Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Tanácsadunk

Címkék: tanácsadás

2008.07.15. kedd 20:48 Konrad

Azért is szeretek tanácsadóként dolgozni, mert végre sem a rokonaimnak, sem az ismerőseimnek nem kell percekig magyarázni, mivel is foglalkozok. Tanácsadok, internetes területen. Ettől többé-kevésbé megnyugszanak, sokkal többet már nem is kérdeznek.

Boldogság és öröm, lehet másról beszélgetni.

De néha azért felmerül a kérdés: oké, hogy tanácsadok, de ez mit is jelent a gyakorlatban? Hát nézzünk néhány példát, miből áll a munkám, illetve a munkánk egy (jelentős) része, vagyis mit is "tanácsadunk"?

A legegyszerűbb és legkézelfoghatóbb dolog az, amikor weboldalt szeretne valaki készíteni, és ebben kéri a segítségünket. Ilyenkor segítünk abban, hogy kitaláljuk: mit érdemes felrakni az internetre, azt milyen formában érdemes bemutatni. Milyen menüpontok legyenek, hogyan tagoljuk a tartalmat, milyen szövegezéssel jelenjen meg a tartalom, stb.

Ehhez egyrészt a cég üzleti céljait kell megismernünk, másrészt azt a célt, amit a weboldallal szeretne elérni. No és persze nagyon fontos szempont az is, hogy az elkészülő oldal a keresőkben majd jó helyezéseket érjen el, a látogatók ne csak a reklámok hatására érkezzenek. Így aztán a tartalmi elemek kitalálása mellett sok esetben a weboldal szövegébe is belenyúlunk, sőt ha kell, mi is írjuk meg.

Egy ilyen tanácsadási folyamat eredménye általában egy részletes specifikáció, amiből kiderül, milyen feladatai lesznek a programozóknak és a grafikusoknak. Sok esetben ilyenkor kérünk több helyről árajánlatot a kivitelezésre, majd ha kiválasztásra kerül a programozó és grafikus csapat, akkor segítünk a kivitelezésben, kapcsolattartásban is. Persze van, amikor az ügyfelünk azt kéri, legyünk mi a fővállalkozók. Ezt is meg kell tudnunk tehát oldani.

Egy másik egyértelmű feladat a keresőoptimalizálás. Ilyen munkák esetében első lépésben egyeztetjük az elérendő célokat (mi általában nem kulcsszavak előkelő helyezésére, hanem a látogatottság általános növelésére szoktuk helyezni a hangsúlyt), majd elemezzük az oldalt, és készítünk egy részletes tanulmányt arról, mit és hogyan kell ahhoz átalakítani, hogy a célok elérhetőek legyenek.

Az ilyen munkához kapcsolódhat egy havi rendszeres szolgáltatás is, ami elsősorban linképítést jelent a weboldal felé, másodsorban az oldal folyamatos finomhangolását végezzük el, hogy az átalakítást követően se "üljön le" az oldal, azaz ne csússzon vissza az ismeretlenség google-i homályába.

A fenti két egyértelmű feladat mellett persze csinálunk néhány más, legalább ennyire izgalmas dolgot is. Ezek sokszor annyira személyre (cégre) szabottak, hogy tényleg csak nagy általánosságban tudok írni róla: kommunikációs tanácsadásban, tartalomfejlesztési tanácsadásban, üzleti blog készítésében is kérték már ki véleményünket, tudásunkat.

Egy dolog a közös az összes tanácsadói munkában: az ügyfél helyett - vagy adott esetben az ügyféllel - gondolkozunk, és megoldjuk az olyan feladatokat, amelyhez mi értünk.

Tanácsadunk.

27 komment

Az időnek az ő járása

Címkék: ajánló weboldal

2008.07.14. hétfő 23:48 Konrad

Van egy weboldal, ami függővé tett így a nyár közepén és a szokásos éves balatoni hetünk elején. Ez az oldal nem más, mint egy időjárás-figyelő oldal.

