Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (7) ajánló (601) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (34) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (13) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (15) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (9) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1372) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (17) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (23) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (440) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) YouTube (3) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A reklámelkerülő szemével

Címkék: onlinemarketing adblock

2008.09.25. csütörtök 12:28 Konrad

Az ég kék, a fű nő, a reklámokat az interneten pedig egyre többen blokkolják. Ez egy olyan macska-egér harc, ahol a felhasználó, az egér, most éppen jobb pozícióban van. Hogy ennek mi az oka? Lustaság vagy tudatlanság?

A lényeg: egyre többen nyúlnak valamilyen reklámblokkoló eszközhöz a böngészésük közben. Az okok között ott van az, hogy lassítja a gépet a sok (vagy éppen rosszul megírt) hirdetés, zavaró a villogás, vagy egyáltalán: a felhasználó reklámkerülő. Hivatalos, publikus információk a hazai piacon nincsenek, és természetesen weboldaltól (célcsoporttól) is függ, a felhasználók hány százaléka nem látja a bannereket, de a jelenség ismert.

Valamit tenni kell. De ezt nem lehet sem a jog, sem egyéb verbális eszköz, itt a technológia az, ami segíthet. De valahogy pont ebben nem lépnek a portálok. De a hirdetők sem.

Mindig kis mosoly jelenik meg az arcomon, amikor a méregdrága interstitial hirdetések helyén ilyet látok:

 

Pedig meg lehetne fogni azt az 5-15% elkerülőt is, néhány apróbb trükkel. Pl. lehet figyelni, megjelenik-e a hirdetés, és ha nem, akkor kirakni egy szöveges változatot. Vagy olyan hirdetéskiszolgálót kell használni, ami eldugja a hirdetés forrását, így nehezebb blokkolni (lehet, de bonyolultabban). Valamit lépni kellene.

Mert ezeket a "Tovább>>" gombos fehér képernyőket már lassan évek óta bámulom, és valahogy nem jutott még át az üzenet ezen...

17 komment

Munkatársunk jelentkezéséig szíves türelmét kérjük!

Címkék: hiba

2008.09.24. szerda 13:26 Konrad

Nincs! 30 perc után egész egyszerűen nincs türelmem várni, hiába mondja az unott női hang a T-Home call centerében, hogy legyek türelmes. Pedig én csak hibát szeretnék bejelenteni, mert elment a munkaidőm kellős közepén a kábeltévé (T-Kábel), és emiatt persze az internet is.

Nagy naívan hívom a T-Home-ot, begépelek minden vackot a telefonon, majd kiderül, a tévé menüben nincs hibabejelentés. Kérem az ügyintézőt. Várok.

Várok.

Várok.

10 perc

Várok.

Várok.

Várok.

20 perc

Közben ebédelek és várok.

Várok.

25 perc

Ügyintéző felveszi, elmesélem neki, nincs már türelmem, és mit akarok. Mondja, kapcsol. Cool. De nem akarom! De kapcsol, mert ő nem tud segíteni.

És kapcsol!

És várok.

Várok.

35 perc

Várok.

40 perc. Itt tartok most.

Mi ezzel a bajom? Lopják az időmet, pedig csak az alap infratsuktúrát szeretném megjavíttatni, amiért nem kevés pénzt fizetek.

Opsz, végre kapcsolnak (42 perc!) Mindenféle számkat kell elmondanom, amiket már korábban be is kellett gépelnem. De akkor  miért kellett begépelnem?

Kaptam hibajegy sorszámot: 260613. De előtte el kellett mondanom, melyik szolgáltatás (pedig a tévé felől jöttem), meg persze azt is, mi a hiba.

45 perc alatt meg is történt a hibabejelentés. 2008, T-Home. Vajon miért van olyan érzésem, hogy ez nem normális szolgáltatás? Amikor arról beszélünk, nem terjed eléggé az internet, gondoljunk arra is, mi meló egy megrendelés (jelesül 25 perc várakozás). Kinek van ehhez kedve? Ha hiba van, akkor meg jön a plusz szivatás.

Kedves T csoport! Mi lenne, ha a reklámra fordított pénz egy részét visszaforgatnák az ügyfélkezelésre? Normális, gyors ügyfélszolgálatra, pontos tájékoztatásra, ügyfélmegtartásra? Sokkal olcsóbb lenne, mint az a pénz, amibe most egy új előfizető kerül! 

25 komment

Tanulj a spam-ekből!

Címkék: spam érdekes email marketing

2008.09.24. szerda 00:33 Konrad

Régóta olvasgatom azt a mappát, ahová a spam filter gyűjti a kéretlen reklámleveleket. Nézegetem, mit gondolnak a küldők, mivel tudnak meggyőzni. Bevallom, tanulok is ezekből.

Illetve egy szinttel feljebb is tanulok: figyelem, milyen levelek jutnak át a szemét-szűrőn, miket kell kézzel kigazolni. Persze mindezt nem azért teszem, hogy én is spam-et küldjek. Az indok egyszerű: a hírleveleknek, amiket legálisan kiküldünk, pontosan ezeken a lépéseken kell túljutniuk. Azaz nem szabad fennakadniuk a spam szűrőkön, és érdekeseknek, meggyőzőeknek kell lenniük.

Persze nem tudok Viagrát ajánlani tanfolyam helyett (pedig a 25 ezer spamből 1136 próbálkozik direktben ezzel), és Angelina Jolie sem lehet sztár az ügyfeleim levelében (közel 700 ilyen levél), de a mail-ek felépítése, szerkezete, a meggyőzés eszközei helyenként zseniálisak.

