Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

zárójel

Címkék: blog gépház

2008.10.19. vasárnap 22:26 Konrad

Blogot írok, és ezt természetesen tudják azok is, akikkel beszélgetek ilyen-olyan szakmai kérdésekben. Már meg sem lepődök, hogy többen kezdik úgy a beszélgetést: elmondom, de ne írd meg... Vajon mennyi olyan dolog van, amit csak azért nem mondanak el, mert félnek, hogy mi van, ha mégis megírom?

Másrészt egy olyan szakmában dolgozom, ahol mindeki ismer mindenkit. Most az Internet Hungary-n is sokan voltak olyanok, akiket nem oly nagyon finom jelzővel illettem a blogomon. Volt, hogy nem éreztem őszintének a köszönésüket. Hiába, ez a dolog ezzel is jár.

De annyit el kell mondjak, hogy csak azért, mert attól esetleg többen olvasnak, vagy pár kommentező majd jól érzi magát, nem rugok senkibe és semmibe. Sőt, igyekszem óvatosan fogalmazni, és nem odaszarni, ahol eszek. Ezt talán megértik az állandó olvasóim is.

Végül: fontos, egyre fontosabb a szakmai etika. Az elmúlt bő három év megmutatta, hogy alapvetően őszintén és nyitottan (például az alvállalkozókat nem elrejtve) is lehet értelmesen dolgozni. Innentől kezdve nem pénzügyi kérdés számomra, hogy tartsuk be az alapvető szabályokat. Ezért sem írok meg mindenféle pletykát, igyekszem nem rontani mások üzletét és megpróbálok én is őszinte maradni.

Ennyit mára a természettudományok és a technika újdonságaiból, jövőhéten újra jelentkezünk!

 

3 komment

És a belgák hová álljanak?

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.10.18. szombat 18:23 Konrad

Nem, nem fogok zsidózni, azt meghagyom Tóta W.-nek, ő sokkal ügyesebben csinálja. Inkább arról beszélnék kicsit, hogy érdekesen és nem túl egészségesen polarizálódott a hazai internet piac portálos része. Erre először pár napja döbbentem rá, amikor a Kirowski média igazgatója, Kovács Nándi tartott egy előadást előttem egy fél napos fejtágítón.

Ő ugyanis a hazai internet piacot három szintűnek mutatta be. Felül van a három nagy: Origó, Index, Sanoma. Viszik a sok lét, tavaly ők csináltak több milliárdos forgalmakat. Alul vannak a kicsik, 100 milliós vagy kisebb nagyságrenddel.

Középen pedig nem portálok vannak, hanem két sales house: az Adaptive Média és az Evo Média. Portál sehol.

Vannak tehát a nagyok és vannak a kicsik. Aztán ez az infó el is sikkadt volna, de a hét elején az Internet Hungary-n ez újra felmerült: Miskolczy Csaba emelte ki egy vitában, hogy "szakadék tátong a kis és nagy társaságok között". Ő úgy látja, a megoldás a külföldi terjeszkedés (mármint a kicsiknek).

Miért alakult ez így? Olyan a három nagy társaság, mint egy-egy gravitációs csomópont: kitisztítják a körülöttük levő teret. Nem lenne jó a nagyobb verseny? A piacnak biztosan.

De az igazi nagy szereplőknek nem igazán. A három nagyot gondolom nem kell magyarázni (remélem funkcionális analfabéták már hamarabb elakadtak, és inkább elmentek a MÚOSZ-ba dolgozni), de lássuk be, az ügynökségeknek - a nagy ügynökségeknek - sem lenne egyszerű hatalmas összegeket bevállalni és teljesíteni, ha lenne egy masszív középréteg.

Attól tartok, ezzel is úgy járunk majd, mint a magyar keresővel. Amikor lehetett volna, nem alakult ki középréteg, mára pedig, ha valaki elkezd nőni, még időben megeszi valamelyik hatalmas szereplő.

Egy esély lenne, ha az alul lévők között indulna meg koncentráció. Erre elvileg van lehetőség, de valamiért mégsem érzem ezt realitásnak. Bár a franc tudja. Ha a mostani pénzügyi válság hatni fog a piacra, akkor a nagyoknak nem lesz pénzük vásárolni, a kicsiknek meg jól fog jönni az együttműködés. Ez létrehozhat egy középréteget. Hátha lesz valami jó is a rosszban.

30 komment

Amikor a nagy hal nem eszi meg a kis halat

Címkék: ajánló ebusiness arukereso támogatott bejegyzés

2008.10.17. péntek 21:21 Konrad

Van az úgy, hogy a nagy piaci szereplő nem akarja mindenáron megenni a nála sokkal kisebb szolgáltatást, de szükség lenne arra, amit az nyújtani tud. Bár kevés az ilyen példa, mégis jó azt látni, hogy ez is egy lehetséges üzleti modell.

Miről is van szó pontosan? Elindult ma az Origovasarlas.hu, ami egy ár összehasonlító oldal és egy egyszerű online bolt platform is egyben. De most nem az történt, hogy fejlesztettek egy ilyen szolgáltatást, vagy vettek egy ilyen céget, hanem együttműködnek a piac egyik szereplőjével, jelesül az Árukeresővel.