Ha az ember számára fontos, milyen lesz az idő pár óra vagy pár nap múlva, akkor a legnagyobb természetességgel fordul az időjárást előrejelző site-ok felé. Az Index és az Origó is rendszeresen tájékoztat, de főleg szövegben. Az Országos Meteorológiai Szolgálat is ad adatokat, de valahogy az ő oldaluk nem jött be: nehézkes, unalmas, talán kicsit túl szakmai. Olyan offline gondolkodású.

Ezzel szemben van itt egy lap, az Időkép (mely a Viharvadász projekthez is kapcsolódik), ami igazán jól és plasztikusan fogja meg ezt a kérdéskört. 5 percenként frissülő képes adatok, nagyméretű, jól áttekinhető térképes információk, háttéranyagok - minden, mi szem-s-szájnak ingere. Tetszik.

Sőt, ha valaki akarja, az aktuális időjárási helyzetképet ki is rakhatja saját oldalára. Nekem pl. nagyon tetszik a felhőkép, íme egy kis animált gif az utóbbi néhány óráról:

Ahogy nézem egyébként, még nem igazán fedezték fel a hirdetők. Pedig milyen szép is lenne, ha amikor a Balaton aloldalra kattintok, akkor jó idő esetén pl. strandok, rossz idő esetén pedig kulturális programok hirdetése jelenne meg... Valahogy adná magát ez a dolog, ráadásul pl. az Adverticum tudna is így célozni. Mert az oldalt egyébként látogatják is elég sokan. Talán érdekes célcsoport lehet ez, nem?

5 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 28. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.07.14. hétfő 00:18 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

1 komment

Szeged, a parkolójegyek városa

Címkék: weboldal

2008.07.11. péntek 09:06 Konrad

Szegeden vagyok, és gondoltam megnézem, hogy ahol ma dolgom lesz, kell-e fizetni parkolásért. Ezért logikus lépésként elmentem a parkolást intéző társaság weblapjára, ami lássuk be, olyan, mintha a múlt századból került volna ide, csak valaki kicsit belepiszkált volna. Csúnya és rossz.

De legalább informális, gondoltam én. Egy key-feature van rajta, mégpedig a térkép. Lássuk: http://www.szepark.hu/terkep/terkep.htm

Kedves olvasóim, (használt) szegedi parkolójegyeket sorsolok ki azok közt, akik megmondják, egy adott utcában vajon kell-e fizetni, vagy sem? És ha igen, akkor melyik zóna az? (Segítek: van három...)

Az pedig, hogy esetleg véletlenül utcanévre keresés is legyen, már csak távoli álom. Pedig lehetne ez egy olyan alkalmazás, ami pénzt is hoz, csak kicsit kellene vele foglalkozni. Nemcsak a pénzek beszedésével...

8 komment

Korlátozott világ

Címkék: weboldal jog

2008.07.10. csütörtök 19:34 Konrad

Az internetben az a jó, hogy bárhonnan bármit el lehet érni. Nade ebbe is jól beleugatnak a jogtulajdonosok: van, amit nem szabad mindenkinek megmutatni. Az internet technológiája pedig elvileg ebben segít. Vagy mégsem?

De előbb lássuk ennek a felhasználói oldalát: az ember megszokja, hogy használ egy szolgáltatást - pl. Forma1 edzéseket néz online -, aztán amikor más országban jár mondjuk nyaralni, rádöbben, hogy hiába hozta a notebookját, hiába vett valami előfizetést a hotelben, lemarad a látványról, hiszen ebben a másik országban már nem jogosult elérni az élő közvetítést.

Mert a felhasználók kizárása olyan módon történik, hogy csak azt nézik, honnan internetezik: az IP cím számít, semmi más.

Ebből aztán két dolog következik: a felhasználói élmény megváltozik, amint más országból jön, és elkezd megoldást keresni ennek feloldására.