Kedvenceim az illegális hazai letöltőszerverek, amik ugye emelt díjas sms-el működnek. Olyan személyesnek tűnő maileket küldenek, amik ráadásul nagyon jó szöveggel is vannak megírva, és rendre átjutnak a spam szűrőn.

Egyszerű, lényegretörő, egy-két mondatos üzenetek, egy link, és ennyi. Ügyes.

De persze tanulságos az is, mivel akarnak átverni. A klasszikus csalások mellett egyre többször kapok olyan leveleket, amelyek valami ismert szolgáltatásban használt adataimat akarják megszerezni. Az egyik legfontosabb ilyen célpont a Google AdWords, tökéletesnek tűnő levelek és azok mögött tökéletes weboldalak vannak, adatlopásra. Kár, hogy olyan címeimre érkeznek, amiket nem használunk Google regisztrációra, de ez az én szerencsém, hiszen félig kómás állapotban akár még rá is kattintanék egyikre másikra. Vigyázni kell.

Itt van tehát a web egyik sötét bugyra a sok közül. Ne nézzük le, tanuljunk belőle! Ezek a levelek működnek, hiszen ha nem működnének, nem lenne értelme kiküldeni azokat. Igaz, a hatékonyság alacsony, de a módszerek tanulságosak. Figyeljük meg azokat!

5 komment

Free Tibet! - magyarul

Címkék: érdekes ajánló

2008.09.23. kedd 23:39 Konrad

Most kaptam a linket e-mailben, van már folyamatosan frissülő Free Tibet oldal magyar nyelven is. Engem már úgyse engednek be Kínába amíg ott diktatúra van, úgyhogy aki arra jár, majd meséljen, mit leszek kénytelen kihagyni az elkövetkező néhány évben.

Addig is ajánlom az egyik kedvenc humanistámat mindenkinek.

7 komment

Ne fizess annyit!

Címkék: kampány keresőmarketing sem

2008.09.23. kedd 23:12 Konrad

Megdöbbenve olvasom a kommentek között:

2007 január környékén volt olyan nap, hogy "használt lakás" kulcsszóra 6.500 Ft (!!) volt egyetlen egy darab kattintás

Ez mindig hihetetlen számomra. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy ennyiért megérje kattintást venni! Hiszen még ha minden kattintásból vevő is lenne, akkor is minimum 6500 Ft-ot kellene kitermelnie egy ügyfélnek. Oké, ha eladom a lakást, talán. De ha 10 kattintásra jön egy eladás, akkor már 65 ezer forintba került a dolog!

Nem szabad ennyit fizetni egy kattintásért, az ETARGET-en biztos nem! Villogjanak a fények, jelezzen a kamucsengő: itt valaki árat ver fel, hogy kiüsse a konkurenst, mindegy milyen áron. Nem szabad az ilyen versenyben részt venni.

Egyébként is tudni kell, mennyit ér meg nekünk egy kattintást, nagyon kevés az olyan eset, amikor minden áron ott kell lenni legelől. Márpedig könnyű kiszámítani, mit ér meg egy-egy beérkező látogató, hiszen ha ismerjük a konverziós arányt, és tudjuk, mennyi a hasznunk egy megrendelésen (azaz ebből tudjuk, mennyit érdemes reklámra fordítani ügyfelenként), akkor máris láthatjuk, hogy vajon hoz-e hasznot a PPC kampány.

Ha pedig nem hoz, akkor nem kell eröltetni. És időben - IDŐBEN! - le kell állítani a kampányt. Sajnos nekem is van olyan ügyfelem, aki korábban (mielőtt találkoztunk volna) eltapsolt PPC kampányra 100 ezer forintot úgy, hogy nulla ügyfelet szerzett. Nem volt egy jó buli, igaz? 

8 komment

Mobilt venni

Címkék: ebusiness

2008.09.22. hétfő 21:48 Konrad

Ha valaki mobiltelefont vesz, akkor alapvetően ezt úgy teszi, hogy besétál egy kereskedőhöz, és kellő készpénz átadásával máris megszerezte a kinézett modellt magának. Ha valaki olcsó mobilt akar, akkor bemegy valamelyik számára szimpatikus szolgáltatóhoz, és ott vesz hűségnyilatkozattal olcsó mobilt (főleg, ha előfizetése van és nem feltöltő kártyája).

Ámde a mobilok kiválasztása már elkezdődik az interneten. Egyrészt számtalan oldal kínál mindenféle teszteket, miközben árulja is a készülékeket, másrészt a gyártók is rendelkeznek saját és jellemzően lokalizált oldallal.

De most is igaz: olcsó mobilt a szolgáltatók weboldalán találunk.

Ez az egész egy oldschool dolog, üzletek, viszonteladók - a teljes offline disztribúció lemásolása a neten is. De vajon miért nem lehet ebből kitörni? Miért nincsenek netes megoldások?

Miért nincs egy olyan oldal, ahol kiválaszthatom az én aktuális telefonálási szokásaimnak megfelelő előfizetői csomagot - mindhárom hazai szolgáltató kínálatát átnézve? Aztán miért nem tudok idehaza pl. olasz feltöltőkártyát venni olasz számmal, azaz legalább az európai kínálatot megismerni?

De amit a legkevésbé értek: ha már egyszer a telefongyártók ennyi energiát feccölnek az oldalukba, miért nincs mindhárom szolgáltató aktuális készülékhez tartozó ajánlatához link?

