Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Aktuális

Címkék: hírek ajánló

2012.03.19. hétfő 23:03 Konrad

Volna pár aktuális hírem a hétre, mintegy emlékeztetőként.

Az első, hogy szerdán lesz a Web 2.0 konferencia, újabb nevén a BarCamp, ahol előadok és egy vitában is részt veszek. Azt gondolom, jó lesz a program, érdemes rá elmenni. Ne hagyd ki, még nem késő jegyet venni rá! Erre van bővebb információ »»»

Aztán meghosszabbítottuk a British Council blog kampányát, amiben értékes ajándékokat - például londoni utat, Kindle-t, Telenor Hipernetet lehet nyerni. Ha van blogod vagy más helyen írogatsz, ne hagyd ki! Erre van bővebb információ, március 25-ig lehet játszani! »»»

Ha minden igaz, pénteken késő délután lesz egy startapus rendezvény, amiről még nincs bővebb infóm. Ha lesz, megírom - azért aki ilyen területen érdekelt, ceruzásan írja be magának!

Aki nem a BarCamp-re megy a héten, az mehet szerdán-csütörtökön a Médiapiac.com konferenciájára is Tapolcára - ez elsősorban persze a médiásokat érdekelheti. Idén sem jutok el, nagyon ütköznek a programok, sajnálom... Bővebb információ erre »»»

Lesz szerda este e-bazár@Bazaar is, érdekes előadásokkal, Online fejlesztők és felhasználók Meetup-pal - menjetek el erre, ha úgy alakul! »»»

Végül nem feledkezhetek el a jövőhét csütörtöki Smartmobilról sem. Bár idén a rendezők nem kerestek meg feladattal, de ez nem jelenti azt, hogy ne ajánljam a rendezvényt - a tavalyi nagy siker után a rendezők idén sem számítanak kisebbre, egyfajta egynapos mobilos seregszemle ez - érdekes programmal. Én aznap tanítok, meglátom, délután bejutok-e. »»»

Összességében tehát programokkal teli lesz ez a hosszú hét, már csak az a kérdés, mikor lesz idő dolgozni!

Szólj hozzá!

Like - röviden

Címkék: kampány facebook

2012.03.13. kedd 23:48 Konrad

(Ez egy cinikus bejegyzés. Sajnos erre nincs egyéb jelzés, ahogy az íróniára sem.)

Attól zeng a fél világ, hogy a Facebook átalakítja a céges oldalakat is Timeline-osra, és hogy ez mennyire jó vagy rossz. Mindenféle változások, új hozzáállás kell - majd ezekről én is fogok szépen írogatni.

Amiről szintén szó van, hogy a felhasználókat, akik Like-oltak minket, mennyire hatékonytalan a saját falukon elérni. Kevesebb, mint 20% érhető el így. Én arra számítok, ez az arány csökkenni fog, egészen a nullára. Úgy kb. az év végéig.

Akkor hát mire jó az a Like, amit sikerült vért izzadva, sokat szenvedve, szabályosan-szabálytalanul összeszednünk?

Röviden meg tudom fogalmazni: építettünk egy célcsoportot a Facebook-on belül, akikre majd pénzért célozhatjuk a hirdetéseinket.

Ez amúgy nekem nem lesz rossz. Itt jelzem, nagy gyakorlatunk van Facebook-on belüli kampányok kezelésében...

9 komment

Tükröt neki

Címkék: web2 tartalom video

2012.03.12. hétfő 23:08 Konrad

A közösségi média, és úgy általában a könnyen hozzáférhető technológia lehetővé teszi, hogy bárki bármilyen eszközzel bármit gyártson. Akár csak 10-15 éve egy videóklipp elkészítése vagy egy rövid adás összerakása azért viszonylag komoly hátteret és tudást feltételezett. Aztán a full digitalizáció és az egyre egyszerűbb szoftverek korában már gyakorlatilag bárki tud filmet készíteni. Pontosabban nem tud, de az eszköz a kezében van.

Aztán vagy megtanulja azt használni rendesen vagy nem. Gondolom nem véletlenül szakma az operatőré, a vágóé, a rendezőé - ezeket a dolgokat meg kell valahogy tanulni. Vagy rá kell érezni. Aztán ha nem sikerül...

Ilyen nem sikerül dologból ma kettőt is láttam. Mindegy mit, ráadásul az egyiket már pánikszerűen le is szedték a YouTube-ról. Mondjuk a másikra egyelőre büszkék az alkotóik...

De most a lényeg az, hogy ezek az anyagok kritika nélkül meg tudtak jelenni. Régen is voltak szar anyagok, persze, de olyankor azért lehetett látni, tudni, hogy van valami személyes dolog a háttérben (ki dugott kicsodát, például). Mára ez sem kell: az önjelölt zsenik eláraszthatják alkotásaikkal a netet. És Hamupipőke legyen a talpán, aki ennyi ocsúból kiszedi az értéket.

Pedig nem túl bonyolult a dolog: kérjünk valakiket meg, mielőtt publikálunk, ugyan, nézzék már meg. Vagy legalább legyünk magunkkal szemben kritikusak.

Én is írtam verseket zsenge ifjú koromban, de szerencsére időben elvesztettem azokat. Most nem kell miattuk égnem, mint a krasznahorkai vár...

7 komment

Magasan a léc

Címkék: startup 2012

2012.03.09. péntek 23:09 Konrad

Túl vagyunk az 5. StartUp Underground konferencián, ami több szempontból is más volt, mint a korábbiak. Más volt, de ez - szerintem - jót tett neki.

Amiben leginkább más volt, az a startup versenyen résztvevők profizmusa. Nyolc olyan előadás hangzott el, ami mint előadás is jó volt, nem beszélve arról, hogy a bejutott ötletek is mind erősek voltak. És 63 jelentkező közül lettek kiválasztva, tudom, hogy legalább még 2x8 csapatnak ott lett volna a helye - de csak nyolcra volt időnk.

A másik, amiben idén más volt a konferencia, hogy sikerült "feszesre vágni". Gyakorlatilag nem voltak csúszások, pontosabban a fő időpontokat (ebéd, zárás) nagyon jól tudtuk tartani. Közben persze rugalmasak is voltunk, de a lényeg: nem lett rétestészta.

Végül ugye az erős külföldi jelenlét miatt is más volt az idei SUU - és remélem, ez egy olyan irány, amit tudunk tartani jövőre is. Mert tanulni kell, tapasztalatok kellenek, és ehhez a külföldiek is kellenek.

Amúgy a befektetők szép számban jelen voltak, ráadásul sok kérdésre is válaszoltak - hogy ettől nekünk most jobb-e, az már persze más kérdés. Egy konferencia önmagában nem képes befolyásolni a befektetői hozzáállást, de legalább ad némi képet arról, ők hogyan látják a világot.

A SUU ötödik alkalommal került megrendezésre, de azt hiszem, nem ez lesz az utolsó. Iszonyú sokat változott a négy év alatt, mára inkább profi mint underground, és lassan annyira lesz jogos a nevünk, mint a Fidesz nevében a "Fiatal", de ez azt hiszem nem baj. Ha tényleg ilyen színvonalat, sőt, jobbat akarunk, akkor ezt máshogy nem lehet.