Az együttműködés keretében partnereink belistázott termékei elérhetővé válnak mind az Árukereső.hu, mind az [origo] vásárlás látogatói számára.

Azaz jó lesz ez a boltoknak, hiszen kapnak nagyobb látogatottságot. Jó lesz az Árukeresőnek ugyanezért, és jó lesz az Origónak, mert egy profi, XXI. századi szolgáltatáshoz jutott.

Aztán majd meglátjuk, hogyan fogja tovább edukálni és bővíteni ez az együttműködés a piacot.

24 komment

Magyar keresőt szeretnék

Címkék: onlinemarketing kereső

2008.10.16. csütörtök 21:48 Konrad

Szeretem a Google-t, napi szinten használom, mint teszi azt a hazai netezők döntő többsége. De nem szeretem a Google-t, mert mára monopolista lett a piacon. Nem jó az, hogy nincs verseny!

Ma már sokan a Google-nek és nem a felhasználóknak az igényei szerint fejlesztik az oldalakat. SEO, SEO, SEO! Ha a Google úgy dönt, hogy nem vagy jó, mert pl. hibáztál, akkor meghalsz. Nem is kell hibáznod, elég az, ha a tárhely szolgáltatód hibázik, és máris elveszíted a látogatóid megdöbbentően nagy százalékát!

Olyan ez, mint amikor azért volt büszke az egyik konzervgyár igazgatója, hogy a termékeinek 87,5 százalékát egy áruházláncnak adja el. Pedig ezzel éppenhogy kiszolgáltatott lett: egy darab szerződéstől függöt az egész cég sorsa.

Most egy keresőtől függ a hazai weboldalak jelentős része. Ki akarsz cseszni a versenytársaddal? Elő a black seo-val, és mártsd be a Google-nél, máris bajban lesz! Mást szeretnél csinálni, mint ami a Webmaster toolkit-ben van? Nagyon magas árat fizetsz érte!

A Google erős. Nagyon erős. Egyre erőszakosabb. Kell neki egy versenytárs! Elég csak megnézni, hogy bár vezető a hazai PPC piacon, de mivel van egy erős versenytársa, így kénytelen nem piactaroló taktikát folytatni. Edukál, jelen van, teper, hogy legyen nagyobb szelete a piacból.

Kellene egy magyar kereső. Tudom, nem lenne piacvezető, sőt. De egy 15%-ot megszavaznék neki. Kéne, mint egy falat kenyér.

Persze csak akkor lenne életképes, ha tudná mindazt, amit a Google.hu tud keresésben. Ez lenne a nulla szint. E fölött lenne benne az a plusz, ami a piaci sajtosságok miatt jobbá tenné.

Nincsenek illúzióim, tudom, hogy ez a bejegyzés jobbára pusztába kiáltott szó. De hátha valaki meghallja...

30 komment

Tagadás

Címkék: spam email marketing

2008.10.15. szerda 22:58 Konrad

Imádom, amikor már a reklámszöveg eleje elmondja a véleményem. Kaptam ma egy spam-et, aminek ez a tárgya:

FIGYELEM: Ne olvasd el, ha vállalkozásod sikeres!

Megfogadtam. Rákattintottam a Junk gombra. Most azt se tudom, mit akart mondani. De én szófogadó gyerek vagyok, na! 

8 komment

Gondolatok Tihanyban

Címkék: internethungary2008

2008.10.15. szerda 20:46 Konrad

  Csapláros, méregkeverő!
  Legjobb borodból adj elő.
  Cudar biz ez; de ám igyunk,
  Hiszen magyar költők vagyunk.

Jól éreztem magam az idei Internet Hungary-n. Jó volt, hasznos volt. Tetszett. Az előadások között is volt több érdekes, például Ziegler Gábor arról mesélt, milyen kérdéseket vet fel a Blog.hu bevonása a reklámértékesítésbe: milyen blogok vannak reklám szempontból (és Index szempontból), és vajon hogyan lehet bevételre szert tenni. Hiszen heti átlagban 700 ezernél több egyedi látogató van a bloghun, ami több, mint a Ringier teljes online portfóliójának az eredménye - s közben bevételt alig termel. Azt suttogják a tihanyi fák, hogy az Index ezt nem szeretné sokáig így hagyni...

Persze sokmindent suttogtak még a fák a Club Tihanyban, de ezek jó része csak pletyka, legyen az üzleti avagy személyes (ki kivel mikor miért). Az viszont már nem pletyka, hogy eladták a Vaterát (tudjuk ezt, hír is volt), és ahogy Csupor Erik elmondta, ez egy két éves folyamat vége, két éves célirányos munka kellett ahhoz, hogy ideág eljussanak.

Figyelve az embereket, hallgatva a beszélgetéseket nem láttam kétségbeesett arcokat, nem láttam annak a jelét, hogy bezárna az internet idehaza. Persze voltak, vannak jelei a válságnak, de ezek nem voltak sem túlzók, sem hisztérikusak.