Megértem a mindenféle üzleti érdekeket, és azt is, hogy a felhasználókat nagyon szeretik vezetni (és néha megvezetni...) a szolgáltatók. De egy ilyen lépéssel független kereskedők is előállhatnak, nem? Vagy esetleg belenyúlnánk valami olyanba, amit megkapargatva a versenytörvény megszegésébe futnánk?

Van erről valakinek esetleg bővebb infója? 

7 komment

Business Marketing képzés (x)

Címkék: onlinemarketing ajánló

2008.09.22. hétfő 18:31 Konrad

Mottó: Tanulni kell, mert így maradhat ember csak az ember.

Ez itt most a reklám helye. (Igaz, az egész blog a reklámról szól...) De most hirdetek! Olyan valamit hirdetek, ami remélem a törzsolvasóim számára is érdekes: online marketing képzést.

A képzés azoknak szól, akik már járatosak az online marketingben, de szeretnének bizonyos területeken elmélyültebb tudást szerezni, ismereteiket rendszerezni. Legalábbis ezt írja a honlapján a Sämling, a képzést szervező cég. Érdekes még a képzés szakmai vezetője, aki egyben az oktató is: Damjanovich Nebojsa.

Fontosnak gondolom, hogy rendszerezett tudással rendelkező emberek dolgozzanak az online marketing területén is, ezért is merem javasolni ezt a képzést azoknak, akiket érdekel a téma. Bár nem olcsó a dolog, de nem is teljesen kezdőknek szól a képzés. Marketingeseket várnak, akik vagy szakirányú képzettséggel rendelkeznek, vagy van szakmai tapasztalatuk.

Azaz nem az a cél, hogy újabb kezdők jelenjenek meg a piacon pár hét múlva, hanem az, hogy a már valamilyen kommunikációs területen dolgozók a tudásukat kibővíthessék.

Nekem tetszik ez a dolog, ezért kis mértékű plusz ösztönzést is kínálok: az, aki a jelentkezéskor jelzi, hogy ezen kis ajánló alapján jelentkezett, és be is iratkozik, kap tőlem egy dedikált példányt a Célzott online reklám című könyvből.

Jelentkezzetek, tanuljatok, még van október 2-ig pár nap!

8 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 38. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.09.22. hétfő 00:20 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

8 komment

Online reklámköltés, USA, 2008. július

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány

2008.09.19. péntek 20:27 Konrad

Az USA legnagyobb online hirdetői a költések alapján, 2008. július. Az adatok a TNS Media Intelligence-től származnak.

A bejegyzés folytatása »

2 komment

Szívlapát

Címkék: blog ajánló blogring

2008.09.18. csütörtök 19:46 Konrad

Fontos és hiánypótló blog: végre a Kreatív Online is blogol! Kicsit furcsa, hogy ők is a blog.hu-n, de talán ez azt is jelenti, hogy a blog beválalósabb lesz, mint az "anyaország". Mindenesetre üdvözöljük a Kreatív blogoló csapatát a blogszférában!

Welcome!

2 komment

...és énekel

Címkék: blog web2 onlinemarketing blogmarketing

2008.09.18. csütörtök 16:23 Konrad

Tavasz van és kitört a béke,
Vadászatnak, hajtásnak vége.
Boldog, mert megint túlélte,
Énekel és nevet az égre.

Fut a nyúl a mezőn és énekel

Nagyon ciki, de már nem bírom magamban tartani a véleményemet a hazai (bulvár) szponzoráció orvosi lováról: a Futóblogról. A Futo.blog.hu címen található blog valójában a Nike által szponzorált webkettes médiamegjelenés, amit az Index.hu, az egyik vezető hazai tévétársaság portál szemérmetlen módon nyom is. Néha utalva a dolog szponzorációs jellegére (amikor az Index címlapos blogketrecben nem narancssárga, hanem zöld színű a kiemelés), néha erre sem figyelve.

De mi is a bajom ezzel? Miért kell nekem itt most fikáznom egy izzig-vérig marketinges megoldást? Savanyú a szőlő, vagy mi? - kérdezhetné az Index címlapról érkező hozzánemértő kommentezők hada. Ezért mintegy megelőzve a választ, összeszedem, mi nem tetszik. Aztán leírom azt is, mi az ami tetszik benne.

Ami nem tetszik:

Ez egy szponzoráció. Olyan valami, ami kőkemény reklám. Így a reklámokat szabályozó törvények erre is vonatkoznak, azaz például jól láthatóan és egyértelműen fel kell tüntetni a dolog reklámjellegét. A lap alján elhelyezett mondat sem nem jól látható, sem nem egyértelmű - mert pl. mi vagy ki az a Nike? Egy görög szárnyas istennő? Avagy? (Tudom, belekötök a fába is... de nézzük csak meg, milyen komoly felhasználási feltételek vannak a Nike - magyarul nem beszélő, de Európának szóló - céges oldalán!)

Szép dolog az, hogy ismert emberek adják az arcukat egy-egy szponzorációhoz. Ezzel ugyanis legitimálják a terméket, azt mutatják, hogy "ez annyira jó, hogy még én is ezt használom". (Figyelem, most személyeskedés következik!) A három blogger közül kettő esetében ezzel nincs is igazán probléma: Angelday független blogger, más területen már megszoktuk tőle a határozott és elkötelezett evangelizációt, így nincs semmi baj, ha újabb játékszert talál magának. A TotalCar-ból megismert Winkler Róbert is olyan valaki, aki az utóbbi években több dologhoz is adta a nevét, így nincs abban meglepő, ha ilyen helyen találkozünk vele. Nade mit keres itt Uj Péter? Ő nem blogger, ő újságíró, sőt, főszerkesztő! Annak a sajtóterméknek a főszerkesztője, amelyik folyamatosan teret ad a szponzorációs felületnek. Független újságírás? Belső Indexes policy? A reklám nem befolyásolja a tartalmat? Ugyankérem, ez már nem létezik, UP ezzel a lépéssel mindezt zárójelbe teszi: a pénz beszél, a kutya ugat, a karaván halad. Az egészben a szakmai visszhang a furcsa: eddig bárkivel beszéltem erről, senki nem értette, hogy ez most így hogy. Nem voltak megértők, nem voltak hát persze kell ez a mai világban kommentek. Értetlenkedés volt.

