Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A Könyv

Címkék: onlinemarketing ajánló üzlet

2011.03.16. szerda 22:32 Konrad

Tavaly kértek fel, hogy egy készülő online marketing könyvbe írjak egy fejezetet. Aztán úgy alakult, kettő lett belőle. És bár én se hittem volna, de végül megírtam a fejezeteimet - és aztán jött a várakozás. Hiszen a kézirat leadása valamikor októberben volt, a könyv pedig most jelent meg.

A címe: Online üzlet és marketing

Azt gondolom - és gondoltam már akkor, amikor felkértek -, hogy ez egy hiánypótló mű lesz. Mert bár az online marketingről mindent meg lehet találni az interneten, de az interneten azt össze kell vadászni... Ráadásul tanulni, aláhúzogatni nehezebb a monitoron. Vagyis a könyv kell, még akkor is, ha anakronisztikus pont az állandóan változó online-t papírba zárni.

Tehát most van egy új szakkönyvünk, szerzőtársaimmal büszkék lehetünk rá. És bízom abban, hogy másoknak is tetszeni fog, sokan fognak belőle tanulni.

Köszönet a szerkesztőknek, Bányai Editnek és Novák Péternek, és köszönet a szerzőtársaknak. Akit közelebbről is érdekel, az az Akadémiai Kiadó oldalán találhat plusz infókat »»»

A szerzőtársak, fejezetsorrendben: Rab Árpád, Szűcs Krisztián, Fehér Katalin, Andrási Tamás, Imre Zsombor, Pintér Róbert, Dobó Mátyás, Tóth Krisztián, Szabolcs András, Detrekői Zsuzsa.

3 komment

Minden, ami számít

Címkék: ajánló web2 symposium

2011.03.15. kedd 10:04 Konrad

Az éves konferencia-repertoár mindig tartalmaz kötelező darabokat: olyan eseményeket, amin ott kell lenni. Ezek egyike a Barcamp Budapest, lánykori nevén a Web 2.0 Symposium. (Ez a konferencia egyébként számomra azért kedves, mert 2006-ban ez volt az első ilyen jellegű esemény, amin előadhattam. Jó lámpalázasan...)

Már a tavalyi rendezvény is olyan volt, mint egy profi kaleidoszkóp: azzal, hogy lehetőség van előadást tartani mindenkinek, aki komolyan gondolja, szinte nincs olyan területe a mai online világnak, ami kimarad.

Így most se fog semmi kimaradni. Nem is emelek ki csak három dolgot, érdemes elmenni a weblapra és végigbogarászni a programot.

Tehát Barcamp Budapest, 2011. március 30. Boscolo Hotel New York Palace

Amit pedig kiemelnék:

  • Fontos része a Barcmap-nak a Budapest Bank Startupverseny. Neves zsűri előtt van lehetősége mindenkinek bemutatkozni, aki jelentkezik. Fontos! A nevezési határidő e hét vasárnap, vagyis március 20.!
  • Két külföldi előadást. Szerintem igen fontos, hogy minél több külföldi arcot lássunk, halljunk, szembesüljünk azzal, mennyivel másabb a világ a határokon túl. Az egyik nyitó előadást a Google egyik Zurichi vezetője tartja: Behshad Behzadi Tech Lead/Manager, Search Quality (Ranking) team, Google Inc., Zurich, Svájc. Kihagyhatatlan! A másik, amit nem szabad kihagyni, Olivier Desmoulin - (Super Marmite, Párizs). Ő nyerte a párizsi LeWeb startupversenyét...
  • Végül: lesz egy komoly SEO szekció. Ott ráadásul én is moderálok egy beszélgetést, a SEO árazás témakörében.

Update: akit Facebook-on jobban szereti, az itt kaphat infókat.

Tehát érdemes jönni, jelentkezni, és nem utolsó sorban, startup cégek-ötletek: versenyezni!

Update2: "március 29-én before party a Szimplában. Vendégek: a jövőbeli hat startupverseny döntős, zsűritagok (aki megjelenik), a zürichi és párizsi keynote vendégeink. Gyertek!"

1 komment

Internet Európában

Címkék: onlinemarketing kutatás etarget

2011.03.14. hétfő 13:14 Konrad

Hogyan használják az internetet Európában? Az ETARGET infógrafikája. (Kattintásra nagyobb lesz.)

Szólj hozzá!

Gyere, tanulj!

Címkék: web2 onlinemarketing oktatás

2011.03.10. csütörtök 23:34 Konrad

Szeretek oktatni. Azt gondolom, a hazai online piac helyzete, az ott dolgozók, az abban résztvevők fejlődése elsősorban tudásközpontú. Ahogy növekszik a piac, ahogy egyre nagyobb az igény az online kommunikációhoz értő emberekre, úgy válik fokozatosan fontossá az oktatás.

Éppen ezért nagy örömmel vállalok minden olyan lehetőséget, ahol akár egy órában, akár egy napban, akár többen oktathatok. Ez tehát a háttér.

És akkor most hirdetek:

Jövőhét pénteken, március 18-án tartok egy egy napos képzést, címe:

Az internetes közösségi média

És miről fog szólni? Arról, hogy marketingesként mit, hogyan és elsősorban miért érdemes csinálni a közösségi médiában.

Akit érdekel, még jöhet, jelentkezhet! Bővebb információ, ár, egyebek a szervező cég, a Sämling oldalán »»»

Szólj hozzá!

A hazai web2 pillanatkép

Címkék: web2 kutatás

2011.03.10. csütörtök 15:02 Konrad

Mindenkinek, aki tudja, mit jelent a web2 kifejezés, íme egy zseniális infógrafika a Kutatócentrumtól, a hazai közösségi oldalak használatáról. Nem is magyarázom (megtették ők), a kép mindent elmond!

Kattintásra megnő!

Szólj hozzá!

Celebreklám 2.0

Címkék: onlinemarketing közösség

2011.03.09. szerda 01:18 Konrad

Közismert dolog, hogy ismert személlyel érdemes reklámozni, hiszen ha jól csináljuk, könnyebben tudunk eladni bármit. A hatás viszonylag egyszerű: az ismert személyben megbízunk, amit mond, az úgy jó, ezért ha ő azt mondja, hogy fékezett habzású gyorshitelt kell felvenni, akkor az így van, nincs vita.

Na persze ehhez meg kell lenni a "kémiának": olyan ismert ember kell, amelyikhez a célcsoportunk kötődik, amelyiket valóban elfogad. Ez innentől kutatások és megfelelő célzás kérdése: megtalálni a megfelelő embert és a szájába adni a megfelelő üzenetet.

És akkor most nézzük és csodálkozzunk, mi mindenre képes a modern technika!

Itt van ez a szeles fiú, bizonyos Charlie Sheen, aki elkezdett úgy viselkedni és elkezdett olyanokat mondani, ami minimum megosztotta az őt ismerőket: vajon szabad folyamatosan kurvázni, egy kisebb afrikai ország éves GDP-jét kábítószerre és piára költeni? És ha már ezt tesszük, akkor ezt hirdessük is, és ne sunnyogjunk, ne mea culpázzunk?

