Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kettészakadó online marketing?

Címkék: onlinemarketing

2008.06.18. szerda 00:40 Konrad

Úgy látom, lassan de biztosan kettészakad az online marketing. Vagy mégsem?

Amióta kis- és középvállalkozásokkal is foglalkozom, megismertem az internetes marketing egy másik fajtáját. Pontosabban nem másik fajta marketing ez, ugyanaz a marketing, amit a "nagy ügynökségek" világában láttam, csak valahogy máshonnan nézve (is) látom.

A bejegyzés folytatása »

7 komment

Trendek 2008-ban

Címkék: web2 onlinemarketing keresőmarketing keresőoptimalizálás üzlet

2008.06.16. hétfő 19:44 Konrad

Egyre többször merül fel beszélgetésekben, hogy vajon mit fog hozni ez az év, miről fog szólni 2008 ősze az interneten. Vannak ötleteim, olvasgatom a híreket, figyelem a trendeket, de lehet, elkerüli egy-két dolog a figyelmemet. Ezért összeszedtem pár dolgot gondolatébresztőnek, hátha más is kedvet kap ehhez.

Sőt, legyen mém: tehát milyen trendeket vár az év végére Doransky, Kelt és Gina?

És íme az én gondolataim:
A bejegyzés folytatása »

1 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 24. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.06.16. hétfő 00:14 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

4 komment

Prémium blogszolgáltatás?

Címkék: blog ajánló

2008.06.13. péntek 09:49 Konrad

Néhány héten belül elindul az első hazai fizetős blog szolgáltatás. Kérdezhetnénk, mi végre, hiszen az ingyens blogok piacán több nagyobb szereplő is van. Mit tudhat többet, jobbat egy fizetős megoldás? Mi az, ami pénzt ér?
A bejegyzés folytatása »

30 komment

Állami fejetlenség

Címkék: polblog

2008.06.12. csütörtök 09:09 Konrad

Nem ragadnék billentyűzetet holmi politikai hír miatt, és valójában nem kellene itt mindenféle kormányzati vagy állami napi döntéseket taglalni, de azért vannak dolgok, amik mellett nehéz elmenni megjegyzés nélkül.

Bár már a NapiLOL-ban is idéztem az alábbit:
A bejegyzés folytatása »

3 komment

Néven nevezve

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.06.11. szerda 18:53 Konrad

Az interneten több jó lehetőség van arra, hogy címlistát építsünk. Írtam már arról, hogy például játékkal hogyan szerezzünk értékes adatokat. Van persze több más lehetőségünk is, mindenkinek a saját szolgáltatástól és vérmérsékletétől függ csak, hogy mit szeret még használni.

De mit kezdjünk az így megszerzett adatokkal? Hogyan lesz belőlük ügyfél? Végső soron: hogyan hoz ez nekünk pénzt?
A bejegyzés folytatása »

4 komment

Játék az élet

Címkék: onlinemarketing

2008.06.10. kedd 21:08 Konrad

Életem első webes nyereménye egy kicsi rúd Pick Téliszalámi volt, valamikor 10 éve. Arra a kérdésre tudtam a választ, hogy miért hívják "téli"-nek a szalámit. Azóta számtalan webes nyereményjátékkal találkoztam, sőt, én magam is szerveztem ilyet ügyfeleknek.

A játékok célja jellemzően egy dolog: az adatbázis építés. Lehet még lojalitás program része is persze, de ez idehaza kevésbé jellemző. Tehát ha játékot látunk (lehet nyerni valamit!), akkor általában kérnek tőlünk. Jellemzően az e-mail címünket, nevünket, egyéb személyes adatunkat. Lehet, még becsomagolják ezt az egészet valamibe, de a végső cél egy olyan adatbázis, amiben mi, feliratkozók, mint fogyasztók szerepelünk. Nem különbözik ez az egész a régi sorsjegy játékoktól, csak itt nem pénzt adunk érte, hanem a személyes adatainkat.
A bejegyzés folytatása »

16 komment

Sikeres akarsz lenni az interneten?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.06.09. hétfő 22:44 Konrad

Több módja is van annak, hogy sikeres vállalkozásod legyen az interneten. Mostanában egyre népszerűbb ez a téma, és különböző blogokon és oldalakon olvashatjuk, milyen egyszerűen lehetünk milliomosak. Mégis, az internetes rendezvények, konferenciák parkolójában nem ez a kép fogad. Vajon akkor hol az igazság? Lehetünk egyáltalán milliomosok az interneten?