Mert van megoldás, és ettől válik a dolog valójában fölöslegessé: ha egy adott ország beli proxy-ra fel tudunk jelntkezni, akkor onnantól már belföldiek leszünk, és máris megy minden, amitől eddig el lettünk tiltva.

Minél több ilyen lokalizált szolgáltatás lesz, annál több felhasználó tanulja majd meg, hogyan is működik ez a gyakorlatban. És akkor két dolgot tehet a szolgáltatások üzemeltetője: vagy bezár, vagy olyan üzleti modellt talál ki, amelyben nem kell korlátoznia az elérést.

A dolognak különös aktualitást ad az, hogy az Olimpia közvetítésében is fogják ezt használni több helyen is.

Nem tudom, meddig lehet elavult üzleti és jogi modellekkel együtt élni. Tény, hogy a törvényi tehetetlenség hatalmas. De ha a jogvédő szervezetek nem lépnek időben, és nem fogadnak el olyan szabályozást, amely bár kisebb bevételeket jelent nekik, de megfelelnek a valós igényeknek, akkor a felhasználók átlépnek rajtuk, és semmi bevételük nem lesz. Vagy ami lesz, azt elköltik jogászokra és olyan technikákra, amelyek már a kitalálásukkor halálra vannak ítélve.

5 komment

Szolgálati alma

Címkék: gépház

2008.07.09. szerda 21:57 Konrad

Ismét MacBook-ról, ennek megfelelően kicsit féllábúan, félkezűen, de újra felhasználóbarát felületen - remélem, érdemi dolgokra is lesz még idő a sok installálgatáson túl... 

5 komment

Könyvet is...

Címkék: üzlet

2008.07.08. kedd 23:04 Konrad

Úgy tűnik, a hazai "nagy" könyvkiadó-terjesztő-forgalmazó cégek annyira megijedtek, hogy tényleg zsebrevágják (ők is) a hazai Parlamentet, és törvényt csináltatnak piacaik védelmére. Tényleg, vajon mennyibe fájna egy olyan törvény, hogy weboldal fejlesztést csak 150 ezer forinttól szabad csinálni? Vagy egy olyan törvény, hogy ha egy blogot legalább öten rendszeresen olvasnak, akkor jár az írónak (íróknak) állami támogatás?

Ezek is piacidegen dolgok, akár csak a könyvesek erölködése. Miért ne lehetne akkor?

Ahogy a sorok között olvasom, az elsődleges probléma az internet előretörése (mert ugye az Index-csoportnak van könyves része is, így aztán naná, hogy ez az álláspontjuk...).

Ha ezek után az új könyveket majd nem lesz érdemes megvenni a neten, akkor akik erre vágynak, nem biztos, hogy elmennek boltokba. Könnyen lehet, majd az új könyvek is hamarabb megjelennek a népszerű letöltő helyeken. Persze illegálisan, bevétel termelés nélkül.

Tényleg erre van szükség? Miért kell úgy viselkedni, mint a zenei kiadóknak?

Az egész könyves terjesztés ahogy hallom egyébként is egy hatalmas maffia ebben az országban, a terjesztők (elsődlegesen a cikkben megnevezett cégek) ott szivatják a kiadókat, ahol érik őket. Hiába megy a könyved, ha közben pang a piac - neked sem fizetnek, hiszen a te eladásodból finanszíroznak mást. Hiába megy el a könyved, a pénzedhez 3-4-5-6 hónap múlva férsz csak hozzá.

Én jobban szeretem a papír alapon olvasott könyvet, mint a letöltött file-t. De ha nem változik semmi, akkor ahogy nő az internet penetráció, úgy lesz értelme egyre inkább az internetre terelni a dolgokat. És akkor majd nem kellenek a terjesztők, se a boltok - a kiadók közvetlenül csak neten adhatnak el.Aztán lehet, már papír se kell, csak valami pofás könyvolvasó kütyü.