Ki-ki vérmérséklete szerint ítél. De egy biztos: Charlie Sheen érdekes lett. Sokkal érdekesebb, mint korábban, a felejthető filmjeiben (apja "elnöki" elismertségének a közelébe sem járt soha). És aki érdekes, arra figyelünk.

Így aztán egy nap alatt lett neki 1 millió követője a Twitteren (és mára 2 millió fölött jár). És persze ez a sok ember nem maradhat parlagon! Amúgy is kirúgták Károlyunkat, így kell egy kis pénz kokóra, kurvára, mittudomén, így most megfordult a dolog: nem a celebbel reklámoznak, hanem a celeb reklámoz.

És a dolog működik. A stáb postolt, és az első szponzor, az Internships.com hirdetése hozott rövid idő alatt 100 ezer kattintást.

Valahol ez azért nagyon érdekes változás. Ahogy megváltozott a világ a televízió elterjedésével, és míg a XX. század elején a szórakoztatóipar ment a háborúba (előadásokat tartani a fronton a katonáknak), addig a XX. század végére a háború lett a szórakoztatás (lásd CNN és Öböl-háború), úgy az internet, és azon belül a közösségi média megváltoztatta az ismert emberek szerepét. Most már nem velük reklámozunk, hanem ők reklámoznak.

Illetve még nem változtatta meg. Most változtatja meg. A szemünk előtt. Hát nem csodálatos?

6 komment

Suu-suu bolondság!

Címkék: startup 2011

2011.03.08. kedd 21:18 Konrad

Ma többen is megkérdezték, miért jó az nekem, hogy szervezem a StartUp Underground konferenciát. Erre én elmondtam, hogy hát ugye nem egyedül szervezem, és annyira sok munka nincs is vele (de van), meg különben is, fontosnak érzem.

De tényleg, miért is szervezem én ezt? Pontosabban: miért vagyok benne a szervezésében?

Talán azért a bő 300 emberért, akik ma ott voltak a Corvin Moziban, a IV. StartUp Underground kiállításon. Meg azért a 30 pályázóért, 8 prezentálóért, azokért a győztesekért, akik ma ott voltak. És persze magamért is: nagyon jó és inspiráló látni, első kézből tapasztalni, fejlődik a piac, igenis vannak jó és működő hazai ötletek. És mindig van egy-két-három olyan ötlet, ami nagyon bejön. És egészen más úgy ismerni valakit, hogy ott volt az ember az elején, látta kicsinek, mint amikor megismersz egy céget már úgy, mint nagy és megközelíthetetlen. Talán ez is benne van.

Fárasztó egy ilyen nap, mindig is fárasztó, még akkor is, ha a többen csináltuk a mai napot. De jó érzés a végén visszanézni és látni, mit sikerült átadni - és persze azon is el kell mélázni, mit nem. Meg mit szúrtunk el. Olyan is van, mindig van.

És végül ne feledkezzek el a lényegről: köszönöm a látogatóknak, hogy ott voltak, a szponzoroknak, hogy lehetővé tették a napot és adtak díjakat, szolgáltatásokat és pénzt, a befektetőknek, hogy eljöttek és komolyan emelték a prezentációk értékét, a prezentálóknak, hogy ki mertek állni, a pályázóknak, hogy megpróbálták, a szervezőtársaknak, hogy együtt megcsináltuk, és neked is kedves olvasóm, ha mindezt végigolvastad! És boldog nőnapot minden nőnek, éljenek sokáig!

De a lényeg végül ez: megcsináltuk. Jó volt, szép volt, jövőre folytatjuk!

4 komment

Nagyok harca

Címkék: google onlinemarketing facebook

2011.03.07. hétfő 13:34 Konrad

Igazán vicces, amikor az igen nagy cégek egymásnak feszülnek. És bár hónapok óta láthatjuk, hogy a Facebook és a Google kerülgetik egymást, mindig érdekes látni ennek a lassú harcnak az ütésváltásait.

A Facebook például nem olyan rég vezette be a blogok kommentezésére szánt szolgáltatásának megújított változatát. A megoldás több szempontból is sikeres lehet: nem kell a sok blogra külön regisztrálni, jobbára saját nevén futhatnak a kommentek, a vélemények akár azonnal megoszthatók a Facebook falunkon. Persze vannak hátrányai is: a saját névvel nem szívesen kommentelnek annyira (oké, erre lehet kamu account-ot gyártani), a kommentek így kikerülnek a kezünkből, nem fogunk tudni a kommentezőkből adatbázist építeni (saját blogoknál).

És volna itt még egy hátrány, íme:

A Facebook comment pluginnal íródott kommenteket a Google nem tudja indexelni, szóval ha lehet, kerüljük webmesterként.

Ezt ma írta Nebehaj Viktor twitteren.  Érdemes ezen kicsit elgondolkodni. Nem egy olyan post kószál az interneten, ahol a kommentek többet érnek, mint maga az írás. Ott van például a nagy klasszikus hazai példa, a Kispad borotválkozással kapcsolatos írása: 2181 kommentnél jár! (Úgy, hogy sosem volt Index vagy Origó címlapon...)

Vagyis ha a Google nem indexeli, akkor ezzel látogatókat veszítünk. Persze a Facebook-on elvileg nyerünk vissza, de a Facebook-ról tudjuk, hogy egy-egy fal bejegyzés alig néhány óráig ér, míg a Google index sokkal tartósabb.

Vagyis tényleg érdekes adalék ez minden webmesternek, bloggazdának: kell nekünk a kommentekre érkező látogató, vagy a helyett Facebook-ozunk? Vagy máshogy megfogalmazva: azonnali plusz látogatókra vágyunk a kommentekből, vagy hosszabb távon van erre igényünk?

5 komment

Mások vagyunk

Címkék: onlinemarketing

2011.03.04. péntek 23:53 Konrad

Ma még igazi vadnyugat van itt nálunk. A felhasználók nagy részének fogalma sincs arról, hogy ki és hogyan tud élni és visszaélni a személyes adataival. Boldog-boldogtalannak megadjuk az e-mail címünket, like-olunk mindenféle vicces és hasznos cikket, szolgáltatást - bármit.

Ugyanakkor tőlünk nyugatabbra mintha kicsit átgondoltabb népek lennének. Így aztán egy szerencsejáték vagy egy pénzügyi szolgáltató nem is nagyon tud aktívkodni a közösségi oldalakon: a felhasználók úgy gondolják, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ő fogad valamire vagy éppen melyik bank ügyfele.

És ez egy nagyon fontos dologra ráirányítja a figyelmet: az internet használatnak nemcsak technológiai és elérési korlátai vannak, ha marketinges aktivitást tervezünk. A viselkedésbele, kulturális és egyéb speciális (pl. egyedi szokások) korlátok is olyan erős befolyásoló erővel bírnak, hogy kudarcba fulladhat az aktuális kampányunk.