Végül, de elsősorban a köszönetek:

Köszönöm a hallgatóságnak, hogy ott voltatok - nélkületek nincs konferencia. Köszönöm a startup jelentkezőknek, hogy jelentkeztetek. Köszönöm a médiatámogatóknak, hogy segítettetek, és köszönöm az anyagi támogatóknak, hogy mögénk áltatok. Köszönöm a TEDx-es csapatnak, hogy felkészítettétek a prezentáló ötleteket.

Köszönöm Makra Zsoltnak a sok ötletet és segítséget, és köszönöm Rekettye Zitának, hogy elviselt bennünket.

Végül, aki nélkül az idei SUU nem jöhetett volna létre, aki tényleg a motorja és megálmodója volt az egésznek: köszönöm Miskolczy Csabának, hogy megszervezte!

És ugye: folytköv...

Szólj hozzá!

Másik gazdaság

Címkék: ajánló üzlet startup 2012

2012.03.07. szerda 18:06 Konrad

Ha olvastad a Harry Pottert, akkor el tudod képzelni, milyen az, amikor két világ él párhuzamosan egymás mellett. Néha ilyen érzésem van a startup üzletek kapcsán. Jönnek a jó ötletekkel a fiatalok, jobbára laza, nyitott, érdeklődő arcok. És az lenne a feladat, hogy eladják magukat egy olyan világnak, ahol mindenki merev, feszes, tervek alapján működik, él, gondolkodik.

Nincs hippi üzlet, legalábbis ebben az országban (és ezen a földrészen). Ha valaki üzletileg fontosnak érzi magát, az bizony zakóban, nyakkendővel, fehér (vagy világos) inggel jelenik meg mindenhol.

Számomra az öltözködés abszolút külsőség, részben nem érdekel, részben funkcionálisnak gondolom: legyen kényelmes, praktikus. Nem jelkép. Nem is ismerem a ruha márkákat igazán, és nagyon nem érdekel, hogy akivel tárgyalok, az Tescos inget vagy valami extra drága hetvenezer forintos rongyot visel. Az érdekel, amit mond.

De tudom, hogy őt érdekelni fogja, rajtam mi van. Más értékrend szerint élünk... így ha nekem fontos az ő véleménye, fontos az, hogy meghallgasson, akkor alkalmazkodnom kell: fel kell öltöznöm az ő igényei szerint.

Így lesz ma este is. Holnap az egyik kedvenc kapucnis pulóveremben, valamilyen sötét pólóban fogom megnyitni az 5. Startup Underground konferenciát - és a teremben jobbára ilyen vagy hasonló ruhában fognak ülni a hallgatók. Ma este viszont, a megelőző "VIP" party-n, ahol a szponzorok lesznek jelen, öltönyben kell megjelennem.

Mert ez egy másik gazdaság, ahol a külsőségek is fontosak. És igen, egy startup-nak meg kell tanulnia ezt is. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. És kell öltöny, kell külsőség, és meg kell tanulni viselkedni. Ennek a másik gazdaságnak mások a szabályai. És a pénz, a befektetői pénz, jelenleg ott van.

Ez is valahol üzenete egy ilyen konferenciának.

2 komment

Twitterre!

Címkék: ajánló facebook

2012.03.06. kedd 10:10 Konrad

Tanuld meg a Twittert használni, ha céged van. És gyere, segíts a Twitterre terelni minél több embert idehaza is. Tudod miért?

A Facebook jól láthatóan abba az irányba fejlődik, hogy a céges megjelenés pénzbe kerüljön. Egyre több korábban jól működő megoldást "vett el", egyre kevesebb lehetőség van ingyen sok embert elérni. Most, hogy az üzleti oldalak is Timeline megjelenést kapnak, olyan korlátozásokat vezetnek be, amik amúgy kicsit értelmetlenek - illetve van értelmük, de elsősorban az, hogy ne direkt reklámra használd az ingyenes felületeket. Arra ott vannak a hirdetések.

És ez valahol teljesen érthető, hiszen a cucc az övé, te csak szívességből vagy ott. Eddig volt ingyen leves, most egyre kevesebb van belőle.

Ezzel a szemben a Twitteren jelenleg nincs semmilyen korlátozás. Igaz, csak 140 karaktered van, de az aktív felhasználóknak mind megjelenik az, amit írsz. Nincs sorbarendezés, nincs aktivitás figyelés, megjelenés van. A Twitter se a a tied, nem a te saját helyed, de nem is kell annyi hülye szabályt betartani, és ráadásként ha van kétszáz követőd, és ők használják is a Twittert, akkor látnak téged. Tisztán, zavar mentesen.

Hogy nem lehet felrakni annyi cuccot? Meg nehéz visszakeresni? Ugyan! A Facebook is az azonnaliság művészete, ahogy a Twitter. Próbáld ki, hozd a rajongóid, nem fogod megbánni. A Facebook meg variálgasson bátran akár hetente is.

Jössz? Itt megtalálsz: @b_konrad

10 komment

63!

Címkék: ajánló startup 2012

2012.03.05. hétfő 22:20 Konrad

63. Ennyien jelentkeztek tegnap éjfélig az idei Startup Underground startup versenyére. Ez nagyon magas szám. Megdöbbentően sok, szerintem. Valami nagyon beindult idehaza az elmúlt hónapokban...

A 63 jelentkező kétharmada web vagy mobil, tehát bő húszan más területről (pl. gyártás!) jelentkeztek. Végre van egy olyan érzésem, hogy beindult egy csinálni, újat és jót alkotni vágyás folyamat. Apróságnak tűnik, de olyan apróság, ami pár év alatt csodákra lehet képes. Mint pillangó-effektus: most csak egy kis szárnycsapás, de idővel alapjaiban is megváltoztathat dolgokat.

Remélem, előbb-utóbb az összes jó ötlet befektetőt szerez és megvalósul, és ezzel együtt kialakul egy olyan gazdasági-társadalmi közeg, ahol vállalkozni, újat alkotni hasznos, jó, támogatandó dolog. És nem az lesz a jani, aki ügyesen privatizált cégekből, jó helyezkedésből lett milliárdos "vállalkozó", hanem az, aki a saját ötletéből lett sikeres.

Vannak jó példák, és kell sokkal több jó példa. Csütörtökön, az 5. Startup Underground konferencián ezekről is lesz szó.

Gyertek, hozzátok el a haverokat is, és kezdjetek el magatokban gondolkodni: mikor fogtok ti is a színpadra állni?

Startup Underground konferencia, március 8., csütörtök. Jelentkezés »»

Szólj hozzá!

TeCső

Címkék: ajánló video üzlet

2012.03.01. csütörtök 22:41 Konrad

Tegnap este egy party keretében ünnepeltük meg azt a tényt, hogy a mai nappal elindult a magyar YouTube. Sokan és sokfelé leírták, miért is jó ez: a hazai előadók is kapnak pénzt, újfajta hirdetési megoldásokat kapunk (pre-roll videó, ami átugorható, de fizetni csak azok után kell, amik végigmentek), ráadásként mindenféle magyar csatornák is megjelentek: királyi tévé, TV2 és így tovább.

