Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ennyi farkast...

Címkék: tartalom facebook

2013.01.04. péntek 10:34 Konrad

ID-10035294.jpg

Ismered a klasszikus tanmesét arról, amikor a fiú többször is farkast kiáltott, pedig csak viccelt, aztán amikor tényleg jött a farkas, akkor senki nem hitt neki, el is vitte az állatokat. Na, kb. ez a fajta besokallás az, amit a Facebookon tapasztalok.

Jönnek a mindenféle hírek, megosztások, "sérek", ahogy a pesti szlengben elterjedt, hogy aszondja kell a vérem, fogadjak örökbe kismacskát, kutyát, akármit, háborodjak fel, mert megint kitolt valaki valakivel, segítsek megtalálni az ellopott autót, a képen megmutatott tolvajt, az elveszett múltat jelent és jövőt, oldjam meg a szegénység problémáját, legyek erkölcsös vagy züllöt...

Ömlenek ránk a farkasok, amik vagy igaziak, vagy sem, a francnak van ideje mindent megnézni. És szépen lassan elmerül az értékes tartalom, lassan akkor sem hisszük, hogy fontos az üzenet, ha valójában tényleg ez. Nagy a zaj, sok a szemét.

Amikor egy céges Facebook oldalt üzemeltetsz, gondold ezt végig. Vajon a mindenáron feltünéshajhász megoldást fogják elhinni, vagy azt, ha szimplán elmondod, mit akarsz? Az a jó, ha túlliheged a dolgot, vagy az, ha maga a tartalom, és nem a körítés a fontos?

Számomra meglepő, de tisztán reklámüzenetet (cég Facebook oldalára kirakott, aktuális szórólapra mutató link és kép) minden egyéb felkérés, ajándék, játék nélkül is megosztanak emberek. Nem kell zaklatni, nem kell rábeszélni, ha azt gondolja, neki és barátainak értékes valamiért ez, akkor meg fogja osztani, nem érdekli, ha reklám.

Igaz, így is sok a tartalom, nem véletlen, hogy a Facebook annyira fukar, és nem látunk mindent a saját falunkon. De az ilyen nem feltünéshajhász, nem bulvár, ám érdekes bejegyzések mostanában jól tudnak működni. Hogy meddig, azt nem tudom. De jelenleg működnek.

Mondjuk a Facebook gyorsan változik. Lehet, annyi lesz a farkasért kiáltás, hogy pár hónap múlva már valami egészen mást kell csinálnunk. Meglátjuk, majd akkor mit enged a Facebook.

1 komment

Mennyi? 30!

Címkék: onlinemarketing kutatás

2013.01.03. csütörtök 10:54 Konrad

baby.jpgAmikor 13 éve - így január legelején - elkezdtem dolgozni az Index.hu-nál marketingesként, akkor jobbára nálam fiatalabbak illetve kb. velem egyidősek vagy kicsit idősebbek vettek körül. Olyan 22-23 éves kortól indult a szerkesztőség illetve a munkatársak életkora. Aztán volt olyan két év, amíg jöttek-mentek az emberek, kialakult az Index.hu a mai formájában - illetve kialakultak az alapok.

Hasonlóan fiatalok voltak az Origónál és még néhány más helyen, azokban a "műhelyekben", ahol felnőttek a mai hazai internetet, a mai hazai interenetes tartalmakat készítő emberek. Egyszerűen kiszámolható, hogy az akkori fiatalok mára középkorúak: jobbára 35 év fölöttiek. Hogy ez miért is érdekes?

Most olvasom az eNet tavalyi felmérést (firss, ropogós, decemberi adatokkal), amiben a generáció váltást 30 éves kornál húzza meg: 30 év alatt máshogy használják a felhasználók az internetet, mint 30 év fölött. Több videós és képi tartalmat fogyasztanak, kevesebb szöveget, és azokból is a rövidebbeket, sokkal intenzívebben töltögetik a netről a számukra érdekes tartalmakat, és az internet a tévével egyenrangú információforrás.

Rádásul sokkal jobb a technológiai ellátottságuk a mobil eszközök terén, illetve sokkal intenzívebb a használata is a mobil eszközöknek. Kommunikációban a közösségi média sokkal nagyobb szerepet kap, a személyes élettér is sokkal inkább van az interneten, mint az idősebb korosztály esetében.

A digitális bennszülöttek tehát nem a 20, hanem a 30 év alattiak - ők azok, akik máshogy neteznek.

És most gondoljuk végig, amit a bejegyzés elején írtam: a hazai internetet jelenleg a 30 év fölöttiek csinálják. Igen, megtanuljuk, hogy máshogy kell(ene) csinálni, a kutatások alapján látjuk, hogy mások az elvárások, de nincsenek benne a zsigereinkben ezek a szokások. Még akkor sem, ha a szakmai közönséget természetesen sokkal intenzívebb használati szokások jellemzik. De szocializációs, társadalmi beágyazódás szempontjából azért elsősorban a mi saját korosztályunk a minta, azt látjuk nap mint nap.

Illetve a gyerekeinket, akik viszont még sok eseteben fiatalabbak, 20 év alattaik. Vagyis igazi közeli minta kevés van - talán nagyobb cégeknél elsősorban a fiatal huszonéves junior dolgozók., a friss diplomások, a gyakornokok...

Elnézve az eNet kutatásának az eredményeit, a jövőben azok lesznek a 30 év alattiak körében sikeres szolgáltatások, amelyek képesek behozni őket a fejlesztésekbe, a tartalom kitalálásába. Akik elfogadják, hogy most ismét a fiataloknak kell teret adni, ahogy az történt 13 éve. Azt hiszem, generációváltásnak kell történnie. Egy nagyon közeli, fájdalmas váltásnak, hiszen a most meghatározó szakembergárda sem öreg.

12 komment

Ha elmúlik karácsony...

Címkék: onlinemarketing

2013.01.02. szerda 20:44 Konrad

kar2012.jpg

...és rájössz, hogy elfelejtettél az üzletfeleidnek Karácsonyra üdvözlőlapot küldeni vagy ajándékot adni, még nincs veszve minden! Most nem arra gondolok, hogy idén is lesz Karácsony, hanem arra, hogy az évkezdés legalább annyira jó alkalom küldeni valamit, mint a Karácsony volt. Sőt, talán jobb is!

Hiszen most nincs konkurencia, aki szintén küld. Karácsony előtt 3-4-5-10-20 helyről kapunk mindenfélét, a franc se emlékszik rá, ki küldte a pezsgőt, ki a bort, ki a pálinkát, ki mást - de most, ha januárban beesik valami, az légüres térbe kerül, és megmarad az ember fejében, nemigaz?

Vagyis ha kimarad a karácsonyi üdvözlés, hajrá, most még lehet pótolni!

Szólj hozzá!

Blog.2013

Címkék: blog onlinemarketing ajánló

2013.01.01. kedd 21:21 Konrad

ID-100120369.jpg

A blog írása vállalt rabszolgaság. Akkor is az, ha csak ritkán írunk, de ha naponta (vagy majdnem naponta) akkor aztán tényleg. Persze lehet csak olyankor is írni, ha kedvünk, időnk van - és a jó blogok ilyenek -, de a meglévő blog, amelynek olvasói is vannak, az ad egyfajta folyamatos nyomást. Egy olyan nyomást, ami kényszerít. És ez a kényszerítés maga a rabszolgaság.

Persze, ez ettől még jó, ezt ettől még mi, bloggerek szeretjük. Különben nem csinálnánk...