A dolog attól igazán érdekes, hogy ezek a tényezők ráadásul ország specifikusak. Míg egy megoldás jól működik nálunk, egyáltalán nem biztos, hogy akár egy szomszédos országban működik. Gondoljunk csak arra, mennyire más lehet a piac:

Figyelemreméltó trendek rajzolódnak ki szomszédainknál, Csehországban „tapsvihart” indított egymás ellen a legnagyobb internetes kereső, a Seznam.cz, és a Google, Szlovákiában pedig helyreállt az online hirdetési piac növekedése, 7,7%-ot vert rá 2009-re 2010.

 

 

29 komment

StartUp Underground konferencia

Címkék: startup 2011

2011.03.03. csütörtök 22:37 Konrad

Idén is lesz startup konferencia, idén is nyakig vagyok a szervezésben - a finisben járunk, hiszen kedden, március 8-án lesz a IV. StartUp Underground.

Készítettünk is egy sajtóközleményt, íme. Bárki szabadon másolhatja!

Sajtóközlemény

IV. StartUp Underground konferencia

Az induló vállalkozások, az új ötletek megvalósítása talán a legfontosabb hajtóereje a modern gazdaságnak. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy a valóban életképes elképzelések meg is valósuljanak. Az idén negyedik alkalommal megrendezésre kerülő StartUp Underground konferencia azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a technológiai ipar, az internetes induló vállalkozások lehetőségeit bővítse, azok elindítását segítse.

A konferencia súlypontja ugyanis a valóban friss, új ötletek bemutatkozása: lehetőséget biztosítanak arra a szervezők, hogy nyolc vállalkozás-ötlet 5-5 percben bemutatkozzon a nagyközönség és a meghívott pénzügyi befektetők előtt. A bemutatkozó ötleteket ezt követően egy szakmai zsűri elbírálja - egy olyan zsűri, amelynek a tagjai több milliárd forint befektetési lehetőség fölött tudnak dönteni.

A március 8-án, kedden megrendezésre kerülő esemény egyben jó lehetőség arra is, hogy az érdeklődők, befektetők és vállalkozók találkozzanak. A konferencia ugyanis az előzetesen beregisztráltak számára ingyenes, így biztosítva azt, hogy azok is kapjanak hasznos információkat, akik még nem rendelkeznek semmilyen tőkével. Ennek megfelelően a konferencia második fele - a startup versenyt követően - az induló vállalkozások lehetőségeinek a bemutatása, hasznos és praktikus információk, hogy mit és hogyan érdemes csinálni, ha céget szeretnénk építeni.

A témák között idén kiemelt szerepet kap a Jeremie befektetések indulása és eddigi tapasztalatai, a Szilícium völgyi üzletei és befektetői környezete, illetve annak hazai megvalósíthatósága. A nemzetközi előadók között az ismert hazai gyökerű startup cég, a Prezi.com angol marketing igazgatója a nemzetközi piacra lépéséről beszél, illetve egy német inkubátor cég, a Hackfwd Gmbh. vezetője az európai startup-ok helyi sajátosságait és lehetőségeit taglalja. A meghívott szereplők között az ismert, hazai befektetők mellett számos szakmai szervezet és kisvállalkozás segítő társaság szerepel. Többek között a Magyar Spin-off Szövetség, az Innostart vagy például az European Entrepreneurship Foundation, és a Valley Connect inkubátor cég. A magyar projektek közül bemutatásra kerül a Google és a Budapest Bank vezetésével indított kisvállalkozás segítú "Neten a cégem" program, és a kormány által kiemelt stratégiai beruházásként kezelt Talentis program, amely célja, hogy hazánkban is létrejöhessen a magyar "Szilícium völgy". A támogatók között kiemelt médiapartnerként a Portfolio, illetve médiatámogatóként az Origo szerepel.

Budapesten, a Corvin Moziban megrendezésre kerülő IV. StartUp Underground konferenciára a korábbi éveket meghaladó az érdeklődés: a startup-ok versenyére húszat meghaladó pályázat érkezett, az előzetes regisztrálók száma pedig egy héttel a rendezvény előtt átlépte a 300 főt. A konferencia weboldalán elérhető a részletes program és az előzetes regisztrálási lehetőség is. A weboldal címe: http://suu.hu
 

Szólj hozzá!

A webkettő vajon mi?

Címkék: web2 onlinemarketing

2011.03.02. szerda 20:45 Konrad

Ez a webkettőzés úgy tűnik nagyon eltűnt a közbeszédből. Az általános online marketing illetve a közösségi médiás előadásaim egyik része, hogy elmagyarázom, mi az a Web 2.0. Azzal a céllal, hogy tisztába tegyem, mit takar ez a fogalom.

Épp csak az a baj, hogy mostanában nincs mit tisztába tenni. Ma másodjára voltam olyan hallgatóság előtt, akik nem tudták, mi az a webkettő. Nem is hallottak róla.

Ugyanis amikor ideérek az előadásban, megkérdezem, ki az, aki hallotta ezt a fogalmat. Korábban már volt egy esetem, amikor fiataloknak adtam elő (23 alattiak), és nem hallották a webkettő kifejezést (16-ból talán kettő tudta). Ma idősebbeknek (zömmel 40+) adtam elő, és itt 14-ből 14 nem is hallotta a fogalmat.

Meglepő? Nekem nagyon az. Buták lennének? Egyáltalán nem. Én vagyok a szakbarbár, nekem triviális ez a fogalom. Úgy tűnik, a nagy internet penetráció hozza magával azt is, hogy nagyon sokan egészen mást látnak az internetben, és az ilyen számunkra alap fogalmakat még csak meg sem hallják.

Baj lenne ez? Egyáltalán nem. Sőt, azt gondolom, itt az ideje átdolgozni a kezdőknek szóló előadásaimat. Mára az internet nem egyesek szórakozása, hanem sokunk mindennapi eszköze. És mára nem megtanuljuk használni, hanem egyszerűen csak használjuk, mint a DVD-t vagy a TV-t. Mert ott van és mert hasznos.

Mainstrem lett ez az egész miskulancia. 

5 komment

Marketing divatok

Címkék: onlinemarketing

2011.03.01. kedd 22:27 Konrad

Az utóbbi időben kénytelenül megfigyeltem, hogy a kisebb cégek esetében sokszor nem a racionális döntések azok, amik a marketingjüket meghatározzák. Egész egyszerűen a divat befolyásolja azt, hogy mire költsön egy-egy cég.

Persze ez sok esetben még talán jobb, mint amikor a Szuperinfós értékesítő csajszi nagy melle az a meggyőző erő, ami miatt hetente kiad egy kkv egy kisebb összeget, és nem is figyeli, mit hoz be megjelenés - egész addig, míg a "meggyőző erő" el nem megy a konkurenciához...