A kutya ugat, a karaván halad, és lesz jövőre is Internet Hungary!

2 komment

Van hatása

Címkék: onlinemarketing internethungary2008

2008.10.14. kedd 15:05 Konrad

Internet Hungary, 2008. Immár három komoly helyszíne van a konferencának, a kisteremmé avanzsált fallabda pálya is tele lett, sőt, előtte is ültek az emberek - még jó, hogy a sqash pályák egyik fala hagyományosan üvegből van.

Érdeklődés tehát van, tényleg itt a szakma megdöbbentően nagy része, az ember csak kapkodja a fejét. Nemcsak azért, mert sokan vannak és sok az ismerős, hanem mert tényleg van nyüzsi is. A hangulat jó, nincs letargia, az emberek inkább bizakodóak.

De azért az kiderült, hogy az ügynökségek és a portálok nem ússzák meg a mostani válságot. Nemcsak kevesebb a megrendelés, de már megtörtént megrendelések visszavonása is volt, ami lássuk be, nem túl jó hír. Ez a negyedév biztosan el fog maradni a tervektől, és a jövőévi terveket is óvatosabban kell megfogalmazni.

A konferencia egyébként kinőtte magát. Ez a kilencedik Internet Hungary, és mára akkora a szakma, hogy már minimum három nagy területet élesen el lehet határolni. Egyrészt van a technológia: a mobilos és drótos hozzáférés, a vas, a gép és a fejlesztések. Másrészt van a tartalom: az újságírás, a szolgáltatások, a felhasználói élmény. Harmadrészt pedig van a marketing: hirdetések, kommunikáció, kutatások, és persze a mostani sláger, a keresőmarketing.

Vannak sokan, akiket érdekel mind, de sokan egy-egy területtel egyáltalán nem foglalkoznak. Így aztán igazi vegyessaláta a program, de egy biztos, unatkozni nem lehet.

6 komment

"a nép által tichon-nak nevezett balatin fölötti helyen"

Címkék: onlinemarketing internethungary2008

2008.10.13. hétfő 23:52 Konrad

Kedd-szerda Internet Hungary, ahol én a második napon fogok beszélni a tartalmi hálózatok szerepéről a PPC kampányok esetében. Vitaindító öt percet kértek, és böcsülettel készültem is, de azt gondolom, mégsem az előadásom lesz az érdekes.

Sőt, úgy általában sem az előadások lesznek most a meghatározóak, bármennyire is színvonalasak, érdekesek lesznek. Most lesz az első olyan alkalom, hogy a hazai internetes szakma találkozik a pénzügyi válság eszkalálódása óta. Márpedig a piacon sok cég él befektetői pénzekből, az üzleti tervek egy része nem volt azonnali sikerre "kényszerítve". Ezidáig.

Ezért az idei konferencia legérdekesebb momentuma a hangulat lesz. Az a közhangulat, amit majd csak ott fogok, fogunk érezni. Vajon félelem? Vagy reménykedés? Vagy esetleg bizakodás?

Kiderül nemsokára, és őszintén mondom, nagyon kiváncsian várom, mire számítanak a népek.

Szólj hozzá!

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 41. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.10.13. hétfő 00:25 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Gőg

Címkék: onlinemarketing

2008.10.10. péntek 10:30 Konrad

Góg és Magóg fia vagyok én,
Hiába döngetek kaput, falat
S mégis megkérdem tőletek:
Szabad-e sírni a Kárpátok alatt?

Néha szégyellnie kell az embernek azt, amit csinál. Van, hogy magáért, de van, hogy a szakma okán. A marketinges munkát nem olyan nehéz szégyellni, hiszen aki csak egy kicsit is mögé néz, pontosan tudja, az emberek befolyásolása a cél. Mert szép dolog az, hogy vásárlást ösztönzünk, meg szép dolog az, hogy igényt teremtünk, de mindez valójában arról szól, hogy eladjunk minden áron.

Éppen ezért ki is alakul egyfajta belső védekezés, a szakmai kognitív disszonancia: amit csinálok, az jó, a szakmát nem miattam utálják, és mindenki más hülye. Hülye az ügyfél, hülye a konkurencia, hülye az alvállalkozó, hülye a főnök, hülye a beosztott.

Mindenki hülye, csak én vagyok trolibusz!

Aztán persze ha az ember lenyugszik, tudja jól, hogy a lehülyézettek nélkül nem lenne sehol. Olyan ez a kifakadás, mint a boxzsák: feszültséget levezető valami. Márpedig feszültség van a szakmában, szinte folyamatosan.

Másrészt viszont nem mindegy, hogyan állunk hozzá a partnereinkhez: ügynökségként az ügyfélhez, ügyfélként az ügynökséghez. Ha kialakul egy árnyék-vélemény, akkor könnyen lehet, kellemetlen helyzetbe kerülünk. Árnyék-vélemény számomra az, amikor mézes-mázosak vagyunk szemben a partnerrel, a háta mögött meg jól lenézzük, és ennek megfelelő stílusban beszélünk vagy írunk róla.