Szeretem a sokat frissülő blogokat, főleg, ha szólnak valamiről. De mára futóblog mérgezésem van. Ez a bejegyzés is csak azért születik meg, mert már sok. Ismert jelenség a reklámok kiégése: amikor egy alapvetően nem rossz spot túl sokat pörög, és már nem ér el pozitív hatást, érdektelenné válik, hovatovább zavaróvá. Na, ezt érzem én most a futóblognál: túl régóta megy, egyre kevesebb új dolgot mutat, olyan véget nem érő valami, ami lassan adblockerért kiált. Lehet, csak én érzem így?

Végül a legnagyobb problémám az, hogy nem akarok ettől Nike cipőt venni. Nem érzem a késztetést arra, hogy a következő cipőm ilyen márkájú legyen - félreértés ne essék, nemcsak utcán koptatom a sportcipőket, heti rendszerességgel sportolok. Tudom, nem én vagyok a célcsoport, kiöregedtem, meg minden. Lehet, ha tíz évvel fiatalabb lennék, bejönne a cucc. Bár valahogy nem érzem benne az átütő erőt.

Ennyit az előrehozott feketelevesről, és lássuk, milyen pozitívumokat találtam.

Nagyon tetszik, hogy a fiatalos célcsoport elérésére merték a blogot, mint eszközt használni. Ezzel egészen biztosan eljutnak olyanokhoz is, akik potenciális vevők, és más csatornákon nem lehet megszólaltatni őket.

Nagyon jó, hogy arcot kap a blog! Ráadásul azonnal hármat, és ismert arcokat. Ezzel egyrészt eleve garantált egy alap olvasottság, másrészt jelentősen elvesz a dolog a marketing ízéből: emészthetővé teszi a reklámot. Nincs személytelen üzenet, nincs rátukmáló tartalom.

A sok bejegyzés mind igyekszik másról szólni. Nem azt járják körül, miért és mitől jó a termék, hanem próbálnak valódi tartalmakat gyártani: igazi blogbejegyzéseket. Személyeset, olvashatót, élvezhetőt. Sikerül beleérezni a blogok hangulatába, azaz egy-egy postban nincs benne az izzadságszag (illetve dehogynem, a tartalmuk miatt, haha, de amúgy nincs bennük - ha érthető vagyok).

Több elérő pozitív dolgot nem írok, csak a fentieket tudnám permutálni, de talán a lényeg átjön: jó az ötlet, profi a megvalósítás, bár vannak még hibák, és határozott véleményem, hogy a kevesebb több lenne. Mindent összevetve kellett egy ilyen megoldás a hazai blogszférában, hogy a fenti tapasztalatokkal szembesüljünk. Így a következő blogszponzorációs megoldás már sokkal jobb tud lenni.

19 komment

Kikényszerített kattintás - javítva!

Címkék: onlinemarketing

2008.09.17. szerda 17:56 Konrad

Van egy ronda módja a PPC hirdetések kihasználásának, ez pedig a kikényszerített kattintás. Arról van ilyenkor szó, hogy csak akkor használhatsz egy szolgáltatást, akkor nézhetsz meg egy lapot, ha rákattintassz a hirdetésre.

Gondolom nem kell különösebben magyaráznom, miért baj ez: az ilyen módon szerzett látogató egyáltalán nem releváns, ugyanakkor a hirdető fizethet ezért is. Tehát ez a megoldás a kattintásos csalás egyik változata.

Ennek megfelelően egyébként nem is szabályos ez a megoldás, a Google ki is tilthat az AdSense programból, ha kiderül.

De mit csináljunk, ha ilyet látunk? Érdemes jelezni a szolgáltatónak. Hiszen ha a mi hirdetésünkre kattint valaki így, akkor az a mi pénzünk ablakon történő kidobása! Rontja a konverziót is, ráadásul elesünk releváns hirdetéstől, hiszen másra költöttük a keretünket.

A fentiek miatt nagyon meglepett, hogy az egyáltalán nem eldugott kis szolgáltatás, a WifiZone az ingyenes szolgáltatásai esetében ezzel a módszerrel él: 15 percenkét rá kell kattintani egy CT Network hirdetésre, ha tovább akarjuk használni a netet...

Javítás, 2008.09.19.: mint kiderült, a WifiZone sem legálisan cselekedett, a CT Network nagyon helyesen szintén tiltja az ilyen megoldásokat. Ezúton elnézést is kérek a CT Network-től illetve a Hírek Médiától, hogy belekevertem őket.

9 komment

Google kérdés - ajánló

Címkék: google blog ajánló

2008.09.17. szerda 12:02 Konrad

És ezt így hogy? Tehetnénk fel a klasszikus kérdést... Nade tessék csak megnézni! 

5 komment

Ahol nem keres a Google...

Címkék: google kereső weboldal

2008.09.16. kedd 19:13 Konrad

... az például az IWIW. Ami több ok miatt is meglepő: egyrészt az Origó keresőjének a motorja a Google, az IWIW pedig az Origó tulajdona, másrészt egy iszonyatosan nagy és fontos adatbázisról van szó.