Tényleg erre van szükség? Persze a fenti gondolatmenetet végigkövetve még az is lehet, ez a törvény hosszabb távon jót tesz a netes kereskedelemnek. Hiszen rá lesznek szorítva a kis kiadók, hogy kihagyják a hazai könyves maffiát.

Mostmár csak meg kell tanulniuk online értékesíteni. De azt gondolom, ehhez se kell több néhány évnél.

 

6 komment

Az a kedves vevő

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.07.07. hétfő 20:00 Konrad

Úgy sejtem, nemcsak velem esett már meg, hogy miután betértem egy boltba, konkrétan le se szartak. Próbálhattam én kérdezősködni, ha az eladók mással voltak elfoglalva. Mint ma is az Electroworld-ben: a kedves kolléga épp arról értekezett a mobilján fennhangon, hogy miért is fog felmondani és miért is szar dolog neki ott dolgozni. Hát gratulálok. Én meg tébláboltam még egy keveset, aztán végül kifordultam a boltból.

Hiába, no, sokkal könnyebb elveszíteni egy potenciális vevőt, mint megnyerni.

Persze van, amikor ennél azért árnyaltabb problémával találkozom.  Szót se érdemelne, ha nem lenne általános. A dolog nem túl bonyolult, de kezdjük az elején: mára teljesen normális, hogy egy-egy termék életgörbéje pár évben mérhető, és nagyon hamar itt is van az újabb modell. Legyen szó tévéről, autóról, vagy akár egy videókártyáról, 1-2-3 év után már elavult a cucc, amit vettünk. Pedig jó az még, betölti a funkcióját évekig, használtan lehet adni-venni (gondoljunk csak az autókra). Éppen csak webes support nincs hozzá...

Próbált már valaki levadászni egy 2001-ben vett erősítőnek a leírását? Használati utasítását pdf-ben? Programozását? Vagy egy 2004-ben eladott, de azóta már lecserélt autómodell gépkönyvét?

Pedig ezek az anyagok akkor, pár éve még elérhetőek voltak. Nem is oly nagyok: pár mega az maximum, de az évek alatt sem több az egész 1-2 gigánál. Manapság egy ekkora tárhely minimális költséggel jár.

Miért kell ezeket levenni az internetről? Miért nem lehet a cégek saját oldalairól letölteni? Csak két példa, hogy lássuk, nem kis fiókcégekről van szó: SONY, Citroën. (Én ezekbe futottam bele a napokban.)

Mennyire jó lenne, ha engem, mint vevőt, megtisztelnének azzal, hogy elérhetővé teszik a már kicsit ósdi, elavult gépem dokumentumait. És akkor talán majd nagyobb kedvvel veszek újra náluk/tőlük valamit.

Hát nem?

27 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 27. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.07.07. hétfő 00:14 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

1 komment

Szolgálati

Címkék: gépház

2008.07.05. szombat 08:26 Konrad

Ha mostanában kicsit akadozva tudok postolni, és a levelekre sem reagálok a szokott sebességgel, akkor az egy elromlott notebook merevlemeznek tudható be. Úgy is mondhatom, megbetegdett a MacBook-om.

További kellemes hétvégét... 

6 komment

Flashtelenül

Címkék: weboldal

2008.07.03. csütörtök 22:43 Konrad

Nem szeretem a flash oldalakat. Konkrétan a Flash megoldással nincs bajom, nagyon sok esetben érdemes használni, de ha egy weboldal erre - és szinte csak erre - épít, az idegesít.

Kezdve azzal, hogy le kell tölteni egy csomó adatot. Arra várni kell. Aztán egy egyszerűbb oldal is zabálja az erőforrásokat. Közben nincs semmi olyan felhasználói élmény, ami miatt ez nekem jobb. Sőt, az ilyen oldalak jellemzően lassúak is: várni kell az animációra. Ha szöveg van benne, akkor nem lehet másolni, a görgetés nem támogatja az egerem görgetőjét stb.