Lehet, kellene írni egy év elejei beszédet, egy olyan beszédet, amelyet itt, a blogon is megoszthatok. Semmi politika, csak szakma, és valahogy így kezdhetném: Kedves olvasóim, kedves marketing iránt érdeklődő internetezők!

De nem vagyok a marketing, sem az online marketing elnöke, semmiféle vezetője, így szerencsére nem kell beszédet írnom. Sőt, valójában nem is kell írnom, csak akkor, ha akarok. Magam rabszolgahajcsára vagyok, és így, év elején, azért az ember végiggondolja, kell-e neki újabb egy évig a korbács - megéri-e saját magának az, amit csinál.

Azt hiszem, megéri. Megéri, mert az online marketing folyamatosan mutat olyan újdonságokat, amelyekről lehet írni, folyamatosan mutat olyan érdekességeket, amik témát adnak. Folyamatosan merülnek fel olyan dolgok, amik engem érdekelnek, amikről szívesen írok.

Változik a piac, változik a környezet. Miközben decemberben még azért keseregtem, mert vége lett az MSN.Mainapnak, addig most azzal az új hírrel jöhetek, hogy elindult a magyar Gawker. Egy olyan tartalomszolgáltatás, ahol nincs bevétel kényszer. Egy olyan blogszolgáltatás, amely tényleg modern és érdekes a többségnek - és persze sok újdonságot nem mutat azoknak, akik az interneten élnek. Azért arra kiváncsi leszek, fog-e tömegeket megmozgatni, lesz-e sok olvasó, lesz-e valódi ereje, vagy csak olyan kis színes folt marad, mint amilyen színes folt a Tumblr vagy a Twitter idehaza.

Meglátjuk. Azt hiszem, 2013-ban a Facebook mellett más közösségi média eszköz is fontossá válhat, talán éppen ez lesz az. Mondom, figyelni kell a piacot, és reagálni a változásokra.

Úgyhogy ismét egy év, amit rabigában kezdek. Önként vállalt rabszolgaként.

5 komment

Volt. Van. Lesz?

Címkék: onlinemarketing

2012.12.29. szombat 23:24 Konrad

ID-10064857.jpg

Itt az év vége, illik iyenkor egy kicsit hátranézni, körbenézni - és előre nézni. Amit nagyon benéztem idén, az a fizetős tartalomszolgáltatás hazai indulása és az affiliate megoldások térnyerése volt.

Mindkét dolog aktuális, és 2013-ban is érdekes, de idén nem léptünk annyit előre, mint amire számítottam. Túl optimista lehettem? Mégsem olyan mély a válság? Vagy egyszerűen több a tartalék? Nem tudom. A Piano rendszer egész évben "itt kopogtatott", és tudom, történtek óvatos lépegetések, de a szolgáltatás nem indult el - és nagy kérdés, vajon '13-ban el fog-e. Minden racionális érv mellette szól, de vagyunk annyira konzervatívak - nem a felhasználókra, a szolgáltatókra gondolok! -, hogy csupán a félelem miatt mégsem lesz magyar fizetős tartalomszolgáltatás. Félelem attól, hogy a felhasználók elfordulnak a szolgáltatásoktól, és az ingyenesek felé fordulnak inkább. Ez erős visszatartó erő...

Hogy így lesz-e, ha bevezetnék? Nem hiszem. Elfogadná a piac, lenne néhány hét prüszkölés, aztán szépen elkezdene nőni az előfizetői tábor. Megszoknánk. Igaz, ehhez az kell, hogy valóban értelmesen valósuljon meg a fizetős kapu.

Az affiliate rendszerek jelentősebb térnyerése viszont egy érdekesebb folyamat. A fő ok talán az lehet, hogy miközben továbbra sincs meg a tudás a szolgáltatók részéről, a hirdetői igény sem kézzelfogható, hiszen ott sincs meg a kellő tudás és főleg alapismeret. Vagyis nem tudják, hogy lehetne ilyen. Mert akik tudják, azok bizony használják is. És persze a szolgáltatók nagyon nem akarnak így hirdetéseket befogadni. Vagyis nem igazán hirdetik azt, ha mégis...

Történt persze előrelépés ezen a területen is, de messze elmaradt az általam vártakhoz képest.

Ami bejött, az a Facebook és a mobil. Ezt kár lenne ragozni, közösségi média kapcsán inkább javaslom elolvasni Lévai Richárd blogján az ezzel kapcsolatos körkérdést (én is meg lettem kérdezve, de még a levélre se válaszoltam, így most kimaradtam). A mobil pedig nemcsak elérésben terjedt el - vagyis iszonyú sok okostelefon lett - de a használat is jelentős. Elég csak arra az adatra gondolnunk, amit a Social Times hozott nyilvánosságra: szeptemberben minden második hazai Facebookozó legalább egyszer mobilról lépett be. Ez 2 millió aktív felhasználó!

2012-ben a Google és a Facebook tovább növelte részesedését, elindult a magyar YouTube (így mostmár tele lett reklámokkal), és a Google kereső változásai miatt a SEO szakma tovább specializálódott, lassan tényleg nem elég ezernyi linket önteni a netre, sőt. Ezen a területen a legfontosabb változás az analitika fontosságának a növekedése.

Amire nem számítottam, de hozta az idei év, az a LinkedIn hazai megerősödése - egyre érdekesebb lesz és egyre több az aktív felhasználó. És még két trend, amire oda kell figyelnünk: a mobil rabolja a webes forgalmat, ma már lehet (sőt, néha kell is) a mobilos megjelenésekre tervezni kampányok esetében, és ezzel együtt csökkentek a hirdetési árak - elsősorban akkor, ha megjelenés alapon akarunk venni (igen, még lehet így).

2013 jobbára az idei trendeket fogja továbbvinni. Talán lesz hazai fizetős tartalomszolgáltatás, a Facebook továbbra is fontos marad, a piaci koncentráció csak erősödni fog, a kkv-k egyre jobban használják a netet, az elektronikus kereskedelem tovább erősödik (miután 2012-ben elindult az általános kínálatot nyújtó webboltok irányába), és a mobil várhatóan totál átrendez majd egy csomó dolgot. Ja, és talán a tabletekből is lesz már annyi, hogy valóban tényezővé válnak.

Ennél többet nem merek jósolni. 2012 összességében a túlélés és a megfontolt változások éve volt, és nem lesz másmilyen 2013 sem. Az online marketingben nem várok forradalmat.

2 komment

Világvégén túl

Címkék: onlinemarketing

2012.12.22. szombat 20:42 Konrad

ID-10081996.jpg

Ez az év vége a szokásosnál is nyűgösebbre sikerült, egész egyszerűen annyira kimerültem, hogy hiába vannak meg az ötletek, miről szeretnék írni, csak egy-egy kis rövid jegyzetre tellett - hogy majd megírjam, ha nem veszíti addig az aktualitását.

Nem írtam az MRSZ közgyűlésről, nem írtam Lévai Richárd könyvéről (ezt biztos bepótolom!), nem írtam arról, milyen is volt ez az év az én szememmel - vagyis téma volna dögivel. Csak valahogy jobban elfáradtam, több dolog torlódott föl. És ennek számos tanulsága.

Például az, hogy 2013. reményeim szerint a növekedés éve lesz - növekednünk kell, ha azt szeretnénk, hogy rendben, megfelelő minőségben ki tudjuk szolgálni a beérkező megrendelői igényeket. Most, hogy a világvége érdeklődés hiányában elmaradt, ismét lehet tervezni a jövőt, és érdemes is. Mert az általános rossz gazdasági hangulat valahogy az internet felé terelte a cégeket, és most van igazán igény arra, hogy értelmesen hirdessünk.