Arról nem volt szó, de feltételezhető, hogy másoknak is lesz lehetőségük így becsatornázódni, ami hosszabb távon jót tehet akár a magyar kultúra terjesztésének is. Végül ne feledkezzünk el arról, hogy a hivatalos magyar YouTube azt is jelenti, hogy a Google számára ez mostantól támogatott valami lesz - az pedig csak jó lehet. Nekünk, felhasználóknak.

De vajon nekünk, hazai tartalomszolgáltatóknak? Pánikoljunk ismét?

A YouTube party Budapesten a Szabadság tér 17-ben, vagyis a volt MTV székházban került megrendezésre. Egy kis film-zene(eszköz)-történeti minikiállításon kellett áthaladni, a díszítés pedig retrónak szánt tévéadások voltak, terítővel lefedett asztalkákon a nyolcvanas évek sztárjaival. Ez az egész miliő kb. olyan volt, mint egy halotti tor a leölt ellenség főhadiszállásán, italok a vesztesek sisakjából, terítve a vesztesek páncéljaira.

A YouTube jött, látott, győzött. Ez van.

És még egy: a külsőségek, a fogadtatás, a party minősége a kilencvenes évek végének telkós bulijaira emlékeztetett. Akkor ott volt a pénz. Mára nagyot fordult a világ: a Magyar Telekom veszteséges évet zárt, miközben a Google idehaza is szárnyal. És ezt nem szégyelli meg is mutatni.

Én a magam részéről örülök annak, hogy ez a változás megtörtént. Végre megtörni látszik a jég a hazai zenei élet és az internet kapcsolatában, van valami modell szerűség, ami a felhasználók igényeivel sem megy igazán szembe - lehet ebből jó dolog is.

Másrészt szomorú, hogy ehhez egy Google kellett, hiszen amit most a YouTube ad, azt adhatta volna az IndaVideó vagy a Videa is. Biztosan megvannak azok a jó indokok, hogy miért nem, és ebben bizony benne van az, hogy a Google-nek irdatlan sok pénze van, fejlesztésre, de akár arra is, hogy piacot vegyen, ha akar. Nehéz egy ilyen versenytárssal harcolni. De ezen már kár lenne siránkozni, inkább örüljünk, és figyeljünk, fog-e ez valami változást hozni a hazai reklám és zenei piacon.

4 komment

Hatékonyság a mikrovállalkozásoknál

Címkék: ajánló üzlet

2012.02.29. szerda 19:24 Konrad

A fenti címmel tartottam előadást kedden az első Evolution konferencián. Jó pár éve vannak igazi mikrovállalkozások az ügyfeleink között: ezek a cégek attól mikrovállalkozások, hogy 10 főnél kisebbek, és a forgalmuk sem túl nagy, évi 100 millió forint alatt. Sőt, a hazai mikrovállalkozások zöme 5 fő ás 20 millió forint éves forgalom alatti cég.

Sokan vannak. 660 ezer ilyen cég, vállalkozás van. Ha őket sikerül - akár csak részben - megszólítani, akkor nagyon sok bevételt lehet(ne) realizálni. Hogy ehhez mi kellene, arról szól az előadásom. Aki lemaradt volna róla, az itt tekintheti meg »»»

3 komment

A többi néma csend...

Címkék: onlinemarketing weboldal

2012.02.28. kedd 20:26 Konrad

Azt mondják, minden jó dolognak egyszer vége szakad. És azt is, hogy meg kell tanulni továbblépni. Most egy szolgáltatást kell temetnünk, olyat, amit én a magam részéről minden nap használtam.

A Turulcsirip bezárt. Hogy úgy mondjam: méltósággal viselt, hosszan tartó betegség miatt távozott az élők sorából.

Okokat lehetne sorolni: a szűkülő piac, a hátország hiánya, az erős konkurencia, az elmaradt fejlesztések, az akadozó szolgáltatás, a felhasználók elvándorlása - összességében a pénz illetve tőkehiány az, ami miatt végül bezárt a Csirip.

Az oldalt kitaláló, megíró, üzemeltető Tóth Benedek ma egy rövid közleményben osztotta meg mindenkivel azt, ami már várható volt.

Vége tehát. Emléke köztünk marad.

Vajon van cyber mennyország?

 

Szólj hozzá!

Startup Underground

Címkék: ajánló startup 2012

2012.02.27. hétfő 22:38 Konrad

Hosszú bejegyzést írtam, és sok beszédnek sok az alja,
de a lényeg: idén is gyere a Startup Undergroundra!
Március 8., Corvin Mozi -
itt jelentkezhetsz!

Idén is lesz Startup Underground, március 8-án. Igaz, ez már nem annyira underground, mint volt 4 éve az első... de ennek oka van. Az első két konferenciát vitte a lelkesedés: volt miért (és mi ellen) szervezkedni, nem volt még igazán jelentős hazai startup élet, fontos, hogy ne mondjam korszakos konferencia volt a Startup Underground.

Aztán szépen lassan egyre kevesebben lettünk szervezők, és egyre mostohább környezetben kellett szerveznünk: míg az első alkalmakkor gyorsan összejöttek a pénzek, addig a harmadik konferenciára csak az utolsó pillanatban, némi segélykiáltásra (és a Hírek Média jelentős anyagi támogatásával).

Tavaly már nem lehetett volna így szervezni, kellettek komoly szponzorok. Akkor és ott eldöntöttük: fontosabb a minőség, mint az underground jelleg. Ráadásul rengeteg új startupos rendezvény is elindult, vagyis igazi pezsgés az, ami körülvesz bennünket - és ahol sok az eszkimó, ott az egy eszkimóra eső fóka egyre kevesebb. Vagyis már nem vagyunk annyira különlegesek... illetve lehetünk, de ahhoz pénz kell.

Elüzletiesedtünk, az az igazság. Pár dologban el kellett fogadnunk a piac játékszabályait ahhoz, hogy meg tudjuk valósítani a terveinket. Mert azok voltak, dögivel. Van hova fejlődni, mert a novemberben kitalált ötleteknek jó ha fele meglesz - de még így is sikerül idén is újat mutatni, azt hiszem. Sőt, nem is hiszem: tudom. Ez az újdonság pedig az egyértelmű külföld-orientáció. Az okokat nem sorolnám...

Viszont így a program részévé válik két neves Szilícium völgybeli szervezet programja: az egyik a Singularity University  a régióban elsőként nálunk megrendezendő ösztöndíjas versenye, a másik pedig a Founders Institute workshopja. Ezek nem kis dolgok, sokkal több információt, sokkal több lehetőséget tudunk adni idén, mint eddig bármikor!

Ráadásul idén is lehet jönni ingyen, de bevezettünk egy jelképes, pár ezer forintos támogatói jegyet is - ennyit azoknak megér a konferencia, akiknek már van miből, akiknek pedig még nincs, azok továbbra se fizessenek.

Persze, az üzleti dolgokat igyekeztünk kicsit különválasztani, így előző este lesz egy VIP est - az durván pénzes, elsősorban szponzoroknak, üzletembereknek szól. Ha ilyen vagy, ne habozz, gyere! Ott a helyed!