De persze ez a divat is hoz érdekes dolgokat. Igaz, itt a divat sok esetben azt jelenti, hogy fölkapott tanácsadók által szajkózott dolgokat akarnak mindenáron megvalósítani - így vásárol e-mail küldő rendszert pl. olyan cég, amelynek a célcsoportja nem is e-mailezik. De ha nagyobb objektívvel nézzük a piacot, akkor a divat neve: aktuális trendek.

Amire gondolok az a következő: sokan csak azért kezdenek aktívkodni a Facebook-on, mert az most trend. Van olyan ismerősöm, aki azért erőlteti mindenáron a Google AdWords-öt, mert nem hiszi el, hogy neki nem működhet. Megint más mindenáron mobilos alkalmazást fejleszt, holott azt se tudja, van-e olyan vevője, amelyik használ okostelefont.

Ezek a trendek, ezek a divatok persze idővel letisztulnak, helyükre kerülnek. És idővel tényleg azok és akkor fogják használni, akiknek tényleg kell.

Cserébe mindig lesznek új fantasztikus ötletek és új trendek.

És a divatnak mindig lesz ára. 

Szólj hozzá!

ETARGET Q&A: szövegelés

Címkék: etarget etarget tippek támogatott bejegyzés etarget qa

2011.02.28. hétfő 22:10 Konrad

Folytatva az ETARGET kérdések sorozatot, ez a bejegyzés a szövegírással kapcsolatos.

Kérdés: Jól működő hirdetési szövegeim vannak a Google AdWords-ben. Most tervezem, hogy az ETARGET-et is használom. Kell új szövegeket írnom, vagy elég, ha átveszem a Google-nél használtakat?

Válasz: A választ két részre kell bontsuk. Az első rész a fizikai lehetőség: igen, fizikailag megoldható a szövegek átvétele. A Google néhány karakterrel kevesebb megjelenést enged, így azok az ETARGET hirdetési rendszerében változtatás nélkül átmásolhatók.

A válasz második része már tartalmi jellegű. Ha az AdWords hirdetés csak a keresőmegjelenések esetén futott, és ott ért el jó eredményt, akkor nem biztos, hogy az átemelés a jó megoldás. Az ETARGET ugyanis elsősorban tartalmi megjelenést biztosít. Így tartalmi okok miatt érdemes lehet új szövegeket írni: más működik keresőben és más tartalmi hálózaton. Ugyanakkor ha az AdWords hirdetés a tartalmi hálózatban működött jól, akkor bátran átemelhetjük.

Mégis, a másolás mellett érdemes azért újra átnézni a hirdetést. Az ETARGET ugyanis soronként 5 karakterrel lehet hosszabb, így összességében 15 karakterrel hosszabb hirdetési szöveget használhatunk. Tapasztalataink szerint ez sokat számíthat: egy plusz gondolat, esetleg egy szebben megfogalmazott szöveg írható, így a hatékonyságot ezzel is lehet növelni.

A továbbiakban is várjuk a kérdéseket kommentben, vagy a blog@onlinemarketing.hu címen!

Szólj hozzá!

Smartmobil - számítógéppel a zsebben

Címkék: ajánló mobil marketing előadás

2011.02.27. vasárnap 22:56 Konrad

Kétségtelen tény, hogy 2010 végre tényleg az okostelefonok éve lett. Oly annyira, hogy végre nemcsak néhány geek szórakozása volt, hanem nagyon széles tömegekhez eljutottak ilyen eszközök.

Az Apple iPhone-ja által kialakított piacot teljesen váratlanul egy külső szereplő, a Google alakította tovább Android operációs rendszerével, és bár kicsit későn ébredve, de végre a Microsoft is felismerte, mitől lehet jó egy mobil operációs rendszer, és kihozta a Windows 7-et. Aztán a napokban bevásárolta azt a Nokiákba, így egész biztosan fontos tényezővé fog válni ez is. És ez még csak a három nagy...

Szóval, sokat változott a világ még az elmúlt egy évben is, így igen érdekes lesz a tavalyi iPhone vs. Android konferencia folytatása, a Smartmobil 2011.

Az április 6-án, a Vörösmarty téri Üvegpalotában megrendezésre kerülő eseményen megpróbáljuk körbejárni azokat a hatásokat, amit az okostelefonok, táblagépek és kütyük a média, fejlesztési, kereskedelmi, szolgáltatói, befektetői és platform fejlesztői területre hoznak, illetve a szervezők meghívtak több befektetőt, akik mobilos projektekbe és cégekbe szeretnének invesztálni a következő időszakban.

Lesznek külföldi előadók, a Sanoma Digital-tól Lassi Kurkijarvi (Hollandia) és a MEC Global mobilos vezetője - Tara R. Marsh (Director for Mobile of Global Solutions MEC). Ráadásként lesz Év Alkalmazása verseny, a nyertes szakmai bemutatkozási lehetőséggel egybekötött Amszterdami hétvégét nyer, két személy részére és a mobil fejlesztői szakma prominens holland képviselőivel találkozhat, ahol bemutathatja cégét, fejlesztéseit, illetve megismerheti a több mint 1 millió eszközt használó holland iPhone piac sajátosságait.
 

Azt írtam, megpróbáljuk körbejárni - én is ott leszek. Azt a megtisztelő feladatot kaptam, hogy a délelőtti hosszabb program házigazdája legyek - vagyis nekem kell megteremteni a hangulatot és felkonferálni a beszélőket. Izgalmas lesz.

Gyertek minél többen, a téma forró és érdekes, ráadásként március 1-ig még Early Bird kedvezménnyel lehet nagyon olcsón jegyhez jutni!

Szólj hozzá!

A Google-csapda

Címkék: onlinemarketing kampány

2011.02.24. csütörtök 22:16 Konrad

Egy webáruház általános és széles kínálattal jelent meg a piacon. Ez önmagában nem jelent semmi extrát, vannak ilyenek. Ráadásul ebben a webáruházban sok, viszonylag olcsó (1000,- Ft alatti) termék kapható. Olyan termékek, amikből jellemzően egy darab is elég. Ugyanakkor bizonyos magasabb összegű rendelésig mindenképpen kell fizetni szállítási díjat, ami 1000,- Ft fölötti díj.

Az üzleti elképzelés az, hogy bevásárolni menjenek az emberek a webáruházra: ha sok különböző dolgot vesznek, akkor a kiszállítási díj már egyáltalán nem sok. Logikus.

És akkor lássuk, mi történik: a webáruház termékeinek jelentős része nagyon jó helyen jön a Google keresőben. Ezek jobbára olyan termékek, amik kevés webáruházban érhetőek el, mert pl. alacsony árúak. Ez nem is baj, de.

Azt látjuk, hogy megtalálják a termékeket, bejönnek a webáruházba, és el is mennek. Nem vásárolnak. Miért nem? Mert kiszállítással már iszonyú drága a termék (hiába olcsóbb egyébként, mint bárhol). Ugyanis bejönnek, és nem kezdenek el bevásárolni, hiszen őket csak egy termék érdekelte.

A Google kereső nagyon jó vevőket hoz egy-egy termékre. De amint több, egymástól különböző terméket akarunk eladni, már nem szükségszerű, hogy ez lesz a jó eszköz.