És közben ott vannak az egyéb projektek. Szépen fejlődik a Találkapont.hu (javítjuk a hibákat, jönnek a reisztráltak, használják az emberek), alakulgat a Blogter.hu és a Mommo.hu jövője (csak fájdalmasan lassan), és már megvannak a tervek, miket fogunk csinálni januártól.

Jó év volt nekünk a 2012., és remélem még jobb lesz 2013. Hiszen a világnak nem lett vége.

5 komment

Kari lesz

Címkék: onlinemarketing

2012.12.17. hétfő 22:48 Konrad

miki12.jpg

Unalmas. Ez a karácsony a hirdetések szempontjából dög unalom. Eddig nem láttam semmi olyat, amire felkaptam volna a fejem. Igen, vannak ezek a zavaró, kinyíló, elnyíló, szétnyíló, megnyíló csodák, de ez már nem újdonság. Sőt, egyes oldalakon ismét túltengenek a hirdetések - pedig minél több hirdetést rak ki egy oldal, annál jobban csökken a hatékonyság...

Koncentrálódás van, de nincs piactisztulás. Vagyis akik erős sales csapattal rendelkeznek, azok eladják a felületeket és nem, még mindig nem történt meg semmi érdemi váltás, most is ugyanazok a módszerek mennek, mint évek óta.

A Facebookon meg ismét reneszánszukat élik a lájkolós, megosztós játékok - amiket ugye alapvetően az átbaszásra épülnek. Hiszen semmilyen értelemben nem felelnek meg a Facebook szabályzatának, ráadásul ha túl szigorúak az adatvédelmi beállításaink, esélyünk sincs a nyerésre, hiszen nem tudnak értesíteni sem. És játszanak velül az emberek, csak kapkodom a fejem, ki mindenki benyalja ezeket a játékokat... Nem lenne rossz, ha a Facebook betartatná saját szabályait.

Szóval, dögunalom ez a karácsony. Ez van.

2 komment

Kreatív és újszerű - az előadás

Címkék: ajánló előadás facebook

2012.12.14. péntek 11:57 Konrad

pecs_bk.jpgPár napja írtam, hogy jövök Pécsre, és előadást tartok az egyetem szervezésében megrendezendő konferencián. Nos, az előadás elkészült, és el is mondtam, így most közzé is teszem.

Az előadás elején elsősorban arról beszéltem, hogy az új média, a közösségi média mennyiben más, mint a hagyományos, egyirányú megoldások. Beszéltem arról, hogy marketingesként egy nagy ugrással a fogyasztókkal egy szintre kerülünk kommunikációs szempontból is. Ezt egy rövid videóval is illusztráltam, ebből a pdf-ben csak egy kép maradt meg - Felix Baumgartner ugrása volt a rövid film.

Ezek után bemutattam a fontos motivációs tényezőkent, a mérési lehetőségeket - pontosabban azt, hogy van ilyen a közösségi médiában is -, végül a Red Bull buzz marketing eredményét - vagyis azt, hogy az ugrás mekkora is milyen minőségű figyelmet kapott.

A bejegyzés folytatása »

1 komment

Nincs válság

Címkék: onlinemarketing

2012.12.13. csütörtök 20:31 Konrad

ID-10023498.jpg

Ma volt a Magyar Reklámszövetség közgyűlése, ahol új elnököt és elnökséget választottunk (ezúton is gratulálok nekik), és ahol többek közt Nagy Bálint is beszélt a reklámipar jelenlegi helyzetéről. Elmondta azt, amit egyre többen mondanak: a válságnak vége van, nem azért van baj a reklámiparban. A bajok oka a totális szemléletváltás, egy olyan változás, amely sok újdonságot hoz - és nem biztos, hogy ezt minden cég túl fogja élni.

A reklámköltések csökkenésének már sok esetben az az oka, hogy hatékonyabb, pontosabb megoldásokat keresnek. A fogyasztói csoportok egyre jelentősebb része nem érhető el a hagyományos médiaeszközökön keresztül, egyre szélesebb vásárlói réteg elérésére kell különleges megoldásokat választani.

Ilyen különleges megoldás például az online is, hiszen azért úgy volumenében mint ismertségében még egyáltalán nem számít mainstreamnek. De a médieszközökön túl változnak az ügyféligények is. Sokkal nagyobb értéke van a valóban integrált és valóban kreatív megoldásoknak, mára az ügynökségi szerepek egyre kevésbé vásárlói, mint inkább szakértői irányba tolódnak el.

Változás történik éppen most, és ezt a változást bizony úgy is megérezzük, hogy a globális médiaeszközök erősödnek, miközben a reklámköltések köré felépülő üzleti modellek sorra roggyannak meg.

A válság után már nem áll vissza a válság előtti helyzett. Nem lesznek újra "végtelen" büdzsék, nem lesznek ugyanazok az elvárások. Aki ehhez nem alkalmazkodik, az fog elbukni. Ez bizony szépen lassan át fogja rendezni a piacot - nemcsak idehaza, külföldön is.

7 komment

Kreatív és újszerű...

Címkék: onlinemarketing előadás

2012.12.12. szerda 00:51 Konrad

pecs_new_square_kicsi.jpg

Pénteken lesz az utolsó idei konferencia, ahova előadónak hívtak. Pécsre fogok menni, ahol a pécsi egyetem szervezésében az Online információszolgáltatási marketing konferencián adok elő.

Szeretek Pécsre járni, ott tanultam évekig, és egyébként is visszajárunk családdal túrázni, pihenni. Szép város, kellemes környezet, és persze szép emlékek.

Az előadásom címe Kreatív és újszerű marketingmegoldások a közösségi médiában, és el kellett rajta gondolkozzak, miről is beszéljek. Hiszen az offline marketinges irányból nézve maga a közösségi média is újszerű, és teljesen más kreativitást igényel. A márka élmény is más, az üzenet eljuttatása sem ugyanúgy történik, ráadásul a célok elérésének az eszközei is teljesen újszerűek. Hiszen a többirányú kommunikáció, a felhasználók egymás közti párbeszédei, a befolyásolók szerepe mind mind újdonság azoknak, akik tévében, rádióban, újságokban szoktak hirdetni, akik hírlevelet küldenek a neten és csak azt nézik, milyen CTR-t ért el a hirdetésük.

Ugyanakkor innen, az online világból nézve ez a téma már egy éve sem volt újdonság, és sem nem kreatív, sem nem újszerű erről beszélni. Az online felől nézve az újszerűség talán abban van, ahogy a közösségi média integrálódik a kampányokba, ahogy megváltoztatja a cégek kommunikációját, ahogy lehetségessé válik például a hatékonyság mérése. Be lehet mutatni azokat az újfajta kreatív eszközöket, amikkel meg tudták a márkák mozgatni az embereket, és el lehet mondani, miért is különleges jó példa a buzz marketingre az online és offline hatásokat is elért Red Bull-os sztratoszféra ugrása Felix Baumgartnernek.

Azt hiszem, mindkét dologról kell beszélnem. Lesz 50 percem, ami erre elégnek kell legyen. Lassan neki is állok az előadás összerakásának!

Szólj hozzá!

Segítsen valaki, mit vegyek?

