Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Keresőmarketing Nap és Mobile Hungary - 2012.

Címkék: ajánló keresomarketing nap 2012 mobil hungary 2012

2012.11.05. hétfő 22:27 Konrad

mhkep.jpg

Idén is lesz Keresőmarketing Nap, immár a 6. a sorban. De most nagyon más lesz, mint az eddigiek - több ok miatt is. Első és legfontosabb változás, hogy nemcsak Keresőmarketing Nap lesz, hanem Mobile Hungary is - ugyanott, ugyanakkor. Egész pontosan: a két konferencia valójában egy, két teremben mobil, egy teremben kereső lesz a téma (és lesz egy negyedik terem is, erre még visszatérek).

Vagyis két fontos és érdekes témát járunk közben, reményeink szerint elég alaposan. A konferenciát idén Csermely Ákossal szerveztük-szervezzük, aki az Internet Hungary-t és a Média Hungary-t jegyzi, így garantáltan profi hátteret tudunk biztosítani az előadóknak és a hallgatóságnak is. A helyszín Óbuda, az Aquincum Hotel az Árpád híd budai hídfőjének a közelében. Az időpont pedig 2012. november 27., reggel 9-től.

A programot itt lehet megnézni, és ugyanott lehet jelentkezni is - igyekeztünk igazán felhasználóbarát árazással jelentkezni.

És kiket várunk? Olyanokat, akiket érdekel az üzlet, az új dolgok, akik marketinggel foglalkoznak vagy a médiában dolgoznak, akik cégeknél vezetők vagy saját céget vezetnek. Egyszóval üzletembereket.

A Mobil Hungary konferencia kapcsán meghirdetünk egy versenyt is: keressük a legjobb üzleti-kereskedelmi szolgáltatást segítő mobilalkalmazást. Ha van ilyen alkalmazásod, gyere, jelentkezz! »»»

És lesz egy ráadás, egy próba program, olyan, amilyet hasonló konferenciákon még nem láttam: irányított brainstormingot tartunk, így járva körbe egy fontos témát. Erre fog szolgálni délután a 4. terem. A téma pedig: hogyan tudják, tudnák használni a kkv-k az okostelefont a saját üzleti céljaik eléréséhez?

Szeretettel várunk mindenkit, gyertek, jelentkezzetek a konferenciákra és a mobilalkalmazás versenyre is! »»»

1 komment

Spam Elek

Címkék: spam email marketing

2012.10.29. hétfő 19:47 Konrad

spamalot.jpeg

Miért vannak spam-ek, vagyis kéretlen levelek? Na? Szabad a gazda?

Azért, mert hatékonyak! Egész egyszerűen működik a dolog. Ha kiküldesz több tíz- vagy százezer címre kéretlen levelet, akkor az egész küldés költsége elmarad attól a haszontól, amit végső soron keresni lehet. És egy jól megírt, kitalált levélbe belekötni is nehéz, vagyis alacsony a kockázata a kiküldésnek... Ráadásul a céges emailekre (nem magánszemély email címekre) történő küldés nem is tilos.

Tapasztalatból mondom (volt "szerencsém" látni egy kisebb címlistára kiküldött kéretlen kampány statisztikáját), hogy a dolog működik. Persze, iszonyúan nem hatékony, nagyon kicsi az átkattintás, még kisebb a konverzió - de maga a címlista is nagyon olcsó volt, a kiküldés sem volt nagy pénz (mint kiderült).

Az a nagy igazság, hogy ezt nem kevés vállalkozó tudja is, így aztán hiába is próbálnánk meg lebeszélni őket, úgyis fogják használni. Igen, persze, megértik, hogy van némi kockázata, hiszen lesznek, akik pont a spamelés miatt fogják megutálni őket - de egy kicsi cégnél ez majdnem tökmindegy...

Nem tudom kárhoztatni őket a spamelésért, bár nem tartom helyesnek. Egyrészt azt gondolom, hogy hosszabb távon mindenképpen káros a cég megítélése szempontjából, másrészt nem tesz jót a szakmának sem - leértékteleníti az email marketinget, és ez azt hiszem baj.

Megoldás? Nem sok van. Az, ha nem kattintasz a spamre, nem vásárolsz a spamen keresztül. Vagyis az, ha nem éri meg a spammernek. Mert amíg megéri, addig lesz spam.

Örökkön-örökké. Ámen.

16 komment

A Facebook csapda

Címkék: blog facebook

2012.10.25. csütörtök 22:17 Konrad

fbt.jpg

Mennyiszer hallottam én az elmúlt hónapokban: minek blog, ha van Facebook? Nem egyszerűbb ott egy oldalt csinálni, és azt használni blogszerűen?

Ugye milyen triviális? Felejtsük el a blogot, úgyis csinálnánk mellé Facebook oldalt, toljuk a kontentet az új helyen, heje-huja-vigalom! habos fánk a jutalom.

Vagy nem. Mit tud a blogunk? Először is, a formája teljesen a sajátunk, és olyan is marad mindaddig, amíg mi meg nem akarjuk változtatni. Aztán vannak feliratkozóink rss-ben és akár lehetnek emailben is. Ők mind, ha egyszer feliratkoztak, olvasóink is maradnak - amíg akarnak. Végül: ha akarunk, kirakhatunk a blogunkra hirdetést, pénzért, és ezért senki nem is fog problémázni.

A Facebook amúgy zseniális felület, csak ugye van vele egy kis gond. Pénzt szeretne keresni. Ha van egy céges oldalunk, és az lájkolja valaki, akkor nem szükségszerű, hogy látni is fogja utána a bejegyzéseinket. Hogy mikor látja? Hát azt a Facebook tudja! Elvileg akkor, ha a felhasználó akítv az oldal irányába: lájkol, megoszt, hozzászól, kattint. Ha nem, akkor szépen elfelejtődünk, és nem jelenünk meg az üzenőfalán. Szép halál, és nemes.

A Facebook saját bevallása szerint is olyan 20% körüli eléréssel számolhatunk, vagyis ha van 10 ezer rajongónk, akkor kb. 2000 embert érünk el. Ezzel szemben, ha van a blogunknak 10 ezer rss olvasója, akkor 10 ezer olvasót érünk el egy új cikkel...