Egy ilyen áruházat ugyanis általános kínálattal, elsősorban brand erősítéssel lehet felfuttatni. Ahhoz pedig a Google AdWords Display Network, ETARGET, bannerek, PR cikkek, szponzorációk - és a közösségi média jelenlét való. Ilyenkor látszik, miért nem jó mindenre a Google keresőmegjelenés.

Érdemes erre figyelni.

13 komment

Ismeretlen ismerős

Címkék: onlinemarketing közösség facebook

2011.02.22. kedd 23:50 Konrad

Csöndesen szemléltem az elmúlt hónapokban azt a hype-ot, ami a Facebook körül történt. Sőt, sok esetben tevékeny részese is voltam annak, hogy cégek létrehozták saját jelenlétüket, Like-olókat gyűjtöttek, és elkezdtek kommunikálni.

Végig az volt az érzésem, hogy túl egyszerűen megy minden. Mint a mesében: ingyenes az eszköz, a felhasználókat fillérekért elérjük, majd ha már követ valaki, akkor folyamatosan bombázhatjuk üzenetekkel. De milyen üzenetekkel?

Személyesítsd meg a márkát! Légy interaktív! (Hogy ne mondjam, proaktív.) Gondolkozz a felhasználók fejével! Legyél érdekes! - soroljam? Ilyen és ehhez hasonló bullshiteket jó tanácsokat adtunk és kaptunk, ha arról volt szó, mit kezdjünk a rengeteg követővel, Like-olóval.

Azon nem igazán gondolkozott el senki, mikor lesz ebből az egészből elege a felhasználóknak. Mert az egy dolog, hogy Coca-Colát minden nap iszunk. De vajon akarunk-e minden nap valami okosságot hallani is a Coca-Colától? Kell az nekünk? Tényleg egy brand fog minket szórakoztatni, egy termék, egy cég, amelynek az áruját fogyasztjuk?

Másrészt persze ott vagyunk, mint cég, mint megrendelő, mint ügynökség. Keressük a lehetőségeket, keressük az ingyen kaját, a leárazást: keressük azokat a hirdetési megoldásokat, amiket fajlagosan olcsón meg lehet szerezni. És a Facebook eddig ebben partnerünk volt. Amikor az iWiW még pénzért adta cégeknek a klubokat, akkor a Facebook már ingyen nyomta az orrunk alá a lehetőséget. Persze, voltak ilyen-olyan gondok, de ingyen van, haver! Ezen át is léptünk.

Ezért szeretjük annyira a Facebook-ot: mert olcsó. Érdemes megnézni, hogy a nagy Facebook page-el rendelkező cégek, brandek amúgy más csatornákon hogyan kommunikálnak. Jobbára semmi extra: élik a korábban megszokott, megismert életüket. Még sokan azt sem lépik meg, hogy a saját eszközeiken jelezzék, hogy ott vannak a Facebook-on. Akik jelzik, azok is csak a Facebook-on próbálnak interaktívak lenni. Nem tanultak semmit a közösségi médiában, csak használják a közösségi médiát.

Mert olcsó.

És most ebbe a langymeleg lecsóba csapott bele a Facebook, amikor azt mondta: szép volt, fiúk, de ahogy Róbert bácsi konyhája is alapvetően egy átverés volt, úgy itt sem lehet az, hogy életünk végéig ingyen kapjunk kommunikációs platformot. Így első lépésben eldugta azokat a kapcsolatokat, amik felé nem vagyunk aktívak. Nemcsak a page-eket, hanem az ismerősöket is.

És most mindenki ül, és nem érti: dehát ott van az 5-10-20-50 ezer Like-olóm, most hogyan fogok velük kommunikálni? Így meghalt a Facebook page! Meghalt, mert pénzt kérnek érte? Mármint a hirdetésekért. Ott jobb oldalt. Igen. Mint minden más helyen: ha el akarom érni az embereket, fizetnem kell érte. Valahogy mindenképpen.

Vagy közvetlenül a hirdetésekért fizetek, vagy azért (és azzal) fizetek, hogy jó vagyok, jó dolgokat csinálok. Szántó Balázs nagyon jól írja

Többet kellene gondolkozni, mielőtt kiposztolunk valamit, amiről talán magunk is tudjuk, hogy kevés. Nem kellene minden áron — nyereményjátékkal, megvesztegetéssel, hirdetéssel — a minél több lájkolót kergetni. Mindazt az időt, energiát és pénzt minőségi tartalomra kellene fordítani. Akkor a felhasználók jönnek majd maguktól.

Minden szava arany! (De legalábbis Petőfi, hehe.) Azok az oldalak működnek - és ezt tapasztalatból mondom -, ahol a cég vezetői ráéreztek arra, mi kell a követőiknek. Nagyon nagy cégnél is igaz: ahol nincs kiadva teljesen egy ügynökségnek a meló, hanem sikerült házon belül tartani a kommunikációt (részben vagy egészben), ott szépen pörögnek a Like-ok és a kommentek. És ezek a page-ek a Top News algoritmus bevezetése után is jól működnek.

Akik ezt nem tudták eddig meglépni, azoknak bizony drágább lesz a Facebook. Ha hatást akarnak, akkor hirdetni kell, mert amúgy amit eddig csináltak, az sem volt más, csak nettó hirdetés. De eddig nem fizettek (annyit) érte.

A Facebook nem hülye. A 600 millió felhasználót akkor tudja megtartani, ha azok nem utálják meg a szolgáltatást. És ha valaki ilyen-olyan okból Like-ol több száz page-et - és ne legyenek illúzióink, ez nem scifi, ez az állapot hamar megtörténhet -, akkor azt veszi észre, hogy naponta 200-300 amúgy érdektelen üzenettel lesz tele a fala. A barátok már nem is látszanak, és így egyre kevésbé lesz érdekes a Facebook. Na, ez a mostani lépés pont ezt akadályozza meg.

Az elég okos felhasználók pontosan tudják, hol lehet beállítani, hogy mindenkit lássunk. És ők azt is tudják, hogyan kell letiltani valakit a falról. (Apropó, mintha a Top News algoritmust csak azoknál kapcsolták volna be, akik még nem tiltottak le senkit és semmit. Akiknél már volt letiltás, ott nem csináltak változást - de cáfoljatok meg, ha nem így van.)

A Facebook lépése ugyanakkor egy nagy pofon is lett. Pontosan megmutatja azt, amit én már hónapok óta mondok: ezen a platformon szívességből vagyunk ott, ez a platform nem a miénk. Ahogy az e-mail adatbázisunk a miénk, hiszen menthetjük és a törvényi lehetőségeknek megfelelően szabadon használhatjuk, úgy a Like-olóink, de még a page-ünk sem a miénk! Ez mind a Facebook-é, és a tulajdonos mondja meg, mit csinálhatunk vele.

És ha akarja, törölheti is. Talán most ezen változások után ezt többen is meghallják.