Címkék: ebusiness

2012.12.11. kedd 00:23 Konrad

ID-10050930.jpg

Ajándékvásárlás előtt merül fel legélesebben az az igény, hogy valami olyan területnek nézzek utána, amihez egyébként nem értek. Hiszen ha az adott kategóriában - legyen az ékszer, utazás, ruha, kütyü, bármi - a legjobb ár-érték arányú cuccot akarom megvenni, akkor bizony érdemes utánanéznem, vajon melyik is lehet ez a cucc? Mi a legjobb, illetve mi a legjobb azon az áron, amit erre szánok?

Úgy érzem, erre még nincsenek felkészülve a cégek. A közösségi médiában kaphatok válaszokat, pl. fórumokban, blogokban, vagy kiterjedt ismerettség esetén közösségi oldalakon. De kérdezni ugye már nehezebb ilyen helyeken, mert nő a lebukás veszélye...

Azt látom egyelőre ez még egy nagyon nyitott piac. Egyelőre ott tartunk, hogy lassan minden témában léteznek webshopok, vagyis megvenni már bármit meglehet, de megbízható információt szerezni még nem annyira egyszerű. Legalábbis idehaza még nincsenek meg azok a kialakult felületek, amik rögtön felugranak egy kereséskor, amik segítenek eligazodni.

Igen, tudom, vannak próbálkozások, de nekem nem arra van szükségem első lépésben, hogy számomra ismert termékekről olvassak tesztet, hanem arra, hogy eljussak odáig, mégis, melyik konkrét terméknek nézzek utána? Ahogy a klasszikus, valóban eladóként működő munkatárs tud segíteni: kézcsókolom, nekem egy digitális fényképezőgépre volna szükségem, mit tetszik javasolni? És ő kérdez kettőt-hármat, és már vezet is a polchoz, ahol válogathatok.

Ja, hogy a hagyományos boltokból is kikoptak az ilyen eladók, és csak árufeltöltő droidok vannak? Pont ezért lenne még hasznosabb, ha neten így tudnák infókat kapni, és nemcsak a legnépszerűbb termékcsoportok esetében.

Ez azt hiszem egy olyan piac, ahol még nincs nagy verseny. Pedig a vásárlási preferenciák ezen a szinten dölnek el elsősorban.

13 komment

Sikerre éhesen

Címkék: ajánló ebusiness

2012.12.07. péntek 09:24 Konrad

digitalis-sikertortenetek konyborito 3D 300x300.jpg

Tavaly jelent meg Dunder Krisztián könyve, a Digitális sikertörténetek. Több olyan ismerősöm is van, aki ezt bibliaként forgatta, forgatja: mi lehet a siker útja, ami elvezette ezeket a cégeket odáig, hogy egy ilyen könyvbe is bekerülhettek.

A könyv, azt hiszem, sikeres lett, a jó név jó ómennek bizonyult. Így idén megjelent a második rész is: Digitális sikertörténetek 2. A könyv tematikája most elsősorban az e-kereskedelem, és akik benne szerepelnek:

  • Bónusz Brigád, a vezető hazai kuponos bónuszos oldal
  • Shopline, lánykori nevén Bookline, az egyik legismertebb hazai általános (bár elsősorban a könyves területről induló) webbolt
  • Extreme Digital - a sok üzlettel rendelkező elektronikai vállalkozás egész biztosan sokkal kisebb szereplő lenne a nagyon erős webes jelenlét és webáruház nélkül
  • G-Roby - az élelmiszerek netes rendelésének úttörője, amit sok ismerősöm azért szeret, mert az ásványvizet is felviszik az emeletre...
  • Port.hu - nem hiszem, hogy be kell mutatni, ha valaki moziba megy, a tévéműsor érdekli vagy bármi más program, ezt használja
  • Szállás.hu - a hazai szállásfoglalás kiemelt szereplője az interneten

A könyv szerintem annyira "erős", hogy bátran ajánlható karácsonyi ajándéknak is a partnerek felé. Aki olvasta a tavalyit, annak mindenképpen meg kell ezt is vennie, aki még nem olvasta, az kezdheti ezzel is. Tanuljunk belőle, lehessen még sok-sok része a könyvnek

6 komment

ROI a közösségi médiában

Címkék: onlinemarketing ajánló előadás facebook

2012.12.05. szerda 15:42 Konrad

ID-10088936.jpg

Néha úgy érzem, a ROI inkább szitokszó a hazai marketingesek számára. Jelentése ugye befektetés megtérülés, vagyis a ROI arról szól, hogy az egységnyi befektetett forrás (pénz) mennyi bevételt (hasznot) termelt. Ennek számolása elvileg triviális kérdés, hiszen ez kell ahhoz, hogy lássuk, mennyire érte meg egy reklámeszközt használni. És sokan mégsem számolnak ROI-t, mert nem egyszerű. Sok olyan előzetes tervezés kell hozzá, amit nem nagyon lépünk meg, és sok esetben nem tudni, mit is kell mérni.

Mert amíg pontosan meg tudjuk monani, mennyibe került egy felhasználó, ha Google AdWordsöt használunk, már nem ennyire egyszerű a kérdés, ha belerakjuk azt, hogy ismertebb márka esetében a gyakoribb keresés és egyéb okok miatt például olcsóbb lesz egy kattintás díja, vagyis a direkt vásárlást esetleg nem hozó image kampány csökkenti az AdWords költségeket...

És még bonyolultabb az ügy, ha bevonjuk a közösségi médiát is: itt aztán módszertant találni, azonosítani a költségeket és a bevételt, nem egyszerű dolog. Éppen ezért örültem meg, amikor a HVG felkért a ROI a közösségi médiában könyv lektorálására - végre egy könyv, amit a hazai gyakorló és tanuló marketingesek kezébe tudok nyomni: ezt tessék elolvasni, ebben benne van egy csomó hasznos infó.

Mert a könyv, ha nem is foglalkozunk a ROI-val, nagyon jól bemutatja, milyen lehetőségek vannak marketingesként a közösségi médiában. Igaz, másfél éve íródott, így napi technikai dolgokban nem friss, de a folyamatok tekintetében szerintem a hazai gyakorlathoz képest évekkel előre mutat.

A HVG a könyv témájához szervezett egy kiskonferenciát, ahol tartottam egy előadást, elsősorban a könyv alapján, mire érdemes odafigyelni. A cél egyfajta metszete volt a könyvnek - nincs benne mindenről szó, ami a könyvben van, csak pár súlyponti dolgokat emeltem ki. Ezeket legalább érdemes elolvasni.

Íme tehát az előadás, és ha kedvet kaptok rá, vegyétek meg a könyvet is!

A bejegyzés folytatása »

1 komment

A márka én vagyok!

Címkék: onlinemarketing ajánló

2012.12.04. kedd 22:09 Konrad

marketintelligence_kicsi.jpgAz énmárka, vagy ahogy az angol mondja, a personal branding egyre fontosabb fogalom, köszönhetően többek közt az internetnek, ahol nagyon gyorsan lehet hírnévre szert tenni. Azt gondoltuk, hogy ez egy érdekes téma, annyira érdekes, hogy akár egy minikonferenciát is érdemes rá csinálni - elsősorban főiskolásoknak, egyetemistáknak.

Az EDUTUS Főiskolán ismerkedtem meg az ottani marketing tanszék vezetőjével, Dr. Bernschütz Máriával. Mari pár éve életrehívott egy MarketIntelligence nevű csoportot, így ír erről:

2010 őszén merült fel bennem a gondolat, hogy létrehozok egy társaságot, egy tehetséggondozó csoportot, ahová meghívom a volt és jelenlegi kiemelt tehetségű hallgatókat, mivel sok tehetséges fiatal pályakezdő nem tudott munkába állni.