És a konferencián is, a Corvin Moziban. Gyere el, hozd el a barátodat, üzlettársadat, ne félj, idén sem a szponzorok rendezték a programot. Nem szabad kihagynod!

Tehát március 8., Corvin Mozi, 5. Startup Underground konferencia - találkozzunk!

Bővebb infó, jelentkezés, miegyéb: http://suu.hu »»»

1 komment

Tudásbiznisz

Címkék: onlinemarketing oktatás kampány üzlet

2012.02.23. csütörtök 22:28 Konrad

Az ügyfél adja a pénzt. Abból élek. Az ügyfélnek olyan jogai vannak, amelyek ebből következően nehezen megkérdőjelezhetők - persze érdemes nagyon okosan meghatározni a kereteket, mennyit engedünk, meddig engedünk.

Az ügyfél joggal várhat el dolgokat, persze ahhoz tudnia kell, mit is kérdezhet pontosan. Hiszen sokszor egyszerűbb azt mondani, hogy valamit így vagy úgy nem lehet, mintha tényleg megcsinálná az ember.

A napokban kaptam egy kérdést, ami azzal kezdődött, hogy az AdWords-ös partner nem ad hozzáférést a megrendelőnek. Vagyis a megrendelő fizeti a média díjat, a kezelési díjat, és csak annyit tud, amennyi a kampány kezelője a saját jelentésekben elmond. Pedig ha van rá igény, bátran meg lehet osztani a fiókot az ügyféllel, hiszen az alapvetően az övé, az ő pénzéből épül. De ehhez tudni kell, mit kell kérni.

Sok ennél meredekebb dologgal is találkoztam már az évek alatt: vannak, akik szerint egyszerűbb az ügyfelet tudatlanságban tartani, abból nem lesz baj... de ez így a partnerség teljes hiánya! Nagyon közel áll az átveréshez, még akkor is, ha esetleg jószándékból történik. Márpedig előbb-utóbb ez bukta lesz. Az interneten ugyanis minden infó elérhető, és ha egyszer az ügyfél elkezd tanulni...

Meggyőződésem, hogy a hazai online ügynökségi piac egyik nagy veszélye az, hogy volt ügynökségi arcok a megrendelőknél helyezkedtek/helyezkednek el. Miért? Mert ezek az emberek pontosan ismerik a piacot, ismerik a kedvezmények, bónuszok és visszatérítések rendszerét, és ennek tudatában ülnek le tárgyalni. És kisajtolják az utolsó fillér kedvezményt is, így az ügynökségnek kevesebb marad. És ez a cégnek - a megrendelőnek - rövid távon jó is. Más kérdés, hogy a piac még jobban belerokkan, és ügynökségek kerülnek rossz helyzetbe. Márpedig még egy olyan csőd, mint az Arcusé volt... brrrr. Jobb bele se gondolni.

Az információ, a tudás hatalom. Ma 17 embert államvizsgáztattunk az Edutuson, mind az internetes üzlettel kapcsolatos tudással rendelkeznek. És ügyesek.

Itt vannak az új emberek, tudással, és lendülettel. Nekünk is tanulni kell. Akkor maradunk talpon, ha nem avul el a tudásunk, és akkor leszünk életben, ha ezt mások is elhiszik rólunk.

7 komment

Jó vagy egy indulásra?

Címkék: web2 ajánló

2012.02.21. kedd 23:29 Konrad

Itt a tavasz, és ezzel együtt ismét lehetőség van arra, hogy a hó alól a virágok mellett újabb induló vállalkozások is megjelenjenek. Sok - és egyre több - olyan lehetőség van, amikor bemutatkozhatnak ötletek, cég-kezdemények. Lesz még erről szó ezen a blogon.

Amit most ajánlok, az a BarCamp Budapest konferencia, annak is a startup versenye. 

A jelentkezés rendkívül egyszerű; nevezési díj nincs, céges háttér és működő demo nélkül is részt vehet bárki, aki kész üzleti tervvel rendelkezik és pályázatát legkésőbb március 10-ig eljuttatja a szervezőkhöz. A szakmai előminősítést követően csak a hat legjobb innovátor mutathatja be projektjét 10 percben a zsűri és a nyilvánosság előtt.

A zsűri befektetőkből áll, és a díjak is kellően értékesek, így ha van ötleted, meg kell próbálnod!

A konferencia március 21-én lesz, bővebb információ pedig a weblapon: http://barcamp.ap.hu

(A képet itt találtam.)

Szólj hozzá!

Kedvenc telefonom

Címkék: mobil

2012.02.20. hétfő 23:39 Konrad

Lassan két éve használok Androidos okostelefont a Sony-Ericsson (és az LWp lelkes csapata) jóvoltából, amit most is nagyon köszönök. Tavaly szeptember óta van Xperia Arc készülékem, ami mára nem tartozik a legerősebb telefonok közé, de nekem napi használatra, méretre, sebességre nagyon praktikus, gyors és megbízható. Teljesen hozzám nőtt, függőségi viszonyban vagyunk. Megszoktam, hogy látom azonnal a leveleimet, ismét egyre többet használom a Foursquare-t, mostanában sokat használom a navigációt is, szinte már csak ezen olvasok rss-t (illetve ezen, és a Galaxy Tab-on), és persze a Google Naptár integrációval nemcsak a magam programjait látom, hanem a feleségem és az üzlettársam dolgait is.

Az elmúlt két évben lassú forradalom zajlott le: a zsebekbe költözött a számítógép. Mert amit ezek a kis smartmobilok, kicsi kütyük tudnak, na kb. azt tudta az első (még lízingelt!) komolyabb gépem olyan '93. környékén. Illetve ennyit sem... jóval kevesebbet.

Tudom, hogy az okostelefon használattal egy szűkebb, innovatív réteghez tartozom (nem önmagában azzal, hogy van ilyen telefonom, hanem a használat módjával), de azt látom, egyre jobban terjednek ezek a praktikus cuccok. Ma például rá kellett döbbennem: ugyanilyen telefonja van a lányom logopédusának is, mint nekem (illetve neki Arc S-e van, az egyel jobb). És arra a kimondatlan kérdésre, hogy minek ez neki, azt mondta, hogy kell egy eszköz, amivel nap közben is tud internetezni. Vagyis nem csak azért vette meg, mert szép (mert mondjuk szép, lássuk be), hanem a smart funkciók miatt! És ez fontos előrelépés, azt hiszem.

Az internet beköltözött a zsebünkbe, már nem egy helyhez kötött tevékenység - és ez nemcsak nekünk, "szűk rétegnek" egy geek játék, hanem lassan a mindennapok része lesz, egyre több embernek.

Én pedig jól elvagyok a kedvenc okostelefonommal. Igazából csak az NFC hiányzik belőle - de az még úgyis a (közeli) jövő zenéje. De már várom!

5 komment

Bevételgyilkos mobilmegjelenések

Címkék: mobil onlinemarketing üzlet

2012.02.19. vasárnap 20:17 Konrad

Minden magára valamit is adó tartalomszolgáltató fejleszti a mobilos jelenléteit. Minimum egy mobilra optimalizált weboldal, de akár alkalmazás is készül a cégek boszorkánykonyhájában. Ez a jövő, ebbe az irányba kell menni - de vajon ez a jövő mennyire lesz jó ezeknek a tartalomszolgáltatóknak?