A Facebook persze gáláns, és segít: ha promótáljuk a bejegyzésünket, akkor nemcsak a 10 ezer felhasználót, hanem akár azok ismerőseit is elérhetjük! Mondjuk kb. 80 euróért, három napon keresztül. Ez egészen extrém tud lenni: a fenti összegért cserébe csináltunk már jóval 100 ezer fölötti elérést is, 10 ezer körüli oldallal! 

De akkor minek ez az egész cécó a lájkolással??

Ez a Facebook csapdája: vannak cégek, akik még az áruházukban is hirdetik, hogy lájkoljuk őket - és aztán nem kap az egészből senki semmit, csak a Facebook jár jól. A lájkolók így nem lesznek mások, mint egy lehetséges, pénzért megvehető célcsoport. Jelenleg ennyit ér ez a menet. Megéri?

Akár igen, meg is érheti, ha cégünk van, és promózunk valamit. De ha blogunk van...

42 komment

Előadni magunkat

Címkék: oktatás

2012.10.24. szerda 21:24 Konrad

ID-100814792.jpg

Csütörtökön záróvizsgáztattunk az Edutus Főiskolán. Ez úgy zajlik, hogy a jelöltnek be is kell mutatnia a szakdolgozatát: prezentációt kell tartania róla. Így volt szerencsém 13 prezentációt meghallgatnom, amelyekből két dolog kiderült: mindenki ismerte a saját dolgozatát, de egyikük sem készült fel magára az előadásra.

Pedig ez tanulható dolog. Igaz, ha valaki keveset ad elő, akkor arra több idő kell. De manapság szinte mindenkinek van kamerás telefonja, amivel videót is fel lehet venni - nemcsak a tükör előtt próbálhatunk, hanem vissza is nézhetjük magunkat. Plusz figyelhetjük azt is, mennyi ideje beszélünk, erre is van egy fantasztikus találmány: óra a neve.

És természetesen gyakorolni kell. Mert nem elég megírni a szakdolgozatot, a feladat része az is, hogy elő kell adni. Teszem hozzá, az előadás módját, színvonalát nem kellett osztályozni, csak a tartalmát. De amikor kétes volt a jegy (és volt ilyen: a belső és a külső bíráló eltérő osztályzata), akkor bizony számított, mennyire volt ügyes, magabiztos az előadó.

Aztán megnéztem kedden az október 23-i Millás beszédeket is. Azt kell mondjam, a hallgatók jobbak voltak, mint egyes beszédmondók (tisztelet a kivételeknek). Ők nem készültek prezentációval, de valójában beszéddel sem: ki kellett volna próbálni legalább otthon, és figyelni, hány családtag marad ébren. És ha csak az aranyhal tátog, mindenki más horkol, akkor bizony meg kell húzni, át kell írni stb.

Ez az előadás képtelenség úgy tűnik belénktáplált rendszerhiba. Kár. Mert ugye, ahogy a közhely is tartja: nem elég jónak lenni, annak is kell látszani!

3 komment

Együtt és együtt

Címkék: onlinemarketing internet hungary 2012

2012.10.17. szerda 22:16 Konrad

InternetHungary2012.jpg

Egy fárasztó és nagyon érdekes Internet Hungary-n vagyunk túl. Fárasztó volt, mert sokáig tartott a buli mert olyan sok érdekes program volt, hogy nem nagyon lehetett pihenni, és nekem személy szerint is fárasztó volt, az első nap egész délutánját végigdolgoztam. 

Tartottam egy előadást is arról, mit lehet tanulni a Googletől és a Facebooktól, sajnos végül kevesebb időm volt rá, így nem tudtam mindent jól kifejteni - így ebből egy bejegyzés lesz, amint eljutok odáig, és lesz rá időm.

Az Internet Hungary mindig egyfajta pillanatnyi hangulat és gazdasági fokmérő, érdemes figyelni a folyosói pletykákat, és érdemes figyelni a beszélgetéseket, előadásokat is. A hangulat továbbra sem túl jó - nincs nagy baj, de nincs is semmi olyan, ami annyira nagy örömre adna okot. A lányok szépek, az előadások hol jók hol kicsit unalmasak, a kiállítók láthatóan készülnek, többen készültek úgy, hogy erre az eseményre időzítsenek nagy bejelentéseket, és ezek többé-kevésbé jól el is sültek.

Az Internet Hungary továbbra is több, mint egy konferencia, ez mára egy seregszemle, ami egyfajta kötelező gyakorlat is - ehhez Csermely Ákos idén egy olyan programot tett hozzá, ami ráadásként izgalmas és hasznos is volt.

És akkor a szűkebb témám, ahol dolgoztam, a tartalomgyártás: még mindig csak keressük, hol a pénz a hirdetésen túl. Tanulságos volt Vaszily Miklós (Origó) előadása, ami arról szólt, miben van pénz, és nem tudott egy konkrét dolgot mutatni, hanem sok kis elemet - ezekből talán összeáll valami. De a reklámra mindig is szükség lesz, nem lesz elkerülhető.

A Ringier vezetője, Mihók Attila, és a HD Group vezetője, Urbán Zsolt egy nagyon érdekes hangulatú beszélgetésben mondták el, miért és hogyan indult el a Hiper.hu - egy megterített asztal mellett mesélték el a szolgáltatás eddigi történetet, és azt, miért lett egy webáruháznak igazi boltja is.

Nem fogok tudni leírni mindent és megemlíteni mindenkit, de talán nincs is erre szükség. Az idei Internet Hungary is két nap tömény szakma volt, és ez így van jól.

1 komment

Találkapont.hu

Címkék: ajánló talalkapont.hu

2012.10.12. péntek 21:58 Konrad

tp_logo.jpgValamikor 10-11 hónapja merült fel az ötlet egy kedves barátomban, hogy kellene csinálni egy olyan társkereső oldalt, ami mobilról is működik. De nemcsak elérhető a mobilról, hanem ki is használja annak tudását, és az alapján, hogy hol vagyunk, segít ajánlani társat. Vagyis a mobilunk segítségével körbenézhetünk: van-e a buliban, ahol vagyunk, vagy valahol a közelben olyan ember, aki a párunk lehetne?

A dolog, mint ötlet, egyszerű. De ezt meg is kell valósítani, ami idő és pénz. Azóta dolgozunk rajta... mert hiszünk benne, hogy jó dolgot tudunk csinálni. És a héten végre elkészült annyira, hogy már ki merünk állni a nyilvánosság elé, meg merjük mutatni, hogy tessék, gyertek, regisztráljatok!