Az persze nem véletlen, hogy nem keres a Google az IWIW-en: nincs beengedve. Ennek megfelelően az ott található adatok jobban védettek, és nem tükrözi le egy harmadik fél. Másrészt rengeteg találattól elesik az IWIW - ami viszont nem fáj nekik, hiszen így is nagyon sokan használják. Ugyanakkor lehetne köztes megoldást használni: például a nevekben lehetne keresni, de másban nem.

Egyébként ez egy általános gyakorlat: a belépéshez kötött oldalakat általában nem indexelik a keresők, pontosabban nem tudnak belépni, ezért nem is látják azokat. Nagyon helyesen, teszem hozzá, hiszen így nem tud turkálni a leveleinkben, vagy például a weboldalunk zárt részében.

Amikor megtervezünk egy webes szolgáltatást, akkor el kell döntenünk, akarunk-e keresőkből forgalmat. Elsőre könnyű rávágni: persze, akarunk! De aztán kiderülhet, hogy vannak olyan tartalmaink, amiket nem akarunk megmutatni. Ilyen tartalmak nemcsak zárt, jelszóval védett helyeken lehetnek. Ilyen tartalmak lehetnek például azok, amelyek ideiglenesek: ügyfélnek készített weboldal tervek ha webdesigner cég vagyunk, vagy mintahirdetések, esetleg weben keresztül megosztott ideiglenes dokumentumok.

A triviális, jelszavas védelmen kívül két egyéb módon biztosan el tudjuk zárni a kereső, és így a Google szeme elől a tartalmunkat. Az egyik megoldás az, hogy nem linkeljük sehonnan az eldugni kivánt oldalt. Mivel a Google linkeket követ, így nem fog tudni eljutni oda, ahova nem vezet link. A másik lehetőség, ha mégis linkelnünk kell az adott lapot, hogy kap a link egy "nofollow" elemet. Valahogy így:

<a rel="nofollow" href="weboldal címe">link leírás</a>

Ez utóbbi formát lehet egyébként akkor is használni, ha azt akarjuk, hogy a link ne erősítse (vagy gyöngítse) a keresőoptimalizálásban a linkelt oldalt.

A Google tehát nem lát mindent. Egyrészt mert nem bír látni, másrészt, mert el lehet zárni előle tartalmakat. Tudjuk ezt akkor, amikor keresünk, de akkor is, amikor webes megjelenést tervezünk.

U.i.: persze közben rájöttem, hogy kimaradt egy fontos megoldás, ami kizárja a keresőket. A weboldal gyökerében (alap könyvtárában) kell egy robots.txt file-t elhelyezni, amiben meg lehet adni, mit nézzen és mit ne nézzen a Google. (Vajon mit felejtettem még el?...)

43 komment

Rövid szöveges kapcsolati háló

Címkék: iwiw érdekes ajánló

2008.09.15. hétfő 22:39 Konrad

Láthatjuk élőben, megjött sajtóközleményben és Hírbehozó is megírta: némi fejlődés történt az IWIW-en. Ez nem az első és persze nem is az utolsó, a Mutasd.be oldal funkciójának a beépítése már pár hónapja megtörtént, és biztos forrong még az üstben jópár dolog, de most örüljünk annak, ami van: sms-ben küldhetünk üzenetet a barátainknak.

De valóban örüljünk?

Így, 2008-ban kapunk egy olyan funkciót, amivel elküldhetünk egy sms-nyi üzenetet az Üzenőfalra. Arra a valamire, amit csak az igazán iwiw függők használnak, hiszen nem tudok kapni annak a tartalmáról sem rss értesítést, sem más olyan összefoglalót, hogy vajon mi történt ott. Bár a Webisztánon azt olvasom, hogy megy erről az sms-ről egy e-mail értesítő is az ismerőseimnek. Mindnek.

Hát, egy újabb funkció, amit biztosan nem használok. Az Üzenőfal biztosan sokakat nem ér el, az e-mail meg zaklató, és tutibiztos nincs olyan üzenetem, amit mind az 500 körüli ismerősömnek el akarok küldeni.

Nem vagyok boldog. Ennyi erővel csinálhattak volna valami normális fejlesztést, valahogy nem látom szükségét egy sms - iwiw - e-mail konverternek. Hiszen az sms2e-mail helyett vannak sokkal jobb mobil megoldások. Akár úgy is, hogy csak az ismerőseim egy szűk körének menjen levél.

Szólj hozzá!

Te kit választasz?

Címkék: onlinemarketing kampány weboldal

2008.09.15. hétfő 16:19 Konrad

A tanácsadói munka egyik fontos, bár nem túl látványos eleme az, amikor az ügyfeleimhez érkező számtalan hirdetési ajánlatot kell véleményezni. Azaz javaslatot kell tennem arra, hogy érdemes-e kihasználni az adott ajánlatot, avagy sem.

Ezek az ajánlatok az esetek jelentős részében (legalább 70-80 százalékában) olyan szolgáltatásoktól jönnek, amelyek kicsik, nem ismertek, nincs nagy jelentősségük a piacon - jelenleg. Az ajánaltok másik része olyanoktól jön, ahol már a cég hirdetett, így előfordulnak benne ismert cégek (oldalak) ajánlatai is.

Természetesen az első, nagyobb csoportba tartozók közül nehéz dönteni. Ugyanis az ajánlat mindig egyoldal, az előnyök bemutatásával jár, és természetesen ki van emelve, mennyire olcsó az adott megjelenés.