Fölösleges az egész. Nem kell.

Persze van helye a flash-nek. Például ha videót akarunk az oldalra, akkor ezerszer jobb, mint a beágyazott Microsoft videólejátszó. Aztán ha mindenáron animált logót akarunk, akkor arra is jó. Egészen pofás hirdetéseket lehet csinálni belőle. Sőt, kisfilmeket is lehet gyártani, no meg játékokat, amiket a böngészőben játszhatunk. De ne weboldalt csináljunk!

Még akkor se, ha a Google majd mostmár fel is tudja indexelni azokat, márha jól vannak elkészítve.

Hozzá kell tennem: ha indokolt a flash oldal, akkor még jó is lehet. Van ilyen példa is, de ezek inkább kivételek.

31 komment

Senkit nem érdekel

Címkék: érdekes weboldal

2008.07.02. szerda 22:33 Konrad

Hát nem aranyos?:

8 komment

Online reklámköltés, USA, 2008. április

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2008.07.01. kedd 22:23 Konrad

Az USA legnagyobb online hirdetői a költések alapján, 2008. április. Az adatok a TNS Media Intelligence-től származnak.

A bejegyzés folytatása »

6 komment

A munkáim margójára (félre)

Címkék: tanácsadás

2008.06.30. hétfő 20:57 Konrad

Egyik kedvenc akciófilmem a True Lies. Abban van egy autókereskedő, aki úgy szédíti a csajokat, hogy olyan hőstettekről állítja, hogy ő követte el, amiket valójában titkosügynökök csináltak. Így nem igazán van esélye lebukni - a valódi "elkövető" már csak munkája miatt sem fedi fel kilétét.

Valahogy ilyen a tanácsadó munkája is. Nem szívesen beszélek arról, kiknek és mit mondok, hiszen önmagában a tanácsadás ténye (nagyobb nyilvánosságra kerülése) ronthatja annak hatékonyságát. Így csak szépen csendben figyelem, egy-egy javaslatom mennyire válik sikeressé.

A sikerélményt pedig nem az "úri közönség" elismerése, hanem az ügyfelek köszönete jelenti.

Persze emiatt nem is tudok igazán referenciákat mondani. Cégeket sem mindig szivesen, de konkrét munkákat, feladatokat már csak az ügyfeleim konkurenciája miatt se mondhatok. De ez annyira nem is baj. Hiszen látok és tapasztalok amúgy is annyi mindent a piacon, hogy fel tudom tölteni ezt a blogot számomra érdekes anyagokkal.

Ez a fajta rejtőzködés, csödben figyelés aztán érdekes eredményeket is hozhat. Néha kapok olyan dícséretet, ami bár nekem szól, de nem is tudja a dícsérő, hogy van közöm a dologhoz. És ez így nekem meg is felel.

Ez nem egy Megasztrá döntő, ahol az sms-ek száma jelzi a sikerességet. Ez sokkal intimebb feladat.

És sokkal érdekesebb is.

(Jobbra el.)

36 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 26. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.06.30. hétfő 00:15 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

1 komment

A TV2 és az internet

Címkék: hiba érdekes

2008.06.28. szombat 20:17 Konrad

Annyira szerintem nincsenek köszönő viszonyban. Úgy igazából. Ez alapján legalábbis:

 

8 komment

Ami kimaradt

Címkék: onlinemarketing ajánló

2008.06.27. péntek 21:42 Konrad

Hosszú volt a hét, de így se sikerült írnom néhány dologról, és nem is tudtam annyit haladni a blogos dolgaimmal se, mint szerettem volna. Ráadásul a délutáni esőben jól összetörtem a kocsimat is, így aztán nem mondom azt, hogy jó volt ez a hét.

Pedig nem volt rossz, és a sok hír közül nem írtam meg legalább két dolgot, amit ajánlani szeretnék.