Persze, egy program sosincs kész, így mi is tudjuk, van még rengeteg dolgunk. Dolgozunk is rajta folyamatosan, ismerjük a hibalistát, az elvégzendő feladatokat, haladunk előre - de közben maga a szolgáltatás is már működik.

És már működik a mobilos megoldás is. Az Android változat bátran tölthető lefelé, az iPhone-ra még várni kell sajnos, mert bár az is készen van, de nem fogadta még el a megfelelő ember az Apple-nél... De reméljük, az is hamar letölthető.

Próbáljátok ki, ismerkedjetek vele, használjátok - semmi mást nem kívánunk. Nincsenek világmegváltó céljaink, nem akarunk piacvezetői babérokra törni, azt szeretnénk, hogy legyen egy ilyen, hely alapú, jól működő szolgáltatás is. Aztán biztos lesz több is, azt hiszem, de ez sem lesz baj.

A Találkapont.hu jelenleg teljesen ingyenesen használható, de a kiemelésekért kérünk pénzt. Aztán december elejével egyes elemek már fizetősen lesznek csak elérhetőek, így érdemes addig regisztrálni, próbálgatni. És várjuk a visszajelzéseket, a webről is és az Androidos változatról is - javítunk, ha kell, és örülünk, ha tetszik.

Irány a Találkapont.hu! »»

27 komment

Az ősz megöli az iWiW-et?

Címkék: iwiw

2012.10.11. csütörtök 02:01 Konrad

iwiw_d.jpgFolyamatosan követem az iWiW látogatói számának az alakulását - a valamikor népszerű oldal egyre jobban csúszik lefelé, és érdekel ezen változás sebessége, és esetleges megállíthatósága. Miközben úgy tűnt a nyár elejéig, a lecsúszás megállítható, sajnos mára egyértelműen elmondható: csak lassulás történt, de a trend nem változott.

Jelenleg az iWiW már nem éri el a napi fél milliós látogatószámot, sőt, vannak napok bőven 300 ezer alatt is... Ez így folytatódik, lassan 200 ezer alá is be fog nézni a grafikon, ami idén januárhoz képest is egy jelentős esés. Ha a trend marad, év végére elveszítheti a januári látogatói szám kétharmadát a szolgáltatás!

Az okok amúgy ismertek. Lényegi megújulás nem történt, az iWiW ma is az, ami a lecsúszás elején volt: egy nagyranőtt telefonkönyv, képekkel és apróhirdetéssel. A többi nem volt érdekes... Közben a Facebook lett az első számú közösségi oldal idehaza is, közel jár az iWiW valamikori csúcsához. Igen, nincs ebben semmi újdonság - ezt vártuk, és ez el is jött.

iwiw2012_501.jpg

Másrészt ott van az iWiW-nek egy hatalmas adatbázisa - ugye te sem regisztráltál még ki? Bár egyre kevesebben nézzük (a heti látogatószám is egy millió alá került), de azért ismerjük és emlékszünk rá. Talán eléri azt az alacsony szintet a látogatottság, hogy minden mindegy alapon lehet egy teljes újragondolása a szolgáltatásnak. Más kérdés, lesz-e olyan, aki majd akkor pénzt is rakna bele. Ha nem, akkor a lecsúszás biztos nem fog megállni, ez már elmondható. Most még nem tudni, hol van a padló, mennyi az a szint, ahol majd beáll az egyensúly, de félek, ez nagyon lent lesz.

Kár érte. Nem volt az rossz dolog, hogy saját, nemzeti közösségi oldalunk volt.

(A koponyás kép forrása. A grafikon adatainak forrása a Webaudit.)

87 komment

Mail fail

Címkék: hiba

2012.10.09. kedd 21:36 Konrad

Fail-Mail2.jpg

Ma egy kicsit megzakkant a céges levelezésünk - jelesül a céges mailboxom várt elérhetetlenné egy hardver hiba miatt. Ez önmagában nem egy jó hír, sőt, különösen rossz, ha abból indulok ki, óránként 3-4 levelet kapok. De mégsincs nagy baj, két ok miatt.

Az egyik az e-mail rendszere miatt van: a leveleket meg fogom kapni, igaz, nem azonnal, de néhány órán belül. A másik ok viszont az előrelátás: minden levelem két boxba érkezik. Az egyik a céges, a másik viszont egy Gmail fiók. És oda továbbra is megkaptam mindent. Vagyis valójában nincs kiesés, a leveleket látom, minden megy tovább - mert előre gondoltunk az ilyen veszélyekre is, és mert a Google levelezésnek vannak egyéb praktikus dolgai is (például a telefonos elérhetőség egyszerűsége).

Nincs igazán nagy poénja a történetnek, csak leírtam, mint tanulság: hiába tűnik elsőra nagynak a baj, az ügyfeleim ebből semmit nem láttak.

És ez így van jól.

2 komment

Balóság

Címkék: ajánló weboldal

2012.10.08. hétfő 16:21 Konrad

Balo2v.jpg

Baló György számomra szakmailag is és emberileg is értékes ember. Azt hiszem, a sok politikai és média harcok következtében elszenvedett csapások egyik olyan áldozata ő, aki érdemtelenül nem kap szerepet. Én úgy ismertem meg, mint a közszolgálatiság nagy védője és harcosa - a valódi közszolgálatiságé, nem azé, amikor egy párt által irányított szabadcsapat csinál politikai hirdetési újságot. Valószínűleg drámát lehetne írni arról a XX.-XXI. századi helyzetről, amely miatt a valódi közszolgálatiság idehaza sem most, sem a korábbi években nem valósulhatott meg...

Egy ideje már Baló György eltűnt, nincs képernyőn. Pár hete kérdezte is egy ismerősöm, merre lehet most. Hát, egy sajtóközleményben megtaláltam, gondolom másnak is érdekes lehet. Engem kicsit meglepett, hogy hol folytatja - ha ez egyáltalán valódi folytatás, de a jelek szerint az. Íme:

Magyarország legszínesebb hangos zenei blogja októberben megújul.