Ezekből az ajánlatokból egy dolog szokott nekem hiányozni: a komolyság. Szigorú vagyok, hiszen tudom, hogy milyen egyéb hirdetési lehetőségek vannak a piacon, ezért csak azokra az ajánlatokra tudok igent mondani, amelyek komolyak. De mitől válik komollyá egy ilyen ajánlat?

Először is legyen személyre szabott, azaz valóban az adott cégnek szóljon, ne legyen tömeglevél. Másodszor tartalmazzon kézzelfogható adatokat: kik és hányan fogják látni a hirdetést adott idő alatt, várhatóan milyen eredménye lehet, ha kihasználjuk az ajánlatot stb. Majd ezeknek az adatoknak a fényében legyen az ár kedvező, de legalábbis átlagos.

Ugyanis egy 10 ezer forintos negyedéves díj alacsonynak tűnik, de ha a hirdetést nem látja csak 100 ember, és abból várhatóan lesz két kattintás, akkor ez igencsak drága. Hiszen mondjuk ETARGET-en ebből a pénzből több száz látogatót lehet behozni az oldalra, és biztosan ezres nagyságrendű embert érünk el.

Persze ha két valódi vevőt kapunk, és - a példánál maradva - ér nekünk 5 ezer forintot egy vevő, akkor vágjunk bele: hirdessünk!

De ez ritkán van így, ezért sajnos a tapasztalataim miatt vagyok szőrösszívű. Engem nehéz meggyőzni. Nem szívesen költöm el az ügyfeleim pénzét fölöslegesen... 

6 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 37. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.09.15. hétfő 00:24 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

Mutasd meg a reklámfilmed!

Címkék: video

2008.09.12. péntek 14:57 Konrad

Még a legszarabb reklámfilm is lehet annyira érdekes, hogy meg akarja nézni valamelyik potenciális ügyfél. Mert tetszik neki a zene, a színész, vagy egyszerűen csak kiváncsi.

Mégis, nagyon kevés cégnél látom azt, hogy tudatossan megosztja az interneten az összes reklámfilmjét. Pedig ez már igazából pénzbe sem kerül. Ráadásul a jobb/rosszabb darabok úgyis felkerülnek valamelyik videómegosztóra. Nem lenne egyszerűbb, ha a jó minőségű anyagok mennének akkor már ki?

Hajrá, kedves reklámozók, használjátok az internetet, csináljatok letölthető reklámblokkot. És ha megvesztek magatoknak egy filmet/ötletet, ne felejtsétek el beleírni az egyébként is hosszú szerződésbe, hogy az interneten is fel szeretnétek használni.

A filmeket pedig feltehetitek a saját oldalatokra, és a nagyobb videómegosztókra is: Youtube-ra, Videára, IndaVideóra stb. És akkor még a leírással és a névvel is lehet reklámozni, nemigaz?

7 komment

overflow

Címkék: gépház

2008.09.11. csütörtök 21:08 Konrad

Van az úgy, hogy az embernek egyszercsak elfogy az agyi kapacitása. Így 40 közelében egyre inkább. Ma például mindössze 4 óra kemény tárgyalásom-tanácsadásom volt összesen, de úgy tűnik, ez elég is volt.

Overflow.

A mai bejegyzés agyi kapacitás hiányában elmarad. 

2 komment

Weboldalad van, és bevételt szeretnél?

Címkék: blog ajánló weboldal

2008.09.10. szerda 20:49 Konrad

...akkor mindenképpen kövesd figyelemmel Rabbit blogját, ahol nagyon érdekes információkat ad arról, milyen feltételekkel lehet bekerülni például egy sales house-ba.

A téma egyébként is örök klasszikus, folyamatosan indulnak úgy új oldalak, hogy nem igazán rendelkeznek működő üzleti tervvel. Tehát ez az írás azoknak is hasznos, akik csak terveznek új oldalt, szolgáltatást indítani.

28 komment

Eladni vagy igényt teremteni?

Címkék: onlinemarketing kampány viral vírusmarketing gerillamarketing

2008.09.10. szerda 19:30 Konrad

Azt mondják - és azt is tanítják - hozzáértők, hogy az az igazán jó reklám, ami nem eladja a terméket, hanem igényt teremt rá. Azaz nem a vásárlásra buzdít, hanem kedvet csinál. Ismerősen hangzik?

Erre játszik egyébként a nagyok közül az Apple, ezerrel. Nem a termék az érdekes, hanem a feeling, ami vele jár. Sokan vesznek divatból iPhone-t, Nano-t, vagy bármi mást, csak legyen rajta az alma. Mert ez volt a marketing eredménye: a divat, vagyis az igény, hogy legyen nekünk olyan.

Amikor eldöntjük, hogy nem terméket akarunk eladni, hanem igényt akarunk teremteni, akkor bizony ezzel részben a lehetséges eszközöket is kiválasztottuk a kampányunkban. Mondok pár példát.

A vírusmarketing, de végső soron a WOM marketing bármely eleme tökéletes arra, hogy igényt teremtsünk. Nem adunk el azonnal, nem csinálunk rögtön hatalmas konverziót, de felkeltjük az érdeklődést, "szöget verünk a fejekbe".

A keresőoptimalizálás, a keresőkben való hirdetés meg eladásra tökéletes. Ott konkrétan tudják az érdeklődők, mi kell nekik - esély sincs feelinget teremteni, terelgetni az embereket. Nem arra való.

De a banner például lehet ilyen is, olyan is - a tartalma, mérete és természetesen a megjelenés helye az, amitől az egyik vagy a másik megoldás eszközévé válik.