Lehetünk. Lássuk, mi kell hozzá!
A bejegyzés folytatása »

87 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 23. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.06.09. hétfő 00:09 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

1 komment

Politika 2.0, Obama 1.0

Címkék: web2 onlinemarketing ajánló polblog

2008.06.06. péntek 22:29 Konrad

Úgy tűnik, megvan az USA első színes bőrű elnökjelöltje. Innen, az óvilágból nehéz felmérni ennek a jelentőségét, de talán gondoljunk bele: alig negyven éve még külön busz vitte egyes déli államokban a fehéreket és a feketéket.

De hogyan lehetséges, hogy a viszonylag fiatal, nagy tőkével nem rendelkező, kevesek által támogatott Obama jelölt lehetett olyan valakivel szemben, aki nemcsak nagyon ismert, hanem még pénze is van (volt a kampány elején...)?
A bejegyzés folytatása »

3 komment

Online reklámköltés, USA, 2008. március

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2008.06.05. csütörtök 19:23 Konrad

Az USA legnagyobb online hirdetői a költések alapján, 2008. január. Az adatok a TNS Media Intelligence-től származnak.
A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Csak piac ne legyen...

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.06.04. szerda 09:08 Konrad

Érdekes ország ez, ahol élünk. Rendszeresen fel-felbukkannak olyan ötletek, amelyek még a rendszerváltás előtt is furcsának hangoztak volna, de így, egy versenyre (is) épülő gazdaságban egészen hajmeresztőek.

Most például itt van például a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése, akik kitalálták, ugyan, ne lehessen már utólag kedvezményt adni a könyvek árából. Azaz kötött legyen a könyvek ára, mindentől függetlenül: mindegy, mikor adták ki, van-e kereslet, hol terjesztik, az ár ne változhasson. Nem új ötlet ez tőlük, kaptak már emiatt fejmosást is korábban.
A bejegyzés folytatása »

6 komment

Goldenblog 2008

Címkék: blog ajánló blogring

2008.06.03. kedd 21:59 Konrad

Hiába bújsz, hiába futsz,
félelemmel nem sokra jutsz
nem menekülsz, legfeljebb tűrsz
egy szavunk téged padlóra küld

Csak azért teszem, hogy el ne felejtsd
kell, hogy értsd a lényeget
ellenünk te semmit nem, nem tehetsz

Nem félek én, ha van még remény,
hogy elvégezzem a küldetésem
felállok én, bár erőm kevés,
de nem csaphatom be önmagam

Csak azért teszem, hogy el ne felejtsd
kell, hogy értsd a lényeget
nem mindig a vesztes a gyengébb

Minden, minden ütést állnom kell, minden, minden ütést állnom kell állnom kell!

Beatrice : Hiába bújsz

5 komment

Microtargeting

Címkék: ajánló polblog

2008.06.02. hétfő 21:57 Konrad

Ahogy nézem, Indexes szokás, hogy az érdekes cikkeket eldugják hétvégén. Most is volt egy olyan olvasnivaló, ami persze kellően száraz a marketinget nem kedvelőknek, de akit kicsit is érdekel ez a téma, annak nem szabad kihagynia. (Már csak azt nem értem, hogy miért pont az Index foglalkozik ilyen újdonságokkal, és miért nem a Kreatív, a BTL, a Marketing&Média vagy az Mfor.hu. Vagy csak én nem vettem észre?)