A világszinten is egyedinek számító zenei kínálat mellé októbertől hasonló minőségű egyedi hangvételű, naponta jelentkező szöveges tartalommal is bővül a Neston 2.0 kínálata. 

A műsort, melynek címe Baló Világ,  kitalálták, Baló György vezeti,  aki a platform tartalmáért felelős és egyben műsorvezetőtárs Machán Frigyes (Nesta) szerint  megfelel  annak a kihívásnak, hogy a Neston szöveges tartalma versenyezzen zenei kínálatával. 

A Baló Világ élőben, minden hétköznap 9:00 – 11:00  között hallható, de egész nap elérhető a Neston honlapján, közösségi média felületein és a mobiltelefon applikációkon.

És így tovább, a többi a szokásos rizsa és Neston önfényezés. Hozzá kell tennem, sosem hallottam a Nestonról, de ez tuti az én hibám, hiszen azt írják, "piacvezetőnek számít kategóriájában". De hozzá kell tennem, az elmúlt években úgy általában szoktam le a rádióról, legyen az sugárzott vagy netes.

De azt hiszem, ez egy érdekes váltás Baló György részéről, és drukkolok neki. Elnézve az internet használói szokások, most talán tényleg eljött az ideje az ilyen jellegű megoldásoknak is. Reméljük, nem lépett túl korán.

Tehát, ha valaki Baló Györgyre kiváncsi, irány a Neston.hu!

3 komment

Kapcsolj!

Címkék: ajánló üzlet

2012.10.08. hétfő 08:45 Konrad

kapcsolj.jpg

Számos szervezetet látunk magunk körül nap mint nap, egyeseknek a részei is vagyunk. Cégek, iskolák, hivatalok, egyesületek - mind olyan egységek, amelyeket emberek működtetnek, sokszor egészen sokan. Az, hogy egy ilyen szervezet mennyire hatékony, legalább annyira függ a benne dolgozóktól, mint a munka szervezettségétől: a vezetőktől és persze a felépített struktúrától.

Sokféle szervezeti elv létezik, többet tanítottak nekem is az egyetemen, de a való életbe kilépve nagyon ritka az az eset, amikor esélyünk van újat építeni. Sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy alkalmazkodnunk kell a meglévő struktúrákhoz, még akkor is, ha azok nem tetszenek. Jó esetben esélyt kapunk arra, hogy alakítsunk ezen, de ugye egy ilyen feladat sokszor fárasztóbb és nehézkesebb, mint újat építeni...

Vagyis a szervezetek működtetése, a szervezetek fejlesztése nem nevezhető triviális feladatnak. Éppen ezért lesz érdekes az hétvégi konferencia is, amire Turcsán Tamás hívta fel a figyelmemet: A Szervezetfejlesztők Magyarországi Társaságának (XIX.) konfeenciája.

Ha úgy érzed, értened kell ezt a területet, szerintem jelentkezz rá. Bővebb információ a weboldalukon érhető el »»»

1 komment

Mákos pörkölt

Címkék: onlinemarketing kampány facebook

2012.10.05. péntek 00:44 Konrad

ID-10024080.jpg

Alapvetően mindegy is, melyik cég promóciójáról van szó, minden esetre fennakadt a szemem egy mondaton a kiadott sajtóközleményben:

célja a kampánnyal a rajongói bázis növelése, brandépítés és eladásösztönzés

Ez egy Facebookon megvalósuló kampány, innen a rajongói bázis növelése. A kampány egyébként egy alkalmazást fog jelenteni, vagyis egy darab Facebook alkalmazással, és gondolom a hozzá kapcsolódó aktivizáló megjelenésekkel fogják a fentieket megvalósítani. Illetve... Szeretnék a fentieket megvalósítani. Mert én úgy érzem, valaki sokat akar fogni. Nagyot akarnak dobni, aztán majd kiderül, mi lesz belőle.

Mi a problémám? A rajongói bázis növelése egyfajta feladat. A cél az, hogy sokan lájkolják az oldalt, vagyis az alklamzásnak elég érdekesnek kell lennie ehhez. Ez a cél elérhető, és megvalósítható. Kell egy jó alkalmazás, amelynek vagy van valami érzelmi hatása (vicces, ügyes, aranyos), vagy ad valami nyereményt. Vagyis kell egy ötlet, és fognak jönni a lájkok. Fontos a virulencia, vagyis az alkalmazásnak vissza kell írnia a játékos falára - olyan üzenetet, ami játékra buzdít, vagyis az alkalmazást mutatja be. Ha a cél a sok lájk, akkor ezt az irányt kell tartani.

Ha a cél a brandépítés, akkor minél több felületen és minél többször meg kell mutatni a brandet a célcsoportnak. Az alkalmazás a Facebookon egy ügyes kiegészítő eszköz lehet, a márka élményt növelheti, egy jó programmal a márkával együtt töltött időt lehet növelni. Vagyis meg kell fognunk előbb az embert, aztán elvenni egy kicsit az idejéből, hogy velünk foglalkozzon. Nem szükségszerűen interakciót várunk el, hiszen a cél a brand erősítése, ami figyelmet igényel. 

Végül eladásösztönzés. Ez ugye azt jelenti, hogy növeljük a forgalmunkat. Nem a márkáról beszélünk, hanem a termékről. Nem az eltöltött időt akarjuk növelni, hanem igényt teremtünk, hogy kelljen neki. Más az üzenet, hiszen más a cél. Megjegyzem, fogalmam sincs, milyen módon fogja ezt egy Facebook alkalmazás elérni, hacsak nincs benne egy megrendelés gomb. Véleményem szerint nem erre való ez az eszköz.

Szóval, el tudok olyat képzelni, hogy mindenből belerakunk egy keveset, és elindulunk a fenti kampánycélok felé, egyszerre. El tudok ilyet képzelni, de szerintem ez olyan lesz, mint amikor a főzés közben véletlenül lapozunk a szakácskönyvben, és a végeredmény a címben is említett mákos pörkölt lesz.

Érdekes próbálkozás, de sikertelen.

Szólj hozzá!