A kiadó vállalatok bő 10 éve küszködnek azzal a problémával, hogy ami nyomtatott formában pénzért eladható (újság), az az interneten csak ingyenesen "működik". Vannak próbálkozások a tartalmak fizetőssé tételére, de az onnan származó bevételek jobbára köszönő viszonyban sincsenek azzal, amit a print változatok hoznak. Az internetes tartalomszolgáltatás üzleti modellje jelenleg a hirdetési bevételekre alapul.

Ez fokozottan így van azokban az esetekben, amikor nincs mögöttük nem internetes megjelenés, hiszen ha a kiadónak van tévés vagy printes bevétele és tartalomgyártása, akkor az online jelenlétnek nem önmagában kell megélnie.

Vagyis jelenleg az online tartalomszolgáltatás sem tudja igazán kitermelni azokat a bevételeket, amiket az egyéb platformok tudnak. És ekkor jönnek a képbe a mobil alkalmazások - amik nem fizetősek (bár az első próbálkozások, még iPad-re, azok voltak). Jelenleg ingyen kapunk HVG-t, Indexet és oly sok minden mást a telefonunkra. Azokra a telefonokra (és táblagépekre), amik az igazi versenytársai a nyomtatott sajtónak. Hiszen már olvashatunk elektronikus tartalmakat a wc-n, a strandon, a villamoson, a buszon - egyszóval azokon a helyeken, ahova eddig a számítógép nem tudott eljutni.

Ráadásul a mobil tartalmakban még kevesebb a hirdetési lehetőség, mint a monitoron. A kisebb képernyő miatt kevésbé vagyunk toleránsak, ráadásul a felület újszerűsége miatt még edukálni is kell a hirdetőket...

Vagyis a mobilos tartalmak még kevesebb bevételt hoznak, mint a web, és töredékét is alig, mint a hagyományos megoldások.

Ez pedig baj. Nagyon kellene végre egy üzleti modell, ami ezt a problémát megoldja: hogyan lehet bevételre szert tenni azokból a tartalmakból, amiket a felhasználók amúgy fogyasztanak?

A mobil persze több ok miatt is jó lehetőség, hiszen sokkal személyesebb és ezáltal sokkal könnyebb rá fizetési megoldást is csinálni. Sőt, van is fizetési megoldás a fontosabb platformokra. Csak használni kellene azokat. De a tartalomszolgáltatók jelenleg az ingyen tartalmakra szoktatják rá a felhasználókat. Mobilon is.

24 komment

Blogger vagy?

Címkék: blog ajánló

2012.02.16. csütörtök 14:23 Konrad

Ha blogger vagy, akkor neked szól a British Council játéka. Nem kérünk sokat, mindössze annyit, segíts népszerűsíteni a British Council mobil ingyenes alkalmazásait. Ha te vagy a legügyesebb vagy a legszerencsésebb, akkor ráadásként díjakat is nyerhetsz.

Azt kérjük tehát, hogy a blogod, weboldalad, Facebook oldalad, Twitter csatornád, Tumblr blogod vagy bármi más netes jelenléteden keresztül írj, rajzolj, készíts képet, videót, csinálj valami aktivitást azért, hogy minél többen látogassák meg a British Council mobil alkalmazásait bemutató oldalt, majd minél többen töltsenek is le alkalmazásokat.

Díjazzuk azt, aki a legtöbb látogatót hozza - ő a Telenor jóvoltából egy Hipernet 42 mobil internet előfizetést nyer egy évre egy modemmel együtt. Díjazzuk a legkreatívabb népszerűsítő megoldást - díja 2 db repülőjegy Londonba és vissza, idén nyárra.

Ezen felül kisorsolunk még három díjat, így mindenkinek van esélye nyerni, aki részt vesz a játékban (lehet nyerni Kindle-t, SONY digitális fényképezőt és nyelvtanfolyamot).

Az alkalmazások ingyenesek, így akinek van megfelelő telefonja, bátran válogathat a British Council kínálatában. A játéknak nincs is más célja, mint az, hogy minél többen tanuljanak, gyakoroljanak angolt a mobil eszközük segítségével is.

Mobilra fel, kedves blogger, játssz velünk!

Részleteket erre találod »

6 komment

Fejlődés

Címkék: onlinemarketing ajánló

2012.02.15. szerda 09:38 Konrad

Egy új konferencia (vagy inkább workshop?) sorozat indul idén február végén Evolution címmel. A konferencia szervezője az Internet Hungary, Média Hungary és a Kamera Hungária konferenciákról jól ismert Csermely Ákos, így azt hiszem azonnal a figyelem középpontjába került az esemény.

Az Internet és Média Hungary konferenciák minden évben megkapják a magukét: jó, jó, menni kell "netvörkölni", de az előadások, hát, azok nem érdekesek... Pedig de. Érdekesek azok, csak a sok "netwörk" mellett lehet, észre se vesszük. Pedig nem kevés szervezői munka van bennük, és az elmúlt években sok ismert és elismert külföldi előadóval is itt lehetett találkozni. Nem beszélve az olyan vitákról, amelyeknek volt mondanivalójuk is - elég csak az őszi konferencia mobil szekciójára gondolnom.

Ez a mostani, új konferencia viszont nem kaphatja meg az elméleti tudás címkét: gyakorlati tapasztalatokról, esettanulmányokról - és persze előadásokról és beszélgetésekről is szól. De ezen utóbbiak rövidebb, pörgősebb tálalásban (egyébként is az új módi az 5-10-15 perces előadás), majd azt követően workshopok lesznek a fő témákban.

A téma pedig két aktuális és fontos terület: a social media és performance marketing. Én most nem kezdem lelövögetni az előadásokat, a weboldalon minden gyönyörűen fent van, érdemes átnézni. Ráadásul ma éjfélig még olcsóbban is lehet rá jelentkezni - tényleg nem drága, meg is lepett.

A konferencia egyébként - legnagyobb örömömre - Óbudán van (ahol amúgy nem kell fizetni a parkolásért), nem is kell majd messzire mennem. Mert ott leszek én is február 28-án, ráadásként tartok egy rövid előadást is.

Gyertek el, találkozzunk ott, kezdjük az Evolution-nal a tavaszi konferencia szezont! 

Szólj hozzá!

Amerikába mennek a legjobb startup-ok

Címkék: ajánló startup 2012

2012.02.14. kedd 11:30 Konrad

Sajtóközlemény

2012. március 8-án, immár ötödik alkalommal kerül megrendezésre a Startup Underground konferencia Budapesten. Az idei konferencia a hazai startup-os világ legnagyobb kihívását, a nemzetközi siker lehetőségeit kutatja: „Startup világsikerek” címmel.

A hazai startup világ résztvevői által szervezett konferencia a SUU’12 idén is válaszokat keres a legfontosabb kérdésekre. Az elindulástól, a tőkebevonásig, az ötlettől, a nemzetközi karrierig számos témában tartogat érdekességeket a téma iránt érdeklődőknek. A rendezvényt idén G. Noel, az Európai Befektető Egyesület (EVCA) elnöke nyitja meg: „Startup-ok a globális gazdasági fejlődésért” című előadásával.