Ismerős az a fajta komment, amikor egy levélben úgy küldjük tovább az anyagot, hogy "ne foglalkozz vele, ez nekik jó lesz?" vagy például "már megint valami faszságot akarnak, kezeljétek már ezt!". És dejó nekünk, amikor ez véletlen eljut az ügyfélhez...

Ez a fajta gőg, szakmai hozzá-nem-állás oly annyira jellemző, hogy szinte észre se vesszük, szinte már természetes. Aztán csodálkozunk, miért nem szeretik a marketingeseket, a reklámosokat. Ház ezért. Azért, mert vicces lehülyézni az ügyfelet, vicces az ügyfélnek lehülyézni minket. Mert azt gondoljuk, ettől vagyunk lazák.

Pedig nem. Szakmai alázat és normális hozzáállás nélkül nagyon nehéz. Ne is csodálkozzunk, hogy olyan minőségű a reklámszakma, amilyen. Amikor a vezető online magazin úgy gondolja, vicces arról folyamatosan szavaztatni az olvasókat, ma hány ügyfél/ügynökség volt a hülye, akkor ott a mélyben valami nagy baj van.

Vagy csak én vagyok túl érzékeny, és nem értem a viccet?

42 komment

Válság

Címkék: onlinemarketing

2008.10.09. csütörtök 19:44 Konrad

Nem mehetünk el szó nélkül a mostani Még Nem Annyira Nagy Gazdasági Világválság mellett. Nem mehetünk el, mert vannak olyan hatásai, amelyek az online reklám világát is érinthetik.

Kezdjük azzal, hogy a most becsődölő pénzintézetek nagy reklámköltők. Aztán a gyorsan utánuk szaladó autós cégek is. Nézzük csak:

Ami a hirdetési kategóriák sorrendjét illeti, továbbra is a bank trónol az első helyen és a gépjármű is megőrizte a második helyét.

Rabbit korábbi írásából az is kiderül, hogy a bankszektor tavaly 1,7 milliárd, az autós szektor 1,6 milliárd forintot költött. Ez a bő 3 milliárd az online reklámtorta kb. 20 százaléka. Az ötöde. Azaz húsbavágó, mi fog történni.

Alapvetően válságban két dolgot tehet egy cég: csökkenti a költségeit, vagy növeli a bevételeit, hogy ezek valamilyékvel - vagy mindkettővel - sikerüljön túlélni. Persze ezek általános üzleti lépések a mindennapokban is, de nézzünk mögé! A költségek csökkentése azt jelenti, hogy a hatékony, de nem annyira hatékony dolgokat kényszerülünk kidobni. A bevételek növelése pedig azt jelenti, hogy igyekszünk mindenáron forgalmat elérni. Értelemszerűen az utóbbi a bizonytalan, ezért az előbbi lépés az, amit látunk és látni fogunk.

A fix költségekből nehezebb engedni, ráadásul egy fellendülés esetén azokat drágább visszaállítani. Egy banknak egy fiókot bezárni költségcsökkenés, de piacról való kivonulás és nehezebb visszalépés is egyben.

Ezért a változó költséghez lehet nyúlni, például a reklámhoz. De az nem működik egyik szektorban sem, hogy nem reklámozunk, mert az majdnem egyenértékű a bezárással: ha nincs reklám, akkor az autókat nem lehet eladni, ha nincs reklám, akkor a vevő nem tudja, hova érdemes pénzt fektetni. Reklámozni tehát kell.

De hatékonyan. Ilyenkor felértékelődnek az olcsó és pontos csatornák. Illetve a hatékony csatornák! Mert például a pénzintézetek esetében a személyes értékesítés drága, de hatékony.

A fentiekből következően elvileg az internetnek jól kellene járnia: az összes kutatás azt mutatja, hogy a rendszeresen netező 42% jórészt fedi a hazai társadalom felső 30%-át, azaz itt úgy lehet elérni a jobb módúakat, hogy közben a szórás kisebb, mint egy szélesebb csatornán (pl. RTL Klub Barátok közt reklámidő). Tehát ha javasolhatok: hirdessünk az interneten!

Nade nem mindegy, hogyan. Ugyanis egyértelműen eladni kell, és nem brandet építeni. De ez már taktikai kérdés, oldják meg az adott cégek ügynökségei a cégek reklámosaival karöltve.

Ugyanakkor mégis féltem az internetet. Sajnos sem a nagyobb bankok, sem az autós cégek nem használták eddig (elég) okosan a netet. Nem voltak rászorulva. Míg egy kkv-nek fontos volt és fontos mai a hatékonyság, addig egy multi inkább az elérést nézte. Hát majd most nem fogja... Meg egyébként is, az internet bonyolult, a tévé meg egyszerű - lehet, mégis azt kéne használni?

A frászt. Nem kéne. De fogják. Azért remélem, lesz pár bátor szereplő, amelyik mégis az internet felé tolja a pénzt (vagy legalábbis innen vesz el legkevésébé), és ha hatékonyan működnek, másik is tanulnak ebből.

Mert reklám kell a válságban is, és az internet hatékony és rugalmas megoldás. Erről ne feledkezzünk el akkor sem, amikor realizáljuk a veszteségeket. Mert azok bizony lesznek még.