Tehát a lényeg: az amerikai elnökválasztás (egészen pontosan a demokrata előválasztás, azaz az elnök jelölt jelöltek kampánya) kapcsán merült fel az a technika, amely úgy gondolom az elkövetkező évek egyik meghatározó boszorkányfőzete lesz a (z amerikai politikai) marketingnek. Ez pedig a microtargeting:
A bejegyzés folytatása »

6 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 22. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.06.02. hétfő 00:08 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

2 komment

...ez a kicsi mind megette

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2008.05.30. péntek 16:14 Konrad

A keresőoptimalizálás (SEO) mára az online marketing varázsszava lett. Szeretni vagy gyűlölni lehet, de kikerülni nem. Annyira a Google-re vagyunk utalva (napi 2 millió keresés átlagosan idehaza!), hogy az már lassan kórossá válik. Így aztán a SEO szakemberek értéke egyre nő. A jó SEO szakiké.

Mert lássuk be, a piac tele van kutyaütőkkel. Olyanokkal, akik 'ócsóé' megoldják a dolgot, és mi csak ne is kérdezzünk, majd ők ügyesek lesznek. Biztos találkozott már sok olvasóm IT cégek láblécében oda nem illő linkekkel, vagy érthetetlen tartalmú blogokkal. Ezek mind a SEO szürke (avagy fekete) oldalán tevékenykedő Sith lovagok lenyomata, amikor 'ügyesbe' megoldják a linképítést. Hát lelkük rajta, csak aztán majd nehéz lesz büntetésből kirángatni a megrendelő oldalát.
A bejegyzés folytatása »

13 komment

Friss lehellet

Címkék: blog onlinemarketing kampány kreatív ajánló blogmarketing

2008.05.29. csütörtök 22:29 Konrad

Állandó vesszőparipája az online reklámiparnak, hogy milyen új hirdetési formákat lehetne használni, amik (még) nem égte be, amikkel aktivizálni lehet az embereket. Sok az erőlködés, sok a próbálkozás, de kevés az olyan korszakos megoldás, amikor rá lehet mutatni: na ez az első, ez igen, ez valami.

Én éppen most szaladtam bele egy ilyenbe. Igaz, korszakosnak csak a hazai piacon lehet nevezni, de a megvalósítás és maga az ötlet is igazi friss lehellett a fülledt hazai piacon.
A bejegyzés folytatása »

15 komment

Mérésügyi előadók

Címkék: statisztika látogatottság kutatás

2008.05.29. csütörtök 08:43 Konrad

Volt tegnap a Média Hungárián egy beszélgetés a nézettségmérésről. Pontosabban több is volt, volt egy rádiós mérésről és egy a netes vírus és egyéb wom-os dolog méréséről.

Ez utóbbit hallottam (ami kellően lapos és érdektelen lett a végére), ez előbbiről csak beszámoltak a többiek. A rádiós izgalmasabb volt, vitákkal és mérési módszerekkel tarkított "kinek van igaza" párbajt hallgathatott az ott lévő közönség.

A bejegyzés folytatása »

2 komment

Temetni jöttem, nem dícsérni

Címkék: weboldal

2008.05.27. kedd 21:03 Konrad

Tegnap és ma Média Hungária Konferencia van Tihanyban, és ez az első alkalom, hogy engem is meghívtak előadni - ma leszek porondon fél egy körül. A konferencia kapcsán gondolkodtam el azon, vajon miért alakult úgy a hazai internet helyzete, hogy a hagyományos média-márkák nem igazán élnek meg itt. Azaz nem a netes Népszabadságot, HVG-t, Blikk-et olvassuk, és nem a két kertévé weboldalai a leglátogatottabb oldalak.