Az évről évre megszokott befektetői és startup kerek asztalok mellett - a témához kapcsolódóan - a szervezők komoly változásokat terveznek a programban, és a már hagyományos tavaszi szezonnyitó rendezvényen a hazai startup versengés, a hazai siker történetek bemutatkozása mellett egy nemzetközi konferencia panel és egy újszerű verseny is beépült a programba.

Ennek megfelelően a hazai startup-ok már nem csak a megszokott hazai tőkebefektetők előtt versengenek, hanem idén először a Singularity University (SU) regionális versenyébe is benevezhetnek, ahol akár a világhírüket is megalapozhatják.

A Singularity University-t (azaz SU) 2009-ben alapította a NASA és a Google. Az egyetem missziója olyan vállalatok spin off-jának támogatása, amelyek képesek a világ legnagyobb problémáinak megoldására technológiai innovációk felhasználása által. A verseny nyertese 30 ezer dollár értékű ösztöndíjban részesül, és részt vehet az Egyetem 10 hetes nyári képzésén a NASA Kutató Központban. A budapesti verseny lesz az első ilyen megmérettetés a közép - kelet európai régióban. A versenyre már lehet jelentkezni a SUU weboldalán keresztül.

A SUU’12 természetesen idén is teret ad a kapcsolatépítésre, a startup vállalkozók a rendezvényen a legfontosabb hazai tőkebefektetőkkel, szakértőkkel és tanácsadókkal is találkozhatnak, partnereket, ügyfeleket, akár befektetőt találhatnak. A rendezvényt záró állófogadás és borkóstoló oldott körülményeket teremt majd a verseny eredményeinek megvitatására, üzleti kapcsolatépítésre, a jövő sikeres startup vállalkozásainak megszületéséhez.

A hazai startup közösség egyik legrégebbi rendezvénye idén is várja az érdeklődőket a Corvin Moziban március 8-án.
 

Szólj hozzá!

A bennszülöttek földje

Címkék: oktatás közösség

2012.02.13. hétfő 08:24 Konrad

A nyolcvanas évek "megátkozott nemzedéke" után a kétezer-tízes évek egyértelmű kihívása az az alapvető szocializációs különbség, ami a tanárok és a mai fiatalok, a tanulók között húzódik. Egyre többen ismerik fel a problémát, és egyre többen érzik úgy, hogy tenni kell valamit ez ellen. Sajnos a kormányzat egyelőre még messziről sem látja a problémát, és a hagyományos oktatást erőlteti, de azért a civil(ebb) szférából vannak okos kezdeményezések.

Tegnap éjszaka futottam bele egy megosztott videóklippben, aminek az apropója egy múlt pénteki konferencia és az azzal kapcsolatos pályázat eredményhirdetése. A konferencia címe Digitális Nemzedék, a klippet - illetve klippeket - pedig diákok készítették. A téma pedig egyértelműen az, hogy mennyiben és miben más a mai digitális nemzedék, mint az idősebbek. Például a tanáraik.

Rohadt nehéz lehet úgy tanulónak lenni, hogy a tanárok nagy része számára az internet mumus, a különböző praktikus weboldalak (Wikipedia, Google Translate stb.) szörnyek, a mobiltelefon a rém, a digitális technológia pedig néhány sor izé a MédiaMarkt-ban. Rohadt nehéz lehet, mert ebből következően még egy nyelvet sem beszél a diák és a tanár. Egész egyszerűen elfogytak a közös szocializációs élmények...

A konferencia is valami ilyen miatt jött létre:

Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei.

Jók ezek a kezdeményezések, és különösen jó ötlet, hogy készült a pályázat és elkészültek ezek a filmek. Én nagyon szívesen megnézném a többi pályaművet is - egyértelműen tanulási célzattal. Aztán levetíttetném az összes olyan tanárnak a jövőben, akik a lányaimat tanítják, tanítani fogják...

A technológia egyértelműen gyorsabban fejlődik, mint az oktatás, és az oktatás módszertana. Ez most iszonyú nagy feszültséget jelent, és azt hiszem, ez csak akkor fog teljes mértékben megszűnni, ha a tanárok is digitális bennszülöttek lesznek. Az pedig idő kérdése, minimum 10, de inkább több év. Azt pedig túl kell élni valahogy, tanárnak és diáknak is.

Ezt pedig megértéssel - és tanulással lehet. Szerintem.

Íme a pályázat díjazottjai, és az első helyezett:

40 komment

Mihez érts?

Címkék: onlinemarketing

2012.02.10. péntek 21:46 Konrad

Elég régóta foglalkozom az online marketinggel, és az mmm blog kapcsán is rendszeresen futok bele álláshirdetésekbe is. Így aztán részben ezekből, részben a tapasztalatokból összeállt egy kép bennem, hogy mihez is kell értenie egy online marketingesnek. Íme a shortlist, amit összeraktam:

 

  • marketing
  • szövegírás
  • programozás (html minimum)
  • design
  • usability
  • elemzés
  • kutatás
  • ügyintézés, adminisztráció
  • szoftverek használata...

 

Marketing - ezt nem magyarázom. Attól, hogy online, még marketing is.

Szövegírás - vannak specialisták, igen, de egyrészt nem lehet mindent külsőssel megírni, másrészt tudni kell, mi működik és mi nem. És nem árt tudni helyesen is írni.

Programozás - nem profi programozónak kell lenni, de azért a html-t ismerni kell (nemcsak illik, kell). És a munkánk egy fontos része, amikor a programozókkal tartjuk a kapcsolatot. Nos, olyankor nagyon sokat segít, ha értjük, mit mondanak.

Design - vannak grafikusok, igen. De őket kell tudni instruálni, meg kell tudni mondani, mi rossz és mi nem az, és az sem árt, ha nem hülyeséget kérünk.

Usability - mert weboldalakkal dolgozunk, és ha azok nem használhatóak, akkor nekünk annyi...

Elemzés - rengeteg adatot kapunk, primer és szekunder forrásokból. Ezeket fel kell tudni dolgozni és értelmezni. Nem az a nagy tudás, ha valaki be tud lépni a Google Analyticsbe, hanem az, ha érti is, mit lát, és azt miért látja.

Kutatás - először is, tudni kell, mi nem az, ne essünk az egyszerűség csapdájába. Másrészt tudni kell, elvileg milyen adatokból dolgozhatunk, mire van lehetőségünk megszerezni. Végül illik tudni partnerként kezelni a kutató cégeket. Ehhez pedig kell a közös nyelv.

Ügyintézés, adminisztráció - kihagyhatatlan. A jó marketinges szerződéseket ír és papírozik, ügyeket intéz és kicsit ért a számvitelhez is, hiszen az sem árt.

Szoftverek használata... - no igen. Menjen az a Word és az Excel készség szinten, és ha nem a Microsoft gyártja, hanem valaki más, akkor se akadjunk le. Plusz kell tudni használni a webes szoftvereket is, természetesen. 