 

13 komment

Kapjátok magatokat össze!

Címkék: onlinemarketing polblog weboldal

2008.10.08. szerda 17:48 Konrad

Miközben az USA elnökválasztásának két nagyon fontos újkori eleme közül az egyik az internet, és nemcsak a létező közösségi oldalakon kommunikálnak a jelöltek, hanem nagyon komoly saját webes megoldásokkal jelentkeztek, addig nálunk még nem tartunk sehol.

A parlamenti pártok közül egyedül az SZDSZ az, amelyik évek óta következetesen használja az internetet (azaz nemcsak híreket rak ki, akár blognak nevezve, hanem mást is megpróbál), de most ők is mintha visszaléptek volna.

Itt állunk az EU-s választások előtt (jövő tavasz), de maxiumum másfél év múlva már a parlamenti választások lesz terítéken. Már rég dübörögniük kellenének az új megoldásoknak, webkettes szolgáltatásoknak, fokozott internetes jelenlétnek. De nincs így. Valahogy nálunk ezeket a dolgokat még nem akarják megérteni a pártvezetők.

Itt van például egy olyan eszköz, amely tökéletes lenne véleménygyűjtésre, adatbázis építésre: kérdőív, mely az SZDSZ-ről szól. Dejó! Nézzük!

És mit látunk?

A kitöltött kérdőívek a 1143. Budapest Gizella út 36., vagy az szdsz@szdsz.hu címre küldhetők vissza.

Tetszik érteni? Mert én nem. Töltsem le? Töltsem ki? Csatoljam levélhez? Vagy küldjem el postán? Amikor ott vagyok a weboldalukon? Hát normális??? Mindezt 2008-ban, amikor Barack Obama saját közösségi oldalt üzemeltet a világ fejlett felén?

Köszönjük, SZDSZ. Ha akartok valamit - bármit! - az interneten, kapjátok magatokat össze, mert így pont azokat riasztjátok el, akik még talán megpróbáltak hinni benneteket. Dacára annak, hogy ezt a pártot is politikusok vezetik...

Megjegyzés: minden olyan hozzászólást, amely direktben politizál, törlök. A jelenség az érdekes, nem érdekel, ki kit és miért utál úgy egyébként.

13 komment

Budapest is vidék

Címkék: onlinemarketing

2008.10.07. kedd 22:37 Konrad

Hajlamasok vagyunk Budapestet úgy kezelni, mint egy egység - egy város, egy lakóterület, amit egyben célozhatunk. Ez úgy nagy általánosságban igaz is, de lássuk, mi van akkor, ha megkapargatjuk a felszínt!

Először is, mára Budapest közlekedesé egy kihívás. Konkrétan simán elutazgat az ember 1-2 órát napközben, hogy A-ból B-be jusson. Azaz hiába van egy bolt Budapesten - ha az tőlem 60 perc autóval, akkor inkább elmegyek egy olyan kisvárosba, ami csak 30 perc autóval. Azaz óbudaiként nem vagyok célcsoportja egy Pesti úti csempeboltnak - alap esetben. Ahhoz vagy nagyon olcsónak, vagy nagyon exkluzívnak kell lennie, hogy legyen kedvem autózni csak oda 50-60 percet. Tömegközlekedve pedig még több idő.

Ugyanígy igaz az is, hogy kedvenc pizzériám csak ezen a környéken pizzéria. A XII. kerületbe például már nem szállítanak.

Budapest sok kis lokális piac, sok kis szereplővel. De egyelőre csak egy olyan megoldást tudok, amelyik segít az ilyen fajta elérésben, ez pedig a regisztráción alapján történő kerületre való célzás (van ilyen megoldás az ETARGET-ben is, ha az Iwiw-en vagy a MyVip-en akarok célozni általános linket).

Ugyanakkor a fővárosban interneteznek a legtöbben, itt 66%-os a penetráció a 15+ -os korosztályban (NRC, 2008. első félév). Ez praktikusan 1 millió körüli embert jelent. Akik sok esetben lokálisan, kerületi, illetve területi szinten mozognak. Az ő pontos elérésük lehet olyan részpiac, amivel sok-sok kis és közepes vállalkozást lehetne rábeszélni az internetes hirdetésre.

Sajnos az egyik legtriviálisabb megoldás, az IP cím alapján történő célzás sem tud elég pontos lenni. Mert bár elvileg lehetne lokalizálni a központokat, de ilyen valódi, működő adatbázisról nem annyira tudok, másrészt a technikai határok nem feltétlenül fedik a fogyasztói határokat.

Száz szónak is egy a vége: Budapest ország sok kis vidéki városból áll. A pontos célzáshoz a jelenlegi technika legalábbis szegényes. Igazán jól pedig egyébként is a mobil marketinget lehetne itt használni. De ez már egy másik történet.

5 komment

Neked mi a trükköd?

Címkék: onlinemarketing

2008.10.06. hétfő 20:19 Konrad

Van az úgy, hogy az ember napközben tárgyal, előadást tart, utazik, családozik. Aztán este ajánlatot ír, szerződést fogalmaz, és néha még csinál valami hasznos dokumentumot is. Van az úgy, hogy az ilyen napok követik egymást, és vagy elkészülsz időre, vagy alszol. Van az úgy, hogy az ember keveset alszik.