Az első a Lapcom-hoz tartozó vidéki portálok, a Délmagyar.hu és a Kisalföld.hu akciója. Nemes egyszerűséggel az első 400 jelentkezőnek ingyen regisztrálnak .eu domaint. Érdekes akció, és hasznos is - ha lesz hírem arról, hogy mennyire sikeres, majd visszatérek rá.

A másik hír a Google házatájáról van, egy most induló online médiatervező szolgáltatásról szól. Viszont szerencsére a Terepnapló blogon van egy jó leírás, így inkább azt ajánlom mindenkinek.

Örömmel vettem, hogy Rabbit is csatlakozott a mémemhez, így elolvashatjuk, mit vár az online média világában a közeljövőben.

Végül csak egy kis füstölgő megjegyzés: a Kormányszóvivő.hu szerkesztői még nem bírtak válaszolni arra, miért is nem kapok beengedést a paradicsomba. Úgy tűnik, kevés pénzt kaptak az üzemeltetésre.

5 komment

Farkast kiáltani

Címkék: onlinemarketing ajánló üzlet

2008.06.27. péntek 10:59 Konrad

Wolf Gábor egy jelenség a hazai piacon. Aki a kkv szektorral foglalkozik, annak a számára kikerülhetetlen a hatása. Sokan szeretik, istenítik, mások utálják, szitokszónak használják a nevét - mindenképpen hatást gyakorol.

A hazai blogszférában az sem tett jót igazán a hírnevének, hogy megnyerte a Goldenblog versenyt 2006-ban, és persze a blogokhoz való hozzáállása sem segíti ebben a körben az elismertségét. Ez persze Gábort annyira nem zavarja, hiszen pontosan tudja, minden róla szóló hír, vélemény egyben reklám is. Így aztán ez a bejegyzés is reklám, bármit is írok róla.

A bejegyzés folytatása »

52 komment

Miről netezünk itthon?

Címkék: statisztika adverticum

2008.06.25. szerda 11:11 Konrad

Tavaly és idén a kirowski készített arról felmérést, milyen operációs rendszert, flasht, böngészőt használunk a gépeinken. Egy tavaszi konferencia miatt az Adverticum is elkészítette a maga felmérését, a rendelkezésre álló nem kevés olyan weboldalon keresztül, ahol az ő általa kiszolgált hirdetések jelennek meg. Ennek a felmérésnek most elkészült egy aktuális, e hónap elejére datált változata is. Sőt, mostantól havonta készül ilyen táblázat, azaz lehetőségünk lesz folyamatosan figyelni a piac változásait.

Ez a felmérés még a Firefox 3 hivatalos megjelenése (és az egy nap alatt történt rengeteg letöltése) előtt készült, azaz ha megjelenik a jövőhavi adatsor, akkor már azt is láthatjuk, vajon veszített-e felhasználókat az Explorer ezzel az akcióval.

És akkor most lássuk a sajtóanyagot, íme:

A bejegyzés folytatása »

18 komment

Hogyan mérünk?

Címkék: statisztika látogatottság onlinemarketing

2008.06.24. kedd 22:20 Konrad

A legutóbbi írásom alapján, ami a Google Trends új eleméről szólt, jutott eszembe, hogy összeszedem, milyen módon is lehet arról információt szerezni, hányan is látogatnak egy adott weboldalt.

Először nézzük meg, hogy mit is mérhetünk. Mérhetjük azt, hogy melyik oldalt hányszor töltötték le. Ezek után megpróbálhatjuk azt mérni, hogy ezek a letöltések hány felhasználótól származnak: menyi látogatás történt nálunk és hány látogatónk volt.

