikai támogatottság, így ez se hiszem, hogy lesz egyhamar.

Hogy akkor mi lesz? Próbálkozások, kisebb kezdeményezések tuti, de működő modell kicsi eséllyel, legalábbis 2012-ben. De ha tényleg összeomlik a TV2, és még alacsonyabbak lesznek a hirdetési díjak a tévékben, az tovább kannibalizálja a piacot, ráadásul a külföldre kimenő pénz folyamatosan nő, tehát kialakulhat egy olyan helyzet, amikor a nagyok is bele mernek majd lépni egy egységes fizetési platformba. És akkor tuti a Piano lesz a nyerő, hiszen azt az ETARGET készítette, az meg ugye CEMP tulajdon, és a CEMP kezében van többek között az Index.hu és a Portfolio is.

Lehet velem vitatkozni, sőt, szívesen veszem. Ide lőjetek!

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr283301687

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hogyan fizessen a felhasználó az internetes tartalmakért? 2011.10.18. 10:01:32

Az internetes tartalomszolgáltatók úgy érzik, a ma működő modell, amikor a tartalom általában ingyenes és csak a hirdetések hoznak bevételt, nem tartható fenn. Megpróbálunk felvázolni egy olyan megoldást, amely a felhasználók számára is elfogadható....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2011.10.13. 23:51:48

van egy másik megoldás, csak ehhez erősebb online szakma vagy szakmai szervezetek kellenének:

hasonló modell, mint amiben a kábeltévék működnek. Csak itt az ADSL díjakba lehetne tartalmi díjat beépíteni és akkor azt visszaosztani.

A jogvédett tartalmak után így kapnak a szerzők jogdíjat, a tévék pedig így kapnak évi több százmilliót csatornánként... miért ne lehetne ez a profi content tartalmaknál

mondjuk akkor én törvényhozóként kizárnám a felnőtt tartalmakat továbbítóakat ebből a körből (pl. ha Velvete van az Indexnek, akkor ő sem kaphatna, mert az tiszta pornó)

csak extrém ötlet volt, úgysem lesz ilyen sohasem, azért nem vagyok naiv :-))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.14. 00:12:15

@Mr.Insider: ez benne van a bejegyzésben:
"Ugyanakkor van egy másik út, ez pedig az internet előfizetésbe épített díj, amit valamilyen rendszer (pl. egyedi látogatószám) alapján osztana szét egy szervezet. Ennek van elvileg a legnagyobb szakmai támogatása, bár én nem értek egyet ezzel a modellel (bebetonozza a piacot, ahogy egyébként a Piano is). Ugyanakkor szerintem a jelenlegi kormányzati ciklusban ehhez nincs meg a megfelelő politikai támogatottság, így ez se hiszem, hogy lesz egyhamar."

sergei 2011.10.14. 00:23:49

Magyarországon még egy jó ideig nem tudok semmilyen fizetős modellt elképzelni, egyszerűen azért, mert az átlagos életszínvonal rettentően alacsony, az átlagembernek filléres gondjai vannak. Kétszer is meggondolnám, hogy ér -e nekem egy forintot is az index, amit egyébként naponta látogatok (pedig most keresek annyit, hogy megengedhetnék magamnak egy-két havidíjas oldalt).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.14. 01:18:00

@sergei: Szlovákiában sem más a helyzet. Ha az összeg nagyon alacsony, és ahhoz képest sok dolgot kaphatsz (lásd Piano), akkor nagyobb eséllyel fizetsz. Inkább a szokás az, ami visszatart. És persze nagyon fontos, hogy minden fontos piaci szereplő lépjen. Ez utóbbi az, ami miatt szkeptikusabb vagyok.

Ketszeri 2011.10.14. 06:58:58

Az előfizetésbe épített díj ötlete nagyon hasonlít az írható lemezek és fénymásolók szerzői jogi matricájára, arról pedig senki nem mondhatja, hogy igazságos lenne.

Érthetően vonzó módszer a nagy látogatottságú tartalomszolgáltatóknak, nem kellene megerőltetni magukat és jelentős pénzmennyiség csapódna le náluk. Talán még a közepeseknek is csurranna-cseppenne.
A kérdés inkább az (tekintve a 2 nagy elmúlt években tapasztalható bulvárosodását is), hogy mi maradna az igényes niche tartalmakból.

MédiaHírek · http://www.mediahirek.eu/ 2011.10.14. 11:03:03

Ami az emberek fejébe egyszer már bevéste magát, azon nem lehet változtatni. Ha valaki kitalálja, hogy mostantól a kékkel aláhúzott szövegre nem kattintani kell, hanem fejen állva kettőt tapsolni ahhoz, hogy egy másik honlapra kerüljön az ember...