Neked mi a trükköd? Mivel éled túl az ilyen időszakokat? Nekem például van egy 7 decis CocaColás poharam, amibe négyféle pezsgőtablettát pakolok: C-vitamint, magnéziumot, kálciumot és multivitamint. Napi egy ilyen koktél segít észnél maradni. Ja, és amikor hajtás van, nem iszom szeszt. Egy pohár bort sem, mert ilyenkor már attól is elálmosodom.

A marketinges munka - bármilyen területen is dolgozzunk - kampányszerűen működik. Vannak nagyon intenzív időszakok, és vannak lazítós hetek is. Ez nem futószalag, ahol a napi normát kell teljesíteni! Itt néha tudni kell erő felett is teljesíteni. Az online marketingnél ez fokozottan igaz. Itt néhányan eleve csak éjszaka érhetőek el kényelmesen, ráadásul a sokkal pörgősebb kommunikációs csatorna miatt gyorsabb reagálást, azaz rövidebb határidőket várnak el tőlünk is.

Aki ezt a tempót nem bírja, az hamar ki fog hullani. Ha valaki még csak most akar online marketinges lenni, az gondolja végig: vajon 5-6 óra alvás után át fogja tudni magát rágni egy Analytics staton, és fog tudni új hirdetési szöveget írni ha kell? Vagy össze tud majd rakni egy normális kampánytervet? Kreatívot? Ha igen, akkor hájra, övé a pálya!

Aztán az emberben kialakulnak azok a módszerek, amikkel kezelni tudja saját életét, megtanul valamilyen egészséges energia-beosztással élni. Vagy nem, és akkor jönnek az ilyen-olyan bajok az egészséggel, jönnek az ajzószerek (iszonyú sokan cigiznek a szakmában), fogy a kávé, a RedBull, és pörgünk, mintha kisbolygók lennénk a Jupiter körül.

Végül tehát marad a kérdés a végére: te hogyan élsz túl? Mi a trükköd?

28 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 40. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.10.06. hétfő 00:15 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Fut...

Címkék: érdekes ajánló

2008.10.05. vasárnap 10:42 Konrad

Norbi fut és közvetít, hajrá-hajrá!

9 komment

Lap.hu - megtelt?

Címkék: onlinemarketing weboldal

2008.10.03. péntek 12:07 Konrad

Nincs egy éve, hogy a Sanoma a Lap.hu hálózatot elkezdte rendesen ráncbaszedni: új szerződési feltételekkel és szigorú szabályokkal vágtak bele a 2008-as évbe. Tehették, hiszen a Lap.hu hálózat népszerű, a cégek szeretnek belekerülni, a Google megeszi, a felhasználók szeretik.

El is készült mára a 8000. Lap.hu is. Szép, nagy szám, nemigaz? Gratulálunk az érintetteknek!

Ugyanakkor folyamatosan recseg-ropog a rendszer, a népszerű lapokra egyre nehezebb felkerülni. Miközben a szerkesztők direkt díjat nem kapnak, ellenőrizniük kell folyamatosan a linkeket (ez nagyon sok esetben nem történik meg, de ugye 8000! lapról beszélünk), és kezelniük kell a felkerülőket.

Miközben a Sanomás szerkesztők a minőségi és kevesebb link irányába terelik őket. Kicsit két tűz között vannak, hiszen nem tehetnek fel akármennyi linket, új lapot sem indíthatnak csak nagyon indokolt esetben, de az internetre kerülő cégek száma nő, egyre többen akarnak felkerülni.

Mi is használjuk a lap.hu-t, ha egy ügyfelünknek arra szüksége van, és bizony rendre kapjuk az elutasító e-maileket. Pedig csak releváns lapokat választunk, de ugye a szerkesztők fölött ott a korlát. Egész egyszerűen nincs elég hely, mert a túl hosszú lap sem működik.

Megtelt egy csomó lap. Szelektálni kell. De vajon mi alapján? Konkrét kérdés: 300 ugyanolyan szolgáltatásból, ami mind működik, jól elkészített, nem átbaszós, leinformált stb., hogyan lehet kiválasztani 150-160-at, ami ki is kerülhet egy lapra?

Nincsenek kőbevésett szabályok, még igazán irányelvek sem. Elvileg a szerkesztőnek kell okosnak lennie - de minden szerkesztő értelemszerűen máshogy okos. A Lap.hu hálózat úgy érzem újabb kihívással néz szembe, vagy el fogják árasztani a szerkesztőket és a főszerkesztőt az elégedetlenkedő cégek levelei.

Nem tudok kapásból megoldást mondani. Az ilyen katalógusok értelemszerűen nem lehetnek tökéletesek, annyi bevételt ugyanis nem hoznak, hogy sok erőforrást rá lehessen fordítani. Az önkéntes szerkesztést sem érdemes feladni, hiszen sok az előnye, ráadásul ez sokaknak jelent a reklámokon keresztül plusz bevételt. Ugyanakkor azt is jó lenne elkerülni, hogy pár év múlva ne csak a sógor-koma-jóbarát és a sokat fizető cég linkje legyen kint a lap.hu kurrensebb oldalain.