Azóta a csoport tagjai mások mellett azok a volt hallgatók, akik mára középvezetők lettek. A fiatalok elhelyezkedésének nehézségeit többnyire a kapcsolati tőke hiánya jelenti, így mesterségesen igyekszem kialakítani ezt. Később az ismeretségek által az üzleti élet szereplőit is bevontam a csoportba.

Többéves oktatási tapasztalattal azt állíthatom, hogy igenis rengeteg mondanivalója van egy- egy hallgatónak. Sajnos az ötletes szakdolgozat, a TDK dolgozat fiókok, könyvtárok mélyén maradnak, ezért a csoport megalakulása után létrehoztam egy olyan platformot, ahol csakis hallgatók publikálnak, címe: marketintelligence.blog.hu.  

Tavaly kezdtünk a csoporttal kisebb esteket szervezni, és ebbe a sorozatba illeszkedik most a Személyesmarketing konferencia. Az időpontja pedig december 5-e, este 6 órától.

Mivel énmárka, így meghívtuk olyan embereket, akiknek van énmárkájuk, és olyanokat is, akik csinálnak ilyet (pl. marketingesként). A pontos programot a Facebookon lehet megtalálni, még van hely, jelentkezni kell rá, de a egyébként ingyenes.

Sokat készültünk rá, szerintem remek este lesz - a téma önmagában is nagyon izgalmas!

Szólj hozzá!

Semmit sem ér a lájkolás?

Címkék: közösség ajánló facebook

2012.12.03. hétfő 21:25 Konrad

ROI_a_k__z__ss___50a22ce66f116.jpegÚgy tűnik, az Index.hu leragadt pár ütemmel, de nemcsak ők, az IBM Smarter Commers is. Így 2012 végén azt kijelenteni egy cikk címében, hogy semmit sem ér a lájkolás, minimum tudatlanság. Igaz, a cikk később finomítja ezt, de azt hiszem, ez eleve egy rossz felütés. Mondjuk az IBM kutatása is gáz: a közösségi média megtérülését abban mérni, hogy hány direkt vásárlás jön onnan olyan, mintha, úgy mérnénk egy hirdetés hatékonyságát a személyes vásárlásoknál, hogy az jött a Heti Válasz hirdetési alapján vásárolni, akinek ott van a Heti Válasz a kezében...

Írtam én már korábban az analitika fetisizmusról, most és itt jól látszik, hogy mi is a baj ezzel. Mert ugye egy rossz analitika azonnal rossz eredményt ad... a mérésből ugyanis nagyon hiányzik a hatások értelmezése, az, hogy egy vásárlási döntést milyen mértékben befolyásolt egy közösségi média benyomás, egy befolyásoló üzenet, egy véleményvezért véleménye. Mert a végső vásárlás érkezhetett a keresőből, de a megelőző döntéshez más benyomások is társulnak!

Nem olyan bonyolult kérdés ez, de tény, sokan nem néznek a puszta adatok mögé. (Itt van egy zseniális példa, mit értek ezen.) A közösségi média (és ugye ezen belül a Facebook) hatékonyságának a mérése egyébként sem egyszerű dolog, hiszen feltételez olyan plusz tudásokat, amiket illik megtanulni. Például tanuljunk meg megtérülést mérni (ROI-t, igazából, vagyis befektetés megtérülését). Hogy miért? Kiderülhet, hogy a közösségi média ROI-ja nemcsak a direkt eladásban jelentkezik, hanem valahol máshol a cég és az ügyfél közötti folyamatban. Nincs ebben semmi meglepő, ha valaki logikusan végiggondolja.

Pár napja jelent meg a HVG Kiadó gondozásában egy könyv, címe: ROI a közösségi médiában. Volt szerencsém lektorálni a könyvet (szakmailag), így oda-vissza többször is el kellett olvasnom, ráadásként értelmeznem a benne leírtakat. Sőt, szerdán lesz a HVG-nek egy szemináriuma, ami pont erről, a közösségi média ROI-ról fog szólni. Vagyis ha valakit tényleg érdekel, hogy mennyit is ér egy lájk, érdemes lesz eljönnie - részben a könyv alapján, részben gyakorlati hazai példákon keresztül is megismerheti ezt a területet.

És ez azt hiszem nagyon fontos kérdés. Napi tapasztalatom, hogy egyelőre kevesen foglalkoznak a ROI-val általában, és ez hiba. Nem véletlenül fontos az analitika - a pontos és okosan értelmezett mérés! -, hiszen ez az alapja a megtérülés mérésének, de legalább ennyire fontos megismernünk azokat a módszereket, amelyekkel a nem triviális esetekben is mérhetjük a ROI-t. 

Szóval, azt hiszem, nemcsak az újságírónak, de az IBM szakembereinek is érdemes lett volna előbb elolvasni ezt a könyvet, és csak azt követően leírni, mit mértek. Akkor most nem kellene ködöt oszlatni...

11 komment

MSN.teg.nap

Címkék: weboldal msn

2012.11.30. péntek 16:56 Konrad

msn_over.jpgMost olvasom, hogy megszűnik az MSN MaiNap, mert a Microsoft átalakítja termékportfólióját, illetve nem sikerült hozni az elvárt számokat. Egyelőre csak döbbenek, és próbálom értelmezni a hírt.

A Kreatív írása alapján az MSN Messengernek nagyon betett a Facebook, és ez hozta azt, hogy a Skype-ba lett az egész integrálva. A Skype egyelőre a legjobban használható ilyen program, ha szövegelni vagy videózni akarunk, így ez inkább előremenekülés volt, egyfajta kármentés. Reméljük, a Microsoft nem teszi tönkre a programot...

De az MSN-nek, mint portálnak a bezárása... ez olyan megfutamodás, amit nehezen tudok értelmezni egyelőre. Azt értem, hogy elmaradt a várt forgalom, de lássuk be, sokat nem is tettek ezért. Tavaly volt egy bevezető kampány, az komolyan volt gondolva, igaz, nem lett tökéletesen végigcsinálva, szépen elerőtlenedett. Idén pedig nem nagyon volt semmi látható, komoly jelenlét. Így nem is lesz erős az oldal, azt hiszem...

De egy év után felállni és azt mondani, ennyi volt fiúk, azt hiszem gyors megfutamodás, leginkább. Kár érte. Ha egy kicsit komolyabban gondolja ezt a dolgot a Ringier és sokkal komolyabban gondolja a Microsoft, végig lehetett volna csinálni. De most marad a nagy semmi, és jópár embernek a rossz Karácsony.

Megjegyzés: ott voltam az MSN.Mainap indulásánál, mint tanácsadó. Akkor és ott úgy tűnt, van idő és van akarat is arra, hogy ebből valami legyen. Nem lett. Ez már nem az első próbálkozás, amikor nem sikerült befutni a nagyok mellé, de talán ez volt eddig a legkomolyabb. Azt hiszem, még jó pár évig marad meghatározó portálnak az Index.hu és az Origo.hu. A többi - ahogy azt oly sokszor már idéztük - néma csend.

36 komment

Utánlövés - Mobil és Kereső

Címkék: keresomarketing nap 2012

2012.11.29. csütörtök 21:49 Konrad

mhthx.jpg

Kedden volt a konferencia, de olyan mértékben rohantak tovább az események, hogy csak most jutottam el odáig, hogy írjak róla... Szóval, megtörtént az első Mobil Hungary és ezzel együtt a 6. Keresőmarketing Nap - és jó volt!