És mégis: a Facebook page-ek élnek tovább. A Facebook a változtatással valójában ismét tanít és inspirál. Megint kihívás és nem ujjgyakorlat egy jó kommunikáció, és ismét helye van a kreativitásnak. Én azért ennek örülök. 

 

31 komment

ETARGET Q&A - eltérő időzítésű kreatívok

Címkék: etarget etarget tippek támogatott bejegyzés etarget qa

2011.02.21. hétfő 21:08 Konrad

A most induló ETARGET kérdések sorozatra máris kaptunk pár érdeklődő e-mailt. A kérdéseket továbbra is várjuk a blog@onlinemarketing.hu címre!

E heti kérdés:

Q: Több hirdetést is futtatok, de azt szeretném, hogy azok eltérő időzítéssel jelenjenek meg. Hogyan lehet ezt megoldani?

A: Egy kampányon belül sajnos sehogy. Az általános beállítások - mint az időzítés, területi célzás - kampányszinten történik, nem a hirdetések (kreatívok) szintjén. Amilyen megoldás lehetséges, az a következő:

Létre kell hozni külön-külön kampányokat. Vagyis több regisztráció kell, külön számlákkal. Így az egyes regisztrációkon belül be lehet állítani az időzítést, ahogy szeretnénk.

Két segítséget tud adni az ETARGET: egyrészt a regisztrációk között van lehetőség arra, hogy az aktuális feltöltött összegeket átutaljuk az egyikről a másikra, így ha menet közben szeretnénk a költségvetést máshogy súlyozni a kampányok között, arra van lehetőség. A másik segítség az, hogy lehet kérni ügynökségi felületet is, ahol egyben lehet kezelni több regisztrációt. Így nem kell minden alkalommal külön-külön belépni, egy belépéssel kezelhető több számla is. 

7 komment

A Naaagy Telefon

Címkék: telefon teszt ajánló

2011.02.20. vasárnap 22:03 Konrad

Bő két hétig nálam vendégeskedett egy Samsung Galaxy Tab (köszi, Telenor!), és mint más esetben is, most is az érdekelt, mennyire tudom a napi munkában és egyéb helyzetben használni. Így most nem egy hardver-szoftver teszt következik, arra vannak más nagyon jó írások, hanem sokkal inkább egy vélemény-teszt következik.

Elöljáróban el kell mondjam, szkeptikusan kezdtem el tesztelni a készüléket. Két dolog érdekelt: jó-e ez nekem valamire, és kellene-e egy ilyen, ha az ár nem számít. Tehát a tesztelés alatt elsősorban arra figyeltem, segíti-e az életemet, vagy nem több egy újabb kütyünél. Ráadásul eleve egy notebook-ot használok (fehér MacBook), amit nem vagyok rest mindenhova cipelni (a kocsi elbírja), így megvan a mobil eszközöm amúgy is.

Így tehát ez most egy "üzleti és szórakoztató" teszt.

A Samsung Galaxy Tab-et amikor először kézbe vettem, úgy éreztem, kaptam egy nagy telefont: kinézetre, hangulatra telefon, csak nagyobb. De nem sokkal. Ez volt a második, pozitív élményem: mentem a kabátomhoz, és beleraktam a belső zsebébe. Pont kényelmesen belefért, így nem kérdés, innentől kezdve ott utazott mindenhova. És ami a nagy előnye: a mérete és a súlya olyan, hogy vezetés közben sem zavart, ha csak rövidebb utakra mentem (ahogy az szokott lenni egy normális hétköznapon), ki se kellett vennem. Így például nem felejtem ott a kocsiban, ugye...

Tudom, hogy a Samsung a Galaxy Tab 2-t nagyobbra készítette el. Nem tudom, az mennyivel lesz jobb. De félek, pont a méret miatt már kevésbé érezném praktikusnak. Egyébként a Galaxy Tab pont fele akkora, mint egy iPad: kettő kell belőle, hogy lefedjen egy iPad-et.

Mivel Androidos telefonom van, így nem okozott nagy meglepetést a szoftverfelszereltsége a gépnek, sőt, külön jó dolog, hogy mivel ismertem a platformot, nem kellett keresgélnem a megoldásokat, egyszerűen csak át tudtam emelni a fontos dolgokat a telefonon szerzett tapasztalatokból. Így nagyon hamar használhatóra konfiguráltam, bár ha végleg az enyém lehetne, sokkal több dolgot át kellene állítanom. De így is elég jó program került rá ahhoz, hogy belevágjak pár olyan napba, amikor a notebook marad otthon, és csak a Tab jön velem.

Hiszen egy átlagos ügyféllel történő megbeszélésen a következők miatt kel gép:

  • jegyzetelni
  • leveleket elolvasni (amit küldött vagy küldtem)
  • ránézni a webre

Márpedig ezekre mind alkalmas a Tab. Persze nem pakoltam tele érzékeny tartalmakkal, hiszen vissza kellett adnom, és nehogy fent felejtsek valamit, de a DropBox-on keresztül minden fontos dolgot elérhetővé tettem magamnak, ami kellhet.

És a dolog működött. Az Android 2.2 Froyo már képes a flash tartalmak megjelenítésére is, így nemcsak meg tudtam nézni az átdobott banner terveket, de az ügyfélnél a Google Analytics is teljes pompájában működött. Ráadásul ekkora felületen és az 1024 pixel széles felbontáson a weboldalak mérethelyesen jelentek meg: nagyon jól lehet vele megnézni a fontosabb dolgokat.

És hangsúlyozom: mindezt úgy, hogy a gép egyébként a zsebemben utazik, nem feltűnő, kicsi az esélye, hogy ott hagyjam valahol.

A Tab-ben van sim kártya és persze wifi is. Így soha, sehol nem maradtam internet nélkül, ami jó. Kényelmes elővenni, a kocsiban sokkal könnyebben meg lehet nézni vele bármit, mint a notebook-ban. De ha ez pont annyit tud, mint egy telefon (mondjuk mint egy Samsung Galaxy S), akkor miért nem inkább telefont használok mindenre?

A válaszom elsősorban a jegyzetelés. A telefonok kicsik ahhoz, hogy írogassak. Olyan vicces, ha abba próbálom leírni, amit az ügyfél mond. A Tab-nél már nem: itt nagyon jól és hatékonyan tudtam gépelni. Ráadásul a nagyobb megjelenítés már tényleg az ügyfélnek is mutatható, demózni is lehet vele.

Fontos kérdés, hogy meddig bírja egy feltöltéssel. Én azt tapasztaltam, hogy intenzív használattal kibír egy munkanapot. Vagyis nem 24 órát, de reggel 9-től este 6-ig, 7-ig kényelmesen elpöfög. Még úgy is, hogy néha az ember játszik vele, vagy használja a GPS-t is. Ellenben a nagyobb akkumulátor értelemszerűen lassabban töltődik fel, mint amit a telefonnál megszoktam, így a töltésre kell időt hagyni.