30 komment

Futóblog

Címkék: érdekes

2008.10.02. csütörtök 21:47 Konrad

Ez mostanában annyira népszerű téma, hogy mi is bekapcsolódunk a futás népszerűsítésébe. Nos, nem én fogok nyúlcipőt kötni, bár volt ilyen előéletem. Van egy nagyon felkészült kollégánk, aki két weblap tanácsadás között kocogva vezeti le a feszültségét. Ő Vitéz Norbert, aki a hétvégén, konkrétan vasárnap fog újra kocogni. Kicsit több, mint 42 km-t.

Igért fotókat, amiket majd az Indafotóra tölt fel mobilról, mms-ben - mert ilyet is lehet. És itt és most megnyitom a drukkoló-falat is, lehet neki drukkolni, buzdítani.

Hajrá, Norbi!

8 komment

Beindázva

Címkék: web2 közösség ajánló inda

2008.10.01. szerda 19:10 Konrad

Elkészült az Index iwiwje. Vagy Facebookja. Szóval mostmár van az Indexnek is közösségi hálózata, Inda néven. Azaz megkapta a közösségi alap-brand-et a szolgáltatás.

(Nem tudok szó nélkül elmenni a név mellett, hiszen dolgoztam a Gyalogló szolgáltatásoknál. Igaz, a Gyalogló Chat volt a legnépszerűbb, de volt ott nekünk egy társkereső szolgáltatásunk is. Na milyen néven? A helyes megfejtők között Inda meghívókat sorsolunk ki!)

Az Inda jelenleg egy erősen béta, alap szolgáltatás. Egy váz, amire majd lesznek rápakolva szolgáltatások, ha már stabilan áll. Igazából fogalmam sincs, hogy micsodák, és jelenleg emiatt nem is látom azt, hogy mitől lesz nekünk jó az Inda. Egyelőre próbálgatom, itt is jönnek az ismerősök - aztán majd meglátjuk. Mindenesetre össze van kötve a bloghuval és az Inda Fotóval, így viccesen elolvashatom, hol kommenteltem ma.

Lehet még ebből magyar LinkedIn (jelenleg legalábbis a szakmai és geek közönség tombol az Indában), kis szerencsével magyar FaceBook (egy nap alatt ezernél több regisztráció történt), de nagyon remélem, nem új iWiW lesz. És nem, nem akarok majd Inda feltöltőkártyás telefoncsomagot sem, és semmi mást! Köszönöm.

9 komment

Kitekintő

Címkék: onlinemarketing

2008.09.30. kedd 14:15 Konrad

Miközben mi arról beszélünk egyfolytában, hogy milyen mértékben nő az online piac - és kesergünk, ha valamelyik területen a növekedés elmarad a várttól -, aközben vannak vesztesei is ennek a növekedésnek. Pontosabban nem tudom, ennek-e, de az biztos, hogy a reklámszakma egyes területein nagy a visszaesés.

És itt most kicsit tágabb körbe kell nézni. Mert bár igaz, hogy az amerikai apróhirdetés piacot az internet nyírta ki, de nálunk ilyen egyértelmű hatások nincsenek. A rosszabb gazdasági kilátások, a bizonytalan helyzet elsősorban olyan kiadások csökkentését jelenti, ami sokkal inkább reprezentáció és nem annyira hirdetés.

Mert hirdetni kell. A hirdetés hozza be az új vevőt, a hirdetés adja a forgalmat. De ajándékot, reklámtárgyat, színes-szagos prospektust már nem kell feltétlenül adni (hogy a fenébe ne kéne, de ha nincs pénz, ezektől a legkönnyebb megszabadulni). Így aztán azt hallom, hogy nem mennek a reklámtárgyak, kevesebb a nyomdai megrendelés - elsősorban persze vidéken. Budapest még tartja magát, bár itt is kevesebb a munka, emiatt esnek az árak.

A külföldi trendek alapján a következő áldozat az ingyenes hirdetési lapok piaca lehet. Elsősorban nem az országos nagyok (Metro - mi is most a neve?, Szuperinfó), hanem a kispéldányszámú helyi kiadványok kerülhetnek veszélybe. Annyival több lehetőséget nyújt egy AdWords kampány, és annyival közvetlenebb a visszajelzés, hogy pár év, és a havi pár százezres hirdetési potenciállal rendelkező cégek szépen átvándorolnak az internetre.

Változik a piac tehát. Először persze a végeken, és kevesen látják, de majd amikor egy-két cég megszünésről vagy lapok leállításáról hallunk, akkor jobban fogjuk ezt érezni.

Az internet pedig eközben tovább erősíti a pozícióit.

9 komment

Írjak, nyilatkozzak, publikáljak...