Jó volt, mert közel ötszázan megfordultak ott a nap folyamán - és azért azt hiszem, ez minden várakozáson felüli. Jó volt, mert a végére is sokan maradtak. És jó volt, mert sok pozitív visszajelzés is érkezett.

Sok olyan dolog volt, amire nem számítottam. Például a Keresőmarketing terem népszerűségére: az előző évek tapasztalatai alapján sokkal kevesebb érdeklődőre számítottam. Igaz, most más volt a program-koncepció, mint pl. tavaly, és úgy tűnik, ez így jobb, érdekesebb. De tanultam, tanultunk belőle, jó tapasztalat ez a jövőre nézve. Bevallom, a tavalyi rendezvény után erősen elgondolkodtam rajta, kell-e folytatni. Hiszen itt van a januári erős szakmai konferencia, a Superseo/Superweek, van egy csomó szakmai meetup, és a téma sem annyira szexi, mint volt öt éve. Vagy egyszerűen csak szar programot csináltam? Pedig nem volt a program sem rossz szerintem, de úgy tűnik, másra van igény. Olyasmire, mint az idei volt.

Mert most visszamentünk az alapokhoz: volt ppc, volt analitika és seo. És volt két Google előadás is - így lett kerek a történet. A mobilos termek népszerűsége persze nem volt váratlan, mondhatjuk, így készültünk - de még ezt is túlnőtte a jelentkezők száma.

Ennél sokkal többet most nem is tudok mondani, majd szépen-lassan jönnek elő az emlékek és lesznek elérhető előadások is. A bloggal pedig szépen visszatérek a megszokott napi bejegyzésekhez...

Köszönöm Csermely Ákosnak és csapatának a fantasztikus szervezést, az előkészítő munkát és bonyolítást - nagyon szerettem csinálni a Mobil Hungary és Keresőmarketing Napot, és nagyon jó érzés volt olyanokkal együtt dolgozni, akik profik.

Természetesen nem lett volna meg a program a sok jó előadó nélkül, akiknek ezúton is köszönöm a készülést és előadást, beszélgetésekben történő részvételt - és köszönöm a műsorvezetők közreműködését is.

Jó volt, szép volt, hasznos volt. Jövőre azt hiszem folytatjuk!

Szólj hozzá!

Vezetett beszélgetés - ilyen még nem volt!

Címkék: ajánló keresomarketing nap 2012

2012.11.26. hétfő 22:54 Konrad

ID-10097814.jpg

Sok ötletelés kellett ahhoz, hogy november 27-re egy olyan konferenciát hozzunk össze, ami szakmailag is nagyon jó lesz. Mindig vannak meredek vagy furcsa ötletek, ezek nagy része nem valósul meg, más része megszelídül lassan, és már nem lesz annyira meredek vagy furcsa. De van, amikor sikerül megtartani egyet-egyet az eredeti formájában.

Egy ilyen lesz a Mobile Hungary-n, egy olyan igazi workshop, amilyet tudtommal idehaza még senki nem csinált. Az eredeti ötlet az volt, kellene beszélgetni arról, mire lenne jó a hazai kis- és középvállaltoknak az okostelefon. Milyen alkalmazások, megoldások kellenének nekik. De ez az egész műfaj olyan fiatal még, hogy arra gondoltunk, inkább ötletelni kellene. És erre jött a megoldás: a céges ötletelésekhez hasonló, irányított beszélgetés legyen a program. Legyen néhány felvezető, megalapozó előadás, majd ezt kövesse egy igazi irányított beszélgetés, ötletelés.

Erre felkértünk egy profi coach-ot, Vass Andreát. A felvezető előadásokat Kis Ervin Egon, Bödecs Tibor és Józsa Ferenc fogják tartani. Maga a program pedig elég hosszú lesz ahhon, hogy legyen idő mindenre: a 16 órakor induló program este 19-ig fog tartani.

És lesz még egy kis csavar az egészben: ez egy kiscsoportos program. Kb. 20 fő lesz az a maximum, ahány emberrel ez még jól működik, így aki részt akar venni ezen, annak a konferencián a regisztrációnal külön regisztráltatnia kell magát.

Nagyon kiváncsiak leszünk, hogy fog ez sikerülni. Számunkra ez ugrás az ismeretlenbe, de én a magam részéről nagyon remélem, hogy jó és élvezetes program lesz. Mi ehhez megtettünk minden előkészületet.

1 komment

Az email kapu

Címkék: email marketing

2012.11.22. csütörtök 23:25 Konrad

ID-10053747.jpg

Van jópár olyan weboldal, aminek a népszerűsítéséhez email marketing eszközöket használunk. Ilyenkor természetesen mérjük is a kiküldést, mikor mivel tudjuk. Ha saját az email adatbázis, akkor a hírlevél küldő programmal, ha külső adatbázisról küldünk, akkor pedig a Google Analytics segítségével

Nézegetve a látogatottsági adatokat, azt lehet észrevenni, hogy jó pár nappal a kiküldés után is érkeznek látogatók a hírlevelekből. Ez a jó pár nap akár lehet egy hét is, vagy több. De ahogy haladunk előre az időben, azt vesszük észre, hogy egyre magasabb a visszatérő látogatók aránya. Vagyis olyanok kattintanak a hírlevélben, akik már jártak nálunk. Mi lehet ennek az oka?

Azt hiszem, a magyarázat egyszerű: vannak, akik az ilyen reklám emaileket használják arra, hogy ha elkezdenek emiatt használni egy szolgáltatást, akkor ennek segítségével lépjenek be. Vagyis az oldal használatához előbb belépnek az email programba, megkeresik a levelet, és katt a linkre.

Ez egyrészt egy érdekes felhasználói szokás, érdemes tudni, ilyen is történik. Másrészt viszont van némi veszélye is: egy idő után lehet, elfelejtenek belépni, túl mélyre kerül a levél stb. Elveszítjük a látogatót. Mit lehet csinálni? Természetesen pl. új emailt kiküldeni, ha módunk van rá. De ez nem mindig adódik, így érdemes egy olyan landing page-et illeszteni a levélhez, amit mondjuk a kiküldés után 4 nappal megváltoztatunk, és odarakunk valami olyan szöveget, hogy helyezze el a könyvjelzők közé az oldalt.

Igaz, ezzel a nem saját gépet használókat még nem fogtuk meg, de sokakat már igen. És ez is egy kis lépés lehet, ami növeli a látogatottságunkat hosszabb távon.

3 komment

Királyi tartalom

Címkék: tartalom ajánló keresomarketing nap 2012

2012.11.21. szerda 23:04 Konrad

ID-10051972.jpg

Amikor arról beszélek, hogy a tartalom nagyon fontos, akkor azért mindig felmerül a kérdés: mi is ez a tartalom? Tapasztalat, hogy az értékes tartalom megfogalmazás önmagában semmit nem mond. Mert mitől értékes egy tartalom? Attól, hogy mennyire szépirodalmi, mennyire szakmai, mennyire jól elkészített? Vagy attól, hogy sokak kiváncsiak rá?

Mert azt ugye senki nem gondolja, hogy az érték abszolút fogalom. Az értékessége a tartalomnak alapvetően - marketinges szemmel - célcsoport kérdése. És ami legalább ennyire fontos, egyben marketinges eszköz is: a tartalom befolyásolhatja az elérésünket.