A bejegyzés folytatása »

3 komment

Nem vagyok elég jó nekik

Címkék: hiba polblog

2008.06.23. hétfő 22:07 Konrad

Akartam írni a 200 milliós portálról. Azt gondoltam, előbb azért kipróbálom. Egyébként is érdekel a téma, régen politizáltam, így aztán követem az eseményeket. Sőt, szakmailag is érdekelne az egész.

Egyébként pedig a kormány lépései hatással vannak a hazai internetre is, mégha kis mértékben, tehát ezen blog miatt is érdekesnek gondoltam követni a kormány kommunikációját.

Regisztráltam tehát, és vártam a választ: vajon beengednek-e a kormányzati paradicsomba?

Ma megkaptam a választ:

Kedves Berényi Konrád!

Értesítjük, hogy regisztrációs kérelmét a Szerkesztőség elutasította az alábbi indokkal:

Üdvözlettel,

Kormanyszovivo.hu Szerkesztősége

Az sajnos nem derült ki, mi az indok. Ez a része a levélnek hiányos. Sok dolog jutott az eszembe, mikor ezt megkaptam. Ebből a sokból keveset tudok leírni, mert túl sok volt benne a four-letter-words... Végül arra jutottam, hogy ezzel zárom a soraimat:

Ha én nem kellek nektek, ti sem kelletek nekem. 

16 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 25. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.06.23. hétfő 00:16 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

1 komment

Alexa kihívója

Címkék: google látogatottság onlinemarketing ajánló kutatás

2008.06.22. vasárnap 19:31 Konrad

Állandó kérdés az online marketingben, hogy mekkora egy-egy oldal látogatottsága. Vajon hol állunk a konkurenciához képest? A hazai oldalaknak egy része nyilvános méréssel rendelkezik, de sok olyan van, amiről semmi publikus információ nincs.

Ezért is nagyon népszerű az Alexa.com, amelyik felhasználóknál elhelyezett program (konkrétan böngésző toolbar) segítségével mond adatokat egy-egy oldalról. Ezzel lehet összehasonlítani a nem nyilvánosan mért oldalakat is.

A bejegyzés folytatása »

19 komment

Használsz még iWiW-et?

Címkék: iwiw web2 közösség

2008.06.20. péntek 17:49 Konrad

Lassan mintha lecsengne az iWiW láz. Én sokszor hetekig be se lépek, már nem pörögnek az üzenetek, nem jelölnek be új emberek - elmúlt az újdonság-érzés, és mivel gyakorlatilag nincs semmi olyan szolgáltatás benne, ami érdekelne, nem is használom.

A bejegyzés folytatása »

80 komment

Nyári szünet?

Címkék: onlinemarketing

2008.06.19. csütörtök 12:05 Konrad

Az online marketingben nincs igazi nyári szünet. Mire vége van a májusi hajtásnak (hiszen jön a nyár, mindenki még akar valamit ilyenkor), máris jön a szeptemberre tervezés. A cégek nyáron az esetek jelentős részében visszafogják az internetes jelenlétüket, hogy majd az ősszel újult erővel folytassák a kampányokat.

Ettől persze kevesebb is az aktuális feladat, de a tervezésből annál több van. A merészebbek már augusztusban, a 20-i ünnep után nyár végét hirdetnek, de a szeptember 1., illetve szeptember első hete már olyan időszak, amikor indulnia kell a kampányoknak.

Ezeket kell most kitalálni, megtervezni, elfogadtatni, foglalni... Mellé jönnek a nyári kampányok, ha van olyan ügyfél, akinek ez kell, és jön a rengeteg weblapos meló: mindenki őszre szeretne elkészülni, hogy ne maradjon le az év végi vásárlási lázról.

Hát ezért van az, hogy nincs igazán nyári szünet. Igaz, talán kicsit lazábbak ezek a napok, sokan vannak a portáloknál és az ügyfeleknél is szabadságon, de ettől még a feladatoknak el kell készülniük. Még akkor is, ha az esetleg valahol vízparton, mobilnetről készül el.

Szólj hozzá!



süti beállítások módosítása