Azért gondolom fontosnak a fentieket, mert könnyen eshetünk abba a csapdába, hogy igényt teremtő kampányt próbálunk eladást ösztönző kampány mércéjével mérni. És persze ilyenkor kiderül, hogy milyen hatékonytalan egy kampány, hiszen "nem ad el". Ugyanakkor ha valaki pl. csak PPC kampányt csinál, azt veheti észre, hogy hiába önt havi százezreket bele, eladás vagy egyéb konverzió történik, de az ismertség nem nő (illetve nem nő jelentősen). Felmerülhet a kérdés: miért lenne ez baj? Hiszen ha elad a kampány, akkor minden rendben. De ha leáll a kampány, akkor mi történik? Leáll a konverzió is, nincs eladás.

Míg ha igényt teremtünk, akkor folyamatos és direkt reklám nélkül is történik eladás. Persze az igény teremtése drága, ráadásul feltételez egy arculatot: határozott cég és márkaarculatot. Ez pedig önmagában sem olcsó. És még egy fontos dolog: míg a termékeladást ösztönző reklámok gyors, szinte azonnali eredményt kell hozzanak, addig az igényteremtő - és írjuk le: márkaépítő - kampányok lassabban hatnak, idő kell az eredményhez. Márpedig az idő pénz, azaz meg kell finanszírozni, a cégnek működnie kell.

A fentiek alapján nem mondhatjuk azt, hogy az igényteremtés a nagyok, a direkt értékesítés a kicsik játszótere lenne, bár tény, a nagyoknak sokkal több pénzük van igényt teremteni. De a kicsiknek van lehetőségük gerillázni például, ami szintén jó eredményeket hozhat. A jó választás az, ha a cég kommunikációjában mindkét elem szerepel. A nehéz kérdés persze az, melyik milyen súllyal, de ez eldönthető, ha ismert a cél és a pénzügyi-finanszírozási helyzet.

6 komment

Bloggerek egy kampányban

Címkék: onlinemarketing kampány vírusmarketing blogmarketing

2008.09.09. kedd 18:15 Konrad

Még a nyáron írtam, hogy direkt bloggereknek szerveztünk egy kis akciós játékot. Mivel mára megvannak a győztesek is, röviden leírom, mit tettünk és mit tapasztaltunk.

Az ötlet az volt, hogy megmozgatjuk a bloggereket: hirdessék ők is a pótjelentkezés lehetőségét a Gábor Dénes Főiskolára. Több lehetséges stratégia is felmerült, a kötött bannertől a laza hír közzétételéig, végül az utóbbi mellett döntöttünk: minimális kötelmeink voltak. Alapvetően a linket és a minimális hírt kértük kirakni. Nem volt kötelező bejegyzést írni, nem volt kötelező fix helyre elhelyezni - az egyes bloggerre hagytuk a döntést, mit szeretne, mi illik jobban az oldalára.

A kampány költségvetése két részből állt: az ajándékokból és egy támogató PPC kampányból. Mindösszessen nem költöttünk el nettó 200 ezer forintot, a hirdetések az ETARGET-en futottak.

Az eredmény: közel 50 blogon jelent meg a GDF pótjelentkezési lehetősége, a játékra való felhívás kisebb vírusként is működött, én például az iwiw-en is kaptam róla üzenetet. A GDF oldalán kimutatható látogatószámot hozott a kampány.

Külön örülök annak, hogy több olyan helyen is megjelent a hirdetés, amiről mégcsak nem is hallottam. 

39 komment

Miért jó a banner? Miért nem jó a banner?

Címkék: onlinemarketing kreatív

2008.09.08. hétfő 20:18 Konrad

A nem kis vihart kavart bannerkészítéses bejegyzésem kommentjeiben felmerült az a kérdés, vajon érdemes-e egyáltalán bannert használni egy kampányban? Nézzünk néhány érvet pro és kontra!

Miért nem jó a banner:

Alacsony az átkattintási arány. Brutálisan. 1000 megjelenésből ha van 5 kattintás, az már jó. Ez 0,5 % átkattintási arány (CTR). Mert valójában sokszor van olyan eset, hogy nem ezer, hanem 10 ezer megjelenésre esik ez az 5 kattintás, azaz a CTR 0,05%. Ilyet is láttam jópárat. Ráadásul minél ismertebb egy portál, annál rosszabbak ezek az arányok. A sereghajtók között van az Index és az Iwiw is.

Miért jó a banner:

Egy jól elészített banner önmagában hordozza az üzenetet, rá se kell kattintani. Mint ahogy a tévéreklámra se kattintunk. Azaz hasonlóan hat, mint a tévéreklám: a figyelmünket leköti rövid időre, és megmarad az üzenet.

Miért nem jó a banner:

A kampányok kezelése, a mérhetőség és még egyéb okok miatt kell egy eszköz, amivel mérhetővé válik a megjelenés: ez a hirdetéskiszolgáló. Emiatt viszont elég könnyű blokkolni a hirdetéseket, azaz megakadályozni azok megjelenését. Mindössze ezekről a szerverekről történő letöltést kell megakadályozni. Népszerű segédprogramok vannak ilyen célra, de pl. az Opera böngésző gyárilag, kiegészítő nélkül is képes erre. A reklámblokkolás mértéke oldaltól függő, becslések szerint 1%-tól akár 10%-ig is terjedhet.

Miért jó a banner:

Mert mérhető, és viszonylag kis technikai tudással behelyezhető az oldalba. Ezáltal bármilyen kis oldal is képessé válik mért hirdetés megjelentetésére, ami összességében bevételt hoz. Ráadásul a jelenlegi üzleti modellek a bannerre épülnek: a hirdetési bevételek tartják el a tartalmakat, és normális mértékű hirdetési bevételt a bannerek hoznak.