Ráadásul a jó tartalom nem jelenti azt sem, hogy biztosan olvasott, nézett tartalom lesz. És továbblépek: ha sikerül olvasott, nézett tartalmat előállítani, nem jelenti azt, hogy ez mindig is ilyen marad, és hozza innentől a közönséget. Például november elején sikerült az egyik kis kábeltévének, a Story 4-nek megszereznie egy focimeccs közvetítési jogát, és ezzel elértek 750 ezres nézettséget, amivel a harmadik legnézettebb csatorna lettek főműsoridőben (itt ír róla a Comment:com). Vajon ettől jobb csatorna lett a Story 4? Vajon ettől értékesebb lett a többi tartalom? Természetesen nem.

Az interneten annyival jobb a helyzet, hogy a jó tartalmak itt maradnak, és például a szakmailag értékes tartalomnak van esélye elérni idővel szélesebb közönséget. De természetesen a népszerű, bulvár tartalom mindezt hamarabb teszi meg. Ez a média sajátja.

Így van egy olyan eszköz a kezünkben, amivel tehát célozhatunk: ha bulvár tartalmat "gyártunk", akkor gyors de felszínes elérést generálhatunk, míg ha igényesebb, de kevésbé népszerű anyagot, akkor lassabb, de várhatóan mélyebb elérést. Mélyebb alatt itt azt értem, hogy talán tovább nálunk marad, kicsit többen válnak rendszeres olvasóvá.

Érdekes egyébként, hogy a Google az utóbbi időben mennyire odafigyel a tartalom minőségére is. Ez persze elsősorban törekvés, nem mindig sikerül kiválogatni az ocsú közül a búzát, de maga az irány önmagában figyelemre méltó. És ez talán kicsit meg is változtatja a keresőoptimalizálást. Hogy mennyire, és mi várható, erről lesz egyébként egy beszélgetés a november 27-i Keresőmarketing Napon is, délután 16.50-től.

Az biztos, a tartalom tényleg nagyon fontos, és a számunkra jó tartalom többet ér a marketingben bármi másnál. Nem lehet ezt elég alkalommal hangsúlyozni.

1 komment

Konferenciákok

Címkék: ajánló keresomarketing nap 2012

2012.11.19. hétfő 23:19 Konrad

work-in-progress.gif

Eszméletlenül sok dolog összegyűlt így év végére, ráadásként alig van egy hetünk a konferenciáig, ami ugye azonnal kettő az egyben: Keresőmarketing Nap és Mobile Hungary. Jó sokan leszünk, ez már tuti, nagyon szép számmal gyűlnek a jelentkezések, és a programok is majdnem teljesen véglegessé válnak. Még a Keresőmarketing Nap végére kerülő egy-két esettanulmány az, ami szervezés alatt áll (egészen pontosan egy része már fix, de még vannak nyitott helyek). 

És akkor meg is leszünk, remélem. Azt hiszem, nagy buli lesz, és jóval nagyobb az érdeklődés, mint amire számítottam. Nem lenne érdemes kihagyni senkinek.

Egyébként ez a szervezés, plusz az ügyfeleim, plusz a most is meglévő tanítások rendesen el is rabolják az összes időmet és főleg energiámat. Emiatt is van mostanában kevesebb bejegyzés: téma van dögivel, csak agyam nincs már néha megírni azokat. A hétvége sem segít, épp arra elég, hogy kipihenjem magam, mert az is kell. Mindezt nem panaszként mondom, csak tény: kevesebbet írok, mint szeretnék.

Remélem, majd kárpótólni fog témában mindenkit a két konferencia (ami egyben van, egy jeggyel lehet mindkettőre bejutni, lényegében 2 terem mobil és egy terem kereső a felállás), én már nagyon várom, sikerült sok jó dolgot összeszedni, minden terem izgalmas lesz. A héten majd írogatok is néhány programról, azt hiszem, mert már előre is izgalmasnak igérkeznek.

Most pedig nekiülök a programfüzetbe megírni pár gondolatot a 6. Keresőmarketing Napról.

2 komment

Üzleti mobilalkalmazás pályázat

Címkék: mobil ajánló mobil marketing mobil hungary 2012

2012.11.14. szerda 23:37 Konrad


vivolead-4.jpeg

Pályázati felhívás

Keressük a legjobb üzleti-kereskedelmi szolgáltatást segítő mobilalkalmazást! 

A Mobile Hungary konferencia szervezői pályázatot hirdetnek a már kereskedelmi forgalomba hozott, működő iOS és Android és WindowsPhone mobilalkalmazások körében. A pályázat célja a meglévő, üzleti tevékenységeket segítő mobilalkalmazások bemutatása és népszerűsítése.

A pályázat benyújtási határideje:

2012. november 1-jétől november 19-én 18.00-ig

A pályázat benyújtásának módja:

kizárólag e-mail útján, a palyazat@mediahungaria.hu címen

A pályázat beérkezéséről a feladó címére visszaigazolást küldünk.

A pályázatnak tartalmaznia kell:

  • az alkalmazás rövid leírását (maximum 1 A/4-es oldal, 12 pontos betűkkel, PDF formátumban);
  • a mobilalkalmazás URL-jét. A pályázaton induló applikációknak legalább 2012. december 31-ig nyilvánosan elérhetőknek kell lenniük (pl. az AppStore-ban vagy a Google Play-ben, Marketplace).

Nevezési díj: 10 000 forint.

A pályázati díjnak legkésőbb 2012. november 19-én 18.00 óráig meg kell érkeznie az alábbi bankszámlára:

Bankszámlaszám: 14100251-77315049-04000004

A beérkezett pályázati díjakról postafordultával számlát állítunk ki, amelyet e-mailben és a megadott postai címre is elküldünk.

A zsűri összetétele:

  • Brindza Gábor (Mobilreklám szakértő)
  • Kolozsi István  (UXer)
  • Koren Balázs    (Mobil szakértő)
  • Turcsán Tamás (Gazdasági és kütyű újságíró)
  • Vértes János     (Online és mobil újságíró)

A zsűrizés szempontjai: 

  • Ötletesség (mennyire eredeti és/vagy hiánypótló az alkalmazás, valós piaci igényt elégít-e ki stb.)
  • Versenyképesség (van-e ismert nemzetközi vetélytársa, milyen az ár/érték arány stb.)
  • Hozzáadott érték (amennyiben önálló alkalmazás, akkor milyen hozzáadott értéket nyújt az igénybe vevők részére; amennyiben üzleti szempontból nem önállóan működő alkalmazás, akkor mennyire egészíti ki azt az eredeti tevékenységet/alkalmazást, amelyhez kapcsolódik?)
  • Használhatóság (mennyire egyszerű a használata, milyen az alkalmazáson belüli navigáció sebessége/egyszerűsége stb.)
  • Esztétikum (design és programozási szempontból mennyire egységes, esztétikus az alkalmazás megjelenése, illetve architektúrája)

A pályázat első három helyezettjének nyereményei:

I. helyezett:

  • ASUS Vivo Tab RT tablet,  az új Windows RT  operációs rendszerrel
  • 2-2 db belépő (belépő, szállás, ellátás) a 2013-as Media Hungary és  Internet Hungary konferenciákra;
  • videointerjú a Digital Hungary portálon, valamint szöveges riport az Onlinemarketing blogon (Onlinemarketing.blog.hu);
  • az eredmény publikálása a Mobile Hungary és az Internet Hungary Facebook-csatornáin; sajtóközlemény (MTI OTS)

 II. helyezett:

  • 1-1 db belépő (belépő, szállás, ellátás) a 2013-as Media Hungary és Internet Hungary konferenciákra;
  • videointerjú a Digital Hungary portálon, valamint szöveges riport az Onlinemarketing blogon (Onlinemarketing.blog.hu);
  • az eredmény publikálása a Mobile Hungary és az Internet Hungary Facebook-csatornáin; sajtóközlemény (MTI OTS) 

III. helyezett:

  • 1 db belépő (belépő, szállás, ellátás) a 2013-as Media Hungary VAGY az Internet Hungary konferenciára;
  • videointerjú a Digital Hungary portálon, valamint szöveges riport az Onlinemarketing blogon (Onlinemarketing.blog.hu);
  • az eredmény publikálása a Mobile Hungary és az Internet Hungary Facebook-csatornáin; sajtóközlemény (MTI OTS)

A pályázat első 3 helyezettje 2012. november 27-én, a The AQUINCUM Hotel Budapest-ben megrendezésre kerülő Mobile Hungary 2012-es konferencián mutathatja be a nyertes mobilalkalmazást.