A legjobb a Tab-ban, hogy nemcsak munkára jó. Ahogy hazaértem, kezdődött a második műszak: a gyerekek kezelésbe vették, és imádták. Mentek rajta a játékok (pl. az Angry Birds, természetesen), de ezen néztünk meg videókat is a YouTube-ról. És ha lenne ilyen, vennék egy plusz memóriakártyát, amire az aktuálisan kedvenc filmjeiket felraknám, így a tévének sem kellene annyit mennie...

Aminek külön örültem: működik az is, hogy ez legyen a tévéújság. Elég nagy már ez a kép, hogy a Port.hu egyébként egyszerű felületén az engem érdeklő 20+10 csatorna műsorát elég jól lássam. És nem kell ehhez felkelni, géphez ülni, a Tab örökké be van kapcsolva, és ott pihen az asztalon (vagy onnan 2 méterre a töltőn).

Amit még kipróbáltam, az a könyvek olvasása. Hát, nem ez lesz a kedvenc könyvolvasó platformom, pedig nagyon sok jó olvasó van rá (pl. a Kindle is), és nagyon szép a képe. De hosszabb távon azért ez a háttér világításos megoldás rontja a szemet. Így valójában doksik megnézésére nagyon jó, tömegközlekedésen olvasni szintén jó, de nem fogja helyettesíteni az e-inkes könyvolvasó megoldást. Nekem legalábbis biztos nem

A végső konklúzióm tehát pozitív volt. Tudom használni, van annyi haszna, hogy érdemes legyen beszerezni ilyet, ha normális áron kapható. Az kicsit elriaszt, hogy kell hozzá internet előfizetés, de a 2.2 Froyo már hotspot is lehet, így végső soron a notebook-hoz használt mobil előfizetés helyett lehet ennek az előfizetését használni - így összességében nem lenne drága a fenntartás.

A lányaim is megszerették, egyébként. Fájó szívvel küldtem vissza  Telenor-nak, két hét alatt teljesen megszoktuk, hogy van egy ilyen kütyünk.

Végső konklúzió: kellene!

8 komment

Nem értem...

Címkék: statisztika onlinemarketing weboldal

2011.02.17. csütörtök 23:28 Konrad

   

Ziegler Gábor: (...) Annak is komoly jelentősége lehet, hogy más médiatípusokkal összehasonlítható mutatókat tudjunk mutatni nekik. Ezért indult el például az egységes mérési koncepció az Ipsos-Gemius konzorciummal. Valószínűleg iparági szinten többet kellene az kutatásokra is költeni, hogy pontosan be tudjuk mutatni ezeknek a hirdetőknek az online piacot. 

forrás

A kiemelt rész a gyakorlatban azt jelenti, hogy a meghatározó hazai tartalomszolgáltatók és ügynökségek az Ipsos-Gemius konzorcium mérési eszközeit használják a látogatottság, olvasottság mérésére, és ezen adatokat auditált adatokként elfogadja a piac.

Új website-ja mellett új szolgáltatást mutatott be konferenciáján a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz). A Digital-Audit keretében a nyomtatott sajtótermékek digitális másainak (replikák) terjesztési adatait auditálja a szervezet.

Jelenleg három kiadó auditáltatja ilyen módon a digitális replikáit: az Inform Média, a Metropol és a Népszava. A kiadóknak ez azért lehet érdekes, mert így nagyobb össz példányszámot tudnak kommunikálni, ami a hirdetési bevételre is hatással lehet idővel.
 

forrás

Ez a gyakorlatban azt jelenti... mit is jelent? A felsorolt kiadók egy olyan szervezet segítségével, akinek a feladata a pontos tisztánlátás elérése lenne a példányszámok tekintetében, megkavarják a szart, és olyan adatokkal jönnek elő, amik "nagyobb össz példányszámot tudnak" mutatni. Miközben van a piacon elfogadott, jól működő mérés és audit, a szakmai szabályok és technológiai sajátosságok figyelembevételével.

Érti ezt valaki?

Főleg így:

Mint Liviu Burlacu a zárszavában elmondta: az látszik, hogy már most elavult a rendszer, amin annyit dolgoztak. 

Gratulálni tudok, tényleg.

 

3 komment

Statisztika. Kegyetlen.

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2011.02.16. szerda 22:09 Konrad

Azért kegyetlen dolog a statisztika. Pontosan megmutatja, hogy egy kampányunk mennyire hatékony. Persze itt most nem arra gondolok, hogy a Google Analytics mit mond, hanem arra, hogy pl. az eladási-forgalmi adataink mit mutatnak.

Érdekes volt látnom, ahogy az ügyfél visszajelzése alapján az általános kampányunk az ország egyes részeiben erős volt, máshol nem - ezt az értékesítési forgalmak mutatták. És amikor megnéztük a kampány eléréséről készült statisztikát, kiderült, hogy az elérés is így nézett ki: ahol területileg az átlagosnál nagyobb volt az elérés, ott többet adtak el, ahol kevesebb, ott kevesebbet. Ennyi.

Másik esetben az is tisztán látszik, hogy egy-egy kampány eszköz mennyit ér. Egy webáruház esetében még kegyetlenebb a statisztika, hiszen az eladott termékekhez oda lehet írni, milyen forrásból érkezett a vevő. És a kampány közben már látjuk, ha adott portálról vagy adott eszközökből érkező látogatók nem vásárolnak. És ilyenkor ügyesen ki is lehet szállni ezekből, hogy ne költsünk fölöslegesen.

Két dolog kell ehhez. Egyrészt a megfelelő eszköz használata - normális kampánykiszolgáló, jól elkészített weboldal, megfelelő analitikai eszközök -, másrészt a figyelem. Mert hiába van ezernyi adatunk, ha azokkal nem foglalkozunk.

Triviális mindez? Talán igen. Mégis, nap nap után találkozok cégekkel, akik még mérni sem mérnek. A többiről már nem is beszélve...

1 komment

4. StartUp konferencia

Címkék: ajánló suu startup2011

2011.02.15. kedd 11:05 Konrad

Idén is lesz StartUp konferencia, mindenki írja föl magának: március 8-án!

A program kezd összeállni, de szerintem az utolsó percig is változtatunk majd rajta, hogy minél jobb legyen. És persze lett pár változás a tavalyi évhez képest is.

Ami fix: aki előre regisztrál, annak ingyenes a konferencia!

Viszont van új weboldalunk, ami címben és formában is vadonás új, érdemes megnézni (és úgyis ott kell regisztrálni): SUU.hu 

Új helyen is vagyunk idén, mégpedig a Corvin Moziban. Ez több szempontból is jó, ugyanis:

  • aki kocsival jön, az tud parkolni mellette a Corvin Üzletházban (és 5 óra ingyenes)
  • nagyon szép a környezet
  • az előtérbe reményeink szerint lesz sok kiállító is
  • jó nagy vászonra lehet vetíteni
  • és rengeteg hely van, bátran lehet jönni, és elhozni a barátot, ismerőst!