Egy dolgot hagytam ki, ami nem tanult tudás. Ez pedig a tanulás képessége. Én is nap mint nap tanulok, a környezet és a piac folyamatosan változik. Ez kiemelten fontos.

Mit hagytam ki? Te mit tennél még hozzá, vagy mit vennél el?

13 komment

Azonnal!

Címkék: kampány

2012.02.08. szerda 18:28 Konrad

Az online reklámban az a jó, hogy az azonnal az szinte majdnem azonnal van. Egyrészt ugye ott vannak azok a rendszerek, ahol ténylegesen én befolyásolom a megjelenést. Az AdWords, az ETARGET, a Facebook Ad jellemzően olyan, hogy belenyúlok, és látszik a változás. Aztán ott vannak a banner megjelenések. Ezt is lehet gyorsan.

Akkor érzem, hogy benne vagyok a dolgok menetében, ha a telefonomban lévő kontaktok segítségével minden egyéb eszköz nélkül meg tudok szervezni egy kampányt. Hogy mire gondolok? Elmesélem a ma délutánit.

17.05-kor hív az ügyfél, hogy azonnaltól kell megjelenés egy bizonyos felületen. Mondja a pénzt is. Telefonálok, vissazhívnak, megbeszélem - szerencsére a banner megvan már. Kis matatás az adserveren, és jelzem is, hogy mehet.

18.17 Megkaptam az első screenshotot a megjelenésről.

Azonnal? Oké!

Ja. Mondtam már, hogy egy kicsit azért stresszes ez a meló?

2 komment

Merre tovább?

Címkék: onlinemarketing index adverticum

2012.02.08. szerda 00:10 Konrad

- Azt mondd meg, Antoine, 
mi az hogy változás? 

- Várjál csak, Desiré, 
egyfajta tyúktojás. 

Érezhető változások történnek az Index.hu körül, bár érdekes módon ezek nem elsősorban a tartalmat érintik, sokkal inkább a szerkesztést és az értékesítést.

A tavalyi évben sokan hagyták ott az Indexet, többek közt Uj Péter, főszerkesztő is. Aztán nem történt semmi. A cikkek ugyanolyanok, az elgépelések nem változtak, a frissülés megmaradt, a kormánypártiak szerint továbbra is ellenzéki, az ellenzékiek szerint továbbra is kormánypárti a portál.

Az első látható változás az volt, amikor a tizenévig balra rendezett oldal hirtelen középre került. Szép csendben, mindenféle nagyobb bejelentés nélkül. Aztán megváltozott a cikkoldalak kinézete január 1-gyel, és ezzel együtt a hirdetések formája (és értékesítése is).

És most ismét két érdekes változás: március 1-gyel megszűnik a bulvár rovat. A cikkek nem vesznek el, bekerülnek a belföld és a külföld rovatokba - régen onnan "jöttek elő" amúgy is. A "valódi" bulvár híreknek pedig megmarad a Velvet. Ez a lépés érezhetően már az új főszerkesztő keze nyoma, és a magam részéről üdvözölni tudom. Ezzel talán kicsit letisztultabb lesz a szerkesztés.

A másik változás az online marketinges világnak hír: eddig a Gemius adserverét használta az Index és az egész CEMP, mai bejelentés alapján viszont váltanak az Adverticum AdServerre. Ez több szempontból is érdekes. Egyrészt ebből akár az is látszik, hogy a Gemius adserver szolgáltatással úgy tűnik nem tud megkapaszkodni a hazai piacon, hiszen ahhoz bővülni kellene, nem ügyfelet veszíteni. De az is érződik, hogy az Adverticum kezd kicsit magára találni: remélhetőleg ezzel a lépéssel tud olyan lendületet venni, ami nemcsak a túlélést alapozza meg, hanem tényleges fejlődésnek is indul. Persze ez iszonyú sok háttérmunka eredménye: a "fiúk a bányában dolgoztak" az elmúlt években, és nem rosszul. Én is felhasználó vagyok, és határozottan jó ez az új adserver.

Az Index tehát lassan, de változik. Érdemes lesz figyelni, mi fog még idén történni, hiszen ahogy már egyszer pár éve leírtam: az Index valahol a hazai internet is egyben.

Szólj hozzá!

Tisztelt Tanár Úr!

Címkék: onlinemarketing oktatás

2012.02.06. hétfő 22:25 Konrad

Az utóbbi években nagyon sok előadást tartottam konferenciákon, oktatok is itt-ott, például a Sämling szervezésében (köszönet nekik a lehetőségekért). Az egyetemi-főiskolai oktatás sem maradt ki, a Corvinuson Kiss Gergely és Pintér Róbert jóvoltából szoktam tartani félévenként egy órát - egy megadott témában. Szeretem ezeket csinálni.

Így amikor adódott a lehetőség, hogy önállón vigyek végig egy egész félévet, egy konkrét tantárgyat, azonnal elkezdett érdekelni a dolog. A hazai online marketinges képzés egyik kiemelkedő pontja már évek óta a MÜTF ilyen irányú szakiránya, amiről én sokat hallottam, ha másért nem, mert Damjanovich Nebojsa barátom tartotta. Tartotta, mert ő most ezt és itt befejezte. Ráadásként a főiskola neve is megváltozott (egy összevonást követően): az új név az Edutus Főiskola. Nebojsa ment, és én lettem az, aki átvette a tárgyat, amit tanított.

És ma megvolt az első óra is. Négy csoportot kaptam, két nappalis és két levelezős társaságot, budapesti és tatabányai képzési helyekkel. Így különösen izgalmas a dolog: saját tematika szerint, sokszor ismételve tudok végighaladni a szakmailag fontos témákon.

Ez persze nagy adag gyakorlati tudást is jelent, a nappalin egészen sok idő van az elmélyültebb, gyakorlatibb megoldásokra. Remélem, a hallgatók is vevők lesznek - majd igyekszem ösztönözni őket.

Az első óra után még azért szokni kell a helyzetet: rá kellett például döbbennem, hogy Tanár Úr lettem. Ez furcsa, ilyen még nem volt.

Aztán egészen biztos, hogy érdemes lesz összeraknom egy tuti kis e-könyvet a tematikához, hogy legyen miből tanítani - bár azért szerencsére nem vagyok szakkönyv nélkül.

Végül, hogy miről is lesz szó a félév folyamán? Talán másoknak is érdekes lehet, íme az előadások címei - témái:

  • 1. Online marketing helye és szerepe, az online marketing és az online reklám 
  • 2. Az alapok: a weboldal 
  • 3. Kutatások, mérések 
  • 4. Hirdetési eszközök 1. - a direkt eszközök 
  • 5. Hirdetési eszközök 2. - az indirekt eszközök 
  • 6. Hirdetések kezelése: az adserver 
  • 7. Hirdetések kezelése: AdWords, ETARGET, Facebook Ad 
  • 8. A keresőoptimalizálás és a webanalitika 
  • 9. Közösségi média alapjai: az ügyfél központú marketing, szóbeszéd marketing. Fogalmak, folyamatok 
  • 10. A közösségi média a gyakorlatban - blog, mikroblog, közösségi hálózatok (Facebook, iwiw, Twitter stb.) 
  • 11. Az okostelefonok és az online marketing 
  • 12. Online marketing stratégia készítése 
  • 13. A személyes márka felépítése az interneten

 

7 komment

A nagyobb jobb

Címkék: onlinemarketing kampány

2012.02.03. péntek 22:33 Konrad

Nem olyan régen írtam arról a Gemius kutatásról, ami alapján idehaza a hirdetés mérete és a kattintási hajlandóság fordított arányú, miközben a régió többi országában ez egyenes arányú kapcsolat. Már akkor is kicsit kételkedtem, és fel is merült a kérdés, vajon tényleg így van ez, vagy mérési hibáról van szó? 