A pályázat támogatója: Microsoft Windows 8

5 komment

Betiltott beszélgetések?

Címkék: onlinemarketing polblog

2012.11.12. hétfő 20:34 Konrad

ID-100106597.jpgNem olvastam a törvény szövegét, hiszen még hatályba sem lépett, de a hír így szól:

Az új szabályozás szerint a pártok kampányidőszakban a sajtóban csak a közmédiában és a nyomtatott lapokban hirdethetnek, kereskedelmi tévékben és internetes lapokban nem.

(forrás)

Nos, elgondolkoztam ezen mondat internetes részén, és arra jutottam, hogy megint sikerült adni a szarnak egy böcsületes pofont. Nézzük, miért nincs semmi értelme ennek a szabályozásnak azon kívül, hogy az internetes médiumok ne kaphassanak pénzt pártoktól.

Először is, a magyar internetezők jelentős része nemcsak magyar szolgáltatást használ az interneten. Ha a Google.hu-t magyarnak veszem (mivel van a Google-nek idehaza cége), akkor is ott van a Facebook, a maga bő négy milliós hazai felhasználói bázisával.

Másodszor, a törvény jelen tiltása arról szól, hogy a pártok nem hirdethetnek. De vajon én feladhatok hirdetést, mint magánszemély? Vagy ha engem megfoghatnak, akkor kedves angol rokonom, aki angol állampolgár, feladhat hirdetést? A Facebookon adja fel, mindössze a célzást állítja magyarra! És ha megjelenik egy hirdetés:

Szavazz a Fideszre!

Akkor kit fognak büntetni? A pártot? Vagyis akkor kibaszásból hirdethetünk a másik nevében? Vagy a hirdetés feladóját? Aki nem magyar és nem vonatkozik rá a törvény? Vagy a médiát? Amelyik nem is magyar? Hogy lesz ez, kedves elvtársak uraim? Ja, értem, erre lesz a másik törvény, ami lekapcsolhat lapokat, és ekkor fogja a Magyar Állam lekapcsolni a Facbookot? Amit majd itthon és külföldön mindenki szó nélkül elvisel?

Ugye, érthető a dolog abszurditása?

Másrészt, a felkent törvényhozó testület ismeri-e a szóbeszéd marketing fogalmát? Tudja-e, hogy annak egyik fontos helye az internet? És azt tudja-e, hogy erősebb és hatékonyabb, mint bármi más? Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy nem lehet hirdetni a pártokat a neten, akkor nem lehet beszélgetni sem a programjukról, nem lehet beszélgetni a rendezvényekről, a jelöltekről, semmiről.

Kedves korlátolt Bástya-elvtárs-ivadékok ott a kupolás épületben! Most akkor betiltjátok a szólásszabadságot is, hogy érvényt szerezzetek a buta törvényeteknek? Hogy is lesz ez?

Észre kellene végre venni, hogy az internet világa más, mint amit eddig megtanultatok. Itt a dolgok nem mennek kézi irányítással. Olyan ez, mint a fizika: attól, hogy betiltjuk a gravitációt, még leesnek a tárgyak a földre, pont szarnak rá...

Végül, zárnék egy idézettel, tanuljanak belőle azok, akiknek erre szükségük van:

- Ha egy generálisnak azt parancsolnám, szálljon virágról virágra, mint egy lepke, vagy írjon egy tragédiát, vagy változzék tengeri madárrá, és a generális nem hajtaná végre a parancsot, ki lenne a hibás emiatt: ő vagy én?

- Fölséged! - jelentette ki a kis herceg nagy határozottsággal.

- Látod. Mindenkitől azt kell követelni, amit az illető megtehet. A tekintély legelső alapja az értelem - mondta a király. - Ha népednek azt parancsolod, vesse magát a tengerbe: föllázad, forradalmat csinál. Azért van jogom engedelmességet követelni, mert ésszerűek a parancsaim.

(Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg /részlet/)

190 komment

SMBP - hosszabbítva, még jelentkezhetsz!

Címkék: kreatív közösség ajánló

2012.11.09. péntek 11:38 Konrad

Idén is megrendezi a Kreatív a Social Media Best Practice pályázatot, amelynek beadási határideje ma lenne, de ezt hosszabbították egy héttel - vagyis van még ide jelentkezni, és elküldeni azt a kampányt vagy kampányokat, amikre büszke lehetsz. Illetve büszkék lehetünk, ha nyersz.

smbp2012.jpg

Azt hiszem, a marketingre általában igaz, hogy elsősorban gyakorlatból lehet tanulni. Ez olyan területeken, mint a közösségi média, aztán fokozottan így van, hiszen kevés elméleti háttere van, sokkal inkább a gyakorlat az, ami megmutatja, mégis mi mire való.

Az ilyen versenyek nemcsak azért hasznosak, mert jó lehetőség egy-egy cégnek megmutatnia magát, hanem azért is, hogy ezzel kicsit edukálja a szakmát és a megrendelői oldalt. Maga az a tény, hogy készülnek esettanulmányok a kampányokból, már önmagában hasznos.

Így idén is arra buzdítok mindenkit, hogy jelentkezzen a versenyre, ne maradjon le róla!

Bővebb informácó erre »»»

Szólj hozzá!

Üzleti blogolás 2012-ben

Címkék: blog ajánló business blog előadás

2012.11.08. csütörtök 23:28 Konrad

Tegnap tartottam egy előadást arról, hogy mennyiben változott meg az üzleti blogolás mára. Én ezt a blogot 2005. óta írom, és akkoriban már sokat beszéltünk arról, mire is jó az üzleti életnek a blog. Eltelt 6-7 év, és mára látszik, kb. hova jutottunk. És még egy dolog látszik: a blog nem való mindenkinek.

Az előadás elejét egy Lenin képpel kezdtem. Ennek nem az az oka, hogy bolsevik lennék (távol áll tőlem, igazán), hanem mert tegnap november 7-e volt, a Nagy Októberi Szocialista Forraalom időpontja - amiről rengeteg mendemonda, félinformáció és mese létezik, ezek jelentős részét tanították is, mint történelem. De ha már akkor is lettek volna blogok, akkor bizony most sokkal pontosabb képet alkothatnánk arról, mi is történt. Mert bár az üzleti blog nm napló, de ad egy lenyomatot az akkorról és az ottról.

És íme az előadás diái: 

A bejegyzés folytatása »

2 komment



süti beállítások módosítása