...kudarcra van ítélve.

Az internet ingyenes és végtelen. Ezen nem fognak tudni változtatni. Ha valaki az ingyenesnek vélt tartalomért pénzt akar kérni olyan akadályba ütközik, amit sosem képes áthidalni.

Létezik a Freemium modell, mint pl. a Skype. Alapvetően ingyenes a szolgáltatás, de az extrákért már fizetni kell.

Olyan lehet, hogy a tartalom szolgáltatók prémium, exkluzív tartalmak egy részét fizetőssé teszi. De az előfizetők az ingyenes bázis 3-8%-át teszik ki. Ingyenes bázis nélkül nincs előfizetés.

Képzeljünk el egy olyan világot, ahol a Google keresés havi 5000 Ft-ba kerül. Ha van másik ingyenes alternatíva, a piac tömegesen oda fog vándorolni. Az ingyenesből fizetőssé vált cég pedig elkönyvelheti élete legcsúfosabb döntését.

Bár az eseményekbe nincs beleszólásunk, azt gondolom, hogy aki az ingyenes tartalomszolgáltatást akár csak 1 Ft-os áron kínálja, csúfos kudarcot fog szenvedni. Mert az 1 Ft már nem ingyen, az internet pedig a végtelen ingyen otthona.

Ez van az emberek fejében, ehhez kell igazodni.

zRg 2011.10.14. 13:34:11

@Ketszeri: Nem igazságos a kábel előfizetés sem, szemétbe csomagolva kapod az "értéket", már ha lehet ilyet mondani. Aztán mégis megesszük - kivételek, tévé nélküli renegátok nyilván vannak, de ez nem számottevő.
Ettől függetlenül - vagy épp a tévés tapasztalatok miatt - valóban nem támogatnám az internet előfizetésbe csomagolt verziót. A többi még csak találgatás, gyerek még az internet itthon. (Lehet jönni mindenféle penetrációkkal, de ismerek nem kevés embert, aki kb. csak iwiw-re (pletyka alapnak) meg sudokura használja a netet.) Ha majd a mai tizenéves generáció fizetőképes korba ér, akkor talán megmozdulhat valami.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.14. 14:03:09

@MédiaHírek: kb. egy éve pontosan ugyanezt mondtam én is. Közben az történt, hogy a szlovákok kipróbálták, és a speciálisabb körülményeik között működik. És azt gondolom, ha holnap vezetnék be itthon, igazad lenne. De nem tudom azt mondani, hogy egy év múlva is ugyanez lesz a helyzet.

alx 2011.10.16. 15:53:49

Az a baj, hogy az ilyen konrad félék kitalálnak jó sok baromságot, mint a beépített díj és hasonlók. És aki egyik oldalt sem látogatja? Nem erre használja az internetet. Az adathordozóknál is igazságtalan, hogy aki saját fotót tart rajta, azt büntetik.

Pont az ilyen véleményformálóknak kellene fellépni ezek ellen, bár aki pénzt kap ezért és a nagy site-okból él, annál mit várjunk el.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.10.16. 16:49:17

@alx: ha figyelmesen elolvasod, az "ilyen konrád" féle leírja, hogy nem szeretne beépített díjat... Részben a miatt, amit írsz, részben pedig a piac bebetonozásának a veszélye miatt.

Trews 2011.10.17. 01:24:08

Ideje lenne elfelejteni a klasszikus print piaci modellt az internet esetében. Offline termékek esetében működött a fizetős modell, interneten nem fog. Ha az Origo és az Index egyszerre vált, lesz egy nevető harmadik aki ötszörösére növeli egyedi látogatóinak a számát és átrendezi a piacot.
A megoldás véleményem szerint az egyéb bevételekben rejlik. Az internet egy hatalmas vásártér, ahol rengeteg dolgot lehet eladni a tartalmunk iránt érdeklődő látogatóknak. Adhatunk nekik műszaki cikkeket, márkás ruhákat, vásárolhatnak közösségben féláron stb.
Kicsit az e-kereskedelem részét kellene megnyomni és lenne bevétele az online kiadóknak. Persze ehhez az internetes vásárlást kell elfogadottabbá tenni és a portálokat átalakítani kereskedelmi áruházakká, de ki lenne képes erre, ha nem az Origo és az Index együttes erővel :)

Coolhead 2011.10.17. 07:14:30

Már megilyedtem azt hittem valami ingyen lesz!


süti beállítások módosítása