
Ismered a klasszikus tanmesét arról, amikor a fiú többször is farkast kiáltott, pedig csak viccelt, aztán amikor tényleg jött a farkas, akkor senki nem hitt neki, el is vitte az állatokat. Na, kb. ez a fajta besokallás az, amit a Facebookon tapasztalok.
Jönnek a mindenféle hírek, megosztások, "sérek", ahogy a pesti szlengben elterjedt, hogy aszondja kell a vérem, fogadjak örökbe kismacskát, kutyát, akármit, háborodjak fel, mert megint kitolt valaki valakivel, segítsek megtalálni az ellopott autót, a képen megmutatott tolvajt, az elveszett múltat jelent és jövőt, oldjam meg a szegénység problémáját, legyek erkölcsös vagy züllöt...
Ömlenek ránk a farkasok, amik vagy igaziak, vagy sem, a francnak van ideje mindent megnézni. És szépen lassan elmerül az értékes tartalom, lassan akkor sem hisszük, hogy fontos az üzenet, ha valójában tényleg ez. Nagy a zaj, sok a szemét.
Amikor egy céges Facebook oldalt üzemeltetsz, gondold ezt végig. Vajon a mindenáron feltünéshajhász megoldást fogják elhinni, vagy azt, ha szimplán elmondod, mit akarsz? Az a jó, ha túlliheged a dolgot, vagy az, ha maga a tartalom, és nem a körítés a fontos?
Számomra meglepő, de tisztán reklámüzenetet (cég Facebook oldalára kirakott, aktuális szórólapra mutató link és kép) minden egyéb felkérés, ajándék, játék nélkül is megosztanak emberek. Nem kell zaklatni, nem kell rábeszélni, ha azt gondolja, neki és barátainak értékes valamiért ez, akkor meg fogja osztani, nem érdekli, ha reklám.
Igaz, így is sok a tartalom, nem véletlen, hogy a Facebook annyira fukar, és nem látunk mindent a saját falunkon. De az ilyen nem feltünéshajhász, nem bulvár, ám érdekes bejegyzések mostanában jól tudnak működni. Hogy meddig, azt nem tudom. De jelenleg működnek.
Mondjuk a Facebook gyorsan változik. Lehet, annyi lesz a farkasért kiáltás, hogy pár hónap múlva már valami egészen mást kell csinálnunk. Meglátjuk, majd akkor mit enged a Facebook.





Amikor 13 éve - így január legelején - elkezdtem dolgozni az Index.hu-nál marketingesként, akkor jobbára nálam fiatalabbak illetve kb. velem egyidősek vagy kicsit idősebbek vettek körül. Olyan 22-23 éves kortól indult a szerkesztőség illetve a munkatársak életkora. Aztán volt olyan két év, amíg jöttek-mentek az emberek, kialakult az Index.hu a mai formájában - illetve kialakultak az alapok.




Pár napja 




Az énmárka, vagy ahogy az angol mondja, a personal branding egyre fontosabb fogalom, köszönhetően többek közt az internetnek, ahol nagyon gyorsan lehet hírnévre szert tenni. Azt gondoltuk, hogy ez egy érdekes téma, annyira érdekes, hogy akár egy minikonferenciát is érdemes rá csinálni - elsősorban főiskolásoknak, egyetemistáknak.
Úgy tűnik, az Index.hu leragadt pár ütemmel, de nemcsak ők, az IBM Smarter Commers is. Így 2012 végén azt kijelenteni egy cikk címében, hogy
Most 





Nem olvastam a törvény szövegét, hiszen még hatályba sem lépett, de a hír így szól:
Utolsó kommentek