Írtam arról is, hogy az Index.hu rendesen átszabta a hirdetési megoldásait, és bevezette a brutál nagy méretet, a roadblockot: 640x360 pixeles hirdetést. Nekem ez a 640-es szélesség nagyon beégett, még az első VGA felbontás miatt: a 640x480-as méret évekig meghatározó volt. Ma már persze a telefonom is többet tud...

Így aztán adódott, hogy amint lehet, lássuk, mi történik a gyakorlatban! Mivel csütörtökön indítottam az Intersport aktuális promócióját (érdemes megnézni, jó nagy kedvezmények vannak), így igyekeztem úgy vásárolni, hogy lássam, mit tud az Index.hu. Ezért a Bulvár rovatban már tegnap és ma is fut a hirdetés, 640x360-as méretben. És ma megnéztem az eredményeket.

A kampányban használunk még 728x90-es, 468x120-as, 250x250-es méretet is, így van összehasonlítási alapom. Ezek a méretek hozzák a megszokott, nem túl magas átkattintási arányt, kb. mind hasonlót. Pontos számot nem mondok, annyira nem is érdekes, de nem tér el a megszokott "piaci standardtól". Ehhez képest a roadblock több, mint tízszer volt hatékonyabb! Azaz ugyanannyi megjelenésre tízszer annyi átkattintás érkezett. Egyébként az első napon volt jobb az arány, mára már láthatóan kifáradt a megjelenés, de még így is brutálisan erősebb, mint a többi.

Ennyiből persze nem szabad általános következtetéseket levonni, és az is igaz, a banner jól sikerült, látványos, mozgalmas. Persze a kisebb méretekben is.

De azt bevallom, álmomban sem gondoltam volna, hogy pont az Index.hu fog ennyi átkattintást hozni. Őszintén meglepett.

Működik a nagy méret, láthatóan hatékonyabb az új cikkoldal az Indexen. Jó ezt tudni.

5 komment

Eszköz fetisizmus

Címkék: onlinemarketing

2012.02.01. szerda 23:47 Konrad

Tanácsadóként nagyon sok és nagyon sokféle ügyféllel találkozom. Vannak, akik képzettek a marketing területén, ismerik az online világot is. Mások számára ez a terület igazi fehér folt. És vannak sokan olyanok, akik itt-ott felszedtek tudást, egyes területekhez értenek is, vannak saját tapasztalataik - és ezeket a saját tapasztalatokat aztán kivetítik mindenkire.

Érdekes, hogy ez az átmeneti csoport nem igazán tipizálható. Vannak köztük kisvállalkozások vezetői, közepes cégek marketingesei, más területről a marketing felé kacsintgató tanácsadók, sőt, megmondóemberek is. Amiről könnyen megismerem őket, az elsősorban az, amit mondanak, amihez ragaszkodnak: mindig van egy olyan konkrét eszköz, ami a tuti megoldás, a marketing Szent Grálja, a Bölcsek Köve. 

Az, hogy mi ez a konkrét eszköz, természetesen változik. Van, aki szerint az e-mail marketing, és minden ami ezzel jár: adatbázis marketing, partner marketing, hírlevelek, eDM-ek. Van, aki szerint a tuti megoldás az AdWords, és ez a jó hirdetési eszköz, minden más csak átverés. Van, aki szerint a jövő a mobilban van, és aki nem arra fejleszt, az menthetetlenül lemarad. Más szerint a közösségi média mindennek az alfája és omegája, aki nem profi a facebook-on, az olyan, mintha élve temetné el magát. A sor folytatható, gyakorlatilag minden kicsit is hatékony online eszköz valakinek a kedvence.

Ezzel addig nincs is baj, amíg nem ragaszkodik valaki görcsösen a saját vesszőparipájához. Amíg elfogadja, hogy lehet, másnak éppen nem arra van szüksége.

Mondok egy példát. A helyzetem, a cégünk mérete, a tevékenységi körünk alapján minden további nélkül használhatnám az e-mail marketinget önmagunk reklámozására. Fasza kis semmitmondó pdf-eket gyárthatnék, amit e-mail címért cserébe adhatnék, és írogathatnám a heti, havi hírleveleket, soha-vissza-nem-térő ajánlatokat, világmegváltó ötleteket. Igen, ez egy olyan út, ami sokaknak működhet.

De én nem ezt az utat választottam. Nekem a reklám ez a blog, ez adja az ismertséget, ezen keresztül juthattam el konferenciákra, majd a konferenciák adták a második lökést, és ezzel szépen jönnek, jövögetnek az ügyfelek (köszönet érte). Nem írok hírlevelet, és bár van a weboldalunkon feliratkozás, de egy fia mail nem ment még ki. Tervezgettem én, persze, de aztán mégse. Nem is kell.

Nem vagyok amúgy egyedül ezzel a módszerrel, Doransky, Pollner és még mások is így építik (kezdték építeni) a megrendelői köröket. És akkor most ez lenne a tökéletes megoldás? A fenéket. Ez egy lehetséges módszer.

Nem szabad ragaszkodni egy megoldáshoz. Ami egyik cégnek működik, az nem fog szükségszerűen működni egy másiknak. Egyszer volt egy ügyfelem, akinek a célcsoportja elsősorban olyanokból került ki, akik internetet nem használnak, vagy legalábbis nem rendszeresen (nem napi szinten). De ez nem zavarta az egyik gurut, lazán eladott neki e-mail küldő rendszert, hogy az majd mennyire jó lesz neki. Hát, könnyű belátni, nem ez a tuti megoldás ebben az esetben...

Az eszköz fetisizmus veszélyes. Ha valaki ezt tanácsként adja, még veszélyesebb. Nem szabad abba a csapdába esni, hogy szolgaian másoljunk másokat. A marketingben nem tudjuk megúszni azt a lépést, amikor magunknak, a saját céljainknak megfelelő eszközöket választunk ki. Forrásokból dolgozhatunk, de itt a hozzáadott érték hiánya bizony profitvesztéssel fog járni.

És még így sem biztos, hogy ezt végrehajtva hátradőlhetünk. A piac folyamatosan változik, és a ma még működő eszköz holnap már rossz lehet. Az is lehet, tovább akarunk lépni, és nem elég több emailt küldeni, vagy több hirdetést venni - ezzel nem lehet minőségileg fejlődni. Meg kell tanulnunk tervezni, és meg kell tanulnunk azt is, hogy ne ragaszkodjunk görcsösen egy-egy megoldáshoz.

Nem szabad eszköz fetisisztának lennünk.

7 komment



süti beállítások módosítása