Miért nem jó a banner:

Ott villog a képünkbe, zavar, lassítja a letöltést, lassítja a gépet, és különben is utáljuk.

Miért jó a banner:

Kevés olyan oldal van, ahova a látogató azért megy, hogy onnan továbbmenjen, azaz szívesen kattint bármire. Ilyen pl. a Startlap. De egy híroldalra, mondjuk az Indexre híreket olvasni megyünk. Az iwiw-re ismerősök adatlapjait nézni vagy levelezni megyünk. Nem azért, hogy elmenjünk onnan. Ezért ezeken az oldalakon a PPC hirdetések átkattintási aránya is nagyon alacsony (nemcsak a bannereké). Viszont a banner úgy adja át az üzenetet, hogy nem kell elhagyni az oldalt. A hírek mellett látjuk a reklámot is.

Lehetnek még érvek, írjátok meg, ti hogy gondoljátok?

38 komment

Legjobban teljesítő kampányok az ETARGET-en, 36. hét

Címkék: statisztika onlinemarketing kampány keresőmarketing sem etarget etarget toplista

2008.09.08. hétfő 00:22 Konrad

Az ETARGET hirdetési hálózaton az elmúlt héten az alábbi öt hirdetés teljesített a legjobban, azaz ezeknek a legmagasabb a kattintási aránya (CTR) az aktuális kulcsszóra történő megjelenéskor az ETARGET hálózatában található keresőkben (azaz a tartalom alapján történő megjelenések és a katalógus megjelenések nélkül).

A bejegyzés folytatása »

Szólj hozzá!

A hirdetés maga

Címkék: onlinemarketing kampány kreatív

2008.09.05. péntek 19:58 Konrad

Egy hagyományos online kampány banner hirdetéseket tartalmaz. Ezzel nem mondok semmi újat, hiszen pont a banner a dolog leglátványosabb része. A médiaválasztás kb. csak a szakmát érdekli, de egy banner szem előtt van. Valahogy természetes dolognak is tűnik ez: a kampányhoz kell banner.

Nade hogyan készüljön egy hirdetés? Milyen technológiát használjunk, mi legyen a tartalma, milyen legyen a képi megjelenése?

Vannak olyan kampányok, ahol más csatornán megjelenő hirdetést kell adaptálni: újsághirdetést, tévéhirdetést, vagy egy szórólapot. Más esetben eleve csak az internetre kell gyártani valamit. Az se mindegy, milyen bannerméreteket fogunk használni: másfajta kihívás egy alapvetően fekvő banner (468x60-as vagy 728x90-es például), vagy mondjuk egy álló (120x240-es vagy 150x360-as).

Használjunk-e hangot a hirdetésben? Legyen benne mozgókép? Csináljunk direkt ide valami grafikát?

Számtalan kérdés felmerül, amihez kreatív tervezés szükséges. Ökölszabály, betartandó lépések nincsenek. Minden banner olyan módon egyedi, amilyen módon egyedi egy kampány, egy weboldal, egy cég.

Vannak persze közelező dolgok: ne legyen nagy a letöltési sebesség (alapvetően max. 70k lehet egy banner, kivéve, ha mozi, de akkor a lejátszónak kell kicsinek lenni, a film pedig stream), ne zabálja a processzor teljesítményét (ilyen miatt pl. az Index símán visszadob bannert), legyen a méret pixelpontos (hülyén hangzik, de figyeljünk rá) stb.

Vannak aztán ajánlások: azonnal jelenjen meg az üzenet, inkább érdekes legyen kevés információval, mint bőbeszédű és mesélő. Ne úgy nézzünk rá, mint egy tévéképernyőre: hiába mutat jól egy grafika, aminek a végén majd megjelenik az üzenetünk, ha a képernyő tetején jelenünk meg, és mire megláthatná a felhasználó, már rég a cikk közepén tart, és elpörgette a látható képről a bannert.

De láttam már olyan interstitialt is (azt a bosszantót, ami cikk helyett jön be pár másodpercig), hogy mire felfogtam volna, mit látok, már nyomta is az átirányítást a böngésző - túl nagy és hosszú volt a banner.

Mindezek eldöntését érdemes szakemberre bízni, aki már látott sok bannert. Kreatívra. A kivitelezéshez pedig olyan programozó-grafikus kell, aki tud bannert gyártani flash-ben - és ez nemcsak a szükséges programok ismeretét jelenti... Egyébként ezt könnyű tesztelni: ha azt mondja neki az ember, hogy kell Adverticum kód a hirdetésben, és tudja az emberünk, hogy miről van szó, akkor már csinált flash bannert (vagy látott olyat, aki csinálta...).

A banner egyébként nem olcsó műfaj. Egy jó terv és kivitelezés egy méretben alsó hangon 60-80 ezer forint, de egyedi igényekkel, sok mérettel, több százezres tétel is lehet (és igen, gyártottunk már egy kampányhoz kreatívokat közel 1 millióért is). Vegyük észre: ezek nem a gagyibanner árak! Ezek komplex kis programok, vagy ha úgy jobban tetszik, minisite-ok. Grafikusi, programozói munka ez, jellemzően rövid hatéridővel és extrém igényekkel (méret, teljesítmény optimalizálás).

Mert a banner a kampányunk legfontosabb eleme. Ezen dől el, hogy vajon átjut-e az üzenetünk vagy sem. Ne spóroljunk vele se időt se egyéb erőforrást, nem éri meg.

62 komment



süti beállítások módosítása