Sokan foglalkoztak már ezzel a témával, én most egy újabb adalékot tennék hozzá, márcsak a Média Hungária kedvéért is.
A bejegyzés folytatása »

10 komment

Dobok hangja a távolból

Címkék: web2 onlinemarketing közösség ajánló

2008.05.26. hétfő 19:22 Konrad

Dobok, dobok, dobok. Amikor a bennszülötteket előbb hallod, és tudod, hogy vannak, de nem tudod, szeretni fognak és beszélgetnek vagy szeretni fognak és megesznek. Hiába, a bennszülöttek már csak ilyenek. Sokat hallunk róluk, de jórészt csak olvasmányélményből - találkozni csak nagyon kevesen találkoztak bennszülöttekkel - már akkor persze, ha a bennszülött fogalommal az afrikai vagy dél-amerikai (esetleg dél-ázsiai) ottlakókat illetjük.

De vannak más bennszülöttek is, mégpedig itt, körülöttünk. Ezekről a más bennszülöttekről lehet olvasgatni már egy ideje, és most az Index is egy hosszabb interjúban foglalkozik a témával: ők a digitális bennszülöttek. A cikket úgy gondolom mindenkinek érdemes elolvasni, nagyon tanulságos, és lefest egy más világot
A bejegyzés folytatása »

12 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 21. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.05.26. hétfő 00:14 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Munka van...

Címkék: blog ajánló

2008.05.23. péntek 15:16 Konrad

Számomra meglepő módon folyamatosan pörög az mmm blogom, azaz a Munka: Média & Marketing blog. Egyetlen egy céllal indítottam: az állást kínálók és az állást keresők egymásra tudjanak találni.

Az utóbbi napokban is folyamatosan kerültek fel újabb lehetőségek, így kínálatban úgy gondolom nincs hiány. Egyébként az állást keresők számára is nyitott a blog, így ha valaki esetleg ezt az eszközt is használná, hajrá!

Lehet jönni, munka keres-kínál továbbra is ingyen és bérmentve! »»

4 komment

Amikor valami nem sikerül...

Címkék: onlinemarketing kampány

2008.05.22. csütörtök 23:29 Konrad

Fut egy kampányunk, amiben egy új webes terméket reklámozunk. Igazából nem is érdekes maga a termék, a lényeg, hogy egy ingyenes szolgáltatás használatára buzdítjuk a látogatókat (ez egy speciális kereső), és abban bízunk, hogy ennek a használói majd megrendelővé válnak.

Az első két hét után már látszik, hogy valami nem tökéletes a koncepcióval. Jönnek a látogatók az oldalra, a lepattanási arány 50% körüli, azaz egyáltalán nem magas, az eltöltött idő átlagosan 4 percnél több, és valóban használják is a keresőt. De nincs konverzió, nem jönnek az érdeklődők, nem történnek üzletkötések.
A bejegyzés folytatása »

16 komment

Megújul a TV2.hu. Majd, valamikor.

Címkék: weboldal

2008.05.21. szerda 19:09 Konrad

Nem tudom, milyen lesz a TV2 új portálja. Azt nem tartom valószínűnek, hogy ők is a BBC-től lopjanak (mint tette azt a konkurens), de azt sem tartom valószínűnek, hogy a jelenlegi portált kellene alapnak venni - jobban járnak, ha kidobják, és előlről kezdik az egészet.
A bejegyzés folytatása »

28 komment

Generális

Címkék: ajánló weboldal

2008.05.20. kedd 22:28 Konrad

A "piaci nagyok" általában a reflektorfényben csinálnak mindent. Ha a Sanoma, Telekom-Origó, Index (Nobilis) vagy egy-két másik befektetői csoport csinál valamit, azonnal cikkek tucatjai jelennek meg, elemzik pro és kontra a lépéseket, és még a blogok egy része is megemlékszik róla.

Eközben van néhány olyan cég, amelyik csendben, lassan de biztosan építgeti saját birodalmát. Nem igazán a fényben, de ez őket nem zavarja. Ezek közül a kedvencem a Generál Média Kft.
A bejegyzés folytatása »

14 komment



süti beállítások módosítása