Idén is lesz StartUp verseny, amire február 28-ig lehet jelentkezni. Minél több új ötletet, céget várunk, hogy a felkért befektetők átnézhessék a munkákat. Lesz előzetes zsűri, a legjobbaknak lesz lehetőségük bemutatkozni - de előtte csinálunk nekik egy kis tréninget, hogy az az 5 perc a színpadon profi legyen.

És ne feledjétek: a tavalyi verseny győztese már kapott pénzt megvalósítani az ötletet... érdemes jelentkezni!

Minden más a weboldalon, gyertek minél többen!

Ps.: természetesen idén is lesz pizza ebédre

ps.2.: és idén is várjuk a támogatókat, hiszen nem kell fizetni a belépésért...

Szólj hozzá!

Meetup szülinap, pénteken!

Címkék: ajánló

2011.02.14. hétfő 21:35 Konrad

Négy éves a New Tech Meetup. Bár nem vagyok egy nagy Meetup-ra járó, de a szervezőket van szerencsém ismerni, hiszen az évente megrendezésre kerülő StartUp konferenciát velük közösen szerveztük eddig, sőt, az ideit is velük rendezzük. Így aztán a Meetup és a StartUp konferencia gyakorlatilag társrendezvények... Olyan testvér félék.

Így most nagy örömmel ajánlom a New Tech Meetup születésnapi rendezvényét:

E hét pénteken ünnepli a nonprofit Budapest New Technology Meetup a 4. születésnapját. Az első magyarországi meetup-on havonta egyszer 5 db 5 perces előadást hallgathattok mindenféle új technológiáról, underground hangulatban, bullshit mentesen.

A születésnapot már hagyományosan a Pecha Kucha Night-al együtt ünnepli a meetup, akik designer és építész témában szerveznek hasonlóan pörgős előadásokat. Az előadások után tortavágás lesz, utána pedig hajnalig tartó táncos mulatság. Tavaly 650 ember jött el, ott volt a technológusok színe java.

Az előadások:

  • Deák Márton: Puli Space - Hogyan tovább a Holdra?
  • Benedek Balázs (Skawa Kft., www.legoplatformer.com): LEGO és a virtuális valóság mobiltelefonon
  • Vadász Attila (TCT Hungary): CallMix
  • Kazi Károly (BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. www.bhe-mw.eu): Magyar fejlesztésű robotrepülő (UAV)
  • Dr. Szebeni János (Bay-LOGI): Nanomedicina, az orvostudomány jövője
  • + 6 Pecha Kucha designer és építész témában

Gyertek el, érdekes lesz! 

Előzetesen érdemes bejelentkezni, ami egy gyors meetup.com regisztrációval és utána a buli RSVP státusz állításával tehető meg.

Cím: http://www.meetup.com/newtech-42/events/15748955/ 

Szólj hozzá!

ETARGET Q&A

Címkék: etarget etarget tippek támogatott bejegyzés etarget qa

2011.02.14. hétfő 01:50 Konrad

Akik régi olvasói a blognak, biztosan emlékeznek rá, hogy pár éve minden héten jelentkeztem olyan statisztikákkal, amelyek az ETARGET rendszerében futó kampányok legjobbjait mutatta be - a keresőkben elért eredmények alapján.

Mivel időközben a keresőpiacon a Google gyakorlatilag egyeduralkodó lett, az ETARGET pedig már idehaza nem jelenít meg nagy mennyiségű hirdetést szabadszavas keresőkben - vagyis eltolódott szinte teljes egészében a tartalom melletti megjelenések irányába - így ez a sorozat lezárult.

Most viszont újra szeretnénk feléleszteni, de már nem heti statisztikákkal, hanem heti ETARGET kérdésekkel. A kérdéseket pedig az olvasóktól várjuk: lehet kérdezni itt, kommentben, vagy e-mailben (blog@onlinemarketing.hu).

A válaszokat pedig folyamatosan, minden hétfőn fogom megjeleníteni a blogon - várhatóan hetente egyet, de ha nagyon sok kérdés érkezik, akkor többet is.

Küldjetek minél több nehéz kérdést, igyekszem minél pontosabb és praktikusabb válaszokkal jelentkezni!

2 komment

66

Címkék: ajánló

2011.02.13. vasárnap 00:22 Konrad

Boldog születésnapot, Hobo!

2 komment

Mindig van olcsóbb

Címkék: onlinemarketing

2011.02.10. csütörtök 23:14 Konrad

Az utóbbi hetekben egy egyetemista srác végigspamelte az egész országot, hogy ő bizony nagyon ügyesen és kifejezetten olcsón tud webáruházat készíteni. Persze ez azt jelenti, hogy elkészített sablon megoldásokból választhatunk, és az abba belerakott logónkkal válik ez "egyedivé", lehet feltölteni a cuccokat, és máris indulhat a buli.

Persze sok kérdésre nem ad választ a spam és a minták sem, amiket küld a levélben. Aki csinált már webáruházat, pontosan tudja, hogy egy idő után óhatatlanul valami egyedesítésre van szükség. De lássuk be, elindulni, kipróbálni egy tök egyszerű megoldás is elég.

Márpedig ez a megoldás szinte ingyen van: 15 vagy 20 ezer forint.

A levélíró kedves egyébként:

Profiknál egy Internetes Áruház 80-100 ezer forintba kerül, nálam havidíj-mentes egyszeri költségként 15 ezerbe illetve egy extrább tipus 20
ezerbe
 

És egyébként megmagyarázza, hogy azért ilyen olcsó, mert a szülei tartják el.

Fasza csávó, nem?

Nem minősíteném, de feldobnék pár kérdést: garancia? fejleszthetőség? adatbiztonság?

De a dolog nem ezért tanulságos. A srác nincs tisztában a piaccal, 80-100 ezer Ft-ért sincs normális webáruház. A dolog azért tanulságos, mert pontosan megmutatja, miért nincs értelme árversenybe kezdeni, ha normális megoldást akarunk adni. Nem lehet eléggé lemenni kutyába. Egész egyszerűen nincs alja az alákínálásnak, mindig lesz valaki, aki még olcsóbban, még kedvezőbb ajánlattal próbál üzletet szerezni.

Más kérdés, annak milyen lesz a minősége. Ugyanis a minőség, a megbízhatóság, a tudás az, amit meg kell fizetni. Nincs királyi út.

Éppen ezért azt javaslom minden fejlesztőnek, tervezőnek, webmunkásnak: annyiért dolgozzon, amennyiért valóban jó, megbízható és vállalható munkát tud kiadni a kezei közül. Annyiért dolgozzon, amennyiért megéri. Ha nem így tesz, akkor vagy nem tud megélni, vagy olyan minőséget ad ki, hogy idővel belebukik, és megint csak nem tud belőle megélni.

Ha egy vevő garasoskodik, akkor majd saját kárán megtanulja, hogy ami feltűnően olcsó, az mitől olyan olcsó. Mert olcsóbb ajánlat mindig lesz.

5 komment



süti beállítások módosítása