Elfogyott a kolduskenyér is

Címkék: google üzlet

2012.10.02. kedd 23:38 Konrad

adwords-kupon1.jpeg

A Google AdWords hirdetési kupon - ugye az, amelyik úgy működött, hogy ingyen adott 15 ezer forint keretet - volt a mikrovállalkozások kolduskenyere. Számos olyan megkeresésünk volt, hogy költsük el ezt a kupont - amúgy nem akarnak hirdetni. Hát kiváló. De úgy tűnik, ezt a Google is látta, és végre megszüntették ezt a megoldást. (Elmondásuk szerint a kiosztott és felhasznált kuponoknak mindössze 20 százaléka generált újabb költéseket!)

Mostantól új kupon rendszer van: csak akkor érvényes, ha legalább 5 ezer forintot el is költünk. Egészen pontosan

2012 szeptember 25.-től, 15000 forintnyi hirdetési kreditet tud felajánlani ügyfeleinek miután elköltik az első 5000 forintjukat az AdWords-ön. Hiszünk abban, hogy olyan ügyfelek, akik egy kisebb összeget befektetnek abba, hogy beindítsák AdWords kampányaikat, nagyobb eséllyel lesznek sikeresek az online marketingben az Ön szakértői útmutatásával. 

(Tekintsünk el a helyesírási hibáktól, és nézzük a lényeget.)

Persze ez még így is nagyon gáláns ajánlat, hiszen lényegében negyed áron kapjuk meg az induló "lökést". De mivel plusz pénzbe kerül, talán kevesebben akarnak "csak így" hirdetni, főleg azért, mert (bár a levélben nincs benne), az ügynökségek felé elvárás, hogy a kupont felhasználó ügyfelek aztán folyamatosan költsenek (egészen pontosan van egy minimális költési elvárás, egy fiókra vetítve, amit persze könnyű teljesíteni néhány jól futó ügyféllel).

Érdekes, hogy ilyen sokáig használta a Google ezt az ingyen hirdetési megoldást. Más olyan szolgáltatók, akik ezt kipróbálták, elég régen leálltak vele. Igaz, látok azért ebben egy olyan okot is, ami elsősorban a piac teljesebb elérése: az elmúlt években kb. mindenki kipróbálta az AdWordsöt, akit érdekelhet, mostmár jóval kevesebb új belépő várható. Nem kell a lead-eket gyűjteni, jöhet a meglévő adatbázis felhasználása.

Nincs tehát ingyen leves a Google-nél sem. Én azt hiszem, ez nem is olyan nagy baj.

14 komment

Mérni jó!

Címkék: üzlet

2012.10.02. kedd 00:23 Konrad

replise.jpg

A közösségi médiában történő marketinges munkát is mérni kell. Mindenféle okos és ügyes mérőszámok és módszerek vannak arra, hogy nyomon tudjuk követni az eseményeket. Ezek egyike az általam is ismert (és néha használt) Brandmonitor, aminek ugye különlegessége a hazai fejlesztés - ismeri a nyelvünket és a felhasználói szokásainkat.

Persze egy kicsi piacon egy ilyen eszköz szükségszerűen kevesebbet tud, mint a nagy versenytársak. Kivéve, ha van mögötte tőke és tudás. A tudás már eddig is látszott, aki használta a szoftvert, meg fog tudni ebben erősíteni. De pénz azért kell, főleg, ha valaki más piacokra is kacsintgat, a hazain kívül.

Többek között ezért is gondolom nagyon jó hírnek azt, hogy a Brandmonitor nem kevés pénzt kapott, egész pontosan 1,5 millió eurót. Ettől jobb lesz a szolgáltatás, ami jó lesz nekünk, felhasználóknak is.

És mint ahogy kezdtem: mérni kell. Most akkor biztosan lesz mivel.

A márkamonitoring piacvezető vállalkozása, a Brandmonitor nemzetközi expanzióba kezdett. Az OTP leányvállalata, a Portfolion Zrt. 1,5 millió eurós tőkebefektetéssel új távlatokat biztosít a cégnek, amelynek stratégiai célja a közép-európai régió, hosszabb távon pedig a kontinens meghatározó online piaci szereplőjévé válni. Az expanzióval egy időben a cég nevet is változtat.

A Brandmonitor új neve Replise Kft. lett.

Szólj hozzá!

1984 2.0

Címkék: tartalom seo

2012.09.27. csütörtök 23:54 Konrad

ujmlex.jpg

Ha valamilyen információra van szükségem, akkor nem kérdés, a Google felé fordulok, és megnézem, ott mit írnak. A lexikon a polcon porosodik, látom, árválkodnak ott egymás mellett a lapok és kötetek, unatkoznak, nem tudnak magukkal mit kezdeni - a kutya nem nyúl hozzájuk, hiszen keresni is nehezebb, meg a nyomtatásuk óta eltelt 5-10-20-30 év (és kinek nincs meg kis hazánkban az Új Magyar Lexikon, igaz?).

A Google készséges, és válaszol - ad egy találati listát, amiben benne lesz a válasz. Megtaláljuk, elolvassuk, és megyünk tovább. A bizalom alapja maga a keresés folyamat: fent van a cucc az interneten, a Google megmutatta, tuti igaz. Ahogy egy pár évvel ezelőtt érv volt, hogy igaz, mert a tévében bemondták.

A Google az út a tudáshoz. (A feltámadás és az élet, ugye.) De egy dolog mellett hajlamosak vagyunk elsiklani: a Google nem csinál tartalmi elemzést! Összehasonlítást meg biztosan nem. Az van elől a Googleben, ami relevánsnak tűnik a benne lévő szavak és a rá mutató linkek alapján. Az nincs benne a történetben, hogy amit olvasunk, igaz-e!

Innen már egyszerű út, ha azt szeretnénk elérni, hogy becsapjuk az embereket. Érteni kell a keresőoptimalizáláshoz, tartalmat kell gyártanunk a saját igazunkkal, és elég hamar ott lehetünk elől. Hiszen tök jó tartalmat gyártunk, releváns, linkelt ésatöbbi.

Éppen csak nem igaz.

Orwell Ezerkiláncszáznyolcvannégyében nem kis meló volt megváltoztatni a történelmet: régi cikkeket kellett megsemmisíteni, újakat kellett írni, és emberek sora kellett, akik ezt rendre megtették. Hiszen azé a múlt, aki kezében tartja a jelent.

A ma emberének egyszerűbb a dolga: internetezők millióit lehet átverni mindössze azzal, ha a hamis tartalmunkat kapják meg sok-sok oldalon keresztül. Persze, ez se kis munka, de én azt hiszem, még hatékonyabb is, mint az orwelli világ megoldásai. Ma már akié a kereső, azé a múlt, akié a kereső, azé a jelen tudása is.