Címkék: onlinemarketing

2008.09.30. kedd 13:44 Konrad

Hetente jön 2-3 olyan felkérés, hogy küldjek cikket vagy nyilatkozzak valamilyen témában - természetesen online marketing területen. Ezekre általában válaszolok is, bár a hírnéven kívül mást nem kapok. Eddig a kutya nem kérdezte, kérek-e pénzt azért, hogy megírom más helyett a cikket.

Nem baj, így (is) működik a hazai sajtó, ezt el kell fogadni. De most több olyan felkérés is érkezett, amely már túllépte azt a szintet, amit tolerálok. Mert egy dolog az, hogy ismert újságnak, újságírónak nyilatkozok, válaszolok a kérdéseire. És egy másik dolog az, hogy tök ismeretlen, most induló valamihez a nevemet adjam - amikor azt se tudom, kivel fogok egy lapon megjelenni.

Értem és elfogadom, ha egyesek ezt nagyképűségnek tartják, és nem értik, mit ugrálok - örüljek, hogy ennyien keresnek, használjak ki minden lehetőséget! Igen, ez nagyon jól hangzó érv. Ha majd sikerül magamat klónoztatni, akkor minden bizonnyal így is teszek.

Addig pedig mindenki számára okulásul az alábbi link mögött meg lehet tekinteni a blogger életfázisait. Nem szeretnék az utolsó képen szerepelni! 

13 komment

Szakma vagyunk

Címkék: onlinemarketing iab

2008.09.29. hétfő 22:58 Konrad

Van rá esély, hogy még az idén megalakuljon az IAB magyar tagozata. Ez a hír annyira nem újdonság, egyrészt Doransky már írt róla, másrészt téma lesz ez az Internet Hungary-n is.

Én örülök annak, hogy lesz hazai IAB, és remélem, valóban működni fog, mint érdekvédelmi és képviseleti szervezet. Gyorsan azért nézzük meg, miért érdekes az IAB! Először is, az 1996-ban alapított amerikai IAB volt az a szervezet, amelyik "meghatározta" a bannerek méreteit. Nagyon fontos, hogy mivel az érintett cégek több, mint 80 százaléka tag, így lehetőség van a piac szabályozására, befolyásolására is, ha szükséges.

Valami ilyenre lenne szükség idehaza is. Valami olyan szakmai szervezetre, amibe sokan belépnek, és ami képes arra, hogy változásokat érjen el a hazai online reklám piacon.

Mert az, ami most van, mindenképpen változásért kiált. A webes reklám még fiatal. Kb. 10 éve határozták meg az Origónál az akkori alapítók és létező ügynökségek (Red-Stars, Telnet), milyen árazás legyen. (Konkrétan két-három ember összehajolt és árazott - és a mai napig itt vannak a szakmában, meghatározó helyeken. Érdemes ezt tudni.)

Vadnyugati állapotok vannak. Tartalomszolgáltatókként különböző értékesítése és kedvezmény stratégiák, hihetetlen árengedmények, és "furcsa" ügyfélszerzések. Rendet kellene rakni a mérések, auditálás tekintetében: ki mit mér, ki mit mond magáról, mi az, ami publikus, és mi az, ami nem - és tényleg nem. Rendet lehetne tenni az árazásoknál is - nem normális az akár 80 százalékos kedvezmény, még akkor sem, ha ezt mindenki elfogadja (vagy normális? meggyőzhető vagyok...).

Nem kell megijedni, baj nincsen, a piac működik, mi több, fejlődik, nincsenek sértett cégek és nagy bukások - van viszont arra lehetőség, hogy a szakma egységesen fellépjen és elkezdjen valami szabályozást.

Mert van szakma. A hazai IAB megalapításának ez a legfontosabb üzenete: van hazai internetes reklámszakma.

2 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 39. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.09.29. hétfő 00:02 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Udvarias

Címkék: onlinemarketing kreatív

2008.09.26. péntek 19:16 Konrad

Van azért arra példa, milyen a nem tolakodó reklám. A Twitter nem fárasztja a felhasználókat mindenféle bannerekkel, pedig lehetne a twittek közé pakolgatni mindenfélét. Viszont közeledik az elnökválasztás (USA, naná), és ennek kapcsán van hirdetni valójuk.

Ezt pedig nagyon kultráltan a lap tetején teszik, egy formázott üzenettel, amit aztán le is zárhatunk. Így aztán látjuk, értjük, ha érdekel kattintunk és megtartjuk, ha nem kell, lezárjuk. Udvarias.

8 komment

Rövid i-vel: hirdetés!

Címkék: hiba weboldal

2008.09.25. csütörtök 12:34 Konrad

Volna kéremszépen itt egy típushiba, amit ha meglátok, sikítanom kell. Ez pedig a szakmánkban oly gyakran leírt hirdetés szó i bötűje. Az a bötű, amit oly sokan szeretnek hosszú í-vel írni. hiszen ha a hír szóban az í hosszú, akkor a képzettben is úgy kell szerintük.

De nem. Kedves amatőr régészek weboldalkészítők, helyesíráshoz oly annyira nem értő programozók és webszerkesztők, spam-eket író tinik: a hirdetés rövid i. Még akkor is, ha nagyon el akarjuk azt adni. 

22 komment



süti beállítások módosítása