A lexikonok pedig csendben porosodnak, és szeretik a Nagy Testvért...

5 komment

Isten nevét szádra hiába ne vedd!

Címkék: hiba onlinemarketing video

2012.09.26. szerda 20:44 Konrad

Nagyon tanulságos történetet hallottam, azt hiszem, érdemes megismerkedni vele mindenkinek. Futottunk már bele nagyon sok közösségi médiás problémába, de ilyet még eddig nem hallottam. Régi szegedi ismerősöm, Horváth Zoltán kérte, segítsek neki, az alábbi miatt:

Érdekes, egyben roppant kínos és káros jelenségbe szaladtunk bele egyik vendéglátós ügyfelemmel.
Egy felháborodott ügyfél hívta a csárdát, hogy Ő egy negyven fős rendezvényt szeretett volna vinni, de a weboldalon, a bogrács alatt egy Orbán Viktort gyalázó videó jelent meg, így a megrendelés fuccsba ment.

Kérte, nézzem meg, mi lehet a gond. Elsőre semmit nem láttam az oldalon, a videók rendben futnak, nem jött be semmi olyan, amivel gond lehetne. Elsőre. Aztán rákattintottam a YouTube videón a linkre, ami bevisz a YouTube-ba, és ez fogadott:

yt_fail_kicsi.jpg

És igen, ott van az a szerencsétlen videó! És tényleg az történt, amit az ügyfél mondott, igaz, kicsit máshogy. Hiszen ez a YouTube ajánló funkciója, és szegény Halászcsárda nem tehet arról, hogy pont ez a videó jelenik meg ott. Igen, fel lehet ez ellen készülni: le kell tiltani az ajánlást. De ki gondolna ilyen gondra? Nekem sem jutna eszembe.

A YouTube is közösségi csatorna, és bizony bejöhetnek ilyen problémák. Tanuljuk meg ezt is.

12 komment

Befolyással élni

Címkék: onlinemarketing wom

2012.09.25. kedd 23:33 Konrad

ID-10082686.jpg

Lektorálok (szakmailag) egy könyvet, amely a közösségi médiáról szól. Ennek kapcsán jutottam el oda, hogy lassan de biztosan át fogom gondolni az általam használt terminológiát, amikor a közösségi média marketinges alapjait tanítom.

Az egyik központi figurám ugyanis a véleményvezér (angolul ugye opinion leader), miközben ez a könyv folyamatosan a befolyásolóról (influencer) beszél. És igaza van. Nem szükségszerű, hogy a közösségi médiában minden áron vezérek legyünk, hiszen ez azt feltételezi, vezetjük az embereket. De nem teszünk ilyet, nem akarjuk őket erre vagy arra elvinni. Mást teszünk. Befolyásoljuk a preferenciáit, megváltoztatjuk (vagy nem) a hozzáállását dolgokhoz. De ettől nem leszünk egy centivel sem fölötte, nem vezetjük.

Persze a véleményvezér mégsem vész el, így azt hiszem, törölnöm nem kell semmit. Mindössze hozzá kell tennem mostmár diában is, nemcsak szóban az ilyen személyeket, akik benne ülnek a közösségben és befolyásolnak. Hiszen rajtuk keresztül tud egy márka minél több embert elérni. Pontosabban rajtuk keresztül is.

6 komment

Kééérdezz!

Címkék: onlinemarketing ajánló

2012.09.22. szombat 22:22 Konrad

askfm.jpgAzt hiszem, megtaláltam az új Twittert. Egyszerű szolgáltatás, könnyen válhat népszerűvé, és ami a lényeg: máris az. Ahogy nézem, egyre több tini használja, és ez egyenes út a sikerhez. Hogy mi lehet az új sikerszolgáltatás? Például ez: Ask.fm

Beregisztrálsz, kapsz egy címet, és onnantól mindenféle kérdéseket tehetnek fel az emberek. Plusz követhetsz embereket, ők is követhetnek téged... ismerős funkciók. Össze van kötve mindennel, nyomot tud hagyni a Twitteren, Facebook-on, ráadásul sok nyelven él.

Nem most indult, ahogy nézem 2010 óta létezik, de idén nagyon felpörgött a használata. És persze lehet, nem is ez lesz az új Twitter, az új Facebook, de rámutat arra, hogy van még azért lehetőség újat kitalálni, ami csak picit más, mint a mostani szolgáltatások, és ahogy már többször elmondtam, az bőven elég, ha divattá válik.

Hogy marketingesként érdekes lehet-e ez? Célcsoporttól függ. Ha sok tini itt lesz, akkor például számukra az lesz a természetes, ha itt kérdeznek, lehet-e már venni a kedvenc cipőt vagy éppen egy koncertjegyet. Figyelni kell.

Amúgy pedig Ask.fm-re fel, ez is van annyira érdekes, mint sok más startup! Ja, és tőlem is lehet kérdezni, itt.

5 komment

Halálos céges party

Címkék: spam szövegírás email marketing

2012.09.21. péntek 01:25 Konrad

dead.jpg

Napi spam, betűről betűre bemásolva!

Tárgy: Halálos céges party

Bon Jour!

Akarja dolgozóit idén jól összeszövetkeztetni?

Tudni, rendeznek-e együtt agysejteket mikor együtt kutakodnak?

Kovácsolni vasat emberből, logikát ostobaságból?

Ez kérem nem blöff vagy bizsu! Lenni tudományos emberismereti alapok!

Ettől jobb céh, jobb munka, jobb működés – kevesebb hulla!

Már több, mint 10 féle interaktív csapatépítő krimi játékkal

és 5 féle interaktív produkcióval állunk rendelkezésükre!

Csapatépítő tréning, partner találkozó, céges rendezvény,

karácsonyi party 2012-ben is??

Tegyen kipróbálás!

Árak már 180.000 Ft-tól!

Azt hiszem, nem teszek kipróbálás, remélem e nélkül is megússzuk hulla nélkül. Ellenben javaslom, mindenki felejtse el az automatikus fordítót, ha marketing üzenetet szeretne átadni.

Szólj hozzá!

FMCG webtréning (x)

Címkék: ajánló támogatott bejegyzés

2012.09.20. csütörtök 23:24 Konrad

webtrening.jpg

Be kell látni, az utóbbi években az online marketinges tudás is kezd egyre jobban specializálódni. Már nincsenek Jolly Jokerek (ha van ilyen, jelentkezzen!), egyre több a specialista. Elég csak arra gondolni, hogy mennyire máshogy kell kezeli egy Google AdWords kampányt mint egy display-t. Specialistái vannak az egyes eszközöknek, de specialistái vannak az egyes cégítpusoknak is.

Mást várnak el a mikro és kisvállalkozások és mást a nagyvállaltok, a multik. Nemcsak a belső céges kultúra a különbség, hanem az erőforrások mérete, a hatékonyság fogalma, és az elérhető célok. Más tudás kell annak, aki egy nagy cégnél marketinges, és más, ha valaki egy kkv-nál. Éppen ezért lesz érdekes az Élelmiszer magazinnak a Kreatív szakmai támogatásával megvalósuló képzése, amelyet direkt FMCG-szakembereknek szánnak.

Az októberben induló hat hetes képzés számos izgalmas témát érint általam is ismert és megbecsült szakemberek tolmácsolásában, így azt hiszem, hasznos tudást és sok gyakorlati tapasztalatot is meg fognak ismerni a jelentkezők. A péntek délutáni képzésekről, az előadókról bővebb információt erre lehet találni»»

Szólj hozzá!

Munkát, kenyeret!

Címkék: onlinemarketing

2012.09.18. kedd 23:34 Konrad

allas_trends.jpg

Egy olyan munkám volt nemrég, aminek kapcsán kereséseket kellett elemeznem. Ennek egyik eredménye volt, hogy feltűnt, mennyire népszerű lett az álláskeresés a többi kulcsszó "kárára": terület alapú keresésekben az emberek elsősorban állást keresnek. Vagyis nagyon kell a munka, és ebből egy logikai lépés az, hogy ennek mi az oka. Igen, a magasabb munkanélküliség.

Érdekes és tanulságos ez a jelenség, hiszen olyan trendet mutat, amit persze eddig is lehetett sejteni, de most "bizonyíték" is van rá, nem kellett komolyabb kutatásokat végezni. A Google a barátunk, segített.

Ugyanezt a módszert persze más területeken is használhatjuk, vagyis üzleti trendeket is figyelhetünk, követhetünk. Ez pedig segíthet abban, hogy akár egy marketing taktikát (vagy stratégiát) megalkossunk. Ez egy fontos újdonság, hogy a szokásos SWOT és egyéb analízisek mellé bátran bevehetjük a keresések elemzését is. Mára ez is része lehet annak, hogy bemutassuk, éppen hol is vagyunk és hol van a piacunk.

És ez már több, mint keresőmarketing, több, mint SEO, sőt, több, mint online marketing. Ez már marketing elemzés és tervezés. Úgy általában.

És akkor két eszköz, ami sokat segíthet: Google Trends, ami megmutatja a trendeket egy-egy kulcsszóra vagy kifejezésre, és a Google Keyword Tool, amely pedig azt mutatja meg, hogy egyes szavakra hányan kerestek az elmúlt időszakban - és ráadásként javasol is a szavunk mellé népszerű kiegészítéseket. Használjuk ezeket, már a marketing tervezési szakaszban is!

7 komment

Facebook2e-mail

Címkék: email marketing

2012.09.17. hétfő 23:21 Konrad

Múlt hét csütörtökön tartottam előadást arról, hogyan lehet a meglévő Facebook rajongóinkból e-mail adatbázist "csinálni". Az előadás elején arról beszéltem, miért lehet ez fontos, majd megmutattam két lehetséges módszert, amiből csak az egyiket javaslom, mivel a másik szabályellenes. Majd kitértem arra, milyen módon lehet még a Facebook-on adatokat gyűjteni.

Az előadás prezentációja:

1 komment

Onlinemarketing blog 7

Címkék: onlinemarketing gépház

2012.09.13. csütörtök 23:35 Konrad

7 éve.

Íme az első.

És még nem unom...

Candles.jpeg

5 komment

A mobil, mint törzsi jelkép

Címkék: mobil humor

2012.09.12. szerda 23:40 Konrad

alma.jpeg

Milyen mobilod van? Android? Szóval, te ilyen androidos vagy? Zöld Robot? Lol. Hogy én? Milyen lennék? Minden normális ember iPhone-t vesz. Ja. AZ telefon. 10 millió pár hét alatt, baszod. Mindenki ilyet akar! Ja, mert olyan jó! Ugyanmár, divat? Miért, a tied mire jó? Lassú, meg szaggat, meg alig van rajta pixel. Nem? De most mondtad, a-n-d-r-o-i-d. Na. Az olyan. Hát nem? Hát de.

Értem. Telefonálni. Azt már alig szoktam. Ja, nem is szeretem, alig találom a gombokat vezetés közben. Meg most rábasztak valami adót is. Alkalmazások? Ja, azok vannak, igen. Több is. De most kapásból nem tudok... de nem mindegy? Aki ilyet vesz, az mutatja, hogy sikeres. Mi egy banda vagyunk, érted. Igen, a trendi vezérigazgatóval vagyok egy platformon. És? Ő is büdöset szarik, neki is iPhone-ja van, mint nekem. És ez így van rendjén. Egyenlőség, testvériség, vagy mi.

Igen, tudom, nem olcsó, de kit érdekel. Mutatni kell, mert egyébként lecsúszol. Igen, van olyan srác, akinek Nokiája van. Nem is sikeres, baszod. Autóból is franciát vett, érted. Noormális? Naugye. Nézd csak meg a netet: az Apple most a menő. Igaz, a góré halott (isten nyugosztalja), de előre megírta 5 évre, mit kell tenni. És teszik. Ezek teszik. Most is bemutatták az új iPhone-t, veszek is, amint lehet. Mert kell. Én így érzem jól magam, érted. Maslow? Az ki? Ja, hogy önmegvalósítás? Én így vagyok egyéniség! Veszek egy ilyet, és máris jobb. És az új már nagyobb is, ezen rendes méretarányban nézhetek filmet.

Hogy mikor néztem korábban? Nem néztem. És? Nézhetek. És ez a lényeg. A birtoklás. Hogy az enyém. Hogy olyan vagyok, mint az a másik csóka, akinek ugyanilyen van az USÁban. Mert nekem is lehet. 

Igen, tudom, ez egy eszköz. De nekem ez egy ékszer, érted. Egy igazi játékszer. És szeretem. Ez a lényeg. Hát nem?

Szólj hozzá!

E-mail vagy Facebook?

Címkék: ajánló előadás email marketing

2012.09.11. kedd 23:39 Konrad

emil.jpg

Csütörtökön kezdődik számomra az őszi konferencia szezon, legalábbis az a része, amikor én is előadok. Szeptember 13-án lesz ugyanis az E-mail marketing konferencia, aminek a fő témája az, hogy mit lehet kezdeni a Facebook idejében az e-mail marketinggel.

A téma mindenképpen érdekes, több ok miatt is. Egyrészt a mai napig sokan vannak, akik számára az e-mail jelenti AZ online marketinget, és minden más csak mellékes. Másrészt nagyon komoly közösségi média (illetve elsősorban Facebook) jelenlétek alakultak ki az elmúlt egy-két évben. Nem beszélve arról, hogy mindkét eszköz a kkv-k igazi fegyvere, vagyis valóban egyfajta versenytársai egymásnak.

De az is igaz, hogy ha jól csináljuk, inkább egymást fogják erősíteni - de ez a "jól csinálás" mindig fontos kérdés. Mit lehet tenni (mit enged a Facebook), mit érdemes tenni (kinek mi a tapasztalata), mi az, ami működhet, és ami meg nem, az miért nem?

Lesz tehát szó a Facebookról, de természetesen lesz magáról az e-mail marketingről is. Nem lesz unalmas.

Bővebb információ, jelentkezés pedig a weblapon! Én ott leszek csütörtökön.

1 komment

Tessék szépen beszélni!

Címkék: szövegírás jog

2012.09.10. hétfő 23:39 Konrad

ID-10021789.jpg

Mindenképpen megérne egy misét, miért van az, hogy kishazánkban a magukat jobboldalinak nevezett pártok - amik ugye elvileg piacbarátok, hiszen ez a jobboldaliság egyik fontos ismérve más vidékeken - miért nem piacpártiak, és ebből következően miért nem szeretik a reklámokat se. Azt mondják, ez egyfajta fejlődési rendellenesség, hogy nálunk a baloldal a piacbarát és nem fordítva. De a tény így is tény marad: a jelenlegi kormányzat úgy általában nem igazán barátja a reklámoknak, főleg, ha azok nem nekik tejelnek.

Éppen ezért nem túl meglepő, ha a kormány illetve a jobboldali kurzus ökle lesz minden olyan szervezet, amely anyagilag vagy egyéb módon függ tőlük. Meg sem lepődök tehát azon, hogy ha egy törvényben valami nem pontosan van megfogalmazva, akkor mostanában valahogy mindig a szigorúbb értelmezés lesz a nyerő.

Én egyébként a reklám szempontjából (is) elég liberális nézeteket vallok. Azt gondolom, hogy amit árusítani lehet, azt engedni kell reklámozni is, és azt gondolom, a reklámnak igenis van szerepe a szocializációban és a fogyasztásban. Hiszek a kapitalizmusban, a szabad piacban, és abban, hogy az emberek döntési helyzetben képesek jól dönteni, a saját érdekeiknek megfelelően. De azt is tudom, hogy ez egy ideális rendszerben működik csak, és annyi torzító hatás van, hogy a fentiek teljes tisztaságukban nem megvalósíthatóak. Tehát kellenek a törvények, a szabályok, azokat be kell tartatni, és vannak olyanok, akiket védeni kell.

Ilyen védeni való csoport a kiskorúak csoportja. Egyrészt teljesen érthető, hogy a nem számukra forgalmazott termékeket nekik ne reklámozzuk. Másrészt az is elfogadható, hogy próbáljunk meg számukra kisebb reklámzajt teremteni. És még azt is el tudom fogadni, hogy figyeljünk oda, mennyire erőszakosan tukmáló egy reklám.

De ha egy irányelvet nagyon szigorúan veszünk, akkor az már könnyen lesz a ló másik oldala, és mint ilyen, okozhat kellemetlenséget nekünk, reklámipari segédmunkásoknak is.

A GVH határozata alapján "1-1 millió forintos bírsággal sújtott két céget kiskorúaknak szóló nyereményjátékaival kapcsolatos reklámok miatt." Miért is?

Az M-Ágnes Játéknagykereskedő és Készítő Bt. és az Egmont Hungary Könyv- és Lapkiadó Kft. esetében a versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot állapított meg. Az előbbi cég az általuk forgalmazott Nappy nevű játékkutyákat és Filly fantázianevű királyi családot reklámfilmekkel, plakátokkal és bannerekkel népszerűsítette. A reklámokban olyan üzenetek jelentek meg, mint például a „Gyűjtsd össze mindegyiket!”, amellyel a játékok megvásárlására szólították fel a kiskorúakat. 

(forrás)

A Kreatív cikkében szépen kivesézik, miért hülyeség ez a döntés, miért túlreagálása a helyzetnek, és mi lehet ennek az oka. Azt hiszem, ezen majd még elnyamnyognak sokan, de tény, a kormányzatot - a fenti levezetés alapján - nem fogja zavarni, ha ez a szigorúság megmarad.

De miért hoztam én ezt most föl?

Azon egyszerű oknál fogva, hogy az interneten nem kevés reklámszöveget kell írnunk. A kampányok szövegét a Google-re, Facebookra, ETARGET-re mi magunk írjuk, bannereket tervezünk, és sok más olyan kommunikációt valósítunk meg, ahol a szöveg tőlünk származik. És ha egy tőlünk származó szöveg célcsoportja a gyerekek, és nem tudunk erről a szabályról, akkor bizony nagyon szép büntetést kaphat az ügyfelünk.

Nem lenne ez jó senkinek. Sajnos a törvény megváltoztatása nem elsősorban rajtunk múlik, így alkalmazkodnunk kell. Figyeljünk oda tehát, hogy mit írunk, figyeljünk oda, hogy a két-három éve még teljesen jó reklámszövegek idén már büntetést jelenthetnek.

Ennyit szerettem volna elmondani.

5 komment



süti